BEG airport status
Italija puni budžet oporezivanjem avio-saobraćaja, IATA i A4E protestuju Taksa od 10 i 9 evra na italijanskim aerodromima / Foto: IATA

Italija puni budžet oporezivanjem avio-saobraćaja, IATA i A4E protestuju

IATA i nedavno osnovana grupa „Airlines for Europe“ osudili su odluku italijanske Vlade kojom se povećava taksa za putnike u avio-saobraćaju.

– To će ugroziti italijansku ekonomiju – smanjiće bruto domaći proizvod i ostaviće 2.300 ljudi bez posla – saopštila je IATA.

Italijanske vlasti su bez prethodnog upozorenja i konsultovanja najavile povećanje takse za 33-38%, odnosno za 2,5 evra po putniku. Putnici će plaćati taksu od 10 evra prilikom svakog putovanja sa aerodroma u blizini Rima i 9 evra za letove iz ostalih italijanskih vazdušnih luka, navodi IATA u saopštenju i objašnjava da prihodi od poreza neće biti uloženi u vazduhoplovstvo, već će se koristiti za opšte potrebe.

– Iznenadni skok takse može samo da nanese štetu putnicima i italijanskoj ekonomiji. Ovakva taksa će smanjiti broj putnika na oko 755.000 i bruto domaći proizvod na 146 miliona evra godišnje. Bez posla će ostati 2.300 ljudi, a do kraja decenije taj broj bi mogao da iznosi i više od 9.000.

Umesto povećavanja ove takse, italijanska Vlada je trebalo da podstakne rast vazdušnog saobraćaja i time omogući veću zaposlenost, inovacije i ulaganje u kulturu. Kompanije i putnici ne bi trebalo da budu lak izvor prihoda bilo kojoj Vladi – izjavio je Rafael Švarcman, IATA-in regionalni podpredsednik za Evropu.

Iskustva Holandije i Irske pokazuju da je smanjenje takse povećalo avio-saobraćaj i doprinelo ekonomijama ovih zemalja, navodi IATA i poziva italijansku Vladu da promeni odluku i obezbedi konkurentnost.

000ba885-614
Reagovalo novoosnovano udruženje „Airlines for Europe“

Sasvim očekivano, u vezi sa ovim pitanjem reagovalo je i udruženje pet najvećih evropskih avio-kompanija „Airlines for Europe“. Ono je pre nekoliko dana kao jedan od razloga osnivanja najavilo upravo borbu protiv visokih aerodromskih taksi širom Evrope.

–  Italijanska Vlada je najavila povećanje takse za 2,5 evra po putniku, dok Norveška najavljuje taksu od 8 evra  – obe nakon objavljivanja Vazduhoplovne strategije (Aviation Strategy). Razočarani smo takvim odlukama.

To će uticati na broj putnika, jer avio-kompanije sigurno neće preuzeti na sebe da reše ovo pitanje – izjavila je Kerolin Mekol, generalni direktor Izi džeta (Easy Jet).

„Treba ukinuti sve neracionalne takse u avijaciji“ i naglasak staviti na beneficije koje putnici mogu da imaju od liberalizovanog tržišta u Evropi – niže cene avionskih karata i veći izbor regionalnih i međunarodnih ruta, stav je grupe A4E piše „Air Transport World“ – ATW.

Navodi se da grupa poručuje da je u poslednje dve decenije domet i kvalitet usluga porastao dok su cene za avionsku uslugu pale za 1-2% po godini. Njihov stav je da bi takav trend trebalo nastaviti smanjivanjem onih troškova koje ne kontrolišu sami avio-prevoznici.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Milki na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Da su ga Rusi srušili, svi ruski mediji bi mjesec dana pričali o tome, pogotovo propagandni mediji. Znači... nije se dogodilo, pošto nitko u Rusiji ne govori o obaranju F-16. Vrlo moguće da je riječ o "prijateljskoj vatri", ne bi bilo prvi puta sa Patriotom.

11. Sep 2024.Pogledaj

Nikola P. na: Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

Da li je neko prebrojao koliko sad imamo modernizovanih tenkova M84 na nivo AS1/AS2 ?.... rekao bih i dalje ispod 10 komada. Ovim tempom mozda do kraja veka uspemo da modernizujemo sve :) Moram da se slozim sa hrvatskim predsednikom Milanovicem...``Srbija se naoruzava za nedelju dana nekog zamisljenog rata, a Hrvatska za ispod nedelju dana…

11. Sep 2024.Pogledaj

goran na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Zanimljivo je ovo sa automatskim režimom rada sistema patriot. U principu, dizajn ovakvih sistema ima filozofiju da prilikom izbora mete i procene nivoa pretnje za prikaz, praćenje i alokaciju oružja manevrišući cilj koji se brzo kreće smatra većom pretnjom od cilja koji leti izravno, sporo i ujednačeno poput drona (ovo je i taktika koju neprijateljski…

11. Sep 2024.Pogledaj

Thomas na: Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

@Nenad N. Koga to lete u Vip konfiguraciji i zasto? Nije li bolje da za to koriste helikoptere? Kupljeni avioni bi trebali sluziti za osnovnu padobransku obuku. Ako Srbija ima po popisu jednu padobrabsku brigadu morali bi skoro svaki dan raditi obuku.

11. Sep 2024.Pogledaj