BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Al Fursan za Tango Six: „Taj MiG-29 nas je usrećio“ Tri prsta i Piaggio / Foto: Al-Fursan

[EKSKLUZIVNO] Al Fursan za Tango Six: „Taj MiG-29 nas je usrećio“

Priča iza danas objavljene fotografije na fan pejdžu Ministarstva odbrane Srbije dogodila se pre dva dana kada je akro grupa Ratnog Vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata „Al-Fursan“ (na arapskom „Vitezovi“) preletela teritoriju Srbije na letu ka aerodromu Žukovski pored Moskve gde će od 18. do 23. jula nastupiti na ovogodišnjem MAKS-u.

Prilikom leta kroz vazdušni prostor Srbije avioni MB-339NAT i jedan Piaggio P.180 Avanti dobili su „društvo“ u vidu MiG-a 29 101. lovačko-avijacijske eskadrile sa aerodorma Batajnica iz čije kabine je fotografija i nastala.

Vitez fotografiše Vitezove / Foto: 101. lae

Ubrzo po sletanju akro grupe u Mađarsku Tango Six je uspeo da dobije izjavu njeng komandanta, pukovnika Nasera Al Obaidlija, ujedno i „Viteza“ broj 1. Kako je izjavio za naš portal, „Al-Fursan“ nisu uspeli da naprave dobru fotografiju našeg MiG-a jer letenje u formaciji radi bliže razdaljine, samim tim i kvalitetnije fotografije, nije bilo preciznije isplanirano sa srpskom stranom:

– Naš broj 9 je pokušao da ga fotografiše ali vaš MiG nije bio toliko blizu za dobru fotografiju.

Fursan Al Emarat tim je preletao srpski vazdušni prostor po prvi put od našeg osnivanja na putu ka Moskvi gde ćemo učestvovati na MAKS-u 2017. Bila je čast za nas da smo praćeni od strane vašeg MiG-a 29 nekoliko minuta i to nas je baš usrećilo. Pozdrav za sve u Srbiji!. – rekao je Al Obaidli za naš portal.

Arapski vitezovi

Akro grupa „Al-Fursan“ Ratnog Vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata osnovana je početkom 2010. godine a prvo javno prikazivanje se dogodilo 20. januara jednostavnim preletom na ceremoniji diplomiranja pilota i kontrolora letenja Vazduhoplovnog koledža ’’Khalifa Bin Zayed’’. Jula iste godine 8 pilota RV UAE započelo je kurs akrobatskog letenja u italijanskoj vazduhoplovnoj bazi Rivolto a pod nadzorom pilota čuvene akro-grupe ’’Frecce Tricolori’’.

Kurs je završen početkom 2011. godine a u međuvremenu je grupa dobila 10 tek remontovanih i specijalno modifikovanih školsko-borbenih aviona MB-339NAT. Prvi javni akrobatski nastup Al Fursan su imali 13. novembra 2011. na aeromitingu Dubai Air Show sa kojeg je i Tango Six izveštavao. Od tada su prisutni na gotovo svim vazduhoplovnim događajima u Emiratima a često posećuju i najveće i najbolje aeromitinge širom sveta.

U šemi farbanja aviona akro-grupe dominiraju dve boje, zlatna koja simboliše pustinjski zlati pesak i crna boja koja je simbol nafte. Na avionima se još nalaze crvena, bela i zelena koje se nalaze na zastavi Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

Lijepo zaista.

P.S Ovaj Piaggio u letu je predivan prizor. Ne mogu oči maknuti sa njega. Nebeska „Vespa“!

Odgovori
B

https://www.youtube.com/watch?v=GSmZAjApuWc

Jedan fin promotivni video za Avanti Evo. Shvatio sam da se radi o promotivnom spotu slobodnom za share. Ako slučajno nisam u pravu- molim moderatora da ukloni link.

S

Tango6 hoce li biti tekstova ili mozda izvestavanja sa MAKS 2017?

Odgovori
P

Da, Tango Six ide na MAKS.

K

Jučer sam vidio Piaggio P.180 Avanti kako leti u smjeru sjevera nad središnjom Hrvatskom. Pažnju mi je privukao zvuk sličan motoriću, te sam odmah prepoznao potisne propelere i kanarde – odnosno prepoznao sam da se radi o avionu o kojem sam čitao na T6. Putnici su jamačno uživali u pogledu na obične smrtnike kako traže osvježenje u Korani, Mrežnici i Kupi.

Odgovori
I

Jesu li ovi preletali preko Šapca u brišućem letu oko 5 ujutro???

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš1977 na: Makedonija i Bugarska unapređuju vojnu saradnju, Srbija želi da dokaže sposobnost remonta helikoptera Mi-17

Nisam siguran da razumem. Da li Moma trenutno radi (po prvi put) remont makedonskih Mi-17, ili trenutno radimo (pregovaramo) na tome da ih u bliskoj buducnosti remontujemo u Momi uz rusko odobrenje i dodatni trening naravno? Izvinjavam se al mi stvarno nije jasno posle ovog clanka i Vulinove izjave. Hvala unapred.

26. Sep 2017.Pogledaj

Voja na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi ostaje tek par kompanija

Nadam se da se ovaj scenario neće obistiniti u skorije vreme. Bojim se da ako do ovoga dođe da će dovesti do pada konkurencije i da će cene u avionskom prevozu početi da rastu i da će avio prevoz ponovo biti samo privilegija bogatih.

26. Sep 2017.Pogledaj

Golub na: Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Veoma interesantno. Moracu da probam kada sledeci put budem leteo negde. Jedino, gorak ukus u ustima ostavlja cinjenica da poznajem profesora na Saobracajnom fakultetu u Beogradu, koji je godinama (mozda i duze) od svojih sredstava, troseci svoje slobodno vreme, sklapao i pravio simulator za svoje studente, posto fakultet nije imao para za nesto takvo. A,…

26. Sep 2017.Pogledaj

ix na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Ako će ti aerodromi da poguraju regionalne ekonomije (a hoće) onda profitabilnost stvarno ne bi trebalo da nam bude zvezda vodilja. Mali regionalni aerodromi treba da predstavljaju neku vrstu državne pomoći svojim regionima a ne tobož mašine za pravljenje novca. U tome je sva mudrost. Jedini aerodrom u Srbiji koji ima smisla pominjati u kontekstu…

26. Sep 2017.Pogledaj