BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Al Fursan za Tango Six: „Taj MiG-29 nas je usrećio“ Tri prsta i Piaggio / Foto: Al-Fursan

[EKSKLUZIVNO] Al Fursan za Tango Six: „Taj MiG-29 nas je usrećio“

Priča iza danas objavljene fotografije na fan pejdžu Ministarstva odbrane Srbije dogodila se pre dva dana kada je akro grupa Ratnog Vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata „Al-Fursan“ (na arapskom „Vitezovi“) preletela teritoriju Srbije na letu ka aerodromu Žukovski pored Moskve gde će od 18. do 23. jula nastupiti na ovogodišnjem MAKS-u.

Prilikom leta kroz vazdušni prostor Srbije avioni MB-339NAT i jedan Piaggio P.180 Avanti dobili su „društvo“ u vidu MiG-a 29 101. lovačko-avijacijske eskadrile sa aerodorma Batajnica iz čije kabine je fotografija i nastala.

Vitez fotografiše Vitezove / Foto: 101. lae

Ubrzo po sletanju akro grupe u Mađarsku Tango Six je uspeo da dobije izjavu njeng komandanta, pukovnika Nasera Al Obaidlija, ujedno i „Viteza“ broj 1. Kako je izjavio za naš portal, „Al-Fursan“ nisu uspeli da naprave dobru fotografiju našeg MiG-a jer letenje u formaciji radi bliže razdaljine, samim tim i kvalitetnije fotografije, nije bilo preciznije isplanirano sa srpskom stranom:

– Naš broj 9 je pokušao da ga fotografiše ali vaš MiG nije bio toliko blizu za dobru fotografiju.

Fursan Al Emarat tim je preletao srpski vazdušni prostor po prvi put od našeg osnivanja na putu ka Moskvi gde ćemo učestvovati na MAKS-u 2017. Bila je čast za nas da smo praćeni od strane vašeg MiG-a 29 nekoliko minuta i to nas je baš usrećilo. Pozdrav za sve u Srbiji!. – rekao je Al Obaidli za naš portal.

Arapski vitezovi

Akro grupa „Al-Fursan“ Ratnog Vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata osnovana je početkom 2010. godine a prvo javno prikazivanje se dogodilo 20. januara jednostavnim preletom na ceremoniji diplomiranja pilota i kontrolora letenja Vazduhoplovnog koledža ’’Khalifa Bin Zayed’’. Jula iste godine 8 pilota RV UAE započelo je kurs akrobatskog letenja u italijanskoj vazduhoplovnoj bazi Rivolto a pod nadzorom pilota čuvene akro-grupe ’’Frecce Tricolori’’.

Kurs je završen početkom 2011. godine a u međuvremenu je grupa dobila 10 tek remontovanih i specijalno modifikovanih školsko-borbenih aviona MB-339NAT. Prvi javni akrobatski nastup Al Fursan su imali 13. novembra 2011. na aeromitingu Dubai Air Show sa kojeg je i Tango Six izveštavao. Od tada su prisutni na gotovo svim vazduhoplovnim događajima u Emiratima a često posećuju i najveće i najbolje aeromitinge širom sveta.

U šemi farbanja aviona akro-grupe dominiraju dve boje, zlatna koja simboliše pustinjski zlati pesak i crna boja koja je simbol nafte. Na avionima se još nalaze crvena, bela i zelena koje se nalaze na zastavi Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

I

Jesu li ovi preletali preko Šapca u brišućem letu oko 5 ujutro???

Odgovori
K

Jučer sam vidio Piaggio P.180 Avanti kako leti u smjeru sjevera nad središnjom Hrvatskom. Pažnju mi je privukao zvuk sličan motoriću, te sam odmah prepoznao potisne propelere i kanarde – odnosno prepoznao sam da se radi o avionu o kojem sam čitao na T6. Putnici su jamačno uživali u pogledu na obične smrtnike kako traže osvježenje u Korani, Mrežnici i Kupi.

Odgovori
S

Tango6 hoce li biti tekstova ili mozda izvestavanja sa MAKS 2017?

Odgovori
P

Da, Tango Six ide na MAKS.

B

Lijepo zaista.

P.S Ovaj Piaggio u letu je predivan prizor. Ne mogu oči maknuti sa njega. Nebeska „Vespa“!

Odgovori
B

https://www.youtube.com/watch?v=GSmZAjApuWc

Jedan fin promotivni video za Avanti Evo. Shvatio sam da se radi o promotivnom spotu slobodnom za share. Ako slučajno nisam u pravu- molim moderatora da ukloni link.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Miroslove, ne govorim o pojedinom kineskom radniku, nemam kontakta s njima. Govorim o kineskim kompanijama s kojima sam poslovao/poslujem i ugovornim obvezama.

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

I Mig-21UM i Mig-29UB su apsolutno neadekvatni i za AP. Glavni problem je u tome sto sami ne mogu dovoljno pouzdano pronaci cilj ako je van vizualnog dometa. To sto se ipak koriste za AP "u nuzdi", to je druga prica.

25. Apr 2018.Pogledaj

Milan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Poštovanje gospodine Šćuric. Kao i uvek, opet odličan članak. Toliko toga se svakodnevno dešava u vazduhoplovstvu da je prilično teško pratiti sve i stvoriti opštu sliku u kom pravcu se razvija putnička avijacija u našem regionu in šire u Europi. Ali sa vašom pomoći ide lakše. Gospodine Šćuric, za vas imam jedno pitanje. Pre nekoliko…

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

@ctx Ja ti govorim o standardu kako je u vecini normalnih avijacija. A ako ti nije jasno izracunat je lako. Evo uzet ce mo da piloti na Mig-29, koji ce imati 700 sati preostalih resursa, lete samo 65 sati godisnje (a to je jako malo): 3 pilota x 65 sati leta godisnje= 195 sati leta…

25. Apr 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Beduine i Alene, Ja ne govorim o tome da li neki Kineski radnik hvata krivine, niti da li neka mala firmica ne postuje ugovore. Moje iskustvo je iz malo drugacijeg sveta. Velike kompanije u Kini potpuno ili delimicno drzava kontrolise na ovaj ili onaj nacin. A tekve kompanije, kao i drzava Kina su poslovicno tacne…

25. Apr 2018.Pogledaj

Send this to a friend