Aerodrom Nikola Tesla dočekao je danas po prvi put za 55 godina poslovanja svog petomilionitog putnika, kome su tim povodom uručene dve avionske karte za evromediteranske destinacije.
Njega su dočekali v.d. generalnog direktora Aerodroma Saša Vlaisavljević, premijerka Ana Brnabić, predsednik Privredne Komore Marko Čadež i predsednik Nadzornog odbora Er Srbije Siniša Mali.
– U ovoj finansijskoj godini profit Aerodroma biće između 28 i 29 miliona evra. U ove četiri godine uložili smo oko 6 milijardi dinara sopstvenih sredstava u naš razvoj, kapacitete, tehnologiju i najviše u bezbednost. Naši ukupni prihodi su veći za 45%, broj putnika za 51%, a kargo za preko 200%. – istakao je Vlaisavljević i dodao da se očekuje da će Aerodrom do kraja godine opslužiti oko 5,3 miliona putnika.
Na dočeku putnika bilo je reči i o trenutnoj fazi procesa koncesije „Nikole Tesle“, kao i budućim planovima. Na pitanja novinara o tome šta se očekuje dalje, premijerka Brnabić rekla je da rok za podnošenje obavezujućih ponuda od strane ponuđača kvalifikovanih za Fazu 2 ističe danas u pola četiri i dodala:
– Mi očekujemo da će svih pet konzorcijuma da preda svoje obavezujuće ponude. Nakon toga tim seda i nastavlja da radi. Imaćemo tri grupe koje će ocenjivati te ponude – jedna grupa koja će ocenjivati finansijski aspekt, druga grupa koja će ocenjivati pravni aspekt i treća koja će ocenjivati tehnički, a očekujem da ćemo do 25. decembra doneti neku preliminarnu odluku i onda ući u razgovore sa najboljim ponuđačem.
Naravno, tu će veliku ulogu odigrati međunarodne finansijske institucije. Kada sam bila juče u Sofiji na sastanku sa Svetskom bankom razgovarala sam i sa Međunarodnom finansijskom korporacijom IFC. Oni su takođe veoma zainteresovani da obezbede finansiranje izabranom koncesionaru. –
Na pitanje šta se očekuje kao realna ponuda, premijerka nije dala konkretan odgovor:
– Ne mogu da govorim o realnim ponudama. Danas se otvaraju ponude i imaćete uskoro takve informacije. Ponuda je svakako kompleksna. Ona će se sastojati od jednokratne isplate na početku, pa godišnje koncesione naknade i takođe ulaganja u sam Aerodrom u njemu i oko njega, tehničku ponudu.
Tako da će biti dosta kompleksno dobro izvagati šta je najbolja ponuda. Gledaćemo na sve, a ne samo na novac, iako je novac jedna od najvažnijih komponenti. Mogu samo da kažem da mislim da ćemo dobiti ponude za koje na samom početku nismo očekivali da će biti tako dobre. –
Kako je nakon koncesije za vazdušnu luku Zagreb, o čemu je naš redovni kolumnista Alen Šćuric nedavno pisao, bilo poteškoća i problema pre svega za Vladu Hrvatske, postavljeno je i pitanje da li će za razliku od tog koncesionog Ugovora, Ugovor za „Nikolu Teslu“ biti javan:
– Mogu da garantujem da će koncesioni Ugovor biti u potpunosti javan. Na kraju, to će garantovati i učešće međunarodnih finansijskih institucija, ali i jačina samih konzorcijuma koji se prijavljuju. Takođe, i aneksi će biti javni. –
Ivan1
Ako posluhe sa dobiti zasto prodavati?
Sheikh Zayeb
NE PRODAJE se, već daje u koncesiju. Zašto? Pa razloga ima dosta, npr. koncesionar može da uloži u ekspanziju mnogo više i povoljnije nego država, a može lakše i da dovede nove aviokompanije. I nestaje prostor za kraduckanje.
ivan1
Sto znaci jos gore, koncesionaru je u interesu sto vise para i sto brze da izvuce a ako ce se posle isteka koncesije sve urusiti briga njega! Da neko kupi taj bi makar dugorocno razmisljao a ovo ce biti kao ves masina, kad istekne garancija mozes slobodno da je bacis u djubre. Srbija ce taman tu malo para da ucari a onda ce u buducnosti verovatno duplo vise dati da vrati raspadnuti aerodrom nazad a koji joj treba i u kojega ce morati vise da ulozi nego sto bi trebalo danas!
Alen Šćuric Purger
I u Zagrebu su
– garantirali da će sve biti javno
– garantirali da neće biti anexa
– tvrdili da anexa nema kada ih je već bilo
– tvrdili da se uvjeti natječaja po kojima je odabran koncesionar ne mogu mijenjati
– garancija su bile financijske institucije
Pa ipak je na kraju bilo potpuno drugačije! I pojeo vuk magare!
Igor
Možda su pogrešili što nisu imali tri tima… :-(
Miroslav
Da se podsetimo nekih od obecanja vlade srbije:
– http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/vucic-za-manje-od-mesec-dana-srpski-mercedes/7cnj1es
– https://www.priboj033.com/vucic-pre-kraja-godine-prvi-kamion-iz-fap/
– http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/kako-do-stana-za-120-evra-mesecno/vw2k3sc
Djape
Alene, gde bi ZAG danas bio bez koncesionara u pogledu infrastrukture, broja putnika, broja kompanija?
Beduin
Otprilike tu gdje i sada uz puuuuno bolju uslugu.
Djape
A novi terminal – novo zaduzenje. Gomila novih kompanija.. sve bi to obezbedila drzava?
Beduin
Ne drzava, nego aerodrom.
Ptimjeri Splita i Dubrovnika su i vise nego indikativni kako se moze svojim snagama
Jedino sto drzava treba, ili ne treba ovisi kako gledas, je postavljati odgovorne po politickom kljucu.
Djape
Javno je preduzece pa mu dodje na isto. Ako nesto krene po zlu zna se ko vraca dugove.
Beduin, nesto me secanje i iskustvo stalno podseca da se javni projekti na ovim prostorima tretiraju maćehinski, ne domaćinski, čast izuzecima.
Boki
Bezuspešno pokušavam na netu da nađem podatak o godišnjem broju putnika Aerodroma Beograd za godine od 1986. do 1990. Da li neko od entuzijasta koji se okupljaju ovde ima taj podatak?
Djape
Rekordna je bila 1987. sa 3,312 miliona putnika.
Dragan
Gde su brojke za novembar? Nesto opet muljaju!
Djape
Novembar +6%
126LAE-Delta
Za Vladu RS vazi izreka „Sto rekoh, porekoh.“
Dositej
Garantuje? Čime?
Ako ja garantujem banci za kredit koji Alen uzima u banci pa se kredit ne vrati, ostajem bez stana, auta I sve ustedjevine.
A koja ce konsekvenca biti ako ova zena I druzina iz vlade ne ispostuju to za sta garantuju?
Hoce li neko od njih ostati bez imovine ako se ne ispostuje to za sta „garantuju“?
ivan1
Ja bas citam kako ce se sada u Poljskoj graditi mega aerodrom za 9 milijardi eur. Ja bi u takvim slucajevima onog ko je predlozio i prihvatio takav predlog uslovio sa njihovom licnom i imovinom bliskih rodjaka. Pa ako premasite tih 9 milijardi i projekat bude corak ode ti sve na dobos. Pa se ti onda igraj genijalca. Ovako za sest sedam godina sve ce to da kosta duplo, promet verovatno nece biti onakava kakav su predvidjali i sve ce to biti jedan veliki promasaj a onaj ko ga je osmislio ce uzivati u kojekakvim provizijama koje je uzeo na ovaj ili onaj nacin.
I stvarno dobro primeceno, sa cime ce gospodja da garantuje??
Dositej
Garantuje ona siromastvom I bedom srpskih glasaca.
Ako poverujete u to sto prica GARANTOVANO ćete biti najbednija I najjeftinija radna snaga u Evropi.
Vladimir
Ponukan ovim pisanjem u komentarima o garancijama, zapitah se ko je garantovao za Aerodrom Berlin?
Kakav je tek tamo fijasko ispao, trebalo bi nekoga obesiti ili bar streljati!
Vladimir
Niko od ove „družine“ neće biti na odgovornim mestima jednog dana u budućnosti kada se probudimo i shvatimo da je Car go.
Kao obavezno štivo pročitati Alenov komentar gore iznad.
U ovom slučaju ni kokice i pivo neće biti od pomoći.
Djape
“Car je go” poodavno… Dok god je Aerodrom jedan od najpozeljnih post izbornih jagnjića.
Vladimir
Tačno Djape!
BAK
zna li se uopšte kako se zove petomilioniti putnik, da li je došao sa nekog aerodroma u Evropi, Svetu i kojim letom ili je prilikom prijema na odlet na aerodromu Nikola Tesla selektovan baš on kao petomilioniti. Naravno, sve to i nije toliko važno ali stvara se utisak da je i kod izbora dobitnika bilo „muljačine“, a to aerodromu sa ovakav jedan jubilej najmanje treba
BAK
Djape
Odgovor na tvoje pitanje se nalazi u tekstu.. a da, ko jos čita nešto ispod naslova.
BAK
ime petomilionitog putnika na aerodromu Nikola Tesla se Djape ne nalazi nigde u tekstu, niti u podnaslovu. Samo je poznato lice petomilionitog putnika, kako bas da on bude taj se nalazi u potpisu jedne od slika. Koliko istine radi. Ali nije to samo u pitanju trebalo je transparentno (jer nagrada i nije neka) objaviti kako će se utvrditi koji je taj putnik a ne ovako . (neko na šalteru ga prepoznao) glupost. Viškovićje dobar tip pa prosto neznam šta mu to treba.
Vladimir
BAK,
Ajd ti opet pogledaj tekst i slike. Ja nađoh ime 5-milionitog putnika. Kako su mene učili u školi vest se sastoji iz teksta, slika i priloga uz slike. Mada Ja sam davno išao u školu, možda se nešto promenilo?