BEG airport status
Objavljena lista predavača na predstojećem „Drone Festu“ Prijave otvorene do 7. marta / Foto: Drone fest

Objavljena lista predavača na predstojećem „Drone Festu“

Poslovno-tehnološka konferencija o bespilotnim letelicama „Drone Fest“ biće održana 30. i 31. marta u zagrebačkom „Plaza Event“ centru, saopštio je organizator i najavio ovogodišnje predavače.

– Dr. Mirko Kovač s londonskog Imperial Collegea održat će keynote predavanje. Laboratorij za zrakoplovnu robotiku koji predvodi najnapredniji je u Velikoj Britaniji. Jedan od njihovih projekata bavi se razvojem bespilotnih letjelica koje izgledom podsjećaju na ptice, a mogu zaroniti pod vodu i izroniti iz nje nakon što obave određeni zadatak. U tom smjeru ide i njegovo predavanje o letećim robotima inspiriranih prirodom namijenjenih nadzoru i popravcima infrastrukture u pametnim gradovima budućnosti. –

O evropskoj politici u ovom sektoru i razvoju bespilotnih letelica u Hrvatskoj govoriće Davor Škrlec, saradnik FER-ovog Zavoda za visoki napon i energetiku.

–  Na Drone Festu se vraća i najbolje ocijenjeni predavač s prošlogodišnje konferencije, mr.sc. Haris Balta s belgijske Royal Military Academy, koji će ove godine održati predavanje o otkrivanju ilegalnih letova. Konferencija će uključivati oko 30 predavanja koja obuhvaćaju različite teme vezane uz bespilotne letjelice. Uporaba dronova u različitim industrijama s naglaskom na poljoprivredi, pravilnici Europske unije i snimanje iz zraka samo su neke od tema koje će biti pokrivene na konferenciji. – saopštio je organizator.

Kao što je najavljeno, drugogo dana konferencije biće organizoavane i radionice:

– Na praktičan način obradit će se teme utrkivanja bespilotnim letjelicama, izbor opreme za snimanje, napredne tehnike upravljanja te razvoj modula za autopilotiranje. Bespilotne letjelice prisutnih izlagača predstavit će se na izložbenom prostoru konferencije, dok će letenje iz sigurnosnih razloga biti moguće isključivo u fly zoni. –

Organizator navodi da su prijave otvorene do 7.  marta.

– Osim prezentacije svjetskih trendova, na ovogodišnjoj konferenciji pokazat ćemo i kako se bespilotne letjelice polako, ali sigurno počinju koristiti u poslovne svrhe i na području Hrvatske i regije. Sudionike konferencije očekuju predavanja o postojećem iskustvu i mogućim konceptima uporabe dronova u području poljoprivrede, nadzora plinovoda, traženja pitke vode, geodeziji te potragama i spašavanju. – rekao je Tihomir Šašić, direktor konferencije.

Tango Six je medijski partner konferencije.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Pi

Postovane kolege bespilotni piloti posedujem FQ777-124 četverokopter. Zbog ovih novih zakona,normi i propisa o bespilotnom pilotiranju moja letilica jos od isporuke iz fabrike „SBEGO“ ( Chenghai ,Shantou) stoji konzervirana u hangaru sa nula sati naleta. Zanima me koje dozvole i koliko stotina hiljada taksi kome da uplatim da bih dobio dozvolu za bespilotno pilotiranje. Takođe koliko ranije moram da se najavim civilnoj/vojnoj kontroli leta?

Odgovori
OZ

Gospodine Pilot za te takse ne znam koliko novca i kome ali za ostalo ….Da bi mogli zakonski da letite sa BPL prvo morate da registrujete BPL u DCV, zatim da polozite za dozvolu za upravljanje BPL ( takodje u DCV ). Kada sve to pozavrsavate i pribavite ako zelite samo da „letite„ BPL bez snimanja iz vazduha potrebno je da posaljete zahtev, 5 dana pre izvrsenja leta, SMATS-a na obrascu iz Pravilnika o BPL. Pak ako zelite da snimate iz vazduha potrebno je i odobrenje tj resenje Vojske Srbije. Kada prikupite sva re[enja i popunite obrazac dostavite ga na amc@smatsa.rs
Za sve nejasnoce i pitanja posaljite na isti mejl.
Pozdrav.

Lo

Pored svega ovoga moras se najaviti Americkom NORADu i Ruskim vazdusno kosmickim snagama.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj