BEG airport status
Predsednik IATA-e: Nemačka da ukine aerodromske takse  i prihvati moderniji ATM sistem "Fragmentisano upravljanje avio-saobraćajem ide na štetu ideje o evropskom povezivanju"

Predsednik IATA-e: Nemačka da ukine aerodromske takse i prihvati moderniji ATM sistem

Svojim saopštenjem IATA je pozvala nemačku Vladu da ukine takse na aerodromima, ali i da prihvati moderniji ATM sistem, navodeći da će to omogućiti manje namete avio-industriji, ali i veću konkurentnost nemačkog avio-saobraćaja na svetskom tržištu.

– Zarada u visini od 1 milijarde evra od naplate aerodromske takse je kontraproduktivna. Ukidanje takse omogućilo bi otvaranje novih radnih mesta, podstaklo bi trgovinu i učinilo bi Nemačku mnogo privlačnijom turističkom i poslovnom destinacijom – izjavio je predsednik i generalni direktor IATA-e, Toni Tajler.

On se osvrnuo i na finansijsku dobit koju nemačka ekonomija ima od avio-saobraćaja.

– Vazduhoplovstvo Nemačkoj obezbeđuje 1,12 miliona radnih mesta i 77 milijardi dolara BDP-a na godišnjem nivou. Sve to sada je pod pritiskom poreza i neefikasnog upravljanja evropskim ATM sistemom. Ovakvo stanje mogla bi da reši nova nacionalna politika vazdušnog saobraćaja čime bi se podstakla konkurentnost nemačke ekonomije – objasnio je Tajler.

Predsednik IATA-e istakao je i da je zabrana noćnih letova na frankfurtskom aerodromu vremenski produžila transport robe iz Nemačke što je rezultiralo većim troškovima i većom emisijom štetnih gasova.

– Mi podstičemo saradnju industrije i Vlada kako bi se našlo balansirano rešenje. Želimo i da Vlada održi svoju reč i u buduće više ne nameće noćne restrikcije – naveo je Tajler.

Berlin-Brandenburg_2877447b
Završetak izgradnje berlinskog „Brandenburg“ aerodroma još jedan od problema / Foto: ALAMY

– Nakon godina odlaganja i prekoračenja troškova, početak rada „Brandenburg“ aerodroma u punom kapacitetu ne očekuje se pre kraja 2017. godine, možda čak i početkom 2018. Da bi se pravili poslovni planovi, kompanijama je potrebno da znaju tačan datum otvaranja, kao i cene koje se od njih očekuju da plate – zaključio je Tajler.

On je objasnio da fragmentisano upravljanje avio-saobraćajem ide na štetu ideje o evropskom povezivanju, kao i da povećava troškove i emisiju štetnih gasova.

Tajler je najavio i da će IATA uskoro izneti podatke istraživanja koji, između ostalog, pokazuju da će modernizacija evropskog ATM -a omogućiti otvarnje 158.000 radnih mesta, kao i da bi Nemačkoj do 2035. godine mogao da obezbedi dodatnih 45 miliona evra BDP-a, saopštila je IATA.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Gospodin Tajler – pravnik ,rodjen u jednoj od Britanskih kolonija (plemenite loze) nasao da Nemcima drzi predavnja o ekonomiji presipanja iz supljeg u prazno … takva prica moze samo da se deli kolonijama a Nemackoj tesko…Nemci vole samo profit,odnosno zaradu odnosno pare.
– Zarade u visini 1milijarde ,kontraproduktivna !?
-zabrana noćnih letova – rezultuje većom emisijom štetnih gasova !?

sa stotinama poletanja -sletanja dnevno ovaj grad bi nocu biio poprilicno bucan tako da ako zelite na FRA strpite se .

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Mislav na: Bosni i Hercegovini odobrena nabavka lakih višenamenskih helikoptera AW119Kx

Pise u clanku da se ova varijanta Koale proizvodi u Americi.

23. May 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

@Omni Ovo je avion za kartografiju. Moze i dron, moze i satelit, ali ovako je najbolje za sada, i definitivno najfleksibilnije i najjeftinije. Sto se Orbana tice, ne sme niko da ga dira dogod je Tramp na vlasti. A on ce se povuci blagovremeno ako je pametan.

23. May 2025.Pogledaj

Aleksandar na: [EKSKLUZIVNO] Premijera najvećeg FPV drona kompanije PRDC do sada: Mantis sa minom kalibra 120 milimetara

Nekako mi se čini da bi dron tih veličina mogao da nosi veću bombu (ili minu kako već). Oni dronovi u ukrajini koji mogu čoveku stati u šaku također mogu da unište kombi pa i tenk. Da li ovi mogu nekako duže ili dalje da lete ili kako?

23. May 2025.Pogledaj

Perko na: Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

Pa ovo uopšte i nije ratna stvar. Mi smo nabavili Piper Seneca još davnih dana, iako nije bi baš najsrećnije rešenje ali ovo je za podršku katastru i vojnu kartografiju. Ne može tu BPL da uskoči tako lako na toj nekoj višoj skali. Koriste za geodeziju bespilotne i kod nas ali mislim da nisu toliko…

23. May 2025.Pogledaj

Živojin Banković na: Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

Овакав авион са све специјалном опремом може да кошта неколико милиона евра/долара. Шта је то за Мађарску? Не бих рекао да је то неко ''разбацивање''. И зашто спомињете рат? Па ово је летелица за мирнодопске задатке.

23. May 2025.Pogledaj