BEG airport status
Vijesti: Aerodrom Tivat u zakup državnom investicionom fondu Dubaija; Ministarstvo saobraćaja i pomorstva demantuje Potencijalni planovi zakupca ne bi bili usmereni na komercijalni avio-saobraćaj / Foto: "Vijesti"

Vijesti: Aerodrom Tivat u zakup državnom investicionom fondu Dubaija; Ministarstvo saobraćaja i pomorstva demantuje

Najverovatniji kandidat za preuzimanje aerodroma Tivat je državni investicioni fond Dubaija ICD, novi vlasnik nautičko-turističkog centra Porto Montenegro, pišu crnogorske „Vijesti“. Prema njihovim navodima, pregovori koji su u toku mogu biti povoljni i za potencijalno rešavanje nepovoljne situacije Montegero erlajnsa. Ipak, Ministarstvo saobraćaja i pomorstva demantovalo je tvrdnje o davanju tog aerodroma u zakup.

Kako „Vijesti“ tvrde, pozivajući se na nezvanična saznanja, pregovori na najvišem nivou između crnogorske vlasti i predstavnika ICD-a o preuzimanju tog aerodroma već su poodmakli, a planovi za „Tivat“ nisu fokusirani na komercijalni avio-saobraćaj:

– ICD naime, namjerava da Porto Montenegro razvija kao elitnu destinaciju za takozvani “ultra-high-net-worth-individuals”, odnosno bogataše čija lična imovina prelazi vrijednost od najmanje 30 miliona dolara. Aerodrom, kako „Vijesti“ saznaju u krugovima bliski tom investitoru, ne bi razvijali onako kako je to predvidio Master plan ACG, već bi umjesto vazdušne luke usmjerene prvenstveno na komercijalnu avijaciju koja bi mogla da prihvati tri miliona putnika godišnje, aerodrom Tivat bio „sveden“ na opsluživanje prvenstveno generalne avijacije – manjih privatnih i poslovnih aviona bogataša, dok bi saobraćaj komercijalne avijacije bio minimiziran.

To indirektno znači i otpuštanje velikog broja radnika i odustanak od razvojnih projekta aerodroma koji bi značili zapošljavanje dodatne radne snage. Negativne efekte od skoro potpunog ukidanja komercijalnog saobraćaja sa Tivtom, imao bi i veliki dio turističke privrede na primorju čiji klijenti gravitiraju ovom aerodromu. –

Takođe, Vlada Crne Gore i Ministarstvo saobraćaja i pomorstva od 24. jula nisu “Vijestima” odgovorili da li je ICD zainteresovan za zakup pomenutog aerodroma i pod kojim uslovima, piše taj medij i dodaje:

– Pemijer Duško Marković krajem maja u Tivtu je najavio da država neće dozvoliti svom preduzeču Aerodromi Crne Gore (ACG) da uzme povoljan kredit od 50 miliona eura za prijeko potrebnu rekonstrukciju, modernizaciju i proširenje kapaciteta tivatske vazdušne luke, već će Vlada aerodrom ponuditi u dugoročni zakup zainteresovanom stranom investitoru. –

„Vlada razmatra mogućnost davanja u zakup tivatskog aerodroma na najmanje 30 godina“ / Foto: Aerodromi Crne Gore

Državni investicioni fond Dubaija ICD pod direktnom je kontrolom Vlade UAE, a upravo u širokom avijacijskom biznisu ICD-a, Vlada vidi mogućnost da se u eventualnoj transakciji sa Arapima oko aerodroma Tivat, reši i situacija Montenegro erlajnsa koji ima ogromne finansijske probleme, prenose „Vijesti“:

– Naime, strategija Vlade je da davanje u zakup (čitaj privatizaciju) aerodroma Tivat iskombinuje sa istovremenim preuzimanjem MA od strane neke od kompanija iz ICD-ovog portfolia, a što za avioprevoznika jakog poput „Emiratesa“, ne bi bio ni najmanji problem. Na taj način bi aerodrom Tivat praktično bio cijena koju Crna Gora plaća da Arapima „uvali“ svoju posrnulu nacionalnu aviokompaniju. –

Kako navode, ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković je gostujući u programu TV Vijesti rekao da „ne zna ništa o tim spekulacijama“, ali je poručio da Vlada razmatra mogućnost davanja u zakup tivatskog aerodroma na najmanje 30 godina i da se vrše analize tog rešenja.

Ipak, iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva demantovali su navedene tvrdnje u vezi sa pregovorima o davanju aerodroma Tivat u zakup:

– Najobičnija je izmišljotina da se vode razgovori o preuzimanju tivatskog aerodroma sa bilo kim, pa i sa vlasnikom rizorta Porto Montenegro. Nikakvi pregovori nijesu u toku. Ono što se događa u kontinuitetu je da Ministarstvo saobraćaja i pomorstva razmatra sa kredibilnim međunarodnim finasijskim institucijama opcije pune valorizacije aerodromskih potencijala.

Aposlutna je spekulacija da se razvoj aerodroma u Tivtu planira samo za dostupnost elitnim turistima. Naprotiv, aerodrom u Tivtu, kao i onaj u Podgorici, razvijaće se na takav način da Crnu Goru na isti način učine dostupnom za sve koji žele da je posjete, i, razumije se, da budu u funkciji potreba naših građana i naše privrede. Ovo je rečeno autoru prilikom posjete predsjednika Vlade Porto Montenegru te je neistinita i tvrdnja da Vlada na pitanje autora nije odgovorila.

I predsjednik Vlade i resorni ministar informisali su javnost u više navrata o namjerama i planovima Vlade kao i o činjenici da postoji interesovanje veoma renomiranih subjekata za valorizaciju naših aerodroma. –





[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

St.Evan na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Začuđujuće malo ovakvih komentara! J10 je za našu državu, njenu veličinu i ekonomske mogućnosti mnogo prihvatljiviji avion. 36 J10 su respektabilna sila na ovako malom prostoru. Osim ako se AV posvađao sa bratom Xijem, trebalo bi da možemo ida h povoljno dobijemo.

18. Apr 2024.Pogledaj

Topčider na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Pa nista neobivno ne vidim u ovom letu.Inace,Srbija je potpisnica IPAP 1,IPAP 2 i SOFA sporazumima a i clanica koja odobrava transport NATO trupa preko teritorije Srbije kako kopnenim putem tako i vazdusnim putem.Koliko samo puta NATO avioni prelecu Srbiju pa nikom nista.Ne interesuje njih nista konkretno iz Srbije jer sve znaju obzirom da svake…

18. Apr 2024.Pogledaj

Srbofil na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Amater Ne izbacuje ništa jer se dejstva mogu vršiti noću. Jedino modernizacija, ovako kako jeste nikakvu realnu upotrebnu vrednost nemaju ako ćemo biti iskreni.

18. Apr 2024.Pogledaj

Topčider na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV-3 je odlican protiv dronova!Jeftino i efikasno oruzje za eliminaciju dronova i niskoletecih objekata.Mi smo na Kosovu i Metohiji jednu Tomahawk krstarecu raketu upravo oborili sa BOV-om.Inace,poligon je u rangu od jednih od najboljih u Evropi a vezbe sa vojskom SAD,Poljske,Francuske, donose najbolje iskustvo na svetu.Inace,ne vidim zbog cega su komsije frustrirani kada su clanica…

18. Apr 2024.Pogledaj