BEG airport status
BARS 2017: Prve fotografije srpske ekspedicije u Lipecku "Bort 39" МiG - 29UBM 9.53А naoružan lanserima B-8M1 nevođenih raketnih zrna S-8 kalibra 80 milimetara / Foto: Ministarstvo odbrane

BARS 2017: Prve fotografije srpske ekspedicije u Lipecku

Kako smo prekjuče javili, piloti dve batajničke eskadrile RV i PVO trenutno se nalaze u Lipecku, na trećem izdanju zajedničke vežbe sa kolegama iz Vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije.

Ministarstvo odbrane objavilo je jutros izveštaj sa lica mesta uz prve fotografije.

– Planirano je da piloti aviona MiG-29 i helikoptera Mi-8 i Mi-17 od 2. do 8. oktobra u mešovitim posadama sprovedu niz letačkih aktivnosti sa temom – „Priprema i realizacija borbenih dejstava u toku izvršenja zadataka uništavanja paravojnih formacija i sprovođenje akcija traganja i spasavanja.“

Komandant 101. eskadrile u MiG-u 29UB / Foto: Ministarstvo odbrane
Prvi brifing / Foto: Ministarstvo odbrane
Upoznavanje sa procedurama za vanredne situacije / Foto: Ministarstvo odbrane

Grupu od 17 pilota Vojske Srbije koju predvodi komandant 204. vazduhoplovne brigade pukovnik Željko Bilić u Lipecku je dočekao general Jurij Aleksandrovič Suškov, načelnik Državnog centra za obuku letačkog sastava i letna ispitivanja. Suškov je poželeo dobrodošlicu kolegama iz Srbije visoko ocenivši dosadašnju saradnju između dva vazduhoplovstva i sveukupne odnose dve zemlje. – stoji u saopštenju.

Vežbe borbene upotrebe helikoptera ovoga puta uz Spetznac / Foto: Ministarstvo odbrane
U pozadini avioni MiG-29 UB verzije 9.51 / Foto: Ministarstvo odbrane

Novinar Ministarstva odbrane takođe javlja da u vežbi učestvuje devet aviona MiG-29 i to u verzijama UB, SMT i UBM, kao i 11 helikoptera Mi-8 u modifikacijama MT, MTV-5 i AMTŠ. Pored letačkog sastava na ovogodišnjem BARS-u učestvuje i grupa „Specnaz“ iz sastava Vazdušno-desantne vojske OS Ruske Federacije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

iv

A kada su prve 29ke dolazile u Jugoslaviju nismo ni imali pojma dok ih nisu javno prikazali a sad kao prenos uzivo! Zivimo zivot rialitija! Mada u ovom slucaju to i nije lose! :) Nego ako ovo cita neko iz generalstaba molim Vas zamenite pilotima te palacinke na glavi za nesto drugo, titovku ili klasicnu sapku, ovo je uzasno! Jakna i kombinezon su jako dobri ali beretka je ocaj!

Odgovori
Be

Beretka 19 puta bolje izgleda nego ovo šta Rusi nose!

Jo

Kako da ne bas ce titovku da stave,nisi samo rekao da li bi i petokraku ili bez,mogao si sajkacu da predlozis npr.sto ne bi bilo lose.
Elem lepo je sto je smt ukljucen u celu pricu,samo neka vezbaju,dobra prilika za nas. Samo ne mogu da ne primetim na onoj slici koliko su nasi piloti prosecno stariji,nadam se da ce se to promeniti

iv

Joco meni je ono sto rusi na ovim slikama nose na glavi titovka a imogi drugi koji imaju nesto slicno sto izgleda kao titovka. Naravno da nisam mislio na onu titovku iz starih vremena. Beretka moze lepo da stoji na glavi ali ova broj 6 na glavi izgleda kao palacinka! Meni je sajkaca izuzetno ruzna ali to je vec sve stvar ukusa.

ta

Beretka je bolja u svakom pogledu od svega ostalog sto si naveo. Nije problem u beretkama nego u nacinu na koji se nosi ta beretka. Ja sam bio u specijalnoj jedinici, izvidjac-diverzant, i bukvalno smo je svi nosili po pravilu sluzbe ali i uz jedan korak koji retko ko jos uradi, operemo beretke vrelom vodom i pustimo da se osusi. Naravno ona se smanji za par brojeva i onda stoje kao salivene. Nije problem u beretkama i oznakama samo da li se nosi na propisan nacin i da li je velicina priilagodjena glavi onog ko je nosi.

Fi

Ma nije beretka za avijatičare. Ona je idealna za posebne jedinice kopnene vojske i njima svaka čast, ali za letače… Ne ide brate…

iv

Tapas ja sam isto nosio beretku (crvenu:) i zadnja velicina koja je normalna je bila 3-ka ( i „tukli“ smo se za nju posto je samo sestica bilo na bacanje neznam kakvu glavu moras da imas da ti dobro stoji) a oblikovali smo je na glavi tokom sest meseca na kisi suncu mrazu i snegu, nikakva vrela voda ;) Ali piloti su piloti i mora da bude nesto bolje od ove tepsije! Meni se najvise svidja grcka pilotska sapka koja je vise manje na britanski uzor ali tamnija boja. To bi se uklopilo i u neku predratnu tradiciju. U svakom slucaju se izvinjavam ovo je totalno izaslo van topika i tu cu i da stanem.

Ze

Opet srbi izmisljaju toplu vodu.skoro sve avijacije u svetu koriste model kao ruski,americki( na svetu nepostoje beretke u avijaciji(ja je nisam vidio kod pilota.).

Odgovori
Be

Ne skoro sve….vec bas sve.
HRZ je do prije par godina koristio tzv.silterice…..a onda su se ipak malo upomodili

Va

Postoje jos neke avio snage koje nose Beretke, ali se u osnovi slazem da je za avijaciju to promasen izbor. Ukusi su razliciti, ali ….

Ako treba da dam ,,misljenje,, i Meni se Grcka pilotska kapa najvise svidja. Takve nose ne samo piloti, nego i svi pripadnici Grckog RV. I uniforme u celini su im dobre.

Slazem se, previse je off-topic. Zavrsavamo :)

Jo

Ma za sada je najvaznije da srpska avijacija ima da „nosi“ avione,kakve takve,i da sa slicmima vezba u ovakvim izuzetnim prilikama kao sto je bars. A za kape cemo lako,tacka dizajn i stil dolazi na dnevni red posle 2020

Odgovori
Iz

Mislim da su kape jedan od manjih problema, ali rusi svakako furaju prevelike kape, ovaj baća izgleda kao moler, a jos ekstremnije su ruske mornaricke časničke.
Iako, sve je stvar ukusa ;)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Mečka na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

Šta danas 2024-te godine možeš da sakriješ od satelita, dronova, kamera? I naravno sva transparentnost raznih dogovora o naoružanju, međunarodnih posmatrača itd.

11. Apr 2024.Pogledaj

Sunny Boy na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Sedamdesetih je YU kupila (civilne) avione, placala ih je sunkama. Bas me zanima da li cemo sad na isti nacin platiti avione. Doduse, sunki za izvoz vise nemao, ali moze i municija. Pogotovo sto se prica o nekoj dokapitalizaciji vojne industrije. Ili je mozda ta dokapitalizacija u stvari u vezi pomenutog pogona za naoruzavanja helikoptera,…

11. Apr 2024.Pogledaj

Mislav na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

NikolaD Treba, u Rafaleu je nemalo americkih komponenti.

11. Apr 2024.Pogledaj

Galeb G4 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

@Bulatovic Nebojsa Izuzetan avion Rafal, ali nije za male zemlje skromnih vojnih budžeta. Preskupo održavanje, preskup nalet, preskupo naoružanje. Za te novce se realno može modernizovati celokupna Kopnena vojska i PVO, a od toga bi dobar deo novca ostao u zemlji. Za naše potrebe M 346, FA 50, HF 17 ili evntualno J 10 C…

11. Apr 2024.Pogledaj