BEG airport status
Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana Prvi let sa kapetanom Vesnom Aleksić najavljen za sutra / Foto: Air Serbia

Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana

Vesna Aleksić postala je prva žena na poziciji kapetana u istoriji srpske nacionalne avio-kompanije, saopštila je Er Srbija (Air Serbia).

– Tridesetšestogodišnja pilotkinja pridružila se avio-kompaniji na poziciji kapetana na uskotrupnim avionima A319 i A320, ostvarivši svoj san iz detinjstva. Svoj prvi let na poziciji kapetana Er Srbije obaviće na letu JU826, u utorak, 27. decembra, od Beograda do Bejruta. – kažu u kompaniji.

Aleksić je svoju letačku karijeru počela 1999. godine na Akademiji u Vršcu, gde je stekla iskustvo na avionima Cesna 172, Cesna 310 i Pajper PA-34 Seneka. Nakon diplomiranja prešla je u Monetengro erlajns (Montenegro Airlines), gde je radila kao kopilot na avionu Foker 100, od 2007. do 2012. godine. Postala je kopilot na avionima A320 u floti Viz era (Wizz Air) 2012. godine, pre nego što je i napredovala na poziciju kapetana 2014. godine. Za to vreme živela je u Skoplju. Ima preko 5.000 sati naleta, sa više od 2.200 samostalnih sati na uskotrupnim „Airbus“ avionima, navode u Er Srbiji.

– Svetom avijacije fascinirana sam još od svog ranog detinjstva i uvek sam znala da ću postati pilot.Moj otac je bio vazduhoplovni inženjer, veoma je voleo avione i radio je za JAT, pa je njegov entuzijazam prešao i na mene. Proteklih 17 godina bilo je ispunjeno izazovima, ali i veoma korisno i izuzetno sam srećna što sam se pridružila Er Srbiji. Privilegija je biti prva žena na poziciji kapetana u Er Srbiji i nadam se da će to inspirisati više žena da potraže svoje mesto u civilnom vazduhoplovstvu. – izjavila je Vesna Aleksić navodeći da joj je jedno od nezaboravnih iskustava bio prvi noćni let iznad Beograda.

Aleksić je rođena u Beogradu, udata je i ima jedno dete.

– Naša kompanija poštuje rodnu ravnopravnost u svim aspektima svog poslovanja, uključujući i članove letačkih posada i izuzetno nam je zadovoljstvo da se našem timu pridružila prva žena na poziciji kapetana. Tokom godina postavljali smo standarde i unosili važne promene u mnogim oblastima i ponosni smo što smo deo ove nove prekretnice u istoriji ženske avijacije u Srbiji. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

m

Свака част. Било је крајње време.

Odgovori
R

Svaka cast iskusnoj Vesni Aleksic u pilotiranju. Sada prvom Kapetanu A320 u istoriji Er Srbije. Siguran sam da je cela Vasa kompanija veoma po nosna na Vas. Zaista velicanstveno. Jos jedna tajna jeste u Vama. Imate ime i prezime u svetu cuvene Vesne stjuardese i pilota akrobate Aleksica. Oboje upisanih u anale civilne avijacije. Vi ste dolaskom u Er Srbiju vec se pridruzili istoriji. Na mojim putovanjima za Sydney, mozda budem imao cast da letim jednom od Erbasa Er Srbije na delu leta do Abu Dhabi pod vasom komandom. To bi obogatilo moja putovanja avionima u zadnjih pedeset godina. Veoma mi je drago sto ste preuzeli komande Kapetana u vreme Daneta Kondica. Radili smo u istoj kompaniji, Qantas Airways – u. Spostovanjem,
Rodney Marinkovic
Home of Qantasville II. Kraljevo + Sydney

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pedja na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Alene, Pre svega cestitke na tekstu i na novo izgradjenom terminalu. Ocigledno je da je sa estetske strane novi terminal veliki korak napred ali dok sam citao vas tekst ja sam stekao utisak da sto se funkcionalnosti tice taj korak i nije toliko veliki, cak sta vise mozda je negde i korak unazad. Napravili ste…

29. Mar 2017.Pogledaj

Zeljko na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Zašto Air Serbia A330 jučer na novoj zgradi ZAG nije pristao na avio most?

29. Mar 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Ma to sa migovima je puno pretjerana priča: 1. Sve je to stvar procedura koje dogovaraju MORH i ZAIC. Nije Zagreb jedini aerodrom koji ima ratno zrakoplovstvo paralelno na istim pistama. Ako to može Frankfurt, sa velikim brojem ratnih aviona, onda to svakako može i Zagreb sa tih par migova. 2. To se neće dešavati…

29. Mar 2017.Pogledaj

Gomi na: [POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane „99% odlučilo“ da će Orao biti modernizovan pre G-4

@SF ja postujem sta gospodin Peruni pise u svojim komentarima o avionu JL9, zato sam dosta procitao o istom aparatu i mogu reci da mi se svidja kad je u pitanju avion/cena, ali nisam siguran da postoji volja za nabavku istog i ja to postujem. Jednostavno nisam strucan da donosim ovako kompleksne odluke, bogu hvala,…

29. Mar 2017.Pogledaj

Maxim na: Pozitivne i negativne strane novog terminala Zračne luke Zagreb

Trebalo bi biti brže ako MIG-ovi ne presjeku put busevima :-) Slažem se da je malo prerano za neke ozbiljnije analize, ali ce biti zanimljivo pratiti razvoj aerodroma i CA. Naime siguran sam da koncesionar ima velika ocekivanja, a pitanje je da li ce CA moci pratiti te ambicije ili ce biti lagano istiskivana. U…

29. Mar 2017.Pogledaj