BEG airport status
Ruski aduti na Arktiku: Raketni PVO sistemi Pancir-SA i Tor-M2DT Bez avijacije, PVO sistemi ukrali predstavu / Foto: Vladimir Zamjatin

Ruski aduti na Arktiku: Raketni PVO sistemi Pancir-SA i Tor-M2DT

Parada pobede koja je po 72. put održana na Crvenom trgu u Moskvi ostaće upamćena po tome što, usled veoma loših meteo uslova, nije bilo naleta ruske vojne avijacije. Na zemlji je uglavnom prodefilovala već viđena tehnika a jedina veća novost su bile nove verzije raketnih sistema protivvazduhoplovne odbrane malog dometa.

Po prvi put javnost je imala priliku da vidi Pancir-SA i Tor-M2DT koji su namenjeni za upotrebu u uslovima ekstremno niskih temperatura i to u predelima Arktika. Ove varijante dobro poznatih PVO sistema već su prikazane na izložbi naoružanja ’’Armija-2016’’ ali u delu koji je bio otvoren samo za visoke vojne i državne zvanice. Na probama parade na sistemima su se nalazile cirade kako bi se sakrili određeni detalji.

Foto: Natalja Seliverstova/RIA Novosti

Treba napomenuti da temperaturni opseg moguće efikasne upotrebe naoružanja kojima je opremljena ruska vojska iznosi -50 do +50°C a da su arktički Pancir i Tor tako konstruisani i opremljeni da se mogu koristiti i na nižim temperaturama od -50°C. Razvoj ovih sistema biće završen ove godine a već krajem iste očekuje se uvođenje u naoružanje. Prve primerke dobiće jedinice VKS i Severne flote i koristiće se kao zaštita od napada iz vazduha jedinica i objekata ruskih baza na Arktiku.

Jedno od načina da se ovi PVO sistemi prilagode surovim klimatskim uslovima jeste i izbor adekvatnog vozila na kome su postavljeni njihovi elementi. U ovom slučaju primenjen je zglobni transporter guseničar DT-30PM koga proizvodi zavod IMZ ’’Vitjaz’’ iz grada Išimbaj. Ovo vozilo obezbeđuje visoku prohodnost u bilo kojim terenskim uslovima a poseduje i amfibijska svojstva tj. može savlađivati i vodene prepreke.

Nosivost transportera DT-30PM je 30 tona što u potpunosti zadovoljava zahteve instalacije sistema Pancir i Tor kao i njihovo borbeno dejstvo iz zastoja, u pokretu pa čak i plivanju u vodi. Mali specifični pritisak na tlo od samo 0,27 kg/cm² omogućuje ne samo velike mogućnost kretanja po teškom terenu već i obavljanje zadataka koji mogu zahtevati vožnju po miniranim površinama. Autonomija kretanja transportera je 700 km, maksimalna brzina na putu je 45 km/h a u vožnji pod vodom do 6 km/h.

Borbeni moduli sa radarima, stanicama za praćenje i raketama su postavljeni na vučeni deo transportera dok su energetski sistemi i sistemi za održavanje života smešteni u glavni, prednji  segment  DT-30PM gde se nalazi i posada sistema.

Zanimljivo da Pancir-SA nema topove 2A38M kalibra 30 mm koje poseduje standardna verzija Pancir-S1 ali je zato borbeni komplet raketa povećan sa 12 na 18. Domet raketa po daljini je 20 km a po visini 15 km dok se u vazduhu istovremeno može gađati 4 cilja. Sistem je dobio novi osmatrački radar koji radi u S-opsegu a tu je i nova stanica za praćenje ciljeva.

Adekvatna vozila i adekvatna šema bojenja

Raketni sistem Tor-M2DT predstavlja u suštini sistem Tor-M2 postavljen na DT-30PM, borbeni komplet je 16 raketa dometa 0 do 10 km po visini i 15 km po daljini. Istovremeno se mogu gađati 4 cilja koji mogu dolaziti iz različitih pravaca, vreme rekacije sistema je svega 4,8 sekundi. Pored toga karakteristika novijih verzija sistema Tor je da su oni u potpunosti robotizovani i njihov borbeni delovi mogu da funkcionišu i bez prisustva posade.

Sistemi Pancir-SA i Tor-M2DT mogu se prevoziti transportnim avionima Il-76, An-22 i An-124. Kada je reč o njihovom borbenom radu oni su sposobni za dejstvo u nekoliko režima a u zavisnosti od potreba i uslova.

Tako sistemi mogu raditi u autonomnom režimu kada se sve aktivnosti, počevši od otkrivanja cilja do njegovog uništenja, odvijaju u samoj jednoj borbenoj jedinici bez angažovanja drugih sredstava. Drugi režim je dejstvo u okviru baterije kada jedna borbena jedinica služi kao komandno vozilo koje predaje informacije o cilju za još 3 do 5 borbenih jedinica.

Tu je zatim borbeni rad sa komandnim punktom preko koga se dobijaju sve potrebne informacije o cilju a tu je i rad baterije sa komandnim punktom i osmatračkim  radarom gde komandni punkt dobija informacije od radara koje zatim prosleđuje borbenim vozilima baterije raketnog sistema.

Video snimak probe vojne parade u Moskvi na kome se vide i PVO sistemi Pancir-SA i Tor-M2DT:

Komentari

N

Arktički korpus…samo ko će biti Artktička lisica?

Odgovori
J

Zivojine imam jedno pitanje kolika je cena po divizionu sistema pancir i tor? Cene koje se mogu naci na netu cinimi se da nisu relevantne jer ne podrazumevaju rakete obuku itd.kao u slucaju miga 35 recimo pominje se cena od 25 mil.dolara ali kada se doda ugradnja i nabavka svega onog sto je neophodno cena je u stvari bar dva puta veca.Uzgred Rogozin rece da je Srbija zainteresovana za tor i buk,doduse to vec znamo,ali se nadam da ce biti nesto od toga u skorije vreme,naravno i dalje se nadam i s300 koliko god to neki isticali kao nerealno.Zanima me i vase misljenje koji bi sistem kratkog dometa nama vise odgovarao tor ili pancir,doduse ovi nasi su cinimi se pominjali i tungusku ali cinimi se da je ona polako za penziju.

Odgovori
N

Finansijski više odgovara TOR, a po zdravom razumu logično, Pancir S1 je mnogo bolji i dugovečniji izbor.
Uostalom cena MiG-35 bez opreme će biti 45 miliona $.
Iran je 5 diviziona S-300 platio 800 miliona dolara, a nama je potrebno najmanje 2.

E

Nisam sasvim siguran, mislim da je Lazanski u nekoj od svojih kolumna pominjao da smo zainteresovani za buk m2 i tor. I da je njegov favorit sistem pancir, cene su u rasponu od 200-350 miliona sa obukom i naoružanjem u zavisnosti od raketa i verzije za pomenute sisteme, govorio je i u svojoj emisiji na RTRS-u.
S300 sa obukom ljudstva i raketama je oko 1 milijarda $ (racionalno meni deluje nemoguće, iako bi nam svakako trebao da se zaštite postojeći sistemi u skladu sa koncentričnim prstenima pokrovanja pvo sistema). Sve u svemu ako uspemo da nabavimo bilo šta, to će biti uspeh s obzirom na bolesnu ekonomiju kakvu imamo.

Ž

@Joca

Обично се саопштава вредност уговора који укључује обуку, логистику, борбени комплет. Иран је на пример набавио 29 јединица система Тор-М1 и 750 ракета за 700 милиона долара. Ту је затим Сирија која је набавила 36 Панцира са 700 ракета за 730 милиона долара. Наравно подаци се разликују од извора до извора.

Нама би одговарало било шта што сте поменули, па чак и Тунгуска. Сви ти системи су далеко моћнији од онога са чиме тренутно располажемо а то су Стреле 1 и 10 као и ПАА. Ако би се набављао С-300, што је сада мало вероватно, морао би се набавити неки од савременијих система малог домета. Тако у ПВО Русије Панцир је између осталог задужен и за заштиту система С-300ПМ и С-400 док Тор у ПВО КоВ-а служи и да штити комплексе С-300В.

M

Koliko košta zavisi od politike pa koliko se kupuje itd.
Ja bi pre uzeo Pancir S1 nego Tor zato što Pancir ima topove protiv ciljeva koji lete nisko i rakete koje mogu da obaraju na visini od 15.000m to je već srednji domet.
Tor je dizajniran da obori vođene rakete/bombe ali i letelice koje lete jako nisko najviše na 10.000m ali to je već Tor M2 ovaj M1 ima domet valjda oko 8000m visina. Kad mnoge Afričke zemlje imaju para da kupuju SU30 ili SU27 i T90s tenkove i mi ne pričamo o Južnoj Africi onda možemo i mi da kupimo na kredit Buk i Pancir.

l

Pravo pitanje je sta se desava dalje sa razvojem S-350, koje su stvarne performanse, kao i cena.
Ovo oko tora buka panciraS-300/400 vise gubi svaki smisao i dovodi samo do prodaje odredjenih novina kao i raspravku u nedogled. trebalo bi da se dobro razmisl sta nabavljati, a ne sta je dostupno ili sta je nama cef

Odgovori
R

Vidi, kuća se gradi od temelja, al to Srbi nikad neće naučiti. Prvo Tor ili Pancir, pa onda BUK, a onda, ako jednog dana imaš puno para, S 400. Ako imaš. Al redosled se zna. Ne moze S 400 sam. Mislim, kod nas sve može, al neće da radi, u tome je problem…

Projektuješ Nore, Lazare, kupuješ MIG 29, a vojska nema čizme, uniforme, dobru platu, nosi pušku staru 40 godina…ne valja to tako…

Pilot sa 600 evra platom leti avion od 30 miliona, i to jednom mesečno. A ko da ih ima hiljadu pilota, a ne 10, 15. Loš je to sistem.

Ne može da nemaš WC u školi, asfalt na ulici, fasade ti padaju na glavu, a da praviš muzičku fontanu na Slaviji, most preko Ade, BG na vodi.

Al WC je mali, ne mogu da dođu da snime baš svaki i da ide u novine. To ti je suština…

M

Rusi imaju 12 prototipa i oni se već testiraju godinama i uskoro treba da počne serijska proizvodnja.
On treba da ima AESA radar i da bude kao Francuski Aster odprilike , aktivno radarsko vođena raketa 120km i IC raketa 40 km.
Sigurno če biti skup pošto on treba da zameni sve starije S300PS i druge verzije i ako se uporedi koliko Aster košta.
Aster 30 vođena aktivno radarski domet 120km jedna raketa košta 1 milion dolara ako se sečam dobro.

T
Ž

Thank You for that information.

T

You’re welcome, but I posted a link from 2016, by mistake. There is another news, from this week, with two more TPS-77.

m

CUVAJTE SE NATO FASISTI RUSKI ROBOTI SU VEC SVUGDE BESPILOTNE LETELICE TENKOVI KIBORZI LJUDI PVO SISTEMI SVIH DIMENZIJA PODMORNICE I BRODOVI RAKETE KOJE LETE 28 MAHA ROBOTSKE UPRAVLJANJE I S 1000 KM ZA 22 SEKUNDE UNISTE NATO BILO S BRODA ILI PODMORNICE

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlaya na: Muzej vazduhoplovstva u novom sjaju: Zbog čega morate pogledati izložbu „April ’41“ u Domu Vojske

Top je izložba stvarno sam prijatno iznenađen danas sam je posetio i stvarno dostojanstveno je obeležena godišnjica. Na stranu rep Štuke i motor DB601 koji je prava poslastica ali divno je videti lične predmete nastradalih pilota poput beležnice sa upisanim objava rata pored datuma 6.april ili sata i priveska sa fudbalerima našeg najmlađeg nastradalog pilota.…

08. Apr 2021.Pogledaj

Wes na: Muzej vazduhoplovstva u novom sjaju: Zbog čega morate pogledati izložbu „April ’41“ u Domu Vojske

Hvala za tekst.Nekako imam utisak da smo tim herojima mnogo dužni i da skoro nećemo da se odužimo.

08. Apr 2021.Pogledaj

Thomas H. na: Muzej vazduhoplovstva u novom sjaju: Zbog čega morate pogledati izložbu „April ’41“ u Domu Vojske

Jeli je istina da je mala gruppa nemaca (SSovci) osvojila Beograd ? Da su za vreme okkupacije Beograda poginula dva nemacka vojnika ? Jedan je navodno pao pijan sa bicikle.

08. Apr 2021.Pogledaj

zoran na: Muzej vazduhoplovstva u novom sjaju: Zbog čega morate pogledati izložbu „April ’41“ u Domu Vojske

Ima muzej šta pokazati..posebno iz depoa..možda i jedinstveni primerak FIAT - ovog aviona...pa i poneki nemački model..u originalu, naravno.

08. Apr 2021.Pogledaj

Send this to a friend