BEG airport status
Erbas: U narednih 20 godina duplo više putničkih aviona; Moguće smanjenje proizvodnje A380 Za više od 34 hiljade letelica potrebno 5.3 biliona dolara / Foto: Erbas

Erbas: U narednih 20 godina duplo više putničkih aviona; Moguće smanjenje proizvodnje A380

Broj putničkih aviona na globalnom nivou sa kapacitetom sedišta većim od 100 mesta biće i više nego udvostručen u narednih 20 godina na preko 40.000 letelica u skladu sa godišnjim povećanjem intenziteta saobraćaja od 4.4%, pokazuju najnovije Erbasove (Airbus) prognoze za svetsko tržište za period od 2016. do 2036. godine.

Kako navode iz te kompanije, širenje turizma i sve veći broj novih letova i ruta, zatim porast raspoloživog dohotka utrošenog na letove, liberalizacija industrije, kao i evolucija modela avio-biznisa dovode do potrebe za 34.170 putničkih i 740 kargo aviona u ukupnoj vrednosti od 5.3 biliona dolara.

Međutim, iako prognoze obuhvataju globalne svetske trendove rasta, Erbas iznosi samo podatke o tome u kojoj će se meri  kretati potražnja za njihovim letelicama:

– Kada je reč o širokotrupnim letelicama kao što su tipovi A330, A350 XWB i A380, naše prognoze ukazuju na potrebu za 10.100 letelica u vrednosti od 2.9 biliona dolara.  Prognozira se da će postojati potražnja za preko 24.810 aviona iz A320neo porodice vrednosti 2.4 biliona dolara. Takođe, povećanjem kapaciteta uskotrupnog aviona A321 biće otvorene nove poslovne mogućnosti. –

„Za kategoriju uskotrupnih letelica potrebno 2.4 biliona dolara“ / Foto: Airbus

U narednih 20 godina zemlje azijsko-pacifičkog regiona preuzeće 41% novih isporuka, dok će taj procenat u zemljama Evrope biti 20%, a u zemljama Severne Amerike 16%, kažu iz Erbasa:

– Dupliranje broja komercijalnih letova podrazumeva potrebu za 530.000 novih pilota, kao i 550.000 novih inžinjera za održavanje. Porast procenta avio-saobraćaja najveći je na trenutno rastućim tržistima kao što su kinesko, indijsko i ostatak azijskog, kao i latino-američko, što je skoro dvostruko više u odnosu na 3.2% godišnje prognoze rasta u državama severne Amerike i zapadne Evrope sa etabliranim tržištem. –

Međutim, izvršni direktor Erbasa Tom Enders izrazio je sumnje povodom rastućih geopolitičkih neizvesnosti, prenosi Rojters. Prema njihovim navodima, Enders je rekao da postojeći jaz između glavnih kupaca Katara (Qatar Airways) i Galfa (Gulf Air) vidi kao problematičan i upozorio na posledice koje Bregzit može imati na poslovanje u Velikoj Britaniji:

– Pogoršanje odnosa na bilo kom etabliranom tržištu koje je za nas relevantno razlog je da osećamo zabrinutost. –

Manja proizvodnja A380

Procenat proizvodnje letelica A380 biće smanjen zbog kontinuiranog nedostatka narudžbina, rekli su predstavnici Erbasa na ovogodišnjem zasedanju Međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj (IATA) u Kankunu, prenosi „Blumberg“.

Erbas je za prvih pet meseci ove godine primio 73 narudžbine / Foto: Airbus

Kako navode, predstavnici Erbasa kažu da je u planu spuštanje proizvodnje ispod tzv. „rate one“ granice, što podrazumeva manje od 12 aviona godišnje.

– Veoma je izvesno da ćemo morati da idemo ispod te granice. Svakako, nastavićemo sa istraživanjem mogućnosti spuštanja ispod te cifre i održati vođenje našeg programa isplativim. – zaključio je direktor programskog odeljenja Erbasa Didije Evrara.

Zaključno sa porudžbinom u maju, Erbas je za prvih pet meseci ove godine primio 73 narudžbine, navedeno je na sajtu te kompanije.

 
 

Komentari

K

Izuzetno kvalitetan portal! Sve tekstove sa uzivanjem citam ali ipak imam nedoumice. Dali bi neko bio ljubazan da napise tekst da i amateri shvate. Mene zanima koliko kosta da se jedan Airbas podigne i ode do Londona i nazad. Koliko kosta takav let

Odgovori
B

Kao kad bi pisali o muži krava, i pitali koliko košta izvođenje krave na pašnjak i nazad u staju

a

Ako ne znas odgovor ne moras biti maliciozan Bojane
Kosta to je pitanje na koje je tesko dati ekzaktan odgovor.
Mnogo je promenljivih u toj jednacini.
Cena goriva, preleta, posade, amortizacija aviona, sediste kompanije, velicina kompanije, vreme sletanja, vreme zadrzavanja…
Onako najokvirnije receno da bi jedan let platio sve troskove koji ga prate potrebno je da bar 60 posto sedista bude popunjeno putnicima.
Ako recimo A320 ima 160 putnika i neka je karta 400 evra do londona…

N

Evo Kosta https://youtu.be/6Oe8T3AvydU nadam se da ces sad malo bolje razumeti cenu letenja. Boki je malo nervozan. ;)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: [ANALIZA] Da li donirani avioni iz Rusije zaista pripadaju 4+ ili 4++ generaciji?

A daj mi kazi zasto ljudi uzimaju nove aute nakon nekog vremena? Pa ti mozes i s ficom ili stojadnim funkcionirat bez problema pa to sigurno ne cinis vise.

18. Oct 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

У једном тренутку заиста није летела нити једна српска 29-ка. Није пракса да се код МиГ-29УБ фарба нос, радом код једноседа је од другачијег радиопрозрачног композитног материјала и он обично има другу боју. Реалан период довођења рускиха виона нна наш стандард је неколико месеци.

18. Oct 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Ugrožava li Zagreb beogradski aerodrom?

Naravno da sezonski letovi nisu isto što i letovi koji se obavljaju tijekom cijele godine? No, jednako tako je totalni diletantizam reči da sezonski letovi nisu long-haul. Eurocontrol definira long-haul kao letove koji su preko 4.000 km. Zagreb-Dubai to jest, Beograd-Dubai to nije. No, molio bih da istovremeno ne mješate širokotrupce (wide-body) i long-haul. Širkotrupci…

18. Oct 2017.Pogledaj

Dragan NS na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

"Cenjene kolege" mnogo gledaju N1 televiziju i njihove strucnjake kad iznose defetisticke tvrdnje. Jedna 29-ka je letela. Docekala i spratila avion sa Grckim predsednikom. Dve su imale "problem" sa motorima koji su "reseni" kad su Ruski migovi dosli :) Posto prvo "nase" 29-ke idu na remont, verovatno ce biti ofarbane kao i ove novopridosle.

18. Oct 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Ugrožava li Zagreb beogradski aerodrom?

Ma nitko to ne spori da se vrše investicije i da se vide ogromni pomaci. Konačno i brojke su jasne. Hrvatski turizam rapidno raste, kao i brojka zrakoplovnih putnika povezanih sa time. I to jest činjenica. Što god netko mislio o samoj Hrvatskoj, njenom turizmu i potencijalima.

18. Oct 2017.Pogledaj