Na predstojećem vazduhoplovnom salonu Airshow China 2016 koji će se održati u gradu Zhuhai u periodu od 1. do 6. novembra, kineska kompanija Chengdu Aircraft Corporation (Chengdu Aircraft Industry Group-CAIG) prvi put će prikazati svoju novu borbenu bespilotnu letelicu ‘’Wing Loong II’’ (Yilong II, Pterodactyl II).
Ova bespilotna letelica, po katalogu proizvođača, ima maksimalnu poletnu masu od 4200 kg, maksimalnu brzinu 370 km/h, dolet preko 200 km a vrhunac leta oko 9000 metara. Navodi se da može da ponese do 480 kg tereta na spoljašnjim nosačima.

Wing Loong II će moći nosi naoružanje na 6 potkrilnih nosača a u arsenalu se nalazi različiti asortiman ubojnih sredstava među kojima su i malogabaritne laserski vođene bombe LS-6 mase 50 kg, laserski vođene bombe YZ-212, protivpešadijske bombe YZ-102A, rakete vazduh-zemlja BA-7 i AR-1, protivoklopne rakete HJ-10.
Najnovija kineska borbena bespilotna letelica predstavlja veću, samim tim i težu varijantu svog prethodnika Wing Loong I koja je svoj prvi let imala oktobra 2007. a čiji je razvoj započeo maja 2005.
Prva verzija nazvana je Pterosaur I i bila je to prva BPL kasnije familije Wing Loong. Prvi put je prikazana 2008. godine a kraje iste je završen njen razvoj da bi sledeće 2009. bila uvedena u upotrebu.

Potom je 2013. nastao Pterodactyl 1 a odmah zatim i eksportni derivat Sky Saker koju je razvila firma Norinco. Na prošlom vazduhoplovnom salonu Zhuhai Airshow 2014. prikazane su borbene bespilotne letelice sa oznakom WJ-1 i GJ-1.
WJ-1 je naoružana platforma koja međutim nema elektronsku opremu za nišanjenje dok je GJ-1 kompletni borbeni sistem sa mogućnošću samostalnog označavanja ciljeva.
Familija BPL Wing Loong doživela je solidan izvozni uspeh a za sada su ih nabavili Egipat, Kazahstan, Nigerija, Pakistan, Saudijska Arabija, UAE i Uzbekistan. Cena je prošle godine iznosila oko milion dolara.
Video sa gađanja borbene bespilotne letelice Wing Loong:
slobodan
buducnost svh armiskih sistema je unmaned sistemi,
vestacka inteligencija se ne plasi i ne gresi trpi velika
g opterecnja, a kada integrisu rakete v-v to je pocetak
kraja vazduhoplovstva koje znamo. slicno je i sa vecinom
sistema za KoV, pa po svemu sudeci 2050 ce jedino te-
roristi biti ljudi, ostalo masine, a onda ce masine………….
sve je pokazano u SF filmovima
Banja Luka
Moj omiljeni film:
https://www.youtube.com/watch?v=-uyTFPwSXUI
:))
Potpuno se slažem sa tobom, ali uz opasku da još ima da se vidi kako se BPL ponaša u uslovima visokotehološkog ometanja. Iranci su se samo malo ozbiljnije pozabavili istim, pa su amerikanci ostali bez svog najsavremenijeg drona. Bukvalno su ga „ukrali“ sa neba i dovezli na svoj aerodrom. Čovjeka ne možeš da „ometeš“ sa neke prikolice. U tom smislu puna afirmacija BPL-a traži napredno razvijenu vještačku inteligenciju, samostalno djelovanje. Samo tada se može govoriti o kraju vazduhoplovstva koje znamo.
BTW, cijena od 12mil dolara se čini kao sitnica za eskadrilu ovih spravica. Sjajna je.
Апок
С тим да заузимање територије и даље мора да ради пешадинац.
Mtw
Генијално име. ?
Golub
Apsolutno! U pocetku sam mislio da je sala… Kao u vicu.
BB
zgodna spravica koja se može iskoristiti i u mirnodopske svrhe (praćenje požara npr.)
jedino me buni podatak u tekstu napisan: Dolet 200 km, a na slici piše endurance 20h, pri tom je minimalna brzina 150 km/h.
vjerovatno je domet (u smislu do kojeg se može upravljati sa BPL) 200km a dolet (ili maksimalna dužina leta) mnogo veća.
Amater
Pozdrav za ekipu sjajnog sajta. Naišao sam na YT na riznicu starovremskih dokumentaraca https://www.youtube.com/user/TheDocumenteriesTube/videos
a u njima i neke meni super zanimljive i nepoznate stvari o radarima i elektronskom ometanju.
Pa eto, predlog za tekst, jer imam osećaja da ogroman procenat ljudi nema baš nikakvu predstavu o tome kako sve to funkcioniše – a možda želi da sazna.
Bogdan
Da li je moguce na jednu ovakvu stvar,napravljenu od kompzitnih materijala(zbog smanjenog radarskog odraza postaviti) R-77,i da bude uparena sa zemaljskim radarom.