BEG airport status
Praksa za đake Vazduhoplovne akademije od sada u Vojsci Srbije i Er Srbiji Dva nova sporazuma, nastavak saradnje sa Jat tehnikom i zadržavanje EASA ovlašćenja / Foto: Wikimedia

Praksa za đake Vazduhoplovne akademije od sada u Vojsci Srbije i Er Srbiji

Vazduhoplovna akademija potpisala je sporazume o strateškoj saradnji sa Ministarstvom odbrane i Er Srbijom (Air Serbia), a kao rezultat dugogodišnje saradnje sa JAT tehnikom uskoro će početi obuka avio-mehaničara za određene tipove aviona. U hangaru „JAT tehnike“ uveliko se sređuju prostorije za školavanje ovih kadrova, a koje će istovremeno biti nova nastavna baza za časove praktične nastave učenika ove ustanove, pišu Večernje novosti.

– Ugovor koji je potpisan sa Ministarstvom odbrane podrazumeva da naši đaci sa vojnih obrazovnih profila imaju praktičnu nastavu u Vojci Srbije, a posle završene škole mogu da postanu vojnici po ugovoru u jedinicama Ratnog vazduhoplovstva i protivvazdušne odbrane Vojske Srbije ili da nastave školovanje na Vojnoj akademiji – objašnjava Goran Cvijović, direktor škole.

Takođe, učenici će, na osnovu memoranduma o saradnji, obavljati praksu u Er Srbiji. Nastavnim planom i programom je predviđeno da đaci imaju praktičnu nastavu jedan dan nedeljno.

Diploma koju maturanti dobiju, ne znači im ništa bez dozvole za rad, pišu Novosti. Da bi dobili licencu, đaci moraju da budu prisutni na 90 odsto časova teorijske i praktične nastave. Ukoliko iz opravdanih razloga ne može da ispuni fond, učenik ima pravo da to nadoknadi u bilo kom trenutku.

– Zahvaljaujući toj licenci, posle završene škole, učenici mogu da rade na bilo kojem aeroodromu ili avio-kompaniji u svetu. Pre dve godine su nam bili predstavnici Etihada (Etihad Airways) koji su izabrali 15 učenika za školovanje u Abu Dabiju, dok je njih 15 dobilo posao u Er Srbiji – objasnio je Cvijović, prenose Novosti.

EASA ovlašćenja

Novosti prenose i da je Vazduhoplovna akademija ipak zadržala ovlašćenja EASA-e, kao jedini ovlašćeni centar Evropske agencije za školovanje vazduhoplovno-tehničkog osoblja u jugoistočnoj Evropi.

Kako je Tango Six preneo krajem februara, Akademija je mogla trajno da izgubi međunarodnu licencu ukoliko Vlada Srbije pod hitno ne usvoji predlog Nacionalnog prosvetnog saveta da ova škola dobije status škole od posebnog nacionalnog značaja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj