U pogonima italijanske kompanije Leonardo, u Torinu, juče je isporučen 500-ti serijski višenamenski borbeni avion EF-2000 ‘’Typhoon’’ koji je proizveden u konzorcijumu Eurofigher. Avion u jednosedoj varijanti predat je vazduhoplovnim snagama Italije, nosi vojni evidencijski broj MM7348 i to je 87.mi italijanski primerak a 74-ti jednosed.
Prvi serijski EF-2000 bio je zvanično predat Ratnom vazduhoplovstvu Nemačke 30. juna 2003. godine, 100.ti primerak britanskom RAF-u juna 2006., 200.ti avion ponovo Nemačkoj novembra 2009, 300.ti EF-2000 Španiji novembra 2011 i 400.ti avion Nemačkoj decembra 2013.
Do danas je ugovorena isporuka ukupno 599 serijskih EF-2000 od kojih je 160 naručilo Ujedinjeno Kraljevstvo, 143 Nemačka, 96 Italija, 73 Španija, 72 Saudijska Arabija, 28 Kuvajt, 15 Austrija i 12 Oman.
Konzorcijum Eurofighter trenutno nastoji da svoj avion proda Belgiji, Finskoj, Maleziji, UAE a na tržištu se nude i polovni avioni. Španija je svoje avione iz Tranše 1 ponudila Čileu i Peruu a Bugarska je zainteresovana za italijanske polovnjake, takođe iz Tranše 1.
Joca
Po meni najgori zapadni avion u ponudi,mislim da je spajanje italije,britanije,nemacke, i spanije imalo za cilj da se dobije bolji avion nego sto se dobijo.Nekako mi se uklapa u zapadnu pricu u kojoj mnogo vise platis nego sto dobijes,das pare za vilharmoniju a dobijes plek orkestar.
Nikola
Definitivno najbolji avion na svetu ali nenormalno skup, ja više volim Dassault Rafale, viđao sam ih u februaru kako lete po Francuskoj, nezaboravljiv je trenutak poletanja, a tek kakve manevre izvodi…
cile
slzem se…. gledao egipatski na mitingu u dubaiju… bio sam veoma impresioniran manevarskim sposobnostima, tim pre sto sam na istom mitingu video raptora i f-16 koji su svakako odlicni aparati
cile
izvinjavam se u komentaru sam mislio na rafale
Nikola
@cile
F-16 je bio prvi avion koji sam video uživo i to u Grčkoj pre više od 20 godina, a kasnije sam iznad mora video i Mirage 2000 koji je ostavio poseban utisak. Razočarao sam se u MiG-29 jer uprkos velikoj popularnosti nije sposoban da izvede ni deo onoga što mogu drugi. Tek kad sam video Rafala kako uzleće na 100 metara od mene onda sam tek shvatio šta je aviona1 10
Deniz Bosnjak
Dobar avion nema sta, ali ipak sam ja za Ruse. Mislim da su malo vise superiorni, ali ovi zapadni su malo vise reklamiraniji :)) Zao mi je sto mi balkanski narodi (balkanjerosi) nismo uspeli napraviti neki vlastiti brend. Ali kad bih biro, onda su definitivno to ruski avioni :)
Nikola
Nažalost Rusija trenutno nema avion u ovoj klasi, njen najbolji avion Su-35 je na nivou neke novije verzije F-15.
Kuku
SU-35 Ne moze da se uporedi sa f-15 :D
SU-35 ti je cak nadmocniji i od F-35-ce.F-35 ti je jedino bolji ako lete upravoj liniji jedan najedan.Ali u kompleksnin „Dog-fight-ingom“,SU je mnogo bolji.
Bolje verzije Miga-29 su nadmocniji od F-15.
Naravno,sve zavisi od terena i uslova.
RX
@KUKU
Ala si se ti nalupetao. Navedi mi jedan jedini primer te cuvene superiornosti MIG-29 nad bilo kojim zapadnim avionom 4 generacije u tom „dogfightu“? Evo, samo jedan jedini primer…
I kada vec navodis reci koje su to te nove verzije MIG-29 koje su nadmocnije od F-15 i po cemu su to nadmocnije?
SF
Rx
Posto obozavam Vase kritike, mala pomoc optimisticnom Kuku u primerima koji nisu tajna uopste.
Posto avion leti od 1977 u Ruskom vazduhoplovstvu.Bolji je bio do 2003 od skoro svakog zapadnog aviona 4 generacije u WVR.Mogucnost nisanjenja sa pilotske kacige u to vreme dobili su samo odabrani.Dostavljam Vam tekstove na engleskom jeziku.
