BEG airport status
Srbi u ruskom „Top Ganu“: Pripadnici RV i PVO uskoro u Rusiji na vežbi BARS-2017, ovoga puta ide se u Lipeck Srpski piloti i ove godine na BARS-u u Rusiji. Poletanje pare MiG-ova 29UB sa aerodroma Privoložskij, vežba BARS-2015. / Foto: Aleksandar Petrović / Ministarstvo Odbrane

Srbi u ruskom „Top Ganu“: Pripadnici RV i PVO uskoro u Rusiji na vežbi BARS-2017, ovoga puta ide se u Lipeck

Kako je za Tango Six potvrdio vazduhoplovni novinar i publicista Svetozar Jokanović i kako saznajemo iz drugih izvora, ovogodišnja zajednička rusko-srpska vazduhoplovna vežba BARS biće održana uskoro u ruskoj avio-bazi Lipeck-2, 8 km zapadno od centra grada Lipeck.

Tako će srpski piloti lovci dobiti jedinstvenu priliku da se, leteći zajedno sa ruskim kolegama, oprobaju u vazdušnim borbama protiv vazduhoplova sa kojom raspolaže 4. Centar za borbenu obuku i preobuku letnog sastava VVS. Biće to treći uzastopni BARS, prethodni prošlogodišnji je održan u Srbiji a 2015. u Rusiji.

Osim pilota u Lipecku se mogu obučavati i pripadnici vazduhoplovno-tehničke službe a kako smo saznali upravo se u ovom centru trenutno nalaze pripadnici našeg RV i PVO što smo pre izvesnog vremena i preneli.

Ovaj centar je danas glavna baza za proučavanje borbenih sposobnosti različitih tipova taktičkih aviona koji se nalaze u sastavu Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije a iskustva koja su stečena iz različitih letnih eksperimenata se primenjuju u daljem razvoju vazduhoplova kao i u definisanju njihove borbene primene.

U njegovom sastavu se nalaze i akro-grupe ’’Ruski Vitezovi’’, ’’Striži’’ i ’’Sokolovi Rusije’’ koji na najbolji način predstavljaju rusku avijaciju, veštinu pilota i manevarskih sposobnosti aviona.

Strukturu centra čine Avijacijska grupa sa 968. instruktorskim mešovitim avijacijskim pukom za istraživanje sa 4 eskadrile i to 1. lovačkom eskadrilom sa avionima Su-27 i UB, Su-27SM, Su-30SM, Su-35S, 2. lovačkom eskadrilom sa MiG-ovima 29, MiG-29SMT, 3. bombarderskom eskadrilom sa avionima Su-24M i Su-34 i 4. jurišnom eskadrilom koja leti na Su-25 i Su-25SM.

Pripadnici jedinica koje se nalaze u formaciji Centra učestvuju na svim važnim vazduhoplovnim događajima, kako u Rusiji tako i u inostranstvu. Nijedna velika vežba, parada ili aeromiting ne može da prođe bez letenja aviona Lipeckog aviocentra.

Komentari

M

ооо…ово је лепа вест! овакве ствари пријају!

Odgovori
B

Koliko nasih pilota ce ucestovati? …Neki su ovde pisali da nemamo dovoljno pilota za Mig-29.

Dali su to novi piloti koji su vec na obuci u Rusiji ili ce ti piloti uskoro stici iz Srbije da ucestuju na vezbi?

…to bih voleo da znam, da bi procenio dali su ovi kriticari u pravu kada kazu da mi necemo imati dovoljno pilota i tehnicara za Migove-29 koji trebaju da dodju!

Odgovori
S

Biće pilota, naravno, kritičari su više usmerili kritiku na to da će to biti piloti koji neće imati potpuno letačko iskusto, jer za pravog obučenog i pripremljenog pilota lovačke avijacije treba nekoliko godina sa određenim brojem sati letenja i uvežbavanja.
A fizički biće to premošćeno u smislu ljudstva, dakle biće dovoljan broj pilota, ali se postavlja pitanje njihove sposobnosti i obučenosti, to se osporava u javnosti.

B

@Stefan

Hvala na odgovoru.

Ako je tako onda ne vidim problem. Jer sposobnost i obucenost ce dolaziti sa vremenom. Bice ovakvih vezbi i u buduce.

Ne ocekujem ni ja da kad stignu avioni mi imamo spremne pilote kao da su proslli Top Gun.
Nismo to nikad ni imali.
Prvo je vazno da znaju bezbedno i sigurno da upravljaju sa Migom, a obucenost i spremnost ce se usavrsavati sa vremenom kod nas u Srbiji i na razlicitim vezbama sa inostranim partnerima kao sto su Rusi.

a

Beli, nisam bas siguran da to nikad nismo imali, zlatno doba nase lovacke avijacije je period americke vojne pomoci Jugoslaviji, po pitanju obuke, sve posle toga je, kako su godine prolazile bilo podlozno, usled uticaja raznih faktora, krunjenju i osipanju.

@Beli

Kada kazes da nemamo dovoljno pilota za MIG-29 da li mislis na jednosed ili dvosed???

Salu na stranu, sa kojim vremenom ce dolaziti „sposobnost i obucenost“ kako tvrdis? Sa 30 sati godisnje po pilotu, da bi avioni krenuli da ispadaju iz stroja do 2027-2029??? Pa toliko nama piloti i sada otprilike lete.

Ili ce ta „sposobnost i obucenost“ doci posto ce piloti u 2 dekadi XXI veka da lete na avionima koji imaju kokpit bukvalno kao iz Vijetnamskog rata? U avionima koji ne poseduju MIL STD 1553B, koji ne poseduju ni FBW, koji u sustini nisu ni pravi visenamenski avioni…

V

@RX

Ako bas oces da cepidlacis, nijedan avion nije u sustini pravi visenamenski avion…

@Vostok

Da li te ne bi mrzelo da malo razjasnis ovo zapazanje i povezes kakve to veze ima sa onim sto sam ja pisao o MIG-29?
Verujem da smo na tragu izuzetno duboke misli!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Robotech na: [VIDEO] Do sada neobjavljeni video snimci letenja iz kabine MiG-a 29 srpskog RV i PVO

Odlicni snimci! Zna li neko nesto vise otkud MSA kaciga na nasem pilotu?

17. Sep 2020.Pogledaj

Tedy na: [VIDEO] Do sada neobjavljeni video snimci letenja iz kabine MiG-a 29 srpskog RV i PVO

The MiG-29 is a beautiful bird, that's for sure. Nice encounter with the Lancers and with the PoAF F-16s, probably heading towards Ro.

17. Sep 2020.Pogledaj

igor na: Crnoj Gori isporučen prvi vojni helikopter Bell 505

gde si video snajperistu u helikopteru osim na filmu... :P

17. Sep 2020.Pogledaj

Pero na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

naše nije bilo nasljeđe hladnog rata, već modernih potreba RH i rata u kojem su ti Migovi sudjelovali.

17. Sep 2020.Pogledaj

Ed na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

@Jordan Ako za Barak LM da garanciju, kao što je očekivano zadnji put, da nakon SLEPA imaju 3000 EFH (effective flight hours) to bi onda značilo da se s 100-150 sati naleta godišnje mogu upotrebjavati još preko 20 godina. Što je sada u ponudi za Barak ne znamo. F-16 Block 70/72 imaju 12000 EFH, a…

17. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend