– Na pretkvalifikacioni konkurs za koncesiju za Aerodrom “Nikola Tesla” prijavilo se ukupno 27 kompanija iz čitavog sveta. – izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Komisije za davanje predloga Vladi za izbor i sprovođenje modela strateškog razvoja Aerodroma, Zorana Mihajlović.
Rok za podnošenje prijava bio je 10. mart, a u Ministarstvu za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu navode da su među prijavljenima kompanije iz Nemačke, Francuske, Kine, Rusije, Turske, Švajcarske, Indije, Koreje i Grčke.
– Mi smo odlučili da ne prodajemo aerodrom, već da idemo u koncesiju, i sada očekujem da ćemo u ovakvoj konkurenciji dobiti odlične uslove i za Aerodrom „Nikola Tesla“ i za našu zemlju. U ovakvoj konkurencji, Vladi neće biti lako da izabere najboljeg ponuđača. – objašnjava Mihajlovićeva.
Vojo
Srljate sa tom koncesiom u propast nevidjenu… Dajete porodicno srebrno moje komsije…
Pozdrav iz Crne Gore
Beli
@Vojo
Bas ce sve otici u nevidjenu propast ako se dobije 350 miliona € + godisnje uplate u drzavni budzet + obaveza koncesionara da odredjen novac investira u dalji razvoj! :-)
Vojo
Videcemo Beli da li je sve tako kako vas Vozd kaze. Da li mislis da koncesionar nema pameti i da radi za Srbijanski interes? Navino je to suvise
Beli
@Vojo
Nije to moj ni nas vozd nego premier Srbije.
Ne mislim da koncesionar nema pameti. Svako radi za svoj interes i to je normalno. Zasto uvek mislite da ce neko nekoga zaj…..!
Ugovor je tu da interesi obedve strane budu uvazene.
Poenta je u tome da ce koncesionar verovatno vise zaraditi u tih 25 godina nego sto bi mogla zaraditi drzava. A diferencija toga je zarada koncesionara.
Dobro i nama i koncesionaru!
Evo samo primer sa manjim ciframa:
Po prognozi aerodrom sa drzavnim upravljanjem u stanju je da zaradi maksimalno 25 € a koncesionar misli da bi sa njegovom iskusnom upravom mogao zaraditi 30 €.
Koncesionar kaze drzavi „evo tebi unapred 25 € a diferencija ostaje meni, koliko god to bilo“.
Znaci sa koncesionarom zaradjujemo 25 € sigurno i unapred a bez koncesionara mozda cak i manje od 25 € i to u periodu od 25 godina.
Sta je bolje utvrdi sam!
Nikola
@Beli
Ti kada bi malo realnije sagledao stvari uvideo bi da je koncesija vise nego stetna i po BEG i po Srbiju.
Ajde evo i tebi primer sa nekim ciframa.
Ako koncesionar daje 300-350m + nekih 10m godisnje, dolazimo do neke cifre od 550-600m za 25 godina.
Ako ANT nastavi rad bez koncesionara, sa postojecim profitom koji je nekih 25m sa tendencijom opustenog rasta svake godine, ANT bi u tih 25 godina zaradio 625-700m.
I pored stvari kojima ce konceisonar biti uslovljen (razvoj ANT) lako je uvideti da je koncesija vise stetna nego korisna.
A sada sta je bolje utvrdi sam!
Beli
@Nikola
Kad sam pročitao ovo šta si napisao utvrdio sam da je bolje dati ANT koncesionaru na 25 godina!
Milenko
@Nikola
U vašoj računici fali suma investicija, jer su rekli da će tražiti i investicije, a druga stvar i najvažnija je to da aerodrom kao državno preduzeće je uvijek partijski pljen i gdje je garancija da ga ne bi upropastili kao Galeniku!?
Marko
Ipak je 350 miliona, 350 miliona. A onda lepo parice da se trose na „preduzeca od strateskog znacaja“ (vidi budzet RS za 2017/18 fiskalnu).
Boeing707
To je znak da taj aerodrom ne treba davati u koncesiju, da ne valja i da ne vredi ne bi svi nagrnuli kao muve na lepak.
Orao
Ova ima pamet kuvane bukve. Obožavani vođa iz Bugojna, ona iz Tuzle, tandem snova za rešavanje sudbine ANT i Srbije u celini. Neka nam je Bog u pomoći.