BEG airport status
Srbija plaća dežuranje ruskog helikoptera u Nišu 66.000 evra; Domaća flota juče počela sa gašenjem požara iz vazduha Prelet, troškovi posade nisu pomoć već se naplaćuju / Foto: Aerodrom "Konstantin Veliki"

Srbija plaća dežuranje ruskog helikoptera u Nišu 66.000 evra; Domaća flota juče počela sa gašenjem požara iz vazduha

Kako je Tango Six juče prvi preneo, helikopter Ruskog ministarstva za vanredne situacije Mi-8MT sleteo je sinoć na aerodorm Niš.

Nekoliko sati ranije helikopter Mi-8T Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane, na zahtev Sektora za vanredne situacije MUP-a, iz sastava 98. vazduhoplovne brigade, angažovan je na gašenju požara u rejonu sela Urovica, između Kladova i Negotina, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Helikopteri tipa Gazela jutros su nastavili izviđanje ovog rejona.

Sinoćnji dolazak u Niš / Foto: Aerodrom „Konstantin Veliki“

Juče su, nakon ceremonije na Aerodromu Nikola Tesla, prvi put ove godine za potrebe gašenja požara angažovani i helikopteri Bel 212 MUP-a. Oni su učestvovali u združenoj akciji gašenja požara na padinama planina Suvobor i Maljen.

Troškovi postoje

Dolazak ruskog helikoptera, kako se može videti u odluci Vlade Srbije za njegovo angažovanje, Srbija plaća.

Njegovo dežuranje od 15. jula do 31. avgusta koštaće 66.000 evra, dok će se troškovi po satu letenja radi eventualnog angažovanja (koje je već počelo) naplatiti dodatno:





Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

s

Prosto je neverovatno da Srbija pored svih Dromadera u JAT Privrednoj Avijaciji, helikoptera u MUPu i MO, placa 66.000 eura nekome drugome!
Pa tih 66.000 eura koje Srbija placa za 1.5 meseca bi JAT PA bilo dovoljno za celu godinu!
Posebno, indikativno je da i pored svih hvalospeva vlasti, Vojska Srbije je u sve goroj situaciji – operativno je tek nekoliko Mi-8/17, Gazele isto…, ne radi se na nabavkama novih niti modernizaciji postojecih kapaciteta (sama struka je rekla da je potrebno nabaviti jos minimum 6 Mi-17 od kojih bi 3-4 trebala da imaju mogucnost kacenja vedra za vodu, a jos 1-2 za SAR, dok EC145 ispunjavaju neke druge operativne uslove)

Odgovori
P

Nase dromadere ce verovatno da salju u zemlje okruzenja. Vec smo imali priliku da svedocimo tome da su nasi dromaderi odlicni da stignu do Peloponeza i gase pozare u Grckoj,a izgleda da nisu dovoljno dobri za nasu Srbiju.
Slavene,svaka ti je na mestu.

M

Druze/ gospodine, apsolutno si u pravu. U drzavi Srbiji, gde god pogledas, rad bez mozga! Ja mozda jesam po malo rusofil ( nesto manje ih nepodnosim nego dijabole sa zapada), ali ovo je previse!
Nego, ljudi, oce li ti MiG-ovi skoro? Vise me boli vrat od gledanja u prazno nebo… CEKAJUCI MiG-ove…

I

Zasto nije ulozeno mozda tih 66000 USD u jedan vec kupljeni mi17 da ga se opremi za protupozarne akcije? Ovako je novac prakticki bacen…
I onda opet rentati sljedece godine ?

Odgovori
K

Ja mislim da oni nama trebaju platiti sto nam gase pozare……

Odgovori
B

hahahaha, dobar… nemoj zaboraviti uračunati i boravišnu taksu

B

U slucaj pozara….jeftinije ispada sacekati i cekati da se malo razgori pa zvati pomoc iz HR (ako je raspoloziva) nego koristiti ovaj ruski aranzman

Odgovori

A ako pomoć iz HR nije raspoloživa?

Za one koji ne znaju, unutrašnja dizalica za Mi-8, SLG-300 koja ima nosivost 300 kg, košta skoro 300000 evra.

B

Nije to unutarnja.
Ta ide sa strane, na bokove.

P

Jel to znaci da se dizalica isplati za 5 dana ruskog dezuranja?

Beduin

Јесте унутрашња, спољна је СЛГ-150 носивости свега 150 килограма.

Pink Panter

66000 евра је за месец дана дежурања а не дневно. Уствари за месец и по дана.

B

Nije nego….al aj dobro.
Nebitno.
Helikopteri MI 8 porodice imaju kapacitet od 5 t podvijenog tereta.
Taj teret se ionako ne nosi na dizalicama.

B

Iz prospekta…
Ne da mi se prevoditi pa ću samo Copy/paste:

Cargo hoist system SLG-300 is intended for loading and unloading of cargo weighing up to 300 kg, rising and lowering people (no more than two people) in case of if it is impossible to land, in hovering mode at a height up to 50 m. This system allows to increase efficiency of helicopter operation during search and rescue activities and simplifies handling operations. There are two alternatives of installation of cargo hoist jib with SLG-300: on portside or starboard side of helicopter.

M

@ Živojin Banković

„A ako pomoć iz HR nije raspoloživa?“
A kada je to Hr odbijala pomoć Srbiji u slučaju prirodnih nedaća?
Našlo bi se nešto i poslalo.

„Za one koji ne znaju, unutrašnja dizalica za Mi-8, SLG-300 koja ima nosivost 300 kg, košta skoro 300000 evra.“
??? Cifra ubija da to nije normalno.

A koliko onda dođe kuka/dodatak za kačenje tereta?

N

@medo s mora
Zivojin je rekao ako nije raspoloziva, u smislu ako cro gasi svoje pozare koji su joj svakako prioritet. A naravno da niko normalan ne bi odbio pomoc u gasenju gde god da je na planeti. Pozdrav

B

Cek malo, ako sam ja dobro iscitao, Srbija ce platiti za dezurstvo ovog helikopteta cak i za vrijeme koje nije bio u Nisu?????

Odgovori
M

од 15.јула до 31.августа а Хе стигао јуће (02.08.)! нема…мора нека муљажа код нас да буде…скупа је ова „братска“ љубав…ццц…

B

Pa tako sam ja to razumio

T

Ne znam sta je tuznije. Da li zemlja od 7 miliona stanovnikau kojoj su gradovi do 50k stanovnika zaduzeni 12mil EUR ili zamlja od 7 miliona stanovnika koja nema kapacitete za gasenje pozara iz vazduha pa joj 66 000 EUR previse za angazovanje istih.

Odgovori
R

Ne kapiras. Na Vracaru i Savskom vencu nema sumskih pozara. Zbog toga jednostavno nije logicno ni ulagati u helikoptere.

X

Ljudi su zaista skloni da komentarisu sve i svasta bez ikakve zelje da se pre komentara malo blize informisu.
Sredstva koja su odvojena nece nuzno biti i potrosena (zavisi od angazovanja), a sav potroseni novac ostaje u Srbiji.
troskovi goriva – NIS
aerodromske usluge – Aerodrom Konstantin Veliki
takse – SMATSA
Hotelski smestaj i transfer posada od hotela do aerodroma-neki od niskih hotela.
Ni jedan dinar ne ide MCS-u ili Rusiji uopste.
U slucaju angazovanja medjunarodne pomoci drugih zemalja, npr. Italija, Francuska, Grcka, Hrvatska itd. imali bi apsolutnu istu vrstu troskova, a eventualna razlika u iznosu bi zavisila od potrosnje goriva, broja letelica, brojnosti posada i sl.
Kako sam saznao, Francuska recimo u svoj troskovnik stavlja i dnevnice posada, ali ih u praksi, zbog prirode posla (humanitarna pomoc) nikada ne potrazuje.
U Italiji se koriste usluge privatne kompanije „Inair“ tako da bi njihova pomoc, pretpostavljam, kostala vise.
Po pitanju akcija gasenja pozara iz vazduha, najznacajniji element je ucestalost izbacivanja vode. Avioni tipa CL 415 ili Air Tractor Fire Boss su za te akcije odlicni, ali Srbija ima problem sa jezerima na kojima je zahvatanje vode iz naleta moguce. Druga opcija je sletanje i popuna na aerodromu sto zbog gubitka vremena gubi smisao.

Odgovori
B

E sad, ako je izvadak iz odluke vlade Srbije autentican, onda je ova odluka stvarno bacanje novaca.
Odluka je donesena 20.7. za razdoblje od 15.7. do 31.8. I koštat će toliko i toliko.
S tim kako je helikopter stigao jučer.
Po odluci ispada kako Srbija plaća helikopter u dežurstvu i za razdoblje kad ovoga nije bilo.
Napominjem, nisam upoznat s detaljima aranžmana, ali tako shvacam iz priloženog dokumenta.

R

Beduin steta od pozara samo u Splitu 31 milion $…a uhvatio si se sa 66.000! To bi trebalo da postoji stavka u budzetu svake godine za Srbija sume. Vatrogasci su pripojeni MUP-u da se uzmu njihove pare! Budzet za vatrogasce je bio 75% u poredjenju od 100% policiskog. U onim ludim vremenima 175.000 ljudi u MUP-u je trebalo platiti. Mislim da je cifra isla i do 220.000 ljudi

B

Ajd malo bolje procitaj moj post.
Cifra je manje bitna do ukaza vlade po kojem ispada da placate nesto cega nije bilo.

Citati s razumjevanjem.
To znaci ne iscitavati nesto sto ne pise.

S

Ruska aviokompanija sleti na beogradski aerodrom a tamo je dočekaju riječima : „Idu braća Rusi,znači ne naplaćujemo im ništa ili pišemo im u svesku pa ćemo to da otpišemo kao Er Serbiji“. Tako biva ? Ne biva. Svojevremeno se dugo raspravljao o tome ko bi trebao da plaća PDV na humanitarnu pomoć pa su neki političari predložili da bi onaj koji Srbiji pomoć šalje trebao da plati i pdv (kad već ima da pomaže narod nek pomogne i državni buđžet).Nebi me čudilo da se i sad neko takav nađe pa izjavi da oni koji u Srbiju dođu da joj gase požare trebalo i da snose ama baš sve troškove te misije jer je to valjda zabava za koju su mnogi zainteresovani ,stoje u redu i jedva čekaju da u Srbiji potroše svoje resurse. Uvijek i svuda ovakve humanitarne misije imaju određene troškove a očigledno se pokazalo da najmanje koštaju ruske jer nemojmo se zavaravati brzo bi se već našao neko drugi. Mogu li troškovi ovih misija biti niži ? Možda i mogu ali valjda bi prvo trebalo sprovesti u djelo dogovore vezane za status srpsko-ruskog humanitarnog centra.

Odgovori
R

U neprofitabilnom menadzmentu se uci da 1/4 su troskovi a 3/4 pomoc.

Најбоље би било да Руси плате гориво, аер.таксе, таксе за прелет, смештај и шта још не и да они нама плате што њихов хеликоптер гаси пожаре код нас :)
Поздрав

Odgovori
M

мени је бре више мука од силних „донација“ и „хуманитарних помоћи“…да није жалосно било би смешно да ова држава нема касветну оспособљену летелицу за противпожарна дејства!? зашто смо дозволили да овако ниско спаднемо да неко други мора тиме да се бави…!?

Odgovori
J

Dragi moji posetioci ovog portala,i vi mladji i stariji valjda cete jednom nauciti da u zivotu a pogotovo u politici nema nista ali ponavljam NISTA besplatno i da se sve naplati pre ili kasnije na ovaj ili onaj nacin,postoje avioni za pare,a oni koji dolaze u vidu donacije se placaju recimo donacijom statusa humanitarnog centra,sto rece jedan moj prijatelj kada je cuo da ameri daju hrvatima helik.od 200 mil.kaze daju oni njima helikoptere,ali ne i 200 mil,njih se samo tako da naplate,ako nista drugo nekim namestenim tenderom za neku hrv.kompaniju. Zato su blagosloveni oni koji imaju dovoljno da plate po sistemu cist racun… Secate se kada su govorili da ce nas remont migova 6+4 kostati 30-50 mil.svi su pisali o tome kada je ispalo 185 mil.ja sam na ovom portalu reko da mi je drago sto je tako prvo sto za te pare moze da se uradi dobra stvar,drugo da je posao stajao 30mil.otisla bi neka nova naftna indust.upola cene.
Ima prijatelja i bratskih naroda ali od kad je sveta i veka usluga i roba za pare ili protiv-uslugu,da nije tako onaj ko ti pomaze bio bu budala,i onaj ko drzi pekaru nedaje svom bratu hleb dzabe.
Samo je jedna zemlja prema drugoj zemlji imala potpuno otvoren odnos,stavljajuci joj sve svoje resurse na raspolaganje,gledaju ci njene stanovnike bolje nego svoje,skolujuci njene pre svojih,a ta zemlja joj se kasnije lepo zahvalila. A ta koja je davala je Srbija a ova „zahvalna“ je jedna susedna a nije ni Hrv.ni BiH

Odgovori
r

cista antiruska propaganda!!

Odgovori
n

Evo ima i nas koji se bas ne kunemo u Ruse. Pomoc EU u parama (bespovratnim) je 3,5 milijardi dolara od 2000. do 2013. (), za to vreme smo od Rusije dobili STA – jednu veliku nulu. A evo i *poklonjeni* MIG-29 su dosli na Batajnicu!?

R

@navijam za zanzibar

Bespovratna pomoc EU??? Ti druze ne znas kako funkcionisu EU fondovi, EU donacije i ostali „povoljni“ EU krediti koje koristimo godinama. Da znas i ti i drugi Eurofili bi drugacije pricali.

Ali vidi, meni ne treba pomoc. Ni od Rusa ni od EU. Moja zemlja ne treba da bude socijalni slucaj. Jedino sto mi treba je da mi neko ne bombarduje grad, da mi porusi zemlju, ubija ljude, da mi rasturi mostove i fabrike, da mi stavlja sankcije, i tako te sitnice. A pomoc mi ne treba uopste, niti jedan evro…

S

@Rex: bespovratne pomoći EU je bilo koliko ti duša poželi, pogledaj nalepnicu na skoro svakom vozilu hitne pomoći na primer. Rusi su donirali vatrogasna vozila. Jesmo socijalni slučaj.

R

@Sheikh Zayeb

Sve je to placeno druze, veruj mi, debelo placeno. Niko nikad nista dzabe nije dao, a EU pogotovo. Da li si platio kad si uzeo „povoljni“ kredit za izgradnju autoputa, ili si platio kad si angazovao „konsultantsku pomoc iz EU“ za projekat rekonstrukcije vodovoda u Babusnici, nebitno. Vozila za hitnu pomoc dobijes gratis na svakih milijardu evra novog zaduzenja. To je za dobre klijente :)

E

Da li neko zna koliko naših helikoptera je sposobno za gašenje požara, šta se dešava sa dva nova mi-17 i da li će novi ec-135 biti opremljeni za gašenje požara? Samo da napomenem da se ec135 koristi za gašenje požara.

Odgovori
S

Kada se uzme u obzir lose stanje nasih Mi-8, i veliku mogucnost da se neki od njih pokvari dati tih 66000€ a imati taj jedan hrlikopter u rezervi nije mnogo.
Na zalost dok se kapaciteti za gasenje pozara iz vazduha ne unaprede(pogotovo MUP-ovi) moracemo svakog leta da imamo barem jedan-dva MCS vazduhoplova u rezervi.
Uostalom taj centar je na raspolaganju svim zemljama Balkana ne samo nama a to sto politika igra drugu igru, na stetu svih nas na ovim prostorima, ne zelim da komentarisem.

Odgovori
A

Za 15 dana – 66.000 evra. Znaci 4000 dnevno.
Zakup nove S-klase je 500e dnevno, valjda je Mi bar duplo skuplji – 1000e
Taj helić mora da ima neki smeštaj – 500?
I neke ljude da ga timare – 500?
I za hotele nekoliko komada – 500
Neke glupe takse, dnevnice, čuda – 500

Ovom krajnje glupom računicom dođoh do 3000, pa mi tih 4 i ne zvuči puno

Odgovori
B

Poštovani, ovaj sajt se u komentarima pretvorio u obracun Kurir vs Informer. nisam strucnjak za avijaciju ali se u ekonomsko-pravne poslove poprilicno razumem. stvarno mi nije jasno sta u ovoj odluci vlade nevalja, namenjena sredstva ne znace da su nekom prenesena-placena, ona su jednostavno obezbedjena, a koliko ce to da kosta i koliko ce se potrositi to ce mo saznati u Septemru kad se budu ispostavili svi racuni. Na primer: kad planirate da idete na godiišnji odmor vi planirate x stredstava, kad se vratite sa odmora vi otvorite novcanik i vidite koliko vam je ostalo. tako i kod ove odluke, tek ce mo znati koliko to kosta. Iz tog razloga su mnogi komentari zlonamerni. Da li ce biti malverzacija, to je drugi padež (iz iskustva znam da ih „sitne“ cifre puno ne zanimaju, da ima koja nula više …)
da nedužim vise, ponavljam da nema ništa nejasno, a i cifra je sitna da bi muljali.

Odgovori
B

Kako s pravne strane gledas na to kako je odluka donesena 20.7. za razdoblje od 15.7. do 31.8. s tim kako je predmet odluke (helikopter s posadom) pristigao prije koji dan?

B

Prvo, odluka stupa na snagu od momenta stampanja sluzbenog glasnila
Drugo, to je vremenski okvir, sta da je napisano prvi avgust u odluci a on u poljskoj prilikom preleta izbusio gimu i nema rrzervnu i izgubi dva dana? Da li treba druga odluka?
Ponavljam, sa odluom je sve uredu. O muckama u Septembru.

B

Pa je zato, za svaki slucaj, stavljen 15.7.
Ono, kako bi bili sigurni da ne okasni

D

Koliko se krade i baca na sve i svasta…Dobro je, dobro je dok ne prodje pakao… Neko je napisao da se portal pretvorio u obracun Informera i Kurira-tesko. Ljudi iznose svoje vidjenje trenutne situacije. Moje je da ovo nije puno para koliko npr. Potrosi more azdaja 500l da doveze silnu bagru na posao…Ironija( da ne bukvalisu ljudi). Tango Six uzdravlje Vam.

Odgovori
D

Žalosno je sve to na šta smo spali da prosjačimo i drugima plaćamo za našu bezbednost a kobajage trebalo je da bude bolji i bogatiji život.

Odgovori
P

Dušane, u junu su hrvatski CL-415 gasili požare u Izraelu. Da li vašom analogijom ovo znači da Izrael ne ulaže dovoljno u svoju bezbednost? Idealne zaštite nema ni u Australiji, Rusiji, USA… I bogati traže i plaćaju pomoć.

D

Pa vidiš pametnije bi im bilo da dokupe još nekoliko protivpožarnih CL-415 umesto od F-15 pa sve do F-35 za mlaćenje Palestinaca

Odgovori
P

Pitanje je da li se malim zemljama isplati da imaju ista vece od Airtractora ili helikoptera. Kada bi bilo pameti, najbolje bi bilo da ceo region ima center iz koga bi se reagovalo.

B

Neizvediva ideja.
Tko ce odredjivati prioritete?
A ne. Nece ici.

M

Počelo se govoriti o tome, ali na većem nivou:

http://www.jutarnji.hr/globus/Globus-politika/treba-sto-prije-uspostaviti-zdruzenu-mediteransku-flotu-kanadera-protiv-pozara-bismo-se-borili-s-talijanima-francuzima-spanjolcima-grcima/6426761/

A i po nekom projektu od prije 10ak godina po (NATO ili EU, nisam siguran) bilo je predviđeno otvaranje centra za obuku i koordinaciju u slučaju prirodnih katastrofa na području RH, spominjali su se Zemunik ili Divulje. Ne znam kako je to završilo.

m

Bice nama potreban i Beriev200 kolike su temperature. I ti ljudi rizikuju svoje zivote u gasenju pozara nije to bas tako jednostavno. Imali smo mi i Kanadere pa gde su?

Odgovori
M

Imali ste cl-215 kanadere mislim 4-5 kom koje ste „posudili“ i umjesto da udju u masu stvari koje se dijele izmedju ex republika vi ste prodali ih Grcima

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš1977 na: Makedonija i Bugarska unapređuju vojnu saradnju, Srbija želi da dokaže sposobnost remonta helikoptera Mi-17

Nisam siguran da razumem. Da li Moma trenutno radi (po prvi put) remont makedonskih Mi-17, ili trenutno radimo (pregovaramo) na tome da ih u bliskoj buducnosti remontujemo u Momi uz rusko odobrenje i dodatni trening naravno? Izvinjavam se al mi stvarno nije jasno posle ovog clanka i Vulinove izjave. Hvala unapred.

26. Sep 2017.Pogledaj

Voja na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi ostaje tek par kompanija

Nadam se da se ovaj scenario neće obistiniti u skorije vreme. Bojim se da ako do ovoga dođe da će dovesti do pada konkurencije i da će cene u avionskom prevozu početi da rastu i da će avio prevoz ponovo biti samo privilegija bogatih.

26. Sep 2017.Pogledaj

Golub na: Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Veoma interesantno. Moracu da probam kada sledeci put budem leteo negde. Jedino, gorak ukus u ustima ostavlja cinjenica da poznajem profesora na Saobracajnom fakultetu u Beogradu, koji je godinama (mozda i duze) od svojih sredstava, troseci svoje slobodno vreme, sklapao i pravio simulator za svoje studente, posto fakultet nije imao para za nesto takvo. A,…

26. Sep 2017.Pogledaj

ix na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Ako će ti aerodromi da poguraju regionalne ekonomije (a hoće) onda profitabilnost stvarno ne bi trebalo da nam bude zvezda vodilja. Mali regionalni aerodromi treba da predstavljaju neku vrstu državne pomoći svojim regionima a ne tobož mašine za pravljenje novca. U tome je sva mudrost. Jedini aerodrom u Srbiji koji ima smisla pominjati u kontekstu…

26. Sep 2017.Pogledaj