BEG airport status
Vijesti: Aerodrom Tivat u zakup državnom investicionom fondu Dubaija; Ministarstvo saobraćaja i pomorstva demantuje Potencijalni planovi zakupca ne bi bili usmereni na komercijalni avio-saobraćaj / Foto: "Vijesti"

Vijesti: Aerodrom Tivat u zakup državnom investicionom fondu Dubaija; Ministarstvo saobraćaja i pomorstva demantuje

Najverovatniji kandidat za preuzimanje aerodroma Tivat je državni investicioni fond Dubaija ICD, novi vlasnik nautičko-turističkog centra Porto Montenegro, pišu crnogorske „Vijesti“. Prema njihovim navodima, pregovori koji su u toku mogu biti povoljni i za potencijalno rešavanje nepovoljne situacije Montegero erlajnsa. Ipak, Ministarstvo saobraćaja i pomorstva demantovalo je tvrdnje o davanju tog aerodroma u zakup.

Kako „Vijesti“ tvrde, pozivajući se na nezvanična saznanja, pregovori na najvišem nivou između crnogorske vlasti i predstavnika ICD-a o preuzimanju tog aerodroma već su poodmakli, a planovi za „Tivat“ nisu fokusirani na komercijalni avio-saobraćaj:

– ICD naime, namjerava da Porto Montenegro razvija kao elitnu destinaciju za takozvani “ultra-high-net-worth-individuals”, odnosno bogataše čija lična imovina prelazi vrijednost od najmanje 30 miliona dolara. Aerodrom, kako „Vijesti“ saznaju u krugovima bliski tom investitoru, ne bi razvijali onako kako je to predvidio Master plan ACG, već bi umjesto vazdušne luke usmjerene prvenstveno na komercijalnu avijaciju koja bi mogla da prihvati tri miliona putnika godišnje, aerodrom Tivat bio „sveden“ na opsluživanje prvenstveno generalne avijacije – manjih privatnih i poslovnih aviona bogataša, dok bi saobraćaj komercijalne avijacije bio minimiziran.

To indirektno znači i otpuštanje velikog broja radnika i odustanak od razvojnih projekta aerodroma koji bi značili zapošljavanje dodatne radne snage. Negativne efekte od skoro potpunog ukidanja komercijalnog saobraćaja sa Tivtom, imao bi i veliki dio turističke privrede na primorju čiji klijenti gravitiraju ovom aerodromu. –

Takođe, Vlada Crne Gore i Ministarstvo saobraćaja i pomorstva od 24. jula nisu “Vijestima” odgovorili da li je ICD zainteresovan za zakup pomenutog aerodroma i pod kojim uslovima, piše taj medij i dodaje:

– Pemijer Duško Marković krajem maja u Tivtu je najavio da država neće dozvoliti svom preduzeču Aerodromi Crne Gore (ACG) da uzme povoljan kredit od 50 miliona eura za prijeko potrebnu rekonstrukciju, modernizaciju i proširenje kapaciteta tivatske vazdušne luke, već će Vlada aerodrom ponuditi u dugoročni zakup zainteresovanom stranom investitoru. –

„Vlada razmatra mogućnost davanja u zakup tivatskog aerodroma na najmanje 30 godina“ / Foto: Aerodromi Crne Gore

Državni investicioni fond Dubaija ICD pod direktnom je kontrolom Vlade UAE, a upravo u širokom avijacijskom biznisu ICD-a, Vlada vidi mogućnost da se u eventualnoj transakciji sa Arapima oko aerodroma Tivat, reši i situacija Montenegro erlajnsa koji ima ogromne finansijske probleme, prenose „Vijesti“:

– Naime, strategija Vlade je da davanje u zakup (čitaj privatizaciju) aerodroma Tivat iskombinuje sa istovremenim preuzimanjem MA od strane neke od kompanija iz ICD-ovog portfolia, a što za avioprevoznika jakog poput „Emiratesa“, ne bi bio ni najmanji problem. Na taj način bi aerodrom Tivat praktično bio cijena koju Crna Gora plaća da Arapima „uvali“ svoju posrnulu nacionalnu aviokompaniju. –

Kako navode, ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković je gostujući u programu TV Vijesti rekao da „ne zna ništa o tim spekulacijama“, ali je poručio da Vlada razmatra mogućnost davanja u zakup tivatskog aerodroma na najmanje 30 godina i da se vrše analize tog rešenja.

Ipak, iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva demantovali su navedene tvrdnje u vezi sa pregovorima o davanju aerodroma Tivat u zakup:

– Najobičnija je izmišljotina da se vode razgovori o preuzimanju tivatskog aerodroma sa bilo kim, pa i sa vlasnikom rizorta Porto Montenegro. Nikakvi pregovori nijesu u toku. Ono što se događa u kontinuitetu je da Ministarstvo saobraćaja i pomorstva razmatra sa kredibilnim međunarodnim finasijskim institucijama opcije pune valorizacije aerodromskih potencijala.

Aposlutna je spekulacija da se razvoj aerodroma u Tivtu planira samo za dostupnost elitnim turistima. Naprotiv, aerodrom u Tivtu, kao i onaj u Podgorici, razvijaće se na takav način da Crnu Goru na isti način učine dostupnom za sve koji žele da je posjete, i, razumije se, da budu u funkciji potreba naših građana i naše privrede. Ovo je rečeno autoru prilikom posjete predsjednika Vlade Porto Montenegru te je neistinita i tvrdnja da Vlada na pitanje autora nije odgovorila.

I predsjednik Vlade i resorni ministar informisali su javnost u više navrata o namjerama i planovima Vlade kao i o činjenici da postoji interesovanje veoma renomiranih subjekata za valorizaciju naših aerodroma. –





Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

@Nebojsa Navodi u vezi sa taksama na INI su netacni. Iznosite pogresne podatke a sve to o cemu pricate je lako proverljivo. Pozdrav za Alena.

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

E da, kad bi bilo minimum volje... Bojim se da ste u pravu oko nedostatka vizije. Ne slažem se da je Banja Luka u povoljnijem položaju: 1. Sarajevo je daleko veći grad, sa daleko većom dijasporom, brojem turista, poslovnjaka, posebno iz arapskog svijeta... Bitno više potencijalnih putnika gravitira Sarajevu nego Banja Luci. 2. Tuzla je…

16. Aug 2017.Pogledaj

dembelan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Da kad bi bilo minimuma volje da se tako nešto uradi. Aerodrom Mahovljani su žrtva političkog sljepila i to će tako ostati. Ljudi koji su u menadzmentu nemaju apsolutno nikakvu viziju. A Banja Luka je u daleko povoljnijem položaju nego i Sarajevo i Tuzla. Mnogo više ljudi gravitira oko Banja Luke. Mnogo više je bolje…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Ma ne, naravno da ne, bože mili. Ali ova linija povezuje dva velika srpska etnosa. Samim time ona jest etnička linija, egzistencijalno bitna za Republiku Srpsku, te etnička obveza za Republiku Srbiju. Jednako kao što bi to morala biti i linija Zagreb-Mostar. Pritome većina putnika jesu Srbi (poslovnjaci, studenti, radnici, znanastvenici, sportaši, novinari, estrada, obrazovni…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Hvala puno Mladjo. Još nisam ni zagrebao problem BNX. No, kada se jednom odlučim napisati članak o tome bojim se da neću smjeti ne samo doći na taj aerodrom nego ni proći kroz Republiku Srpsku. :-) Ma da, Banja Luka ignorira Banja Luku, to ste dobro rekli, ali to i piše u tekstu. Jasno sam…

16. Aug 2017.Pogledaj