BEG airport status
Ministar odbrane razjašnjava cenu MiG-ova: Aranžman košta 185 miliona evra – avioni možda polete krajem 2017. "Plan je da do kraja 2018. svih 10 MiG-ova i njihovo naoružanje budu četvrta generacija" / Sve fotografije: Ministarstvo odbrane

Ministar odbrane razjašnjava cenu MiG-ova: Aranžman košta 185 miliona evra – avioni možda polete krajem 2017.

Budućih šest MiG-ova koji će doći u Srbiju biće nabavljeni novcem koji predstavlja uštedu iz državnog budžeta, aranžman će uključiti i 4 domaće 29-ke, koštaće 185 miliona evra i biće plaćan u etapama, a poletanje ruskih aviona najranije se očekuje krajem 2017. godine, rekao je ministar odbrane Zoran Đorđević na današnjoj konferenciji za medije povodom budžeta Vojske za narednu godinu.

– Mi ta sredstva nabavljamo iz onoga što smo uštedeli u budžetu Republike Srbije, ne iz kredita. Upravo se radi na dogovoru o tome na koji način i u kojim etapama ćemo to plaćati u naredne 3 godine. Gledamo da rasteretimo 2017. i da gro toga platimo u ovoj godini, pošto imamo mogućnosti – dobili smo neka sredstva, a da deo sredstava platimo i u 2018. godini. – rekao je Đorđević.

On je naveo i da avioni neće poleteti u 2017. godini, odnosno eventualno pred kraj te godine:

– Šest aviona je dobijeno kao donacija i njih treba da prilagodimo našim uslovima koje imamo ovde. To su sredstva komunikacije i drugo. To je prva faza. To neće biti gotovo i avioni neće moći da polete u 2017. godini. Možda pred kraj te godine. Ako sve bude kako treba to bi trebalo da bude septembar, oktobar i novembar otprilike.

Detaljniji odgovori ministra odbrane o MiG-ovima počinju u 33. minuti:

 

Ministar je 6 ruskih MiG-ova definisao kao poklon, ali i naglasio da Srbija želi da iskoristi tu priliku na najbolji mogući način i za 4 29-ke koje ima. Naveo je da će aranžman koju obuhvata planove za svih 10 aviona „koštati 185 miliona evra, ni više ni manje“. 

– Mi ćemo da potrošimo 185 miliona u tri godine i gledamo da potrošimo tako da dobijemo što više opreme. Gledamo da dobijemo 10 aviona koji će biti opremljeni opremom i naoružanjem u fulu. To Vojska Srbije zaslužuje posle toliko godina i neko polurešenje ne bi bilo dobro. – izjavio je Đorđević.

gst_9186_1482505625

Na pitanje našeg portala o kojoj je konkretno dodatnoj opremi reč, ministar je rekao da ne može da precizira, ali da može da kaže uopšteno.

– Biće zamenjeno sve što treba da bude zamenjeno na njima da bi produžetak veke upotrebe bio 14 godina. Pokušaćemo da napravimo takav dogovor koji neće biti od slučaja do slučaja nego će podrazumevati garanatni rok od 14 godina. Kupićemo rakete zemlja-vazduh, vazduh-zemlja, još neke druge. U pitanju su i neki radarski sistemi. To je sve što trenutno mogu da vam kažem. – naveo je Đorđević i dodao:

– Ali verovatno ćete u nekom momentu imati naznaku toga (opreme) kako to izgleda, pošto se (Tango Six) time bavite, pa možemo da pričamo da li ste zadovoljni ili ne. Ali mislim da ćete biti zadovoljni.  –

Đorđević je dodao i da je u planu da se zaštite avioni koji budu u prirpavnosti na aerodromima u Kraljevu i Batajnici:

– Analiza je pokazala da vazduhoplovi koji stoje napolju, kao i oni koji su u službi pripravnosti na stajankama brže propadaju. Želimo i na mešovitom aerodromu u Kraljevu, ali i na Batajnici da napravimo stajanku gde će ti vazduhoplovi koji stoje u dežurnoj pripravnosti biti pokriveni. Takođe, naša je obaveza, ako želimo da aerodrom bude mešovit, da sazidamo jednu jeftinu pokrivku ili halu gde će deo tih vazduhoplova u Kraljevu biti.-

Uvodno izlaganje ministra o budžetu ministarstva:

 

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

K

Kad pogledam ko je načelnik Đeneralštaba onda mi je odmah jasno u kakvom lošem stanju je ova vojska.

Odgovori
N

Nije on nesto los…stalozeno lepo prica i obrazlaze stvari..sad crte lica ,frizura itd,to ne komentarisemo..sta smo sve slusali cak i od nekih ministara..on je car..

D

Prvi put sam ga cuo da govori. Pozitivno sam iznenadjen. Zbog izgleda i stajlinga sam imao predrasude o tom coveku.

z

Nemojte bit smijesni. O kakvoj vi cetvrtoj generaciji vi pricate.

Odgovori
I

U pravi su potpuno daleko je to od cetvrte generacije……

V

Evo, amater sam, neko ko samo voli ratno vazduhoplovstvo, ali evo, ako se ova priča ispoštuje, za 185m € da se modernizuje 10 MiG-29ki uz stock raketa i dijelova, meni uopšte ne zvuči loše. A ovi tenkovi i oklopnjaci, kakvi god, u sklopu toga svega, ajde super, hvala im i na tome…

Shoot me.

Odgovori
S

Veliki posao za buducnost RV i cele Srbij i nase dece bravo jaka vojska zna se sta znaci , Srbija ce to biti sigurno u najgorem slucaju u regionu SFRJ.

S

Ko god na ovu cenu daje zajedljjve komentare. Ili je glup ili Srbiju ne gleda kao svoju.
Ne mozwmo da biramo jer para nemamo! To je super za nas i vrh svega sto mozemo da kupimo ..Ipak je ovo Srbija.
Sfrj je kupila 16 kom 29 ki B tip. Koji nema nista sto su zemlje Vars.pakta imali. Cak ni IFF. Tako da ove ruske masine su za ove nase spejs šatl. A kada se podernizuju bice dovoljne . Daj Boze da rata nikada nigde vise ne bude ! Ko ga želi u kući mu bio !!
Prošao sam to i znam sta je muka.
Podrska nabavci i pomirenju napokon medju narodima na Balkanu.

Odgovori

Није баш тако. Нема драстичне разлике између совјетских 9-12, 9-12А за ВУ и 9-12Б какве је СФРЈ набавила.

S

Pišem o razlici 9-12 b sfrj…i 9-13 iz Astrahana.
Ispravite me da nema razlike medju njima.
Ovaj prvi je na Bataji od 87.me..a ovaj treba da dodje iz Rusije. Ovakav 9.13 kakav jeste u VVS Rusije i jedan od 3 koji smo dobili (Sa ECM i IFF .povecani rezervoari ,dolet,elektronika,radar ,naoruzanje,upravljivost i poboljsan sistem upravljanja ) ..i uverite me da nema razlike medju njima?!
Nece biti.

D

Živojin Banković je delimicno u pravu, osim za tri ( 9.13). Bas zbog toga se i ide u u modernizaciju da bi se doveli na SM ili ti BM standard. A ako nose R-77, to je onda cetvrta + generacija.

Нисам поредио 9-12Б и 9-13. Већ је Стеван споменуо верзију 9-12 за ВУ и рекао да 9-12Б у односу на ту варијанту нема скоро ништа.

Што није тачно.

МиГ-29СМ нема везе са БМ.

БМ је белоруски стандард за модернизацију са познаком 9-11.

http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29bm.html

Ми ћемо модернизацију одрадити уз помоћ Руса.

S

Ja sam napravio gradaciju razlike ,što je tacno. Da naš 9.12 B je losiji nego nemački ili slovački 9.12 A..I tu ima razlike medju aparatima.
A posebno sam naglasio da je tek ovaj ruski 9.13 koji je i dan danas u sastavu VVS Rusije i koji je dobijen na poklon daaaleko napredniji i bolji aparat od ovih prethodno nabrojanih. I to je tačno.
Ispravite me ako grešim.

У чему је лошији 9-12Б од 9-12А? Наведите разлике. Има их али су минорне.

Није уопште тачно да је 9-13 далеко бољи од 9-12.

Навешћу Вам неке основне разлике.

9-13 има:

– више горива за 240 литара
– могућност ношења спољашњих танкова за гориво под крилима
– већу масу за 200-380 килограма
– већу носивост за 1000 килограма
– већи борбени радијус за 100 километара
– већи долет за 650 километара
– активни радарски ометач Гарденија 1ФУ

Радар је исти са нешто мало бољим карактеристикама а исти су и мотори. Такође је и наоружање исто.

r

Ako je u pitanju varijanta 9-13M onda je to malo ozbiljniji avion , ova verzija je uvedena u jedinice 1995 ima malo bolji napadno navigacijski sistem i moze da nosi rakete V-Z kao i pametne bombe a koliko se secam Vucic je pominjao i nabavku pomenutih V-Z raketa , takodje njegov radar prati deset a moze napasti dva cilja i ova varijanta je prethodnik SMTa . Mislim da je u jedinicama Ruske armije veci broj ove verzije tako da nije iskljuceno da je bas ova verzija nabavljena a ukoliko odrze rec i ove ostale prevedu na ovaj standard imacemo respektabilan avion!

Није то никакав 9-13М већ МиГ-29СМ.

Та верзија није уведена у наоружање руских ВВС већ се дуго нудила као стандард за модернизацију. У свету га користи само Сирија (модернизовани 9-12Б) као и Перу (модернизовани 9-13).

r

Gospodine Bankovic Peru je u belorusiji nabavio svoje migove i modernizovao ih na standard SE, oni imaju slabiju verziju radara N-019ME i nemogu da nose rakete V-Z i laserski vodjene bombe ,dodatnom modernizacijom na standard SMP (P je od Peru) ce biti u mogucnosti jer ce dobiti radar Zuk-ME. Sirija je modernizovala svoje 9-12 na standard SM i poseduje jaci radar od SE i ima mogucnosti da nosi rakete V-Z i laserski vodjene bombe ali neznam dali ih je Sirija nabavljala inace pun naziv ove varijante je Mig-29SM 9-13M i u Ruskim jedinicama se nalazi ova varijanta samo bez onog SM . Ako bi mi u nase ugradili radar Zuk-ME i nabavili rakete V-Z slozicete se samnom da je to za svaki respekt

P

Izgleda da cemo ugledati i u praksi:
„восстановительный ремонт и модернизация самолета МиГ-29 в Сербии“

Citiram sebe iz 2014:
„recimo da nam daju MiG-29-ke koji su na izdisaju za malu cifru ili kao donaciju a da ih modernizuju na SMT standard(pa i SM bi bio dobar a malo je i jeftiniji) sa cenom od oko 15 miiona USD tu negde otprilike da ne trazim sada tacne cene pisao sam o njim u ovoj ali i drugim temama… “

Dobro barem ce i nadstresnice da se naprave, jaka stvar imate ovde na tangu moj citat o njima od pre nekoliko nedelja, a potegnuto je i na jos par medija, pravo pitanje je sta se cekalo na njih….Treba ih stalno medijski pritiskati da bi nesto uradili kakva crna analiza pa oni po analizama nista nikada ne urade dok ne zagori do nokata ili medija…

Dacu jos par mojih citata od 13.11.2016. koji mogu potpuniti ovu temu datih na N1 kada jos mnogima nije bilo jasna ova prica te su cekali ministra da im danas potvrdi:

„Svaki avion ukljucujuci i pojedine sklopove imaju neki resurs. Taj resurs se uobicajeno meri u satima. Recimo motor moze da se koristi 800 sati do remonta. Kako su polovni avioni u pitanju na primer neki od njih ima resurse motora od 750 sati a ostalo je jos 50 do remonta. Da ne bi avionski motori bili remontovani nakon svega 50 sati leta isplativo je da se remont uradi odmah da se ne placaju naknadno troskovi slanaja motora za Rusiju. Remont motora aviona MiG-29 je 1 milion usd po motoru za dva motora je 2 miliona. 6 aviona puta dva motora to je 12 miliona usd samo za motore. Remontu podlezu i ostali delovi i oprema koji su na avionu. Pored remonta bilo bi dobro te avione modernizovati na SM ili jos bolji SMT standard. Modernizacija kosta u zavisnosti od paketa oko 5-7 mil za SM standard ili oko 7-12 mil USD za SMT standard. Ako se modernizuju na SMT moci ce jos dugo da posluze i postace pandani najsavremenijim lovcima 4 generacije. Ako se radi samo remont bez modernizacije njihove mogucnosti ce biti na rangu aviona iz 80-tih godina prosloge veka dakle veoma zastarele za danasnje pojmove u avijaciji. Vrednost 6 polovnih MiG-29 aviona u letnom stanju je oko 5-10 miliona USD po komadu tako da je poklon Rusije u vrednosti 30-60 miliona USD. Mi smo tamo iskukali da nam pomognu na neki nacin a pre toga smo se folirali da cemo ako da kupujemo 6 novih aviona sto je prosuto domacoj javnosti pre 3 godine a sada nam ni poklon sudeci po nekima ne valja. Sav taj novac od recimo 50 miliona USD za remont i modernizaciju na SM nivo je sitnica u odnosu na kupovinu 6 novih aviona sa pratecim naoruzanjem. Domaci simulator leta za MIG-29 moze lako softverski da se doradi da obucava pilote za 29SM ili 29SMT verziju.“

„Su-35 ima ukupan resurs motora 117s oko 4000 sati znaci ukupno trajanje nakon cega se motor menja. Slicno je i sa novim motorima za MiG-29SMT ili MiG-35 RD-33K tj. 4000 sati. Vreme izmedju generalnog remonta za Su-35 i MiG-35 je slicno, kod Su-35 je deklarisano na 1500 sati a kod MiG-35 na 2000 sati a u praksi je otprilike isto i zavisi od uslova eksploatacije. MiG-35 kosta oko 30 miliona usd a Su-35 kosta oko 50 miliona usd po kom to su cene za RuAF. 1 nov motor za MiG-35 kosta od 3 do 5 miliona USD zavisno od tipa i kolicine. 6 komada Su-35 bez naoruzanja rezevnih delova simulatora leta i opreme za odrzavanje i letenje kosta 300 miliona USD. Za taj novac moze se kupiti 18-24 polovna MiG-29 i dovesti ih na SM ili SMT standard. 6 aviona samo po sebi kolicinski nista ne znaci ali 18-24 bi vec cinilo jednu eksadrilu koja bi mogla da funkcionise 24/7/365. U pogledu odrzavanja MiG-35 je 2.5 puta jeftiniji od MiG-29 koji mi sada imamo. SMT je takdje jeftiniji zahvaljujuci novoj magistrali koja daje informacije za odrzavanje prema stanju delova i opreme aviona. Zasto 6 aviona nista ne znaci, pa zato jer uvek je neki na osnovnom odrzavanju, pregledu, remontu i slicno. Od 6 ocekuj da su 2 spremna za let.“

„garanatni rok od 14 godina“ – to ne postoji postoji samo produzenje mogucnosti koriscenja aviona na bazi stanaj trupa, garatni rok koji MiG daje je standardno godinu do dve na izvrsene radove ili sredstva.

Medjutim sve ovo na kraju donece vise problema nego resenja iako na prvi pogled deluje dobro, videcemo za dve tri godine koji problemi slede i kako ce pokusati da se resavaju, 175 miliona eur moze i mozda uz jos malo para bolje da se ulozi u nove a ne polovne avione, polovne naravno uzeti donaciju kada su za dz, ali to nije dugorocno resenje posebno u malom broju aviona….Svega 10 aviona pa ako samo u dve godine ostvare malo vise naleta krecu veca odrzavanja i remonti sekvencijalno broj ce za 5 godina bez generalnog remonta pasti na 5 do 6 aviona. A remont SMT je skuplji od starih varijanti iako je on bolji avion i malo jeftiniji po casu leta. O nekim drugim mogucim poseldcama kao sto je pad ili ostecenja aviona vidim da planeri nisu ni razmisljali sto govori o njima kada im je 10 dovoljno.

O borbenoj upotrebi tako malog broja aviona i quo vaids VS i njenih planera nema potrebe diskutovati.

Valjda je svima jasno da nemaju nkavu posebnu borbenu vrednost u takvo malom broju od svega 7 borbenih aparata-3 su trenazeri i nemaju radare te su i sa manjim doletima itd.

Pare nisu dobijene sada iz neznam gde vec su iz ove godine planirane u budzetu a neutrosene za razne stavke, na primer modernizaciju G-4 i jos neke druge pa ce usmeriti ka ovome, cisto da klarifikujemo koja su to sredstva sada, jer budzet za 2016 je radjen 2015 te otuda je visak neutrosenog novca i nema nikakvih posebnih novina oko para za ovu godinu. U te pare za vojsku ulaze i prodata sredstva NVO kao i zemljiste, kasarne i tome slicno, nikakve posebne nove pare ne daju se dodatno vojsci ove godine van budzetskih tokova a koje ona moze direktno da koristi za bilo koju nabavku, u sustini platice avans ili jednu ratu ove godine da radovi pocnu….

Odgovori
D

Od svih mogucih resenja koje su u okviru nasih mogucnosti, ovo jeste najbolje, da ne kazem „najbezbolnije“. Mislio sma da ce dovuci sest komada, i medijski razzlgasiti kako su najbolji. Za godinu dana bismo ostali bez pola, a za dve-tri godine i svih. Mene jos brine letacki sastav. Nije tajna da piloti koji su se povukli, dolaze na dezurstva. Na kraju, pilot i aparat su vrh ledenog brega, videcemo kako ce se sav taj „apart“ zvan RV snaci u svemu ovome.

D

Dobro jutro. Setili se da avioni treba da budu pokriveni.
Najobicnija limena nadstresnica na metalnim stubovima kosta brat-bratu 10.000 EUR. Ali njima je bilo lepse da avioni trunu na kisi i snegu prethodnih X godina, a da se zauzvrat kupuju Skode Superb.

Odgovori
B

Da smo kupili nove MIG -35, komšije bi vrištale i optuživale Srbiju da se sprema za rat, što nije istina naravno. Ovako malo manje vrište i nisu toliko uznemireni. Takođe domaći protivnici saradnje sa Rusijom vrište, a u isto vrijeme vrlo malo ih je briga za odbranu Srbije. Oni bi naravno u NATO (kao dečica koje treba mama da čuva). Kao to je naj sigurnost, a u stvari pojma nemaju. U prošlosti su neke od članica NATO pakta međusobno bile na ivici rata ( a i danas su u nestabilnim i vrlo hladnim odnosima).

Ovi polovnjaci MIG-29 nisu loši, a sa novim radarima i raketama su solidna opcija za sada, mada u malom broju. Mislim da ova kupovina oružja od Rusa nije loša i dobićemo dosta za 185 miliona.

Obzirom da smo se opredijelili za neutralost, možda bi mogli razmotriti ubuduće i kineske ponude oružja, pa da se ne diže tolika prašina oko NATO ili Rusija. Rusi su nam prijatelji i treba tako da ostane, a NATO je organizacija koja ne treba Srbiji. Treba staviti tačku i zaboraviti na NATO članstvo. Kad bi mogli da živimo nesvrstano kao bivša SFRJ to bi bilo pametno i vrlo korisno.

Odgovori
T

mig 35 je jos uvek u fazi ravoja i treba 2018 da poleti prvi put i ako je sve dobro tokom probe onda krece serijska produkcija 2019.
Ali mogli bi u Mig 29M da ugrade isti ASEA radar i avioniku iz Juzne afrike(Saab) i jos komponente iz Francuske.

Први МиГ-35 (борт 702) за Русе је полетео пре месец дана. Два авиона ће се испитивати у 2017. да би први серијски стигао у јединице 2018.

K

Koliko ja znam, vlada hrvatske nije uopce komentirala ovaj dogovor, daleko od nekog vristanja. Predsjednica republike je samo komentirala da je dogovor dobra stvar za srbiju, i da u potpunosti razumije potrebu srbije da zastiti svoje nebo i granice. Nikakvo deranje, za razliku od Vucicevih redovitih infantilnih ispada o „utrkama u naoruzanju“ i navodnom prekomjerno naoruzavanju susjeda.
Moram reci da nazalost, sva buka o regionalnom naoruzavanju, iz sluzbenih izvora, dolazi samo od Vucica, i to zato jer on to koristi u unutarnjo-politicke svrhe, da sebi gradi imidž kod kuce.

I

Da budemo malo realni, spucace se velike pare za nesto sto ide na otpad oko i pre 2030. godine i to sve pod uslovom da se sve reazlizuje kako se hvale strucnjaci za sve i svasta koji odlucuju o svemu i svacemu u ovoj zemlji. Pricamo o 7 borbenih aviona, a ne o 10. Od tih 7, ako i budu svi u top stanju 2018.-e, vec kroz godinu-dve, u ispravnom stanju ce biti 3-5 i to ce tako da se vuce, cekaju nabavke, zatezanja Rusa za delove i ucene itd. I onda se mozda neko seti oko 2025.-e da je avion neisplativ i skup za odrzavanje i eksploataciju i prizemlji to sve. Elem, za oko 400 miliona, sigurno je moglo da se kupi 6 novih M2 sa dva kompleta naoruzanja i preobukom. Sve preko toga bi bilo preskupo za taj avion, postoje i druge opcije. Ali, ti avioni ne bi te 2030.-e isli u staro gvozdje, vec bili u upotrebi do oko 2060.-e. I to novi avioni, efikasniji, jeftiniji u upotrebi, sa duzim medjuremontnim resursima,pouzdaniji i opet bi oko 4 komada bilo uvek ispravno. Osim toga, dvosedi, znaci i za obuku i trenazu i ne daj Boze borbu. Ovako, Rusi napravili dobar posao, nesto sto izbacuju iz upotrebe, neko im daje 200 milki, zivi remontni zavod i super, sto da se cimaju da prave nove, kad mogu da zavale i gomilu polovnih delova kao nove, i neke nove koji su urezervi koji im vise ne trebaju u zivotu. Ova druga opcija je neuporedivo jeftinija i bolja za nas i obuku pilota. Vec se pisalo ovde o pilotskom kadru koji imamo, ako se odmah ne krene sa obukom mladih pilota, dzabe sve te price i merenje ciji je veci u regionu.
Od ove opcije bolja je i ona, da smo uzeli te „poklonjene“ MiG-ove, koji mogu da lete jos 3-4 godine, u toku 2017.-e izvrsili preobuku na 9.13, i na kraju godine poslali nasa 4 na cist remont, a onda i ovih 6 oko 2020.-e i tako premostili sledecih 10 godina, ali pare ulozili u kvalitetno odrzavanje i gorivo i obucili 10-12 mladih pilota, ali sa naletom 70-80 sati godisnje, i onda nabavljali polako MiG35. Ove izjave „koji je to auto bolji od Moskvicha“ i varijanta 3 karte za Holivud, skupo ce da nas izadju na kraju, kao i obicno.
p.s. ne znam da li ste primetili da niko od vojnih lica, komandant RV, nacelnik generalstaba i slicno nije bio u Moskvi da se divi u hangaru. Sve vreme se prica o M2, „koja ono raketa bese pravi razliku u vazduhu?“- R77- „e ta“, i dobi covek R77 ali na svoj nacin, sa velikom ustedom….

Odgovori
P

Pa najbolje bi bilo da platimo oko 50mil i da avioni budu jos 100godina u sluzbi….ali to se tako ne radi. Prvo ako vec vec je relativno mali broj aviona u operativnoj upotrebi onda ti isti trebaju da budu u top formi..sto podrazumjeva moderan efikasan ubojni sistem. E sad ja ne znam ali vecina komentatora obde ili spava na usima ili po definiciji u startu pljuju po svemu, ali ovaj paket podrazumijeva veliku kolicinu rezervnoh dijelova i odrzavanje najbolje moguce…ipak 185mil nije ni toliko velika para, a mnogi bi voljeli da dobiju bar pola za te pare.
Ti avioni modernizacijom se dovode na nivo da budu i faktor odvracanja, da mogu da nanesu udar po teritoriji sa koje se vrse agresivna djelovanja prema RS itd..
Mozda je trenutno popustila situacija u svijetu pobjedom Trampa a kako ce biti dalje…nadati se da ce biti bezbjednije.
Vjerovatno ce se kroz koju godinu ponovo aktuelizovati nabavka mig35, vec se suska o tome nemoj da brines.

G

Ljudi manite se opsirnih komentara i racunica, nismo mi ti koji odlucuju sta ce da se kupi i nabavi, sve sto dodje dobro doslo, a posle ce vojska sama da se snalazi, i da krpi kao sto se uvek i radilo.
Jedno pitanje za sve, A zasto ce nama avioni osim za patroliranje neba? Manite se vazdusnih duela i ostalih gluposti, skupe su to igracke. Mi moramo da imamo plan sta hocemo i koliko smo spremni to da platimo. Na zalost u ovoj zemlji vise odlucuje politika nego ekonomija i sve dok to tako traje nece biti napretka.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pedja na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Alene, Pre svega cestitke na tekstu i na novo izgradjenom terminalu. Ocigledno je da je sa estetske strane novi terminal veliki korak napred ali dok sam citao vas tekst ja sam stekao utisak da sto se funkcionalnosti tice taj korak i nije toliko veliki, cak sta vise mozda je negde i korak unazad. Napravili ste…

29. Mar 2017.Pogledaj

Zeljko na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Zašto Air Serbia A330 jučer na novoj zgradi ZAG nije pristao na avio most?

29. Mar 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Ma to sa migovima je puno pretjerana priča: 1. Sve je to stvar procedura koje dogovaraju MORH i ZAIC. Nije Zagreb jedini aerodrom koji ima ratno zrakoplovstvo paralelno na istim pistama. Ako to može Frankfurt, sa velikim brojem ratnih aviona, onda to svakako može i Zagreb sa tih par migova. 2. To se neće dešavati…

29. Mar 2017.Pogledaj

Gomi na: [POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane „99% odlučilo“ da će Orao biti modernizovan pre G-4

@SF ja postujem sta gospodin Peruni pise u svojim komentarima o avionu JL9, zato sam dosta procitao o istom aparatu i mogu reci da mi se svidja kad je u pitanju avion/cena, ali nisam siguran da postoji volja za nabavku istog i ja to postujem. Jednostavno nisam strucan da donosim ovako kompleksne odluke, bogu hvala,…

29. Mar 2017.Pogledaj

Maxim na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Trebalo bi biti brže ako MIG-ovi ne presjeku put busevima :-) Slažem se da je malo prerano za neke ozbiljnije analize, ali ce biti zanimljivo pratiti razvoj aerodroma i CA. Naime siguran sam da koncesionar ima velika ocekivanja, a pitanje je da li ce CA moci pratiti te ambicije ili ce biti lagano istiskivana. U…

29. Mar 2017.Pogledaj