Na aerodromu Irkutskog avijacijskog zavoda (IAZ) koji se nalazi u sastavu korporacije PAO ’’Korporacija Irkut’’ (koja se opet nalazi u PAO ’’OAK’’ – Ujedinjene vazduhoplovne korporacije) juče je izvršen prvi let novog ruskog školsko-trenažnog aviona Jak-152.
Za komandama aviona bio je opitni pilot opitno-konstrukcionog biroa OAO ’’OKB imena A.S. Jakovljeva’’ Vasilij Sevastjanov.
Opitni pilot 1. klase Vasilij Sevastjanov je nakon leta izjavio da je sve proteklo u najboljem redu, da je let prošao uspešno i po planu kao i da se avion ponašao normalno i onako kako je bilo predviđeno.
Prvi Jak-152 proizveden je takođe u Irkutskom avijacijskom zavodu a konstruisan je i razvijen u OAO ’’OKB imena A.S. Jakovljeva’’. Avion je namenjen za obuku u tehnici pilotiranja i osnovama navigacije a u okviru osnovnog, složenog i akrobatskog letenja. Takođe moći će se koristiti i za obuku u grupnom letenju.
Jak-152 će omogućiti odabir, obuku i trenažu mladih pilota u vojnim i civilnim školskim centrima kao i sportskih pilota u organizaciji DOSAAF (Добровольное Общество Содействия Армии, Авиации и Флоту).
Serijska proizvodnja će se odvijati u fabrici IAZ koja je napravila i prvi prototip. Razvoj i proizvodnja Jak-152 je izvršena na osnovu primene najnovijih ruskih iskustava i konstruktorskih rešenja iz oblasti malih školskih aviona.
Video snimak prvog leta ruske televizije Zvezda:
Northrop Grumman
Čini mi se da ona naša Lasta izgleda lepše.
Živojin Banković
Да ли је у војном ваздухопловству изглед мерило вредности?
Northrop Grumman
@Živojin Banković
Nisam imao nameru da ocenjujem vrednost, samo sam izneo svoje skromno mišljenje.
Pavle
Kako nije, najlepsi Mig 21….
Miloš
Izgleda zdepasto, pa i malo arhaično, posebno sa tim repom kao na Jak-1. Isto, gotovo da ne postoji nadvišenje u zadnjoj kabini.
Sad, što se Laste tiče, mi nismo Čehoslovačka pedesetih pa da prodajemo Rusima trenažne avione.
Ovaj će sigurno biti proizveden u velikom broju primeraka. Takva su država
Апок
Имаш на скици лепо угао гледања, исто ти је и на Ласти и зна се шта мора да се испоштује. Што се репа тиче битна је висина и позиција у случају да уграђујеш седиште за искакање „спортског“ типа. Код Ласте је дискутабилно шта би било при искакању задњег пилота. Не пројектују ово дилетанти.
Kiza
Nogice mu lice na nogice od utve 75 :D