BEG airport status
LYBE 2112:30 Z VRB°01KT CAVOK 26/10 Q1022 NOSIG=
Prikazan prvi izvozni trenažno-borbeni avion FTC-2000 namenjen Sudanu FTC-2000 je izvozna verzija trenažno-borbenog aviona JL-9 koji predstavlja vrhunac razvoja kineskih derivata čuvenog lovca MiG-21.

Prikazan prvi izvozni trenažno-borbeni avion FTC-2000 namenjen Sudanu

Na svečanoj ceremoniji organizovanoj pre dva dana, kineska korporacija GAIC (Guizhou Aviation Industry Corporation) prikazala je prvi serijski primerak izvozne verzije svog trenažno-borbenog aviona FTC-2000 u varijanti AJT (Advanced Jer Trainer).

Iako je pokazani avion bio bez oznaka pripadnosti a na događaju nije saopšteno kome će avion biti isporučen, smatra se da će to biti Sudan jer je to za sada jedina država za koju se zvanično zna da je naručila FTC-2000.

Ono što bitno razlikuje FTC-2000/JL-9 od dvoseda J-7 jeste radom u kome se nalazi radar kao i bočni usisnici vazduha.

Još 3. novembra prošle godine generalni direktor GAIC-a Wang Wenfei je u interjuu za China Aviation News potvrdio da je Sudan potpisao ugovor za 6 primeraka čime je otkrio ko je prvi strani korisnik ovog aviona.

Prethodno je na Le Buržeu 2015. godine kineska korporacija AVIC objavila da je FTC-2000 naručila jedna afrička država.

FTC-2000 “Shanying“ (Mountain Eagle) je izvozna verzija aviona JL-9 (JianLian-9) nastao je kao zamena za dvosed JJ-7 (derivat sovjetskog MiG-21U) koji se takođe proizvodio u fabrici Guizhou.

JL-9 predstavlja radikalno modifikovani JJ-7 a zbog smeštaja radara u radom, ovaj avion je dobio bočne usisnike vazduha, zatim novo krilo duple-delte i  veće površine sa aviona J-7E, kao i novu elektronsku opremu.

To je potpuno kineski proizvod i može se reći da je to vrhunac razvoja kineskih verzija aviona MiG-21. Razvoj je započeo 2001, prvi let je izvršen 13. decembra 2003, potom je 2006. kineskom RV-u isporučeno pet opitnih primeraka radi operativnih ispitivanja koja su završena septembra 2009. a avion je uveden u naoružanje 2011. pod oznakom JJ-7B.

U kineskim medijima pojavile su se informacije da je cena aviona JL-9 svega 8,5 miliona dolara, da je na razvoju aviona radilo 400 ljudi, 6 dana nedeljno, da je radni dan trajao prosečno 11 sati, a da dokumentacija o avionu ima oko 60 hiljada listova formata A4.

U nekoj osnovnoj verziji FTC-2000 je namenjen državama sa malim vojnim budžetima, ne samo zbog male nabavne cene, već i zbog malih troškova korišćenja. I pored toga proizvođač nudi i varijantu sa zapadnom elektronikom i naoružanjem, kao i sa italijanskim radarom FIAR Grifo S7.

Sudan je već dugo vremena tradicionalni kupac kineskog naoružanja i vojne opreme. Od NR Kine su što se tiče vazduhoplova kupovani školski avioni PT-6, školsko-borbeni avioni K-8 “Karakorum“, trenažni avioni FT-6, lovci Chengdu F-7 i jurišnici A-5 “Fantan“.

Video prilog televizije CCTV sa prezentacije izvoznog FTC-2000:

Komentari

i

Avion groznog izgleda u jos ruznijoj kamuflazi, verovatno nije ni nesto posebno kvalitetan.Sudanci se bas usrecili sa njim!

Odgovori
B

@ivan

Bas tako.

Sudanci su i u proslosti cesto kupovali ove kineske derivate sovjetskih aviona. Imaju ili su imali neki derivat aviona Mig-19 koji su cesto koristili u sukobima. Mada su iskustva bila relativno losa!

Ž

Tako je, Sudan koristi jurišnike A-5 (izvozni Q-5) koji je nastao od aviona MiG-19 odnosno kineske varijante J-6.

i

Prosto mi se cini da su ovu nakaradu napravili cisto da izmuzu neku parau od drzava koje ustvari nemaju para ni za ovo. Sudanci treba da se drze one, nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino! Ako su resili da kupuju kinesko postoje mnogo bolje opcije od ovoga!

Ž

Треба ипак имати на уму да овај авион користи РВ и РМ НР Кине.

F

Mig 21 sa bocnim usisnicima za vazduh bi bio relativno dobar lovac za 60-te,najkasije 70-te.,i da se je proizvodio paralelno sa Mig-om 23 do pojave Mig-a 29.
Ovakav kakav je (FTC 2000)-ni riba ni rak.Ne verujem da bi bio dobar jurisnik (nije bio ni Mig 21),a upitno je i koliko bi bio efikasan kao skolski.Mozda ce cak trebati pre njega i kakav podzvucni mlazni trener.

V

A ti si Ivane kao neki ekspert za kamuflaže? Da si makar jednom bio u Sudanu znao bi da je ovakva kamuflaža idealna za sudansko podneblje. Nije važno da li je kamuflaža ružna, već da li je efikasna. To nije avion za modnu pistu, već za rat.

V

Nama treba ovaj avion da zameni G4, a Boga mi i Orla. Da G4 i Orao imaju više sati naleta padali bi ko zrele kruške. Treba nam nov avion, a ovaj bi zbilja bio solidan za nas, jer je provjerenje tehnike sa MIG 21 i bolji je i od G4 i Orla zajedno.

G

Ovaj avion je boljeg kvaliteta od svih aviona koje mi trenutno posedujemo u VS, a zvonili bi na sva zvona od srece da isti posedujemo, obucavamo svoj kadar i letimo na ovakvom aparatu.

Odgovori
S

Tesko je komentarisati karakteristike aviona na osnovu šturih podataka ali je za svaku pohvalu trud kineskih inzenjera. A Ivan koji je komentarisao, sigurno je covek iz VOC-a sa ogromnim“ iskustvom“.

Odgovori
K

Svaka roba ima svojeg kupca.

Odgovori
D

Koliko je bilo kod nas 21 -ca mogli smo sklepati nesto slicno ovome.
Mada svaki proizvod je korak napred. I podrska svemu kako god da izgleda.

Odgovori
i

Nisam neki pilot, samo mi se cini da za VS potrebe nebih bilo lose uzti par ovakvih, sa obzirom da je 8mil cena?

Odgovori
i

Gore pise 8,5 mil, avion kosta verovatno 6mil a ostalo je za ministra koji ga kupuje. I ja nisam pilot ali mislim da je to odlicna ideja za stotinjak miliona moze da se kupi devet komada sa sve gorivom u njemu i iznajmljenim pilotima da dva puta godisnje onako po grupama od po tri prelete za vreme neke parade. A na tribinama ponosni predsednik da ih isprati znacajnim pogledom!

B

@Ivan
Kako si to napisao izgleda da ne bi niko ni da bude pilot u tom avionu. :-)

s

Da kupimo mi 8 komada,ubacimo motore sa mig 29 i eto nama extra aviona dok cekamo tamo neke lepse dane… Dvosed je,ima radar,jeftin… idealan za nas

Odgovori
J

Nije los avion,naprotiv mislim da je za visu obuku pilota i odrzavanje sati naleta sasvim ok,za vise nije,ali realno sta ocekivati vise za 8.5 mil. Jos ako moze,a moze da ispuni laka borbena dejstva puna kapa. Jak 130 i A346 nebi preziveli iole jaci pvo a kostaju tri puta vise,mada jesu bolji.Ne bih potcenjivao ovu pticu za te pare i za tu namenu vrlo dobro.

Odgovori
n

Sto se Srbije tice ovo je svakako visestruko bolji avion od Orla, hipoteticki govoreci ulaganje u jednu eskadrilu ovih aviona bi bilo logicnije i pametnije nego npr. onaj Orao 2.0 projekat…

Odgovori
N

Za nabavku vojne opreme je potrebna volja , a mi smo zemlja u kojoj duže od 30 godina pokušavaju da uvedu novu pušku i još uvek nisu uspeli, a vojska već 7 godina pokušava da pređe na novu uniformu i to neuspešnu…

V

Potpuno se slažem sa vama. Ovaj avion može da zameni i Orla i G4 a nije skup. Kinezi bi sigurno bili voljni za daljnu modifikaciju aviona sa nama. Mogle bi biti dve varijante ovog aviona, jedna čisto školska, a druga varijanta laki-jurišnik poput Orla. Treba sve dobro razmotriti.

P

RV Srbije trenutno ima u svom sastavu 3 komada MiG-21UM i to BEZ radara.

Ovo čudo u sebi ima Talijanski radar Grifo tvrtke prije FIAR/Selex, sada Leonardo dometa oko 80 i više kilometara u toj verziji aviona.

http://www.leonardocompany.com/documents/63265270/65481217/mm07799_GRIFO_S_LQ_.pdf

Pa sada Vi vazduhoplovni eksperti nastavite dalje sa svojim pametovanjem.

Odgovori
J

Ja mislim da je ovaj avion idealno resenje za rv Hrvatske,derivat je miga 21 kao sto ti rece ima radar 80 km,za razliku od vasih 21-ca moze da oplete i po zemlji,kako tako, logican iskorak,neznam sta cekate :)

V

Za te pare tj. 8,5 mil. dolara je čudo. Ali ako hoćemo iskreno, može samo da zameni G4 i Orla i tu se sva priča završava. Nov avion, jednostavne tehnike, iz prijateljske Kine, za nas bi bio vrlo solidan izbor školsko-borbenog aviona.

D

Bolji vrabac u ruci nego golub na grani

Odgovori
O

Fighter Training China iliti FTC-2000 u verziji G koristi i RM NRK. Pored Sudana koji je kupio 6 komada, interes su pokazali i Nigerijci.

Imaju Kinezi i reklamu (marketing, brale) za „Planinskog Orla“
https://www.youtube.com/watch?v=ChKKATbmaAY

Odgovori
н

За разлику од Кунг-Фуа,ово ипак треба да лети! Пошто су најмногољуднија земља на свету,онда и поседују одређен број Пилота с попуном! Орао и Галеб,су за њих лик и дело,који нису транспортовали гумене бонбоне!

Odgovori
V

Pa bas ta mnogoljudna zemlja salje ljude u svemir. Nije to bas lagan niti jednostavan posao, zar ne? Bez obzira sto kopiraju Ruse, treba imati pameti pa dobro iskopirati. To bar znaju Japanci koji su svoju industriju doveli do savrsenstva prevashodno kopirajuci dobre tehnologije i usavrsavajuci ih kao i svoje inzinjere. Kina je velesila i ovaj avion FTC 2000 je dosta dobar i bilo bi super da ga imamo da zameni makar dotrajali G4. Ko se posprduje na racun Kine, taj nema veze sa mozgom.

m

Kinezima treba prodati 49% Utve pa sa njima krenuti u proizvodnju ovog aviona jednoseda sa ruskim motorom Klimov RD-33 koji se ugrađuje u FC-1 i sa kineskim radarom KLJ-6 dometa 86 km ili nekim jačim. Sa avionikom koju poiseduje to bi bio solidan laki lovac, jeftin u proizvodnji i u eksploataciji. Sa raketama PL-12 dometa 80 km bio bi to solidan lovac.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksandar na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

Znaci opet namesten konkurs za AirSerbia, kao i za Nis. Dobra ideja za pumpanje para, pa ce opet da kazu kako je profitabilna kompanija. Sramota!

21. Oct 2019.Pogledaj

Racunovodja na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Alene upravo ste potvrdili da nemate nikakvo racunovodstveno obrazovanje, iskustvo i sertifikate. Zato su vase finansijske analize pogresne. Drzite se avio tehnike a revizorske analize prepustite profesionalcima. Ovim završavamo ovu i svaku dalju komunikaciju.

21. Oct 2019.Pogledaj

Zt777 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Gospodine MJ Kapa dole!!! Iliti što bi rekao Mija Aleksić u Maratoncima: "E tako se to radi!"

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend