BEG airport status
Hrvatska aplikacija “Air Ticket Arena”: Alat za kupovinu jeftinih avionskih karata u poslednjem trenutku Ideja koja bi avio-kompanije podstakla da drastično smanje cenu karata dan ili dva pre leta/ Foto: ABC news

Hrvatska aplikacija “Air Ticket Arena”: Alat za kupovinu jeftinih avionskih karata u poslednjem trenutku

Air Ticket Arena” (ATA) mogla bi da postane jedna od popularnijih aplikacija kod ljudi koji destinaciju za putovanje biraju na osnovu jeftine avionske karte.

Ovaj startap projekat zamišljen je tako da putnici, u poslednjem trenutku – 48, odnosno 24 sata pre poletanja aviona prema nekoj destinaciji mogu da kupe karte po dosta nižoj ceni od one koju su ostali u avionu platili. Kako bi izbegle trošak upražnjenog mesta, kompanije bi dan ili dva pre datog leta imale interes da snize cenu karte i tako se nadmeću sa drugim kompanijama koje lete na istoj ruti, objašnjavaju u ATA timu za Tango Six.

– Vazduhoplovne kompanije uglavnom se nadmeću da u ranoj fazi nude karte po niskim cenama. Time žele popuniti određen procenat zvani „base load“. Nakon toga cene karata počinju da rastu. Kompanije nemaju rešenja ili alat kao što je “Air Ticket Arena” da popunjavaju slobodna mesta 48 ili 24 časa pre poletanja – objašnjava Krešimir Budinski, jedan od osnivača ovog startapa.

Capture
Fleksibilni putnici kao ciljna grupa ATA aplikacije / Ilustracija: ATA tim

Aplikaciju bi mogli da koriste i „low-cost“ prevoznici, međutim, Budinski navodi da u avionima ovih kompanija ređe ostaju slobodna mesta.

– Popunjenost vazduhoplova je veća zbog dosta nižih cena karata u tzv. “base load” popunjavanju i on je mnogo veći nego kod „full service“ kompanija. Ali fleksibilnost ATA platforme će svakako omogućiti lowcosterima da koriste naše rešenje jer nemaju nikakve troškove, što je njima bitno u poslovanju – objašnjava Budinski.

Ideja je da korist imaju i putnici i kompanije, pri čemu je važno naglasiti da ATA aplikacija ne prodaje karte već samo povezuje kompanije sa potencijalnim korisnicima njihovih usluga.

– Kompanije su oduševljene idejom. Trenutno je njih desetak izrazilo želju za implementaciju ATA projekta, pa ćemo ovih dana potpisati ugovor koji će nam omogućiti saradnju sa kompanijama koje ukupno prevezu preko 85 miliona putnika godišnje. – naveo je Budinski i dodao da je svaki od tih putnika potencijalni korisnik ATA aplikacije.

Treba imati u vidu da je pri kupovini na ovaj način lako i ostati bez karte, pa su ciljna grupa fleksibilni putnici.

– ATA u ovoj početnoj fazi projekta računa na one koji imaju nekoliko slobodnih dana i koji žele da vide neki novi grad, a pri tom im je svejedno da li je to na primer Brisel, Amsterdam ili London. Ili one koji žele da putuju prema određenoj destinaciji, ali su fleksibilni, plus-minus 2 ili 3 dana – objašnjava Saša Pavlović, ko-osnivač ATA tima.

Iza celog projekta stoji grupa vazduhoplovnih i IT stručnjaka iz više zemalja a najveći deo dolazi iz Hrvatske.

– Firma je osnovana u Velikoj Britanij u novembru 2015. godine. Razvoj aplikacije ovakve namene zahteva dosta planiranja, pa je u nju uključeno desetak partnerskih kompanija i preko 30 programera – objasnio je Krešimir Budinski i naveo da bi aplikacija trebalo da počne da se koristi do kraja 2016. godine.

Ova ideja treutno se nadmeće za nagradu sa još oko 1000 startup ideja na takmičenju VOOM 2016 koje organizuje britanski magnat i avijatičar, Richard Branson, osnivač „Virgin Group“. Šest najboljih projekata na takmičenju ostvariće saradnju sa njim i podeliće nagradu od 1,2 miliona evra.

– Voleli bismo da osvojimo nagradu, naravno. Međutim, celokupni ATA projekat planiramo i, za sada, realizujemo nezavisno od takmičenja. Imamo podršku avio-kompanija, a verujemo da će i putnici biti zainteresovani za ovakvu uslugu. Sve ide po planu da do kraja godine lansiramo “Air Ticket Arena” platformu – naveo je Saša Pavlović za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

TheDictator na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Tako je. Saglasan sam da se ovde bar moze cuti druga strana price, za razliku od USA. U toj diktaturi su dva 737 MAX-a morala da padnu, a jos nekoliko zamalo da padne, kako bi se tek onda cula druga strana price.

22. Feb 2024.Pogledaj

Yrraf na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Ne razumem zašto USA, koja je država sa najvećim brojem avionskih nesreća (https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/) proglašavate diktaturom, ali OK, svako ima pravo na mišljenje. Činjenica je da Boeing ima jaka politička leđa i da im FAA baš mnogo gleda kroz prste i da ih samo politička odluka države drži sigurnim od bankrota, ali nazvati ih diktaturom je…

22. Feb 2024.Pogledaj

Rex na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Samo nije dobro kada jednu stranu priče iznese čovek imenom i prezimenom na vazduhoplovnom portalu koji ne čita baš svako u Srbiji, a drugu stranu priče iznese mainstream medij, koji se hvali kao nekom nezavisnošću i objektivnošću, i koji čitaju milioni, sa udarnim naslovima tipa ugrožena bezbednost aviona, a sve se pozivajući na anonimne izvore…

22. Feb 2024.Pogledaj

Nikola P. na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

Samo da konstatujem da ova greska ne bi mogla da se desi na standardnoj pisti na aerodromu Beograd, ali na umetnutoj pisti se desila. Kada udjes u pogresan voz, onda su sve stanice pogresne...

22. Feb 2024.Pogledaj

Lucky na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

UVEK JE LJUDSKI FAKTOR!!! ZATO POSTOJE RIGOROZNE MERE U OZBILJNIM KOMPANIJAMA ,KOGA ZAPOSLJAVAJU!!! ZA TE OZBILJNE KOMPANIJE,NEKI TAMO SERTIFIKAT NE ZNACI NISTA,PILAZE SE KOD NJIH!!!NARAVNO DA JE TO ZA VAS SPANSKO SELO JER GLAVNI VEZE NEMAJU!!!!

22. Feb 2024.Pogledaj