BEG airport status
Sukhoi Superjet 100 potvrdio mogućnost poletanja sa kratkih pista Spreman i za kraće piste / Foto: Superjet International

Sukhoi Superjet 100 potvrdio mogućnost poletanja sa kratkih pista

Od početka jula 2017. godine Sukhoi Superjet 100 uspešno obavlja letove ka aerodromu Broma u Švedskoj, jednom od najstarijih aerodroma u Severnoj Evropi, saopšteno je iz kompanije Superdžet International.

Kako navode, za razliku od većine evropskih aerodroma, Broma ima relativno kratku pistu od 1660 metara i nalazi se unutar samog grada. Kako bi sleteo na taj aerodrom ovom Superdžetu potrebno je svega 1425 metara čak i pod maksimalnom dozvoljenom težinom sletanja.

– Unapređene performanse poletnja potvrđene su tokom procesa sertifikacije i rezultat su niza akcija usmerenih na poboljšanja SSJ100 na zahteve kupaca. U okviru korisničke flote, letelica je nadograđena tzv. B100 opcijom – motorom sa povećanim potiskom, izvršena je optimizacija softvera avionike i unapređen je sistem za upravljanje zakrilcima – što je omogućilo da se smanje minimalne dužine poletanja i sletanja. – objašnjavaju iz Superdžeta.

Nivo buke ne viši od 89 decibela / Foto: Superjet International

Takođe, jedan od glavnih zahteva “Brome” u potpunosti je ispunjen: smanjenje nivoa buke u okolini zbog kuća koje se nalaze nedaleko od piste. Kompanija Sukhoi Civil Aircraft, proizvođač SSJ100, uvela je u praksu nivo buke ne viši od 89 decibela kada se meri iz tri različite tačke, što je u potpunosti u skladu sa ICAO Aneksom 16, kažu iz Superdžeta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Sa

Sjajan avion.
Jako bih se radovao kad bi Air Serbia svoje propelerce ATR zamenila ovim mlaznjacima.
Direktno prikljucivanje na avio mostove i direktan ulazak putnika u avion , brza i udobnija voznja , veci broj prevezenih putnika.

Odgovori
BB

Ne znam kakva je potrošnja goriva u odnosu na proplerac ali mi se čini da mu je cijena samo mrvicu skuplja od q400 ali je ipak solidno veći avion

De

Leteo Aeroflotovim SSJ 100 na relaciji Moskva Minsk odličan avion. Tih, udoban, lepo i savremeno opremljen.

Odgovori
So

Летио Москва – Одеса – Москва уочи Украјинске забране летова из/за РФ. Слажем се да је удобност путника и утисак добар. За перформансе и остало нисам компетентан.
Иначе, портал је занимљив и за нас лаике у ваздухопловству. Поздрав свима.

Odgovori
De

Sto se tice izgleda i komoditeta mislim da je sjajan avion. Moram biti iskren falilo bi nam malo drugog zvuka cuti, osven boinga i airbusa :)
Volio bih kad bi neke od ovih nasih balkanski avio kompanija imali u svoje flote po nekog SSJ 100, Tu-204 ili AN-158 ili ovaj novi ruski sto su sada promovirali… Lijepi su to avioni… Svaka cast za Sukhoi divan avion, nadam se da cemo uskoro moci da ga vidimo i sa nasih aerodroma.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj