BEG airport status
Jedrilica „Vuk T“ postala deo stalne postavke Muzeja vazduhoplovstva Novi eksponat u Muzeju vazduhoplovstva / Foto: Dragan Trifunović

Jedrilica „Vuk T“ postala deo stalne postavke Muzeja vazduhoplovstva

Jedrilica „Vuk T“, koja je letela prilikom otvaranja Muzeja vazduhoplovstva – Beograd 21. maja 1989. godine, postala je deo stalne postavke u ovoj ustanovi kulture.

 – Jedrilica je napravljena od kompozitnih materijala. Jedna je od najmodernijih jedrilica koja je proizvođena kod nas.

Nije bilo previše radova na njoj pošto je već bila pripremljena, samo je sitno dorađena, opisana, vođen je dnevnik radova – sve po struci kako treba da se radi. U podizanju je učestvovalo sedmoro ljudi – na ruke je podignuta pošto nemamo mehanizaciju – objašnjava za naš portal kustos Darko Mladenović.

Jedrilica je pripremana za izlaganje još 2003. godine.

– Trebalo je da bude izložena u pristanišnoj zgradi Aerodroma Beograd, ali su ljudi sa aerodroma odustali od toga. Onda je ona tako stajala. Malo je propala, pa smo je sad doradili. I prvi put i sada jedrilicu je pripremio naš avio-stolar, Rajko Pantelić – objašnjava kustos Muzeja i smenjeni direktor, Zoran Radojević.

Osim mini-restauracije letelice kao pripremu za njeno izlaganje, avio-stolar i jedriličar Rajko Pantelić je leteo „Vuk T“ na ceremoniji prilikom otvaranja Muzeja 1989. godine.

 – Jedrilica je prvo bila zamišljena da bude trenažna, ali se nije pokazala kao uspešna. Nakon otvaranja muzeja nije još dugo bila u funkciji jer je u Subotici bio jedan udes kada je otpalo krilo i poginuo pilot. Skoro celu deceniju je bila zabranjena za letenje. Tako da danas lete svega jedan ili dva primerka u Srbiji. – kaže Pantelić.

Kustos Darko Mladenović navodi da je jedrilica ranije bila privremeno izlagana u okviru festivala „Zimske čarolije“ na Beogradskom sajmu i tokom „Noći muzeja“ prošle godine u Muzeju vazduhoplovstva.

Akcija prevlačenja aviona sa aerodromskog prostora u Muzej koja je trebalo da se nakon toga realizuje odložila je postavljanje jedrilice kao dela stale postavke. Njeno iznošenje iz depoa kočio je i nedostatak finansijskih sredstava, odnosno izostanak odobrenja za korišćenje novca sa bankovnog računa Muzeja za nabavku materijala za postavljanje, što je posledica složene situacije nadležnosti rukovodstva sa dva direktora.

Materijal koji je bio potreban za postavljanje jedrilice kao što su saile, konopac, farba za saile, žabice, obrada kuka za kačenje koštao je između 6 i 7 hiljada dinara.

Sama resatauracija vredela je nešto više. Tokom 2003. godine uloženo je više od 50 000 dinara za pripremu jedrilice za izlaganje, a tokom 2015. i dodatnih 10 000 dinara.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Imao sam prilike da napravim par letova sa ovom jedrilicom.Utisci su sledeci:U samom slepu teska za komandovanje pogotovo na „nogama“posle otkacivanja sa slepa lezi odlicno u jedrenju.Trebalo je da se dotera unutrasnjost,instrument tabla i tako…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pilot320 na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Razlika je sto je EASA dozvola napravljena za Evropsko tržište, time ga štite, dok kod nas u Srbiji dobijes ICAO dozvolu koja je priznata u Aziji, Arici. ( Svuda osim u Evropi) Za konverziju polažeš 13 indentičnih predmeta. Samo uzimanje para.

02. Dec 2023.Pogledaj

Star_tr na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

@Feline Istina njihovi avioni nisu borbeno dokazani, ali zato ostatak njihove vojne industrije ime svega za ponuditi, od tenkova, oklopnjaka, artiljerije... A važno je i da bi se održavanje te tehnike moglo raditi preko Poljske koja polako postaje Europski centar južnokorejske vojne opreme.

02. Dec 2023.Pogledaj

Borna na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

ICAO je medjunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo, te sve zemlje koje su clanice ICAO-a, moraju imati dozvole uskladjene sa ICAO regulativom, a EASA je EU organizacija( nasljednica JAA, koje je Srbija bila clanica). Recimo da ICAO propisuje neki "minimum" kojih se sve zemlje clanice moraju pridrzavati. EASA ima jos nekih dodatnih uvjeta, slicno je i…

02. Dec 2023.Pogledaj

Marko na: Španci potpisali prvi ugovor za nabavku SIRTAP drona u čijem naoružavanju može učestvovati i Srbija

Čisto sumnjam da Srbija izvan NATO-a, a slizana s Rusima i Kinezima, može upasti u ovo. Ako se uspije - svaka čast!

02. Dec 2023.Pogledaj