BEG airport status
Završen „DRONEfest“: Najveće interesovanje za regulaciju o upotrebi dronova Vreme potrebno za dobijanje dozvola glavna zamerka trenutne regulacije u Hrvatskoj / Droneselect

Završen „DRONEfest“: Najveće interesovanje za regulaciju o upotrebi dronova

Najveću pažnju upravo završenog „DRONEfesta“ privukao je panel o regulaciji dronova, incidentima i nesrećama pri padu bespilotnih letelica na ljude, imovinu kao i njihov sudar sa avionima i protivzakonito snimanje, saopštio je organizator konferencije, softverska kompanija „IN2“.

Procedure i zakonske odredbe prezentovali su „Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo“ (HACZ), „Hrvatska kontrola zračne plovidbe“ (HKZP) i „Državna geodetska uprava“ (DGU).

– Marina Fekonja Dragan iz HACZ-a prezentirala je pravila i praksu vezanu uz označavanje sustava od strane operatora, pravila letenja, postupak koji operator mora proći kako bi regulirao izvođenje operacija, uvjete kada je letenje zabranjeno i slično. Hrvatska je podijeljena u četiri zone, pri čemu se dozvole za letenje u tri zone izdaju u kratkome roku, dok je zakonski rok za odobravanje dozvola za let u urbanim područjima 30 dana i zahtijeva i polaganje teorijskog ispita.

Ivan Landek iz DGU-a prezentirao je razvoj uredbe o snimanju iz zraka od 1993. godine do danas. Četvrta verzija trenutno se nalazi na e-savjetovanju, kako bi se omogućilo poboljšanje brzine poslovanja i uvođenje reda za dobivanje odobrenja. Prema trenutnim zakonima, svi koji žele snimati bespilotnim letjelicama moraju podnijeti zahtjev DGU-u, koji je dužan i pregledati snimljene materijale ako nisu snimljeni za privatne svrhe – saopštila je „IN2“.

Na panel raspravi čiji je moderator bio bivši ministar saobraćaja i bivši čenik hrvatskog Telekoma, Ivica Mudrinić, najveći broj pitanja i komentara publike odnosio se na ubrzavanje procedure za dobijanje različitih dozvola iz ove oblasti.

– Marinko Keser iz HKZP-a rekao je kako hrvatski zračni prostor nema tendenciju zatvaranja, nego otvaranja. Odgovarajući na pitanje iz publike docent dr Mišo Mudrić s Pravnog fakulteta pojasnio je hrvatsku i europsku praksu vezanu uz osiguranje od odgovornosti – navodi organizator.

Robert Repinac i Mario Teskera iz kompanije „Žito“ održali su prezentaciju o korišćenju bespilotnih letelica u poljoprivredi – projektu koji je „IN2“ napravio za tu njih.

– Posljednja dva mjeseca oni dronom kontroliraju stotinjak hektara poljoprivrednih površina dnevno, prateći vegetacijski indeks, nadgledajući kulture i stanje usjeva na terenu, kako bi na osnovu tih podataka donijeli bolje odluke o upravljanju navedenim poljima – navodi „IN2“.

Osim predavanja i panela, učesnici su pohađali i radionice o snimanju dronom i izradi vlastitog drona, a u sklopu konferencije održana su i posebna dešavanja za developere i dečija radionica.

– Izuzetno sam zadovoljan interesom za konferenciju koji je nadmašio naša očekivanja i kapacitet prostora u kojem je održana. Zbog velikog odaziva i pozitivnih reakcija razmišljamo i o dvodnevnom izdanju konferencije sljedeće godine – rekao je direktor konferencije Tihomir Šašić iz „IN2“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj

M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

07. Feb 2025.Pogledaj

Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

@Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

07. Feb 2025.Pogledaj