BEG airport status
Vlaisavljević: ANT u novembru 5 miliona putnika; Mihajlović: Izbor koncesionara na jesen, „Moravu“ uskoro osposobljavamo za saobraćaj "Kada i ako izaberemo koncesionara sve ze završava u martu sledeće godine" / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Vlaisavljević: ANT u novembru 5 miliona putnika; Mihajlović: Izbor koncesionara na jesen, „Moravu“ uskoro osposobljavamo za saobraćaj

Najinteresantniji aspekti današnje posete ministarke saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Aerodromu Nikola Tesla svakako su bili odgovori na pitanja Tango Six portala o koncesiji i budućnosti ostalih „manjih“ aerodroma u Srbiji.

Na naše pitanje o razjašnjenju vremenskog rasporeda dešavanja u okviru procesa koncesije (poslednju izjavu u tom kontekstu dala je nova premijerka) ministarka Mihajlović je precizirala da prvi deo finalnog procesa odlučivanja počinje na jesen i da bi, prema planu, sve trebalo da bude gotovo u martu sledeće godine.
 
 

Uskoro pogled na „airside“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Proces koncesije je u toku, sve se radi pažljivo, interes je dugoročan razvoj aerodroma i ovo nije njegova prodaja. Kakvi god da su poslovni rezultati, nemoguće je obezbediti tako velike količine novca za 20 do 30 godina razvoja.

Mart mesec 2018. je rok da se sve zvanično da zaokruži papiriloški, birokratski, administrativno ako budemo imali koncesionara. Na jesen ove godine ćemo znati prvo da li smo izabrali koncesionara, ako jesmo ko je koncesionar i razgovarati o potpisivanju samog ugovora.

Što se aerodorma „Morava“ tiče, očekujemo da sa Ministarstvom odbrane potpišu određeni memorandumi, dogovori, protokoli i da to efektivno postane civilno-vojni aerodrom. Razlog zašto se kasnilo sa „Moravom“ je produžetak piste i neke još neke stvari koje su Ministarstvu odbrane neophodne. Jer mi moramo da potpuno razdvojimo vojni aerodrom od civilnog. Ne možemo doći u situaciju da primamo putnike na civilnom delu aerodroma i da imaju mogućnost da na bilo koji način budu ukršteni sa vojnim operacijama.

Preduzeće „Aerodrome Srbije“ smo i osnovali da podignu takozvane „male aerodrome“. – rekla je za naš portal ministarka Mihajlović.

Rezultati rada na „Tesli“

Kako objašnjava v. d. generalnog direktora beogradskog aerodroma Saša Vlaisavljević, radovi na unapređenju kapaciteta centralnog hola za registraciju putnika i prtljaga Terminala 1 su pri kraju. Tako će u novom holu za odlaske biti instalirane dve nezavisne zone za prijavu putnika i prtljaga sa ukupno 18 šaltera za prijavu putnika i prtljaga (10 šaltera na ostrvu 500 i 8 šaltera na ostrvu 600), zatim dva šaltera za samostalno čekiranje prtljaga, kao i dva uređaja za samostalno čekiranje putnika.

– Naredne nedelje će ostrvo 500 biti pušteno u test fazu, a ostrvo 600 u test fazu biće stavljeno do kraja jula. Vrednost radova na preuređenju Terminala 1 i formiranju zone T2B, zajedno sa nabavkom novog transportnog sistema, iznosi nešto više od milijardu dinara. – kaže Vlaisavljević.

„T2B je deo integrisanog aerodromskog Terminala namenjen putnicima u odlasku. Na njemu se nalazi 10 šaltera za prijavu putnika i prtljaga na let (check-in), od kojih su dva šaltera za automatsku predaju prtljaga (auto bag drop-off), koji su po prvi put postavljeni na „Tesli““ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prethodne godine izvršeno je uređenje veznog dela koji povezuje T1 i T2 holove za registraciju putnika i prtljaga i deo je novoformirane terminalne zone 2B koja je sa probnom fazom rada počela 9. juna. Tom prilikom otpremljen je i prvi avion kompanije Aeroflot na letu za Moskvu navodi Vlaisavljević i dodaje:

– T2B je deo integrisanog aerodromskog Terminala namenjen putnicima u odlasku. Na njemu se nalazi 10 šaltera za prijavu putnika i prtljaga na let (check-in), od kojih su dva šaltera za automatsku predaju prtljaga (auto bag drop-off), koji su po prvi put postavljeni na „Tesli“. Tu su i 3 uređaja za samostalnu registraciju putnika na let (self check-in), šalter za prijavu predimenzionisanog prtljaga i pregled sumnjivog prtljaga. –

Takođe, uveden je i novi sistem za sortiranje prtljaga, pri čemu je instalirano više od 1.000 metara transportnih traka sa automatskim funkcijama upravljanja i mogućnošću otpreme 1.800 prtljaga na čas.

Kako kažu sa beogradskog aerodroma, u periodu od 2014. do 2016. investirano je gotovo 4 milijarde dinara, dok ukupne planirane investicije za 2017. godinu iznose oko 4,5 milijardi dinara.

Podsetimo, „Nikola Tesla“ je u junu opslužio više od pola miliona putnika, dok je u prvih pet meseci ove godine opsluženo 1,8 miliona putnika i zarađeno više od 1 milijarde dinara.

U protekle četiri godine broj putnika uvećan je za 39%, broj poletanja i sletanja za 25%, promet robe i pošte za 79%, ukupni prihodi za 31%, a najviša vrednost akcije veća je 2,65 puta, navode sa Aerodroma.

Novi video Aerodroma Nikola Tesla o poslednjim građevinskim radovima:

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

V

Nije izjavila jednu istinitu stvar.

Za Moravu je slagala ama baš muški. Kakvo produženje piste? Kakvo mešanje vojnih i civilnih operacija?

Niš tako funkcioniše godinama i nema problema. Svaki mešoviti aerodrom u svetu deli pistu izmedju vojnih i civilnih operacija. Najveći od svih kao primer je Frankfurt Main. Opet mažu ljudima oči.

Odgovori
P

Ona ne razlikuje proširenje od produženja.

R

Gospodine Vladimire. Pista ce se produziti 300 metara. Prosiriti za 15 metara. Posto je pista siroka 30 metara. Za ostali komentar, nemam komentar.
Pozdrav iz Sidneja.
Rodney Marinkovic
Kings Park NSW

D

Frankfurt nije vojni aerodrom niti ima veze ikakve trenutno sa vojskon.USAF je se povukao cini mi se 2006. godine.A Na Moravi pista ne može primiti nista veće od ATR 72.

V

Dušane, pista u Ladjevcima može da primi avione do veličine B737 i A320 familije.

V

Gospodine Rodney,

Zorana Mihajlović neće uraditi ništa, pa ni produžiti ili proširiti pistu u Ladjevcima.

S

Aerodromi u Podgorici i Puli vise od 30 godina su bili mesoviti i ne vidim u cemu je bio problem.

Odgovori
V

Zagreb je i dalje mešovit.

V

Ovih najava smo se vec naslusali vise puta!

Odgovori
L

Gospodjo Mihajlovic, bolje bi bilo da konacno krenu letovi sa Morave ili cemo svi kolektivno da se preselimo u Beograd i napravimo pasaluk. Pa vi vidite kako cete i sta cete.

Vec postoji nekoliko mesovutih aerodroma u svetu koji funkcionisu.

Odgovori
B

Bez ikakvih problema mogu da produze i prosire pistu na Ladjevcima, samo je pitanje da li to neko hoce. Posto je pitanje da li treba Sumadiji dati civilni aerodrom koji je na pola puta izmedju KV i CA, na 50 Km od Kg i 25-30 od VB i najblizi Kopaoniku, a pored njega prolazi moravski koridor?!
Da nam ne pozli od toliko dobrih projekata.

Kad vidim da neko danas ulaze lovu u neki kvazi aerodrom u Krusevcu, verujte mi da sve vise podrzavam bacanje novca u civilni deo na Ladjevcima. Cak i ima neke logike u odnosu na druge medju kojima je i aerodrom Ponikve.

Odgovori
M

Za tvoju ingformaciju strane niskotarifne Avio-kompanije su se već interesovale za MORAVU -Ladjevce , i smatraju da je perspektivan, skoro su u medijima u Čačku govorili o tom projektu i relkli da već imaju više stranih kompanija koji bi imali interes takoreći sutra da polete, jer im se isplati, tu su i turci i drugi…
* (pošto Er Srbiju ne interesuju domaći aerodromi, NIš cveta bez njih?)

Ali neko ne da, Mihajlovićka ne govori istinu i to nije prvi put, I Vučić je najavljivao i ?, govorili su pre 3 godine da će da otvore aerodrom za 6 meseci i…

A i Vojska izgleda zateže , kažu traže poseban hangar vojnom delu ,…svi bre zadrti, niko neće da radi za interese naroda..ne mogu 300metara da asfaltiraju, a hvale se kilometrima Koridora?
OTVORIĆE za neke IZBORE? ,klasika klošarska koju sv i ppolitičari primenjuju, nažalost?
Odsustvo realnosti, godine prolaze a projekti propadaju, a svi su fešn Oxord menadžeri?

Što neko reče. kad se svi presele u Beograd, mogu da ukinu okolinu i eto nam pašaluka, …to se i dešava…
A puna im usta Europe i modernizacije, regionalno razvoja…čisto klošarenje.

O

@Miki. Amin za svaku rec

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš1977 na: Makedonija i Bugarska unapređuju vojnu saradnju, Srbija želi da dokaže sposobnost remonta helikoptera Mi-17

Nisam siguran da razumem. Da li Moma trenutno radi (po prvi put) remont makedonskih Mi-17, ili trenutno radimo (pregovaramo) na tome da ih u bliskoj buducnosti remontujemo u Momi uz rusko odobrenje i dodatni trening naravno? Izvinjavam se al mi stvarno nije jasno posle ovog clanka i Vulinove izjave. Hvala unapred.

26. Sep 2017.Pogledaj

Voja na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi ostaje tek par kompanija

Nadam se da se ovaj scenario neće obistiniti u skorije vreme. Bojim se da ako do ovoga dođe da će dovesti do pada konkurencije i da će cene u avionskom prevozu početi da rastu i da će avio prevoz ponovo biti samo privilegija bogatih.

26. Sep 2017.Pogledaj

Golub na: Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Veoma interesantno. Moracu da probam kada sledeci put budem leteo negde. Jedino, gorak ukus u ustima ostavlja cinjenica da poznajem profesora na Saobracajnom fakultetu u Beogradu, koji je godinama (mozda i duze) od svojih sredstava, troseci svoje slobodno vreme, sklapao i pravio simulator za svoje studente, posto fakultet nije imao para za nesto takvo. A,…

26. Sep 2017.Pogledaj

ix na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Ako će ti aerodromi da poguraju regionalne ekonomije (a hoće) onda profitabilnost stvarno ne bi trebalo da nam bude zvezda vodilja. Mali regionalni aerodromi treba da predstavljaju neku vrstu državne pomoći svojim regionima a ne tobož mašine za pravljenje novca. U tome je sva mudrost. Jedini aerodrom u Srbiji koji ima smisla pominjati u kontekstu…

26. Sep 2017.Pogledaj