BEG airport status
Kako se Galeb iz Srbije proveo u Hrvatskoj: Iritacija Branitelja, blam HRZ-a i izuzetna solidarnost kolega vazduhoplovaca Ni kriv ni dužan žrtva prošlosti. Dragan Amidžić odlazi sa Piketa / Foto: Goran Leš

Kako se Galeb iz Srbije proveo u Hrvatskoj: Iritacija Branitelja, blam HRZ-a i izuzetna solidarnost kolega vazduhoplovaca

Drugi po redu aeromiting na sportskom aerodromu „Piket“ pored Sinja (nedaleko od Splita) održan je ove godine 20. avgusta uz bogat program hrvatske generalne avijacije, nekoliko gostiju iz inostranstva bez nastupa dva najavljena, a možda i nazanimljivija, oldtimer gosta iz Srbije.

Na poziv kolega iz Sinja, iz Novog Sada i Beograda planiran je bio dolazak nekada najpopularnijeg školskog aviona JNA Soko „Galeba“ G-2A i danas još egzotičnijeg lakog jurišnika i izviđača Soko „Kraguja“ J-20. Oba u privatnom vlasništvu vazduhoplovnih entuzijasta i pilota, novosađanina Dragana Amidžića i beograđanina Maria Hrelje. Obojeni u originalne šeme Ratnog vazduhoplovstva i protivvazdušne odbrane Jugoslovenske Narodne Armije (Kraguj) i šemu akro-grupe „Stars“ iz perioda posle 2000-tih.

Oba su imala petokraku.

Provokacija

Kraguj je ove godine pred put iz Beograda ponovo razočarao i kao pred odlazak za Varaždin mesec dana ranije ponovo ostao bez funkcionalne radio-stanice i nije poleteo sa „Nikole Tesle“. Amidžićev Galeb zaputio se na svoj šesti nastup u Hrvatsku u poslednjih osam godina.

Kako je za Tango Six portal ispričao Amidžić, po sletanju na Piket sve je delovalo kao još jedno rutinsko gostovanje u ovoj zemlji:

– Ne mogu ni sam da se setim koliko puta sam leteo u Hrvatskoj sa svojim Galebovima. Rado sam se odazvao na poziv sinjskog aero-kluba, dobio odobrenje njihove Agencije za civilno zrakoplovstvo i u petak, dan pred miting, sleteo sam na njihov aerodrom.

Organizovana mi je carina, obavili smo te formalnosti po sletanju i u znak dobrodošlice organizatori i gradonačelnik Sinja odveli su me na ručak. – opisuje „Amidža“ svoj dolazak.

Iritacija petokrakom i letelicom na kojoj su se školovali gotovo svi piloti koji su oformili HRZ / Foto: Goran Leš
„Iritacija petokrakom“ i letelicom na kojoj su se školovali gotovo svi piloti koji su oformili HRZ / Foto: Goran Leš

Po povratku na Piket počinje dešavanje koje je nakon ranoavgustovskog zaoštravanja zvanične političke retorike Hrvatske i Srbije pretilo da doda još jednu varnicu. Varnicu koja nije izrasla u požar zahvaljujući vazduhoplovnoj solidarnosti, specifičnoj vrsti prijateljstva i izuzetnoj gostoljubivosti.

– Dogovor sa organizatorom je bio da mi se obezbedi agregat za startovanje aviona i zahvaljujući Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu (HRZ) on je bio tu kad sam sleteo. Međutim, kada smo se vratili iz grada nakon ručka agregata nije bilo. – nastavlja sa pričom Amidžić.

Početak iritacije Branitelja sa dolaskom Galeba iz Srbije prepričava za Tango Six i direktor aeromitinga Sinj Tonči Panza:

– Točna je informacija da su predstavnici braniteljskih udruga grada Sinja  izrazili otvoreno nezadovoljstvo što smo u program uvrstili Galeba. Uoči njegovog dolaska u petak oko 09:30 sati smo imali sastanak sa njima na njihov poziv na kojem sam bio kao direktor priredbe zajedno sa predsjednikom organizacijskog odbora Natkom Kulićem.

Nije sporan bio pilot, niti što je iz Srbije već je problem, kako su nam rekli, bio u simbolici stradanja koju taj zrakoplov predstavlja braniteljima. Naime, kao što je  poznato posebno u prvim danima domovinskog rata Galeb je korišten u vojnim operacijama posebno u širem prostoru Dalmacije.

Naš stav kao organizatora je bio da mi nismo željeli isprovocirati nikoga a posebno branitelje čiji smo i nas dvojica ali i većina starijih članova kluba pripadnici. Naša želja je bila prikazati Galeb kao jednu vrlo uspješnu  letjelicu poglavito u doba kada je konstruiran, te da se odradi program sa jedinim mlaznim zrakoplovom koji može poletjeti i sletjeti na naš aerodrom. – priča nam Panza i potvrđuje da otkazivanje dolaska Galeba i skidanje sa programa nije dolazilo u obzir:

– To smo jasno i rekli predstavnicima udruga branitelja. Oni su potom rekli da će oni prosvjedovati na svoj način ali da nikakvih ekscesa kao i prosvjeda na samoj priredbi neće biti.

Galeb je sletio na naš aerodrom u predviđeno vrijeme  u 12:15 u petak i obavio je carinske i policijske formalnosti. Mi smo u tom trenutku već prevezlli agregat za start motora Galeb u vlasništvu HRZ-a.

Nedugo nakon slijetanja Galeba primili smo telefonski poziv da se agregat hitno vrati HRZ-u. Što smo i napravili.

Također je primljena informacija da će se HRZ otkazati vojni dio programa ako Galeb ostane u programu .

Organizirali smo sastanak organizacijskog odbora i svih civilnih učesnika programa te ih informirali o čemu se radi. Željeli smo da se svi odrede da li žele dalje sudjelovati u letačkom djelu programa. – priča Panza, što za naš portal takođe potvrđuje i sam Amidžić:

– Organizatori mi se tada izvinjavaju zbog nastale situacije i ponašaju se i više nego korektno. Shvatam šta se dešava, razumem priču i kažem im da mi ne pada na pamet da zbog mene otkazuju svoj događaj na kojem su toliko radili i da nema problema da ostanem u hangaru. Sve kolege piloti iz Hrvatske su me podržali i bili su solidarni. Njihova policija je bila maksimalno korektna i obezbedila mi je 24-časovnu zaštitu aviona u hangaru. Rekli su mi da im prijavim ukoliko bude bilo i najmanjeg incidenta. –

– Odlučili smo da se miting održi. – nastavlja Panza:

– Bez agregata za pokretanje motora dovedeni smo pred svršen čin ali uspjeli smo se organizirati i pokrenuti akciju za pronalaženje prikladnog tehničkog rješenja za pokretanje motora Galeba za siguran i u planirano vrijeme povratak za Beograd. U čemu smo i uspjeli te je Galeb poletio u nedjelju u planirano vrijeme nadletjevši pistu u brisanjcu uz obavezno mahanje krilima. –

U međuvremenu vesti o specifičnom protestu (zahtevu za zabranu letenja) Branitelja počinju da se prenose po dalmatinskim medijima i iritacija ovim potezom od strane vazduhoplovnih entuzijasta iz Hrvatske puni društvene mreže.

Inovativnost domaćina i potvrda da je Galeb projektovan za upotrebu u konfliktnim terenskim uslovima / Foto: Goran Leš
Inovativnost domaćina i potvrda da je Galeb projektovan za upotrebu u konfliktnim terenskim uslovima / Foto: Goran Leš

– Nakon odluke da mi avion ostane u hangaru i da ne letim dobijam poziv Branitelja da se sastanem sa njima što prihvatam. Kada smo seli oni mi objašnjavaju da protiv mene lično nemaju ništa i da je problem petokraka na krilu, sve što ima veze sa tim kao simbolom i da se oni bune protiv toga. Saslušao sam ih, ponašali su se civilizovano i to je bilo to.

Na dan odlaska, u nedelju, okupilo se baš dosta ljudi. Velikom požrtvovanošću organizatora koji su pronašli tehničko rešenje za startovanje aviona vratili smo se bezbedno za Beograd i zatim za Novi Sad.

Ponavljam još jednom, svi su bili i više nego korektni, bilo im je neprijatno, kolege su me sve do jednog podržale a o besmislu uzimanja mog aviona kao simbola je već dosta i rečeno. Ja sam učestvovao na nekoliko aeromitinga u Hrvatskoj, nikada nismo imali ovaj problem, leteo sam u nastupima iznad Hrvatske i sa njihovom akro-grupom „Krila Oluje“.

Želim još jednom da pohvalim organizatore na njihovom ponašanju i gostoprimstvu. – rekao nam je na kraju Amidžić.

Vojska u lokalnom sukobu

U želji da čujemo komentare svih strana poslali smo juče zvaničan upit MORH-u (Ministarstvu odbrane Republike Hrvatske) ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor. Odgovori njihovog sektora za odnose s javnošću obično uvek stižu pravovremeno. Zvaničan izveštaj MORH-a na njihovm sajtu ni rečju ne pominje incident.

Kako saznajemo iz više izvora, incident u Sinju posledica je šireg lokalnog sukoba dve vazduhoplovne frakcije. Iako su, kao što se vidi iz komentara gospodina Panze, svi oni zapravo Branitelji, grupacija iz Splita uspela je da „iritaciju petokrakom“ digne na zabrinjavajuće visok nivo.

Da li su telefonski razgovori tog dana išli preko zvaničnog Zagreba i MORH-a ili su lokalna poznanstva u bazi HRZ-a u Divuljama bila dovoljna da se agregat koji je bio planiran unapred danima iznenada povuče, nije moguće nedvosmisleno rekonstruisati u ovom trenutku.

Činjenica da je jedna grupacija došla toliko visoko i na ovaj način zloupotrebila HRZ iznenadila je mnoge u Hrvatskoj. Ultimatum da ni jedna od HRZ letelica neće poleteti ukoliko G-2 bude leteo takođe je bio na prvu loptu komičan a onda i duboko razočaravajući.

Ispostavilo se naime da su se u 2016. godini ponovo „sukobila“ dva ratna vazduhoplovstva s tim da ovo drugo više ne postoji. Komedija je veća činjenicom da je na jednoj strani „sukoba“ stajao (za sukobe nezainteresovan) preduzetnik koji nije učestvovao u ratu 90tih, koji nema veze sa vojnom avijacijom i koji svoj restaurirani oldtajmer leti iz ličnog zadovoljstva bez ikakve podrške države Srbije.

Ispostavilo se da je on bio na korak od nečega što nekada mnogo moćnije JNA vazduhoplovstvo nije uspelo da uradi – da prizemlji HRZ.

Dvojna nebeska državljanstva

Da vazduhoplovci nemaju naciju potvrdilo se još jednom.

„Sinjski incident“ izrodio je nešto što stoji kao kontra izuzetno histeričnom letu u zvaničnim odnosima Srbije i Hrvatske. Izrodio je, a nekima potvrdio, da vazduhoplovni entuzijasti i profesionalci nemaju preko 20 godina star scenario emocija koji se od njih očekuje, već se druže, međusobno posećuju i kada je najbitnije – podržavaju.

Siguran sam da je osobama sa zadrtim i njima univerzalno pravičnim stavovima (koji su toliko iskonski ispravni iz njihovih nacionalnih uglova da kao takvi gotovo garantuju nove ratove i sukobe) subotnja priča jasna: u pitanju je simbol uništavanja (iz ugla Hrvata) i u pitanju je ponovo preterana reakcija Hrvata (iz ugla Srba).

Međutim, po sredi je nešto sasvim drugo.

Radi se o izuzetno primitivnom i nevaspitanom potezu koji je samo naizgled baziran na suštinskoj istorijskoj boli. Kao i kada je grupa protestanata razvila zastavu „Fuck NATO“ na najvećem aeromitingu u novijoj istoriji Srbije, u pitanju nije bio protest niti građanska izjava nezadovoljstva. U pitanju nije bilo demokratsko pravo izražavanja mišljenja već suštinsko nevaspitanje i nepoštovanje organizatora i njihovog truda. Vojska Srbije je tada brzo reagovala (što se ne vidi na snimku) dok je u Sinju Hrvatska Vojska bila saučesnik.

Petokraka bezobrazno u sred Varaždina / Foto: Dragan Trifunović
Petokraka bezobrazno u sred Varaždina / Foto: Dragan Trifunović

Organizovati bilo kakvo manje lokalno vazduhoplovno dešavanje na prostorima ex-Jugoslavije je neprofitabilan, veoma stresan i hrabar potez. Ugostiti kolege vazduhoplovce iz države sa kojom vlada hladni rat rečima u sred avgusta 2016. godine u Dalmaciji je dodatni izazov. Zbog svega ovoga hrvatskoj javnosti je pre potrebna debata o poštovanju rada vrednih entuzijasta i profesionalaca nego o simbologiji agresorskih aviona koja je po svemu kao takva besmislena (neću ovde pisati zbog čega, očigledno je) i koja je neosnovana budući da je samo nekoliko nedelja ranije iznad Varaždina leteo takođe Galeb G-2 sa istorijski preciznijom šemom JNA aviona sa sve petokrakom. I nije bilo nikakvog problema niti incidenta. U Varaždinu čiji su civilni objekti stradali od strane JNA na početku rata.

Sigurno je da će leto za nama ostati u sećanju neprijatnih manifestacija ličnih stavova ljudi koji bi pre želeli da ostanu u istoriji i ponovo dokazuju da su u pravu po svaku cenu (osetio sam to i na svojoj koži zbog ovog teksta). Bitnije od ovih agresivnih karaktera je činjenica da će prijateljstva, podrške i želje profesionalaca i entuzijasta da uživaju u vazduhoplovstvu bez politike i političkih sećanja kad-tad nadvladati.

Aeroklub Sinj i vazduhoplovci Sinja zaslužili su sve pohvale u odbrani upravo ovih principa koje bi neki tumačili i kao nad-vazduhoplovne.

Meni kao Srbinu ostaje da čestitam svim hrvatskim vazduhoplovnim entuzijastima koji su preko društvenih mreža izrazili masovno nezadovoljstvo ovim nepoštovanjem sinjskog aeromitinga i da istaknem ljude kao što je Branimir Ambreković i druge koji su svojim gostoprimstvom i stavovima najbolje definisali šta znači biti vazduhoplovac.

…a kako je bilo na aeromiitngu pogledajte u foto-reportaži Gorana Leša

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ko

Pratim Vas portal oko dve godine i zaista zasluzujete sve pohvale! Toliko nepristrasno i objektivno pisete da je milina citati (svi autori). Ja sam odnedavno postao zaljubljenik u vazduhoplove svih vrsta i oblika :) i razumem tek pola skracenica i izraza koje koristite ali ima vremena, naucicu. Bas mi bezveze ova situacija u Sinju. Iz teksta se da zakljuciti da je pitanje kome je bilo neprijatnije, organizatorima ili gostu iz Srbije. Da se ja pitam, ove sa Batajnice bi zatvorio u celiju sa ovima iz Sinja pa nek se „dogovaraju“ kako znaju i umeju!!!!! Pa treba li svaku Wolksvagen „Bubu“ poistovetiti sa trecim rajhom ili klubove obozavaoca smatrati nacistima?

Odgovori
BB

A sljedeći put uzeti zaljiepiti druge simbole na magnet pa staviti preko petokrake…

glup i bezobrazan savjet za glupu i bezobraznu situaciju.

u svakom slučaju svaka čast na objavljenom tekstu

Odgovori

Odlican tekst, sagledan iz svih uglova.
Neke stvari mi nikada nece biti jasne, bolesti Balkana su izgleda neizlecive u narednih 100+ godina, tuga.

Odgovori
su

Kao zaljubljenik u zrakoplovstvo i sve što leti (a sve što leti-vrijedi) i kao hrv državljanin, pa i hrvat (mada je to nebitno) mogu samo izraziti razočaranje opstrukcijom od strane samih branitelja i od strane HRZ-a (opet zbog tih istih branitelja).
Čvrsto vjerujem da većini hrv branitelja ne smeta sporna petokraka na avionu (ta ista petokraka je već i sudjelovala na aeromitinzima u hrvatskoj pa nikome tada nije smetala), na kraju krajeva su se branitelji i borili za slobodu, slobodu mišljenja, izražavanja, slobodu različitosti, a i svi smo mi zajedno živjeli pod tom istom petokrakom pola stoljeća, školovali se, radili, živjeli kao ljudi do početka devedesetih.
Problem je mala skupina unutar samih branitelja, skupina koja uvijek traži nešto više, koja je najglasnija kada treba a češće i kada ne treba nešto reći, skupina koja traži kruha preko pogače, skupina za koju rat kao da nije završio, koja još uvijek traži krivca za rat, i koja si daje pravo odlučivati u ime drugih; mogao bi tu reći da su reprezentativni primjerci takvih skupina branitelji poput Klema, Glogoškog,…pa i Bujanca (oprostite što pišem o imenima). Žao mi je što se takvi glasni pojedinci kod nas najdalje i čuju.
Znajte da prosječnom hrvatu-hrvatskom državljaninu, pa i branitelju ta petokraka na zrakoplovu na aeromitingu ne smeta. Kome smeta-ne bi trebao doći na aeromiting i gotova priča.

Poštovanje svima

Odgovori
De

Idiotska situacija.

Ja sam jednom bio iz Hrvatske a bio sam I u ratu 1991-e. Ja nemam problem sa petokrakom iznad Hrvatske.

A sada u Australiji nemam nista protiv Japanskog „crvenog sunca“ ili Njemackog kriza na Zero ili Bf-109!

Nazalost u 21 stoljecu svi se lagano uvrijede.

Odgovori
Te

Član sam,pilot i instruktor letenja u Aeroklubu Međimurje i ponasan sam na to što smo mogli pomoći našim zrakoplovcima G-2 i dragim kolegama Aerokluba Sinj da prebrodimo ovu nimalo zgodnu situaciju.
Ne želim govotiti o kakvoj se pomoći radi jer je sada to sasvim nevažno no, vjerujem da ovakvih neugodnosti više nikada i neće biti.

Odgovori
Le

Pozdrav svima,
Zao mi je sto je tako ispalo
Nazalost, lokalna ekipa u maloj sredini uspjela pokvariti veselje
Volio bih kada se ne bi puno vremena trosilo na njih
Mi smo ilak letaci, zaljubljenici u letenje
Na visinama nema granica, ne vrijede zakoni mitomanije nego zakoni fizike

Odgovori
To

I sam sam bio učenik škole letenja Natka Kulića i mogu potvrditi da je čovjek/pilot/instruktor zaslužio pohvale. Uz to, bio sam u Somboru električar za Galeba 1984. god i žao mi je što nisam vidio iste u preletu LDSS-om (Sinjskim aerodromom).
To što imaju petokraku, simbol je države koja ih posjeduje a ne društvenog ili političkog neprihvatanja u RH.
Po moj skromnom mišljenju, G2 je trebao biti prisutan kao i piloti koji njime upravljaju.
Dobrodošli ponovo.

Odgovori
Pe

Je susedi pa kaj neznate da je Zagorski delanec malo jaći od Dalmatinske bevande i da Zakorcima ne smeta kaj im se onda još jedna zvezda, pa makar i črljena mota nad glovom.

Pak je i Jožek bil Zagorec kaj ne? Najveći sin naših naroda i narodnosti, domovine sin.

Od Dalmatinske bevande na onoj vrućini človek samo još više ponori i nezna kaj dela, pa mu se priviđaju i beli miševi i leteći slonovi i smetaju mu primorske ptice sa črljenom zvezdom pod krilima.

Ma najednostavnnije pustite glupane!

Eno na proslavama dana D u Normandiji zajedno u formaciji zrakom lete saveznički, ali i Njemački avioni sa orginalnim oznakama iz II svijetskog rata, dakle sa Kukastim križom (Svastikom).

Što su onda trebali uraditi Francuzi? Zabraniti im dolazak? Srušiti ih?

Povijest i prošlost treba ostaviti tamo gdje su se i dogodile, pogotovo ono ružno i tragično, iz toga izvući pouke i ne ponavljati iste ili slične gluposti.

Na ovim prostorima 45 godina svi su se kleli i govorili nikada više, ne ponovilo se i ne u moje ili naše ime.

A što se dogodilo 90-ih? I opet sada nakon 25 godina od toga svi ili barem razumna većina ponavljamo nikada više, ne ponovilo se i ne u moje ili naše ime, a što sada opet pišu, govore ili čak već opet rade neki likovi?

Hoćemo stati iza njih ili im više prestati pridavati pažnju i tako hraniti njihov huškački ego?

Oni samo od toga i jedino za to žive, kada bi ih većina nas ignorirala oni bi se jednostavno ugasili i urušili sami od sebe i u sebe.

Odgovori
Da

A dok su Kanaderi spašavali živote, dobra i prirodu, ta ista zvezda nije nikoga smetala? Da su ostali sudionici stvarno hteli da pokažu solidarnost, otišli bi kučama, pa imajte svoj miting. Znam, da bi to teško palo Natku, mom klasiču, ali tako treba sa tim kretenima.

Odgovori
Do

Vrlo velika sramota za HRZ i odlican indikator ispolitizovanosti OS RH. Nazvao politicar i naredio…pih. Do duse, ovde „Krila oluje“ ne bi bi dobili poziv.

Odgovori
Mi

@Douglas Bader
Nije vam baš najsrećnija paralela i pominjanje „Krila“. Ovdje se nije radilo o posjeti akro-grupe ratnog vazduhoplovstva Srbije, već privatnog lica sa svojevrsnim vazduhoplovnim oldtajmerom u posjeti vazduhoplovnim entuzijastima. Ta letilica iz sasvim razumljivih istorijskih razloga može JEDINO da nosi te i takve oznake. Istina, ovo što se desilo ne treba da iznenadjuje, jer ovakav i sličan „tretman“ često dobijaju vlasnici automobila iz Srbije prilikom posjete hrvatskom primorju. Ipak, nadati se da su varaždinska iskustva naznaka boljih vremena i drugačije prakse.

In

Bez obzira na te branitelje i njihove razloge zašto im smeta zvezda, osvrnuo bih se na razloge kako mi Srbi doživljavamo zvezdu. Pre 2 sv.rata Srbija je imala regionalno najjaču vazduhoplovnu industriju na ovim prostorima a naši lovci su tada bili u rangu sa svetski najmoćnijim lovcima. Posle rata sa dolaskom „zvezde“ pre svega su izbrisani (veoma agresivno, nepravedno i necivilizacijski) svi spomenici, grbovi i obeležja koja nisu imala veze sa novom simbolikom zvezde i stvoreno je „novo“ vazduhoplovstvo. Takoreći glavni deo vazduhoplovne industrije je izmešten u Mostar i druge lokacije širom nove FNRJ, i to naravno iz Srbije. Zarad bratstva i jedinstva ili čega već…
Hoću da kažem da je veoma jaka osnova tehnološkog razvoja i veoma stručnih predratnih kadrova iskorišćena, sa prelepljenom novom simbolikom zvezde. Pravedno ili nepravedno prosudite sami…

Odgovori
Yr

Avio industrija je izmeštena zbog specifične odbrambene politike Jugoslavije i straha od sovjetske invazije. Potpuno je nepošteno iz ove perspektive to posmatrati, jer niko tada nije razmišljao o cepanju države i ja kao državljanin Srbije i Srbin ne vidim nikakvu zaveru ili lošu nameru prema Srbiji u tom potezu. Za brisanje simbola i spomenika pre 45.-e se slažem, to je bilo glupo i nepošteno i baš zato smatram da mi danas ne smemo da učinimo isto sa petokrakom i simbolima SFRJ. Apsolutno treba posmatrati istoriju sa distance i izvan politike i treba poštovati sve istorijske periode i simbole podjednako, pa i tu petokraku. Što smo svesniji svoje istorije, lakše ćemo graditi budućnost, neopterećeni konfliktima iz prošlosti. Puna podrška avio entuzijastima koji lete na ovim predivnim starim letilicama i apsolutno se slažem da treba da budu ofarbane u originalne šeme i da nose originalne oznake države koja ih je projektovala, proizvodila i koristila.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

@Srbofil Naravno da ne moze u potpunosti da se pokrije. Povecati broj razlicitih radara izmedju baza i neprijatelja i povecati stepen pripravnosti sigurno da. Ti sto ocekuju da svemocna ruska ili americka PVO ne pravi propuste, a i ovo sto se sprdaju sa istom treba da se pdsete upravo na izraelski VAP. Amerika je znala…

09. Dec 2022.Pogledaj

Srbofil na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

@Milos77 Nema odakle da se "pojaca", nemoguce je napraviti potpuno pokrice miliona kilometara VaP. Izrael velicine Vojvodine sa milijardama i milijardama ulozenim u PVO ne moze potpuno da se pokrije, cak i cuveni Iron Dome "stedi" rakete tako sto na osnovu balisticke trajektorije racuna da li ce ciljana raketa pasti na naseljeno mesto ili ne,…

09. Dec 2022.Pogledaj

Petrović Dusan na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

@Milos77 Zapravo ne postoji savršen PVO, i nijedna zemlja ne može da zastiti bas svaku zgradu. Moguće i da NATO nije imao kao prioritet zaštitu Zagreba, jer u Zagrebu nema ništa kljucno za bezbednost NATO. Ali da Rusija nije stitila,ili neuspesno stitila dve baze sa strateskim bombarderima? Vidi se jasno na obe slike da su…

09. Dec 2022.Pogledaj

Sotir na: [INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

Svaka čast. Sve pohvale. Slovenci i Mađari vode ozbiljnu priču u lakoj avijaciji. Zar razliku od utvinih pokušaja da nešto pokrene iza njih stoj privatna inicijativa.

09. Dec 2022.Pogledaj

ivan na: [INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

Realno jesmo bili ispred Madjarske ako pricamo o sedamdesetim i osamdesetim ,mogla je samo da nam parira sa Pick salamom. Avion nije sad neko cudo moderne tehnike ali je lep i koliko sam vide kvalitetno uradjen. Kompaniji zelim puno uspeha

09. Dec 2022.Pogledaj