One other advantage of the MiG-29 was the short-range R-73 (NATO codename AA-11 Arrow) infrared-guided missile that could be aimed and fired through a helmet-mounted sight. Normally, a plane has to be pointed at an enemy fighter to target it—with the R-73, the pilot need only look at a target within sixty degrees of the frontal arc to shoot a missile at it! The U.S. Air Force did not acquire a similar capability until the AIM-9X entered service in 2003.
Dokaz Luftwaffe Jagdgeschwader JG73 “Steinhoff”.
Strengths
Incredible turn rate. The manually controlled MiG-29 (28°/sec) even beats the fly by wire F-16 Block 50 (26°/sec).
The Archer is able to target 45° off boresight
Superior in dogfights/close combat to US 4th generation fighter aircraft like McDonnell Douglas F-15 Eagle, General Dynamic F-16 Fighting Falcon and McDonnell Douglas F/A-18 Hornet (as proved in dogfights with the Swiss Air Force among others).
Helmet Mounted Sight
This led Johann Koeck, Oberstleutnant at German Luftwaffe, to the analysis:
Inside ten nautical miles I’m hard to defeat, and with the IRST, helmet sight and ‘Archer’ I can’t be beaten. Period.
Weaknesses
Navigation system (before it got a GPS upgrade)
Limited fuel capacity, thirsty engines, no inflight refueling probe. Even with two underwing tanks the MiG-29 is inferior when it comes to range. According to Koeck the radius was only 100-150 nautical miles (185-278km). Especially at high speed and low altitudes, the range is very limited.
One VHF/UHF radio only
Inferior radar (limited autonomous operations, poor reliability, poor display, poor situational awareness, problems with targets flying in formation)
The serious weaknesses of the German Luftwaffe MiG-29s led to limited missions within NATO. According to Koeck, it was therefore only usable as wing (not lead), point defense and as aggressor for training missions.
Zato su Rusi izmedju ostalog obmanuli nemacke spijune u WWII i tu doktrinu takodje danas odrzavaju, nista novo ne prodaju minmum 3-5 godina od datuma ulaska u njihovo naouruzanje.
Podrazumeva se iskusni piloti i pravovremena taktika, u zavisnosti od dostupnih tehnologija mogu pokazati kvalitete jednog aviona u borbenoj primeni.
A mi smo klasicne veverice, za jedan lesnik svasta smo u stanju da uradimo.
Vitez
Ne bih da se mesam ni u cije misljenje ali ako pricamo o manevarskim sposobnostima, apsolutno je smesno uporedjivati Su-35 ili Su-37 sa bilo kojim avionom danasnjice… Svakako ne sa prestarim F-15 i F-16, Mirazima i Rafalima koji se ne mogu svrstati u njihovu kategoriju… mogu ali na veliku stetu zapadnih aviona! Eurofighter je zanimljiv ali nepouzdan… izdrzi po neki aero miting ali mu treba besprekorno odrzavanje! U ratnim uslovima, tesko… osim ako ne ratuju protiv Zimbabvea… ali svi zajedno… posto samostalno ne smeju ni granicu vlastite drzave da predju…
Nikola
@Vitez
Otkud vam tako nešto da se Rafal ne može meriti sa Suhojem? Pratim vojnu tematiku godinama i mogu reći da je ruska oprema dobra jedino na vestima Russia Today inače nijedna ozbiljna zemlja danas ne daje prednost ruskoj opremi.
Glupo je porediti Suhoj sa Rafalom jer je ovaj drugi mnogo potentniji što se tiče manevarskih i borbenih sposobnosti.
Mile Tranzicija
Mislim da su svi komentari koji je avion bolji, SU35 ili Rafal (F35, F15….) u najmanju ruku detinjasti.
Po samim izjavama zapadnih strucnjaka SU 27 (35)i MiG29 (35) su bolji u dogfajtu, dok su od zapadnih aviona slabiji u borbi na distanci, kao i da imaju slabije radare i elektroniku.
Indijci su svoje MiG-ove 29 i Suhoje 30 opremili Francuskom elektronikom kako bi prevazisli taj problem.
Sto se tice taktike upotrebe lovacke avijacije Ruska taktika je potpuno drugacija od zapadne.
Da podsetim citaoce ovog foruma da 1999.god. nasi Migovi 29 nijednom nisu dosli u poziciju da udju u dog fajt, da lansiraju rakete, gadjaju topom, svi su oboreni raketama lansiranih sa daljina vecih od 40 kilometara. Takticki, NATO je forsirao borbu u vazduhu gde su njegovi avioni imali prednost.
Tek u zadnjih nekoliko godina Rusi ubrzano rade na otklanjanju ovih nedostataka ugradnjom jacih radara i raketa vazduh-vazduh veceg dometa.
U eventualnom ratu svako bi se trudio da dodje u poziciju da nametne svoj nacin vodjenja vazdusne borbe, svoju taktiku.
Nikola
@Mile Tranzicija
MiG-29 je često dolazio u blisku borbu sa F-15, neki naši piloti su bili na svega nekoliko stotina metra od neprijatelja, takođe sirijski MiG-29 su nekoliko puta bili u dogfajtu protiv izraelskih F-15, a rezultat je poznat.
Banja Luka
@Nikola
Kada je za vrijeme agresije 1999. godine Mig-29 ušao u dogfight sa F-15? Kojom prilikom? Koji pilot? Nekoliko stotina metara? Molim vas elaborirajte ovo malo, pošto vidim da pišete o ovom sa velikom sigurnošću. Čime je to F-15 oborio naše ljude u tom dogfight-u? Sidewinderom? Topom? Kažite mi malo više o ovome?
„Sirijski Mig-29 bio u dogfight-u nekoliko puta potiv izraelskih F-15, a rezultat je poznat?“. Koji je to rezultat? Molim vas kažite- pošto meni nije poznat. Ja znam da su početkom devedesetih dva F-15C oborila dva Mig-29A pod okolnostima koje ne definišu korištene rakete ni način borbe. I….to je to. Novine su pisale da je 2000-01 bio još jedan takav icident na granici, ali su to demantovali i Izrael i Sirija. Dakle, koji je rezultat? Koliko 29-ki Srijskog RV je oborio F-15? O naletu, obučenosti, stanju i ulaganju jednih i drugih u letjelice, moralu vojske- nećemo sada- samo me interesuje „rezultat“ po vama.
vesko
Svi komentarisu o kvalitetu aviona ovaj je bolji a ovaj gori a niko ne postavja pitanje licnih kompetencija da daje ovakvu vrstu komentara.Ko je od postovanih komentatora pilot ili vazduhoplovni inzenjer,ko je imao iskustva da leti i na MIG 29 i na avionima zapadnog porijekla pa da moze da vrsi poredjenja?Sve je prepusteno licnom stavu i ukusu o stvarima o kojima nemaju dovoljno znanja.Slusao sam ljude koji komentarisu da je Mercedes los da Audi nista ne valja a da je Pezo ili Reno vrhunski automobil.Takodje znam da su izmedju Land Rovera i Lade Niva vozaci koji rade terenske voznje u cilju odrzavanja puteva ili elektro mreze uvjek prednost davali Nivi jer ih moze izvuci gdje Land Rover nije mogao ni da priviri.Sovjetski T34 je bio daleko losiji tenk od bilo kog njemackog tenka iz vremena WWII ali je na kraju postao oruzje koje je donijelo prevagu na istocnom frontu.Ne podcjenjujte moc ruskog oruzja i ruskog vojnika posebno ako znate da Rusi nikada nisu ubijali Srbe i unistavali Srbiju kao sto su to radili vase ljubljenje demokrate sa zapada.Oko toga koji je avion bolji a koji gori prepustam ipak strucnjacima da o tome pisu i govore a nije mali broj strucnjaka sa zapada koji su odusevljeni ruskim avionima.Cak ih ima koji Su 35 smatraju superiornim u odnosu na F35 u pogledu aerodinamike,manevarskih sposobnosti,brzine i elektornike,cak je i bolje naoruzan od F35 samo sto nije stealth avion.
Nikola
Nije Ruski vojnik pobedio zahvaljujući svojoj hrabrosti već zahvaljujući katastrofalnom vođstvu nemačkog vođe, treba pomenuti i saveznike koji su naneli najveće gubitke Nemcima, uključujući i Srbe koji su uštedeli 2 meseca i držali 15 nemačkih divizija.
Airboss
Bravo za komentar Vesko…A ovi gore strucnjaci koji ocenjuju koji je avion bolji na osnovu toga sto su ga videli kako polece i prolece…sta reci…
Vesko
Nikola ocito imas svoje vidjenje istorije koje nije cinjenicno utemeljeno bas kao tvoje misljenje o avionima.
LAZARVS
Nikola, samo da znaš da je u Drugom svetskom ratu Crvena armija uništila 80% snage Vermahta, mada treba reći i da je imala daleko veće gubitke.
Beduin
5 T34 je bilo potrebno za jednog Tigera unistiti.
Oko 2000 Tigera je proizvedeno i oko 35000 T34.
Da li je sad jasnija tajna uspijeha T34?
Nikola
@LAZARVS
Tačno je da je Crvena armija uništila 74% nemačkih snaga ali tek nakon što su saveznici uništili nemačke gradove i industriju, da se Srbi nisu podnