BEG airport status
LYBE 1908:30 Z VRB°02KT CAVOK 14/06 Q1024 NOSIG=
Poleteo prototip ruskog školsko-trenažnog aviona Jak-152 Jak-152 svojim izgledom veoma podseća na lovce Jak koji su korišćeni u Drugom svetskom ratu. Interesantno prototip ima nemački dizel motor RED A03 V12 / Foto: IAZ

Poleteo prototip ruskog školsko-trenažnog aviona Jak-152

Na aerodromu Irkutskog avijacijskog zavoda (IAZ) koji se nalazi u sastavu korporacije PAO ’’Korporacija Irkut’’ (koja se opet nalazi u PAO ’’OAK’’ – Ujedinjene vazduhoplovne korporacije) juče je izvršen prvi let novog ruskog školsko-trenažnog aviona Jak-152.

Za komandama aviona bio je opitni pilot opitno-konstrukcionog biroa OAO ’’OKB imena A.S. Jakovljeva’’ Vasilij Sevastjanov.

Opitni pilot 1. klase Vasilij Sevastjanov je nakon leta izjavio da je sve proteklo u najboljem redu, da je let prošao uspešno i po planu kao i da se avion ponašao normalno i onako kako je bilo predviđeno.

65870_63728704_2039735_original
Presek aviona Jak-152. Za sada je predviđeno da prvi avioni stignu u jedinice sledeće godine uz početnu narudžbinu od 150 aviona.

Prvi Jak-152 proizveden je takođe u Irkutskom avijacijskom zavodu a konstruisan je i razvijen u OAO ’’OKB imena A.S. Jakovljeva’’. Avion je namenjen za obuku u tehnici pilotiranja i osnovama navigacije a u okviru osnovnog, složenog i akrobatskog letenja. Takođe moći će se koristiti i za obuku u grupnom letenju.

Jak-152 će omogućiti odabir, obuku i trenažu mladih pilota u vojnim i civilnim školskim centrima kao i sportskih pilota u organizaciji DOSAAF (Добровольное Общество Содействия Армии, Авиации и Флоту).

Serijska proizvodnja će se odvijati u fabrici IAZ koja je napravila i prvi prototip. Razvoj i proizvodnja Jak-152 je izvršena na osnovu primene najnovijih ruskih iskustava i konstruktorskih rešenja iz oblasti malih školskih aviona.

Video snimak prvog leta ruske televizije Zvezda:

 

Komentari

N

Čini mi se da ona naša Lasta izgleda lepše.

Odgovori
Ž

Да ли је у војном ваздухопловству изглед мерило вредности?

N

@Živojin Banković
Nisam imao nameru da ocenjujem vrednost, samo sam izneo svoje skromno mišljenje.

P

Kako nije, najlepsi Mig 21….

Odgovori
M

Izgleda zdepasto, pa i malo arhaično, posebno sa tim repom kao na Jak-1. Isto, gotovo da ne postoji nadvišenje u zadnjoj kabini.

Sad, što se Laste tiče, mi nismo Čehoslovačka pedesetih pa da prodajemo Rusima trenažne avione.
Ovaj će sigurno biti proizveden u velikom broju primeraka. Takva su država

Odgovori
А

Имаш на скици лепо угао гледања, исто ти је и на Ласти и зна се шта мора да се испоштује. Што се репа тиче битна је висина и позиција у случају да уграђујеш седиште за искакање „спортског“ типа. Код Ласте је дискутабилно шта би било при искакању задњег пилота. Не пројектују ово дилетанти.

K

Nogice mu lice na nogice od utve 75 :D

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Ja istinski ne znam jel vi uoće čitate što sam vam napisao ili slijepo vidite samo ono što vjerujete i do vas ne dolaze riječi. Ajde pokušat ću još jednom: Širokotrupni avion, pa bio on i na liniji od sat vremena, jest analitički argument sam po sebi. On znači bitno veće kapacitete na pojedinoj liniji,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Sergej na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Upravo zato je Turska uvidevši o kakvoj se prevari radi na elegantan način izašla iz programa F-35. Can not run, can not turn can not hide.... Usput im ponude po paprenoj ceni dokazano loš patriot. Pa su turci brže bolje da zakrpe rupu i koliko toliko zaštite svoje nebo otrčali i kupili stvarno…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Drugo, svaki marketing strucnjak ce Vam reci da su sanse da Ruski avion bude konkurencija Airbus i Boeing-u nepostojece,ne samo, ali i zbog lose reputacije Rusa u postprodaji i bezbednosti (gledaj Sukhoi superjet). Нема то везе са маркетингом него са слободним тржиштем, слободним протоком људи и идеја и осталим глупостима.И Хитлер се својевремено…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Mayer SRJ je posedovala rakete zemlja zemlja, zasto onda nisu gadjali Budimpestu, Tiranu i Sofiju? СРЈ није поседовала балистичке пројектиле имали смо само артиљериску ракету луну домета 70 км ,СФРЈ је имала 12 лансирних возила 6 је остало у Републици Српској ,а 6 је у Србији. У току рат у Босни испаљено је око 100…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend