BEG airport status
Brnabić garantuje: Ugovor i aneksi za koncesiju „Tesle“ biće javni Rok za obavezujuće ponude ističe danas u pola četiri / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Brnabić garantuje: Ugovor i aneksi za koncesiju „Tesle“ biće javni

Aerodrom Nikola Tesla dočekao je danas po prvi put za 55 godina poslovanja svog petomilionitog putnika, kome su tim povodom uručene dve avionske karte za evromediteranske destinacije.

Njega su dočekali v.d. generalnog direktora Aerodroma Saša Vlaisavljević, premijerka Ana Brnabić, predsednik Privredne Komore Marko Čadež i predsednik Nadzornog odbora Er Srbije Siniša Mali.

– U ovoj finansijskoj godini profit Aerodroma biće između 28 i 29 miliona evra. U ove četiri godine uložili smo oko 6 milijardi dinara sopstvenih sredstava u naš razvoj, kapacitete, tehnologiju i najviše u bezbednost. Naši ukupni prihodi su veći za 45%, broj putnika za 51%, a kargo za preko 200%. – istakao je Vlaisavljević i dodao da se očekuje da će Aerodrom do kraja godine opslužiti oko 5,3 miliona putnika.

Takozvani „Lucky 5“ bio je sportski novinar Nebojša Visković, glas koji slušate tokom prenosa teniskih mečeva / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Na dočeku putnika bilo je reči i o trenutnoj fazi procesa koncesije „Nikole Tesle“, kao i budućim planovima. Na pitanja novinara o tome šta se očekuje dalje, premijerka Brnabić rekla je da rok za podnošenje obavezujućih ponuda od strane ponuđača kvalifikovanih za Fazu 2 ističe danas u pola četiri i dodala:

– Mi očekujemo da će svih pet konzorcijuma da preda svoje obavezujuće ponude. Nakon toga tim seda i nastavlja da radi. Imaćemo tri grupe koje će ocenjivati te ponude – jedna grupa koja će ocenjivati finansijski aspekt, druga grupa koja će ocenjivati pravni aspekt i treća koja će ocenjivati tehnički, a očekujem da ćemo do 25. decembra doneti neku preliminarnu odluku i onda ući u razgovore sa najboljim ponuđačem.

Naravno, tu će veliku ulogu odigrati međunarodne finansijske institucije. Kada sam bila juče u Sofiji na sastanku sa Svetskom bankom razgovarala sam i sa Međunarodnom finansijskom korporacijom IFC. Oni su takođe veoma zainteresovani da obezbede finansiranje izabranom koncesionaru.  –

Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Na pitanje šta se očekuje kao realna ponuda, premijerka nije dala konkretan odgovor:

– Ne mogu da govorim o realnim ponudama. Danas se otvaraju ponude i imaćete uskoro takve informacije. Ponuda je svakako kompleksna. Ona će se sastojati od jednokratne isplate na početku, pa godišnje koncesione naknade i takođe ulaganja u sam Aerodrom u njemu i oko njega, tehničku ponudu.

Tako da će biti dosta kompleksno dobro izvagati šta je najbolja ponuda. Gledaćemo na sve, a ne samo na novac, iako je novac jedna od najvažnijih komponenti. Mogu samo da kažem da mislim da ćemo dobiti ponude za koje na samom početku nismo očekivali da će biti tako dobre. –

Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Kako je nakon koncesije za vazdušnu luku Zagreb, o čemu je naš redovni kolumnista Alen Šćuric nedavno pisao, bilo poteškoća i problema pre svega za Vladu Hrvatske, postavljeno je i pitanje da li će za razliku od tog koncesionog Ugovora, Ugovor za „Nikolu Teslu“ biti javan:

– Mogu da garantujem da će koncesioni Ugovor biti u potpunosti javan. Na kraju, to će garantovati i učešće međunarodnih finansijskih institucija, ali i jačina samih konzorcijuma koji se prijavljuju. Takođe, i aneksi će biti javni. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Iv

Ako posluhe sa dobiti zasto prodavati?

Odgovori
Sh

NE PRODAJE se, već daje u koncesiju. Zašto? Pa razloga ima dosta, npr. koncesionar može da uloži u ekspanziju mnogo više i povoljnije nego država, a može lakše i da dovede nove aviokompanije. I nestaje prostor za kraduckanje.

iv

Sto znaci jos gore, koncesionaru je u interesu sto vise para i sto brze da izvuce a ako ce se posle isteka koncesije sve urusiti briga njega! Da neko kupi taj bi makar dugorocno razmisljao a ovo ce biti kao ves masina, kad istekne garancija mozes slobodno da je bacis u djubre. Srbija ce taman tu malo para da ucari a onda ce u buducnosti verovatno duplo vise dati da vrati raspadnuti aerodrom nazad a koji joj treba i u kojega ce morati vise da ulozi nego sto bi trebalo danas!

Al

I u Zagrebu su
– garantirali da će sve biti javno
– garantirali da neće biti anexa
– tvrdili da anexa nema kada ih je već bilo
– tvrdili da se uvjeti natječaja po kojima je odabran koncesionar ne mogu mijenjati
– garancija su bile financijske institucije

Pa ipak je na kraju bilo potpuno drugačije! I pojeo vuk magare!

Odgovori
Ig

Možda su pogrešili što nisu imali tri tima… :-(

Dj

Alene, gde bi ZAG danas bio bez koncesionara u pogledu infrastrukture, broja putnika, broja kompanija?

Be

Otprilike tu gdje i sada uz puuuuno bolju uslugu.

Dj

A novi terminal – novo zaduzenje. Gomila novih kompanija.. sve bi to obezbedila drzava?

Be

Ne drzava, nego aerodrom.
Ptimjeri Splita i Dubrovnika su i vise nego indikativni kako se moze svojim snagama

Jedino sto drzava treba, ili ne treba ovisi kako gledas, je postavljati odgovorne po politickom kljucu.

Dj

Javno je preduzece pa mu dodje na isto. Ako nesto krene po zlu zna se ko vraca dugove.
Beduin, nesto me secanje i iskustvo stalno podseca da se javni projekti na ovim prostorima tretiraju maćehinski, ne domaćinski, čast izuzecima.

Bo

Bezuspešno pokušavam na netu da nađem podatak o godišnjem broju putnika Aerodroma Beograd za godine od 1986. do 1990. Da li neko od entuzijasta koji se okupljaju ovde ima taj podatak?

Odgovori
Dj

Rekordna je bila 1987. sa 3,312 miliona putnika.

Dr

Gde su brojke za novembar? Nesto opet muljaju!

Odgovori
Dj

Novembar +6%

12

Za Vladu RS vazi izreka „Sto rekoh, porekoh.“

Odgovori
Do

Garantuje? Čime?
Ako ja garantujem banci za kredit koji Alen uzima u banci pa se kredit ne vrati, ostajem bez stana, auta I sve ustedjevine.
A koja ce konsekvenca biti ako ova zena I druzina iz vlade ne ispostuju to za sta garantuju?
Hoce li neko od njih ostati bez imovine ako se ne ispostuje to za sta „garantuju“?

Odgovori
iv

Ja bas citam kako ce se sada u Poljskoj graditi mega aerodrom za 9 milijardi eur. Ja bi u takvim slucajevima onog ko je predlozio i prihvatio takav predlog uslovio sa njihovom licnom i imovinom bliskih rodjaka. Pa ako premasite tih 9 milijardi i projekat bude corak ode ti sve na dobos. Pa se ti onda igraj genijalca. Ovako za sest sedam godina sve ce to da kosta duplo, promet verovatno nece biti onakava kakav su predvidjali i sve ce to biti jedan veliki promasaj a onaj ko ga je osmislio ce uzivati u kojekakvim provizijama koje je uzeo na ovaj ili onaj nacin.
I stvarno dobro primeceno, sa cime ce gospodja da garantuje??

Do

Garantuje ona siromastvom I bedom srpskih glasaca.
Ako poverujete u to sto prica GARANTOVANO ćete biti najbednija I najjeftinija radna snaga u Evropi.

Vl

Ponukan ovim pisanjem u komentarima o garancijama, zapitah se ko je garantovao za Aerodrom Berlin?

Kakav je tek tamo fijasko ispao, trebalo bi nekoga obesiti ili bar streljati!

Vl

Niko od ove „družine“ neće biti na odgovornim mestima jednog dana u budućnosti kada se probudimo i shvatimo da je Car go.

Kao obavezno štivo pročitati Alenov komentar gore iznad.

U ovom slučaju ni kokice i pivo neće biti od pomoći.

Odgovori
Dj

“Car je go” poodavno… Dok god je Aerodrom jedan od najpozeljnih post izbornih jagnjića.

Vl

Tačno Djape!

BA

zna li se uopšte kako se zove petomilioniti putnik, da li je došao sa nekog aerodroma u Evropi, Svetu i kojim letom ili je prilikom prijema na odlet na aerodromu Nikola Tesla selektovan baš on kao petomilioniti. Naravno, sve to i nije toliko važno ali stvara se utisak da je i kod izbora dobitnika bilo „muljačine“, a to aerodromu sa ovakav jedan jubilej najmanje treba
BAK

Odgovori
Dj

Odgovor na tvoje pitanje se nalazi u tekstu.. a da, ko jos čita nešto ispod naslova.

BA

ime petomilionitog putnika na aerodromu Nikola Tesla se Djape ne nalazi nigde u tekstu, niti u podnaslovu. Samo je poznato lice petomilionitog putnika, kako bas da on bude taj se nalazi u potpisu jedne od slika. Koliko istine radi. Ali nije to samo u pitanju trebalo je transparentno (jer nagrada i nije neka) objaviti kako će se utvrditi koji je taj putnik a ne ovako . (neko na šalteru ga prepoznao) glupost. Viškovićje dobar tip pa prosto neznam šta mu to treba.

Odgovori
Vl

BAK,

Ajd ti opet pogledaj tekst i slike. Ja nađoh ime 5-milionitog putnika. Kako su mene učili u školi vest se sastoji iz teksta, slika i priloga uz slike. Mada Ja sam davno išao u školu, možda se nešto promenilo?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

@Zoran Pre bih rekao da je Hermes uzet jer je vec umrezen u potpunosti sa PULSom i onda nema nekog dugogodisnjeg ili vecnog razvoja.

28. Jan 2025.Pogledaj

Realno na: Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

Markos je lepo objasnio... Sta mi da radimo sa po par komada ovoga ... Jel uopste imamo ljudstva koje ce to da tera ? Generalno nekako mi se cini da je sve ovo (kao i kompletna vojska i sve u zemlji) samo jedna velika farsa i prica za velike mase preko malih ekrana.

28. Jan 2025.Pogledaj

OpFor777 na: Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

U ratu bi ovo ionako padalo. Ne sve redom naravno, ali bi padalo. Imati ovakve MALE BPL raznih proizvođača meni ne zvuci uopšte loše. Neznam što je period amortizacije, ali su ugovori sigurno sklopljeni da isti pokriju rezervnim dijelovima itd. Kladiti se na jednog konja može biti opasno. Rusi potiskaju sa uspjehom TB-2, pa nije…

28. Jan 2025.Pogledaj

Yoda na: Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

Treba iskoristiti dobre odnose i saradnju sa Izraelom i nabaviti i kvalitetnu pvo pored bpl-a, rizično je koliko će nam i kineska oprema biti isporučiva u budućnosti... Lično ne sumnjam da će u narednim godinama, nakon višedecenijskog intenzivnog ulaganja u nauku, obrazovanje, privredu i sl., Kina praviti sve češće i epohalnije pomake u odnosu na…

28. Jan 2025.Pogledaj

Yoda na: Hrvatska i Srbija ove godine dobijaju nove besposadne letelice klase MALE: Srpska flota za sada raznovrsnija i brojnija

Ma loše je ako nešto pazarimo kako bi sopstveno unapredili, a onda od toga ne ispadne ništa - kako bar trenutno izgleda... Taj Pegaz je već trebao biti kvantitet koji stvara kvalitet, zbog njega je i naručivan CH-92, pa ispada da su silno vreme, lova i trud bačeni uzalud ako sa njim ne napravimo neki…

28. Jan 2025.Pogledaj