BEG airport status
LYBE 2603:30 Z 110°03KT CAVOK 14/10 Q1017 NOSIG=
Nova kineska borbena bespilotna letelica “Wing Loong II“ Wing Loong II kao i njegov prethodnik Wing Loong I veoma podseća na američke bespilotne letelice Predator i Reaper.

Nova kineska borbena bespilotna letelica “Wing Loong II“

Na predstojećem vazduhoplovnom salonu Airshow China 2016 koji će se održati u gradu Zhuhai u periodu od 1. do 6. novembra, kineska kompanija Chengdu Aircraft Corporation (Chengdu Aircraft Industry Group-CAIG) prvi put će prikazati svoju novu borbenu bespilotnu letelicu ‘’Wing Loong II’’ (Yilong II, Pterodactyl II).

Ova bespilotna letelica, po katalogu proizvođača, ima maksimalnu poletnu masu od 4200 kg, maksimalnu brzinu 370 km/h, dolet preko 200 km a vrhunac leta oko 9000 metara. Navodi se da može da ponese do 480 kg tereta na spoljašnjim nosačima.

143473_67147575_cvdy9i6wyaafcvt
Projekcije i taktičko-tehničke karakteristike WIng Loong II.

Wing Loong II će moći nosi naoružanje na 6 potkrilnih nosača a u arsenalu se nalazi različiti asortiman ubojnih sredstava među kojima su i malogabaritne laserski vođene bombe LS-6 mase 50 kg, laserski vođene bombe YZ-212, protivpešadijske bombe YZ-102A, rakete vazduh-zemlja BA-7 i AR-1, protivoklopne rakete HJ-10.

Najnovija kineska borbena bespilotna letelica predstavlja veću, samim tim i težu varijantu svog prethodnika Wing Loong I koja je svoj prvi let imala oktobra 2007. a čiji je razvoj započeo maja 2005.

Prva verzija nazvana je Pterosaur I i bila je to prva BPL kasnije familije Wing Loong. Prvi put je prikazana 2008. godine a kraje iste je završen njen razvoj da bi sledeće 2009. bila uvedena u upotrebu.

143473_52606374_3489681_original
Wing Loong I vazduhoplovnih snaga Kazahstana / Foto: Ministarstvo odbrane Kazahstana

Potom je 2013. nastao Pterodactyl 1 a odmah zatim i eksportni derivat Sky Saker koju je razvila firma Norinco. Na prošlom vazduhoplovnom salonu Zhuhai Airshow 2014. prikazane su borbene bespilotne letelice sa oznakom WJ-1 i GJ-1.

WJ-1 je naoružana platforma koja međutim nema elektronsku opremu za nišanjenje dok je GJ-1 kompletni borbeni sistem sa mogućnošću samostalnog označavanja ciljeva.

Familija BPL Wing Loong doživela je solidan izvozni uspeh a za sada su ih nabavili Egipat, Kazahstan, Nigerija, Pakistan, Saudijska Arabija, UAE i Uzbekistan. Cena je prošle godine iznosila oko milion dolara.

Video sa gađanja borbene bespilotne letelice Wing Loong:

Komentari

s

buducnost svh armiskih sistema je unmaned sistemi,
vestacka inteligencija se ne plasi i ne gresi trpi velika
g opterecnja, a kada integrisu rakete v-v to je pocetak
kraja vazduhoplovstva koje znamo. slicno je i sa vecinom
sistema za KoV, pa po svemu sudeci 2050 ce jedino te-
roristi biti ljudi, ostalo masine, a onda ce masine………….
sve je pokazano u SF filmovima

Odgovori
B

Moj omiljeni film:

https://www.youtube.com/watch?v=-uyTFPwSXUI

:))

Potpuno se slažem sa tobom, ali uz opasku da još ima da se vidi kako se BPL ponaša u uslovima visokotehološkog ometanja. Iranci su se samo malo ozbiljnije pozabavili istim, pa su amerikanci ostali bez svog najsavremenijeg drona. Bukvalno su ga „ukrali“ sa neba i dovezli na svoj aerodrom. Čovjeka ne možeš da „ometeš“ sa neke prikolice. U tom smislu puna afirmacija BPL-a traži napredno razvijenu vještačku inteligenciju, samostalno djelovanje. Samo tada se može govoriti o kraju vazduhoplovstva koje znamo.

BTW, cijena od 12mil dolara se čini kao sitnica za eskadrilu ovih spravica. Sjajna je.

А

С тим да заузимање територије и даље мора да ради пешадинац.

M

Генијално име. ?

Odgovori
G

Apsolutno! U pocetku sam mislio da je sala… Kao u vicu.

B

zgodna spravica koja se može iskoristiti i u mirnodopske svrhe (praćenje požara npr.)

jedino me buni podatak u tekstu napisan: Dolet 200 km, a na slici piše endurance 20h, pri tom je minimalna brzina 150 km/h.

vjerovatno je domet (u smislu do kojeg se može upravljati sa BPL) 200km a dolet (ili maksimalna dužina leta) mnogo veća.

Odgovori
A

Pozdrav za ekipu sjajnog sajta. Naišao sam na YT na riznicu starovremskih dokumentaraca https://www.youtube.com/user/TheDocumenteriesTube/videos
a u njima i neke meni super zanimljive i nepoznate stvari o radarima i elektronskom ometanju.

Pa eto, predlog za tekst, jer imam osećaja da ogroman procenat ljudi nema baš nikakvu predstavu o tome kako sve to funkcioniše – a možda želi da sazna.

Odgovori
B

Da li je moguce na jednu ovakvu stvar,napravljenu od kompzitnih materijala(zbog smanjenog radarskog odraza postaviti) R-77,i da bude uparena sa zemaljskim radarom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Na velikoj večini od tih aerodroma koje spominjete sam putovao autom iz Zagreba i to višekratno. Za neke od njih putujem više puta godišnje. Čak i iz najudaljenijeg Salzburga sam letio. Ja do Beča, Budimpešte, Venecije i Splita stižem sigurno za tri sata i manje, do Zadara za dva, Pule za dva i pol sata.…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Sam članak o tome nije dostatan kao tema. Da se, nedaj bože, desi neki incident radi premalog broja zaposlenika, da se desi pobuna ili štrajk zaposlenika, onda bi to možda bila tema. Naime, eventualno smanjeni broj radnika može značiti racionalno poslovanje (svi znamo kako se zapošljava u društvenim poduzećima), može značiti pretjerano šparanje i eksploataciju…

25. Apr 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Statističar: Stvarno se ne bi trebali raspravljati na ovom forumu na ovaj način. Ovo je ipak zrakoplovni forum i tu bi trebao biti neki nivo rasprave. No, dobro, Eindhoven je LCC zračna luka (kao i Hahn, Charleroi, Beauvais idr.). Takve zračne luke su alternative večim zračnim lukama, bitno jeftinije od njih i zato ih masovno…

25. Apr 2019.Pogledaj

veron na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

Šengen nije uspostavljen za članice EU već one koji nisu dio zajednice.

25. Apr 2019.Pogledaj

Send this to a friend