BEG airport status
Profit Aerodroma Crne Gore kao garancija Montenegro erlajnsu za kredit kod Hipotekarne banke – Vlada dala saglasnost Pozvano Specijalno državno tužilaštvo da izuzme ugovore o kolateralu i kreditu i otvori istragu o tom slučaju / Foto: Montenegro Airlines

Profit Aerodroma Crne Gore kao garancija Montenegro erlajnsu za kredit kod Hipotekarne banke – Vlada dala saglasnost

Potpredsednik Socijaldemokratske partije (SDP) Raško Konjević pozvao je Specijalno državno tužilaštvo da ispita ugovore kojima se profit Aerodroma Crne Gore u iznosu od 2,3 miliona eura daje kao garancija Montenegro erlajnsu za kredit kod Hipotekarne banke, prenosi crnogorski potal „Analitika“.

Prema rečima Konjevića, crnogorska Vlada je na sednici 21. septembra dala saglasnost Aerodromima Crne Gore da svoj profit od 2,3 miliona eura iz 2013. i 2015. godine umesto u državni budžet daju kao garanciju – keš kolateral Montenegro erlajnsu za kredit kod Hipotekarne banke.

– Radi se o nezakonitom poslu i zloupotrebi u privrednom poslovanju na štetu Aerodroma i države Crne Gore čiji je to prihod trebalo da bude. Takav predlog je na sjednici Vlade zastupao ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković, a on je označen tajnim, odnosno internim dokumentom. – objasnio je Konjević i dodao da je Ugovor između Aerodroma i banke potpisao novi izvršni direktor Aerodroma Danilo Orlandić.

Konjević je pozvao Tužilaštvo da izuzme ugovore o kolateralu i kreditu, kao i informaciju sa sednice Vlade i otvori istragu o tom slučaju, piše „Analitika“. On je, takođe, naveo da će kopije ugovora koje je dobio poslati Specijalnom tužilaštvu za organizovani kriminal.

Za pola godine Vlada kompaniji ustupila 4,5 miliona eura državnog novca / Foto: Montenegro Airlines

– Državna preduzeća su, prema ranijoj odluci Vlade, obavezna da 70% profita uplaćuju u budžet, ali to u ovom slučaju nije urađeno, već su taj novac iskoristili kao novu nezakonitu pomoć Montenegro erlajnsu koji Aerodromima već duguje 24 miliona, a državi 16 miliona eura. – navodi Konjević.

On je podsetio da je Vlada pre nekoliko meseci već platila drugi dug te avio-kompanije u iznosu od 2,2 miliona eura, odnosno da joj je za pola godine ustupila 4,5 miliona eura državnog novca, prenosi crnogorski portal. Prema rečima Konjevića novac nije dat za investicije u Montenegro erlajns, već za puko održavanje njegove likvidnosti:

– Ja sam 27. septembra imao saznanja o tom poslu, zbog čega sam tražio odgovore od Nurkovića, Orlandića i izvršnog direktora Montenegro erlajnsa Živka Banjevića, ali da ih nisam dobio. Nurković već 20 dana krije ovu odluku i ne objavljuje je na sajtu, nazivajući je tajnim internim dokumentom. Međutim, prema zakonu, internim dokumentom se ne mogu proglasiti dokumenta koja se tiču prošenja novca građana, kao što je u ovom slučaju. –

Uprkos navodima Konjevića, crnogorski premijer Duško Marković rekao je da će se ta Vlada ponašati državno odgovorno, prenosi „Analitika“:

– Odgovorna Vlada ne smije dozvoliti da ta opterećenja i zaduženja Montenegro erlajnsa padnu u jednom danu na teret budžeta. Ako Montenegro erlajns ne bude imao perspektivu Vlada će u skladu sa zakonom pokrenuti procedure da preuzme odgovornost za to i da izmiruje obaveze prema kreditorima. Mi smo to uradili u skladu sa zakonom i po osnovu ovlašćenja koja ima Vlada. Ko god misli da Vlada to nije uradila po zakonu ima tužioca, ima policiju, neka objavljuje, neka potkazuje, neka denuncira, a mi ćemo raditi svoj posao. –

Novim modelom poslovanja bilo bi omogućeno stvaranje pretpostavki za redovno izmirenje svih obaveza / Foto: Montenegro Airlines

Tim povodom iz Montenegro erlajnsa saopšteno je kako kompanija doprinosi crnogorskom turizmu, te da i ove godine uspešno posluje, što se može zaključiti na osnovu operativnih i poslovnih rezultata.

Kako navode, ta avio-kompanija je u periodu od 01. juna do 30. septembra ove godine u redovnom, čarter i kod šer saobraćaju opslužila 297.732 putnika, dok za prvih devet meseci taj broj iznosi 464.115 putnika.

– Plan je da se u poslednjem kvartalu preveze još oko 86.000 putnika, tako da će ukupan broj za cijelu godinu biti oko 550.000 prevezenih putnika. Na bazi nedavnog istraživanja tržišta za potrebe kompanije, ispostavlja se da je indirektni doprinos Montenegro erlajnsa crnogorskoj turističkoj privredi na bazi prevezenih 550.000 putnika na godišnjem nivou oko 165 miliona eura. U 2018. godini planiramo da prevezemo oko 620.000 putnika, pa će taj doprinos biti znatno veći, blizu 200 mililiona eura. –

Takođe, preliminarni rezultat finansijskog poslovanja za prvih devet meseci ove godine je za dva miliona eura bolji u odnosu na isti period prethodne godine, dok će godišnji obrt iznositi oko 60 mililiona eura, kažu iz te avio-kompanije.

Prema njihovim navodima, model koji se trenutno razmatra, uz optimizaciju na svim nivoima poslovanja i finansijsko restrukturiranje, osim povećanja prihoda i broja putnika, značio bi i stvaranje pretpostavki za redovno izmirenje svih obaveza koje proizilaze iz poslovanja.

Podsetimo, crnogorskom nacionalnom avio-prevozniku SMATSA je 10. septembra blokirala račun za deo duga od skoro 2,3 miliona eura.

Komentari

V

To je kriminalna radnja.

Inače status Montenegro Airlines kod kreditora je nula. Ne mogu nigde dobiti bilo kakav kredit bez položene garancije nekog žiranta. Broje poslednje dane. Zadužuju se za održavanje likvidnosti i tekuće troskove.

Odgovori
B

@Vladimir

Aerodromi Crne Gore su zirant! :-)

V

Znači ubiti sposobnu firmu zarad nesposobne?

D

Vladimire, nije kriminalna radnja jer je to odluka većinskog vlasnika obe kompanije, dakle, odluka je potpuno legitimna. Da li je dobra, to je već vrlo diskutabilno. Samo je pitanje koliko daleko će ići crnogorska Vlada u bacanju para na kompaniju kojoj spasa nema.

V

Djape,

Kriminalna jeste. Potraži u tekstu gde piše da je Preduzeće u vlasništvu Države dužno uplatiti 70% svog profita u budžet, a ne davati ga kao garanciju za drugo preduzeće u vlasništvu Države. Ne može se igrati ulogom žiranta na račun budžeta i poreskih obveznika.

Davno je Montenegro prešao crtu samoodrživosti. Davno. A skandala imaju za šest života.

V

S obzirom na povećanje broja nedeljnih letova Lufthanse za Podgoricu i prekida code share Lufthanse sa Montenegrom šta mislite koliko je vremena preostalo dok Montenegro ne kolabira?

Odgovori
n

Do 2013.godine ovo je bila dobra i samoodrziva kompanija. A onda se promijenilo rukovodstvo , dosli politicari na celo i posljedice su tu…45 miliona gubitka za 4 godine .
Tu treba traziti razloge u losem menadzmentu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ZZ na: [POSLEDNJA VEST] Erbas preuzima C Seriju

Pregovori o preuzimanju programa nisu toliko novi, vec se suskalo na prolece o tome, ali su navodno bili propali. Ovo je takodje bio i strateski potez da se ne desi kao sto je bilo sa auto industriojom gde su uleteli Kinezi i kupili gotov proizvod, npr Volvo Automobile. Na duge staze ovde je jedino profitirao…

18. Oct 2017.Pogledaj

Strahinja na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

Tako mi je zao sto necu moci da prisustvujem ovom dogadjaju. Zadnjih nekoliko aeromitinga i dogadjaja me prati maler da uvek imam obaveze na taj datum a plus zivim daleko od BG. Srce mi se cepa zbog toga, jer se jos uvek secam zadnja dva devedesetih Kada sam kao klinac gledao Su-30 i Grcki Miraz.…

18. Oct 2017.Pogledaj

Beduin na: [ANALIZA] Da li donirani avioni iz Rusije zaista pripadaju 4+ ili 4++ generaciji?

A daj mi kazi zasto ljudi uzimaju nove aute nakon nekog vremena? Pa ti mozes i s ficom ili stojadnim funkcionirat bez problema pa to sigurno ne cinis vise.

18. Oct 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

У једном тренутку заиста није летела нити једна српска 29-ка. Није пракса да се код МиГ-29УБ фарба нос, радом код једноседа је од другачијег радиопрозрачног композитног материјала и он обично има другу боју. Реалан период довођења рускиха виона нна наш стандард је неколико месеци.

18. Oct 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Ugrožava li Zagreb beogradski aerodrom?

Naravno da sezonski letovi nisu isto što i letovi koji se obavljaju tijekom cijele godine? No, jednako tako je totalni diletantizam reči da sezonski letovi nisu long-haul. Eurocontrol definira long-haul kao letove koji su preko 4.000 km. Zagreb-Dubai to jest, Beograd-Dubai to nije. No, molio bih da istovremeno ne mješate širokotrupce (wide-body) i long-haul. Širkotrupci…

18. Oct 2017.Pogledaj