BEG airport status
BARS 2017: „Увидимся в следующем году“ Skraćenica od "bratstvo avijatičara Rusije i Srbije" / Foto: Ministarstvo odbrane

BARS 2017: „Увидимся в следующем году“

Kako javlja novinar Ministarstva odbrane sa lica mesta, posle 75 poletanja, 91 čas i 10 minuta provedenih u vazduhu, 123.400 kilograma utrošenog kerozina i ukupno 1.096 komada municije, raketa i avio-bombi ispaljenih i bačenih na ciljeve na zemlji, vežba „BARS 2017“ je gotova.

– Vođa srpske delegacije pukovnik Željko Bilić, komandant 204. vazduhoplovne brigade veoma je zadovoljan radom svih 14 pilota RV i PVO koji su sa ruskim kolegama prethodnih dana realizovali letačke zadatke. On ističe da je gostoprimstvo i visok nivo profesionalnosti koju su ispoljili domaćini doprineo da naši piloti efikasno iskoriste priliku da steknu dragocena iskustva u vezi sa borbenom upotrebom lovačkih aviona i helikoptera kojima raspolaže RV i PVO.

„75 letova: 91 čas i 10 minuta.“ / Foto: Ministarstvo odbrane

General Jurij Aleksandrovič Suškov, načelnik Državnog centra za obuku letačkog sastava i letna ispitivanja koji je na aerodromu „Lipeck-2“ ugostio kolege iz Srbije, naglasio je da BARS u potpunosti opravdava svoje ime – bratsvo avijatičara Rusije i Srbije. General Suškov rekao je da su srpski i ruski piloti veoma brzo postigli visok novo sinhronizacije i kada bi, kojim slučajem, imali prliku da još nekoliko dana lete zajedno izgledalo bi kao da su oduvek bili u istoj jedinici. – stoji u vesti.

Noćne operacije / Foto: Ministarstvo odbrane
„Bсе хорошо“ / Foto: Ministarstvo odbrane

Piloti Migova 29 i helikoptera Mi-8 realizovali su složene letačke zadatke danju i noću u povoljnim i složenim meteorološkim uslovima i realizovali su gađanja, raketiranja i bombardovanja zemaljskih ciljeva na poligonu „Pagonovo“ nadomak Voronježa:

– Aktivnost koju već treću godinu zaredom organizuju Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplavna odbrana Vojske Srbije i Vazdušno-kosmičke snage OS Ruske Federacije imala je tri osnovna cilja. Prvi – „sadejstvo tokom izvršenja zajedničkih zadataka na uništavanju kopnenih objekata mešovitim posadama VKS OS Ruske Federacije i RV i PVO Vojske Srbije“. Zatim, „provera borbene osposobljenosti letačkog sastava i spremnosti za zajedničko izvršavanje borbenih zadataka“ i „unapređenje nivoa saradnje među članovima posada, dežurnim jedinicama i službama obezbeđenja“. Tema ovogodišnje letno taktičke vežbe BARS 2017 bila je „Priprema i realizacija borbenih dejstava u toku izvršenja zadataka uništavanja paravojnih formacija i sprovođenje akcija traganja i spasavanja. – javlja Ministarstvo odbrane iz Lipecka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

go

Ala je mocan dvorepi u mraku!

Odgovori
Jo

Izuzetna prilika za nas,mi smo u situaciji da rv i pvo gradimo skoro od pocetka,i ovakve prilike su dragoceno iskustvo,i samo statiranje u njima puno znaci a kamoli nesto vise. Velika stvar sto je bars postao vec tradicija. Sl.god. bi trebalo da se odrzi kod nas i do tad ce imati korektan br.aviona za ovakvu vezbu. A sad ako smo apsolvirali operaciju Ruskih 6(bar sto se nabavke tice),mogli bi da predjemo na Beloruslih 8

Odgovori
Sr

Upotpunosti se slazem sa tobom sada treba preci na aranzman sa Belorusijom,koliko je receno jos sredinom ove godine susret i dogovor nadam se ,sa Beloruskom stranom,odrzace se do maja meseca sledece godine .Kao sto sam vec rekao to je velika stvar za Srbiju kao i ovih 6 odlicnih ,pazljivo biranih aviona od strane naseg srtucnog osoblja ,sada to isto primeniti i u Belorusiji izabrati najbolje ocuvane,odrzavane aviona,mislim da nam mozda jos jedan dvosed fali,ostalo da budu jednosedi,kako je bila prica to bi trebalo da bude 8 aviona iz Belorusijie,takodje cujem da je preobuka mladjeg kadra u toku sa MIG-21 aviona i J-22 ,na MIG-29, ovi ljudi sto su sada na BARS-u ,takodje su morali da prodju da kazmo tako kroz neku malu preobuku jer avione koje smo dobili,bar vec deo njih u standaru 9-13 ,nasi piloti nisu imali priliku da lete na tom unapredjenom standaru aviona,naravno mora da se zakljuci da razlika nije drasticna.Sada sto se tice aviona iz Blorusijie ,moje subjetivno misljenje da mozda treba uzeti jos od 4 do 6 aviona i jedno 4 ili 5 MI-24 helikoptera ,ako je moguce tako cemo drasticno osnaziti i helikopterske jednice i sto se tice borbene i taransportne moci,to je ipak samo moje misljenje,naravno ono jos vaznije da se nadje u ugovoru sa Blorusima je PVO i cuveni sistem BUK M2 ,koji bi uz ove nase modernizovane sisteme KUB I NEVA bio fenomenalno resenje,prakticno druga dimenzija za nas PVO,,nedaj boze nekog sukoba zaista ako bi imali BUK-M2 ,zaista bi neko trebao da rizikuje svoje sukupocene avione,ali se nadam da to toga nikada nece doci da sa srecom upotrebljavamo u miru te avione i PVO sisteme,samo za vezbu i nista drugo .

Ostojić ima par opasno dobrih fotki 29-ke u mraku pod svetlima.

Odgovori
Mi

Misljenja sam da bi nabavka Beloruskih MiG-ova napravila ozbiljne probleme u logistici I odrzavanju. Posto Rusi prelaze sa MiG-a 29 na Suhoje I Mig-ove 35, mozda treba videti sa njima za nabavku jos 10-tak komada, normalno, remontovanih na standard SMT, minimum.
Nasi piloti nisu bas u cvetu mladosti, rekao bih. Neophodno je hitno skolovanje novih pilota, sveze pilotske krvi.
I na kraju, najvaznije. Suvise je vremena izgubljeno, svih ovih godina je nalet pilota bio nedopustivo mali. Kako su sada dosli toliko cekani MiG-ovi 29, bilo bi pametno da ugovorom sa RV Ruske Federacije angazujemo nekoliko pilota- instruktora koji bi nastavili proces obuke sa nasim pilotima. Predpostavljam da su tek sada videli koliko je propusteno. Srbija mora da nadje novac za to, jer posle ce da bude kasno.

Odgovori
Dr

Odlicno da ne kazem jedino pravo iskustvo koje su stekli nasi piloti.
Ovo je velika stvar za njih i ovaj broj poletanja nece biti nazalost ostvaren kod nas ni za godinu dana. Ali …novac je ono sto nemamo.
Hvala Rusima sto su nas stavili rame uz rame sa njima i sto hoce da nam pomognu.
I na kraju slozio bih se sa kolegama sa cenjenog portala da je podmladjivanje kadra opsta potreba.
A by the way ove beretke na glavama nasih pilota su totalno out.

Odgovori
Ma

Joj ljudi, što ste svi navalili na standard SMT ljudi moji, pa šta će nam sistem za punjenjem gorivom u vazduhu (T je skraćenica od reči „toplivo“ što na ruskom znači gorivo); sasvim je dovoljan standard SM koji je za nijansu drugačiji od SMT. U pravu ste svi koji tvrdite da će našim mehaničarima biti noćna mora za održavanje raznolikosti varijatni legendarne 29-tke, i tako će sve biti dok se na modernizuju. Ovako kako stvari stoje imamo na raspolaganju: 3kom- 9.51, 3kom- 9.13 i 4 kom 9.12….previše šarenoliko. Još ako bi se realizovala donacija iz Belorusije, to bi bilo noćna mora za održavanje; ali zato sila za odvraćanje. : )

Odgovori
De

Tačno je da SMT standard predviđa dopunu letelice u vazduhu što nama nije potrebno, ali SMT standard predviđa neke stvari koje SM standard nema. Prvo su motori RD33 treće generacije, Hotas sistem, Unapređeni (bolji od SM verzije N-019E radara) Žuk ME radar sa integracijom vazduh-zemlja detekcije kao i mogućnošću nošenja vođenih vazduh-zemlja sredstava, bolje uređen kokpit, pored dva kolor 152 x 203 MFD displeja (jači računari od SM verzije) i dva manja monohromatska. Tako da bi za nas naravno ukoliko bi nam finansije to dozvolile ovaj standard bez sistema za dopunu goriva u vazduhu dao jako dobre letelice, ali kao što se vidi što se tiče modernizacije sve je još na jako dugačkom štapu.

Ma

Ja sam stvarno u najmanju ruku sokiran da u nasoj delegaciji maltene nema pilota ispod 40 godina. Neukusno je da komentarisem fizicki izgled, te to necu raditi, ali cini se da je RV dosta zabatalio insistiranje na fizickoj kulturi a samim tim i zdravstvenim kriterijumom. Nama treba ozbiljna revitalizacija KADRA da se posalju mladi ljudi o trosku drzave u zemlje i istoka i zapada da uce tehnologiju koju imaju na istoku a komandovanje i organizaciju na zapadu. Tao je nekada bilo i pokazalo se vrhunski. Primera je mnogo…

Odgovori
Mr

e тако смо и ми 90-тих гледали албанску ТВ и на основу физичког изгледа албанских пилота, времашне чикице седих коса, закључивале о стању албанског РВ… кад ево, заиграла мечка и на наша врата! новински написи о скоро завршеној вежби БАРС 2017 где се наводе године нашег најелитнијег летачког састава и невероватно мали налет (помиње се цифра од свега 20 сати годишњег налета па до невероватних, само 12 сати налета!!!) итекако онеспокојава… остале приче о модернизацији нових-половних авиона су смешне!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj