BEG airport status
Erbas najavio novi biznis džet – ACJ 350 XWB ACJ 350 XWB u VIP varijanti / Foto: Airbus

Erbas najavio novi biznis džet – ACJ 350 XWB

Kompanija Erbas (Airbus) planira da lansira novi biznis džet – A350 XWB (VIP varijantu), sa „easy fit“ karakteristikama za opremanje kabina, saopštio je evropski proizvođač aviona.

– Avion ACJ350 ima 270mkabinskog prostora. Može da preveze 25 putnika i leti linije dužine preko 10.800 nautičkih milja, odnosno 20 000 km. U vazduhu može da ostane 22 sata – rečeno je u Erbasu.

Oni navode da je kvadratura širokotrupnih aviona, kao što je ACJ350, jednaka kvadraturi nekoliko kuća, tako da izgradnja kabina koje ispunjavaju zahtevna pravila sertifikacije može biti izazov, posebno ako se montiraju u sklopu trupa aviona izgrađenih od novih materijala, kao što su karbonska vlakna.

– U skladu sa tim, Erbas je izabrao da unapred opremi trup aviona ACJ350 od karbonskih vlakana brojnim pripajajućim elemenima koji značajno pojednostavljuje opremanje kabina.

Kao i svi Erbasovi avioni ACJ350 poseduje „fly-by-wire“ sistema upravljanja, centralizovano održavanje za uštedu vremena i troškova ili upotrebe velike količine materijala koji smanjuju težinu aviona i troškove održavanja, zatim sistem navigacije „on-board“ (OANS), koji je poput GPS-a u automobilima, kao i sistem zaštite od prekoračenja piste (ROPS) koji posebno pomaže tokom loših vremenskih uslova – navode u Erbasu i ističu da se u svetu koristi preko 180 njihovih biznis džetova.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Misko na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Hvala za tekst. Svi nas briju da budemo navijaci , rijetko ko da mislimo sire i sistemski.

12. Feb 2025.Pogledaj

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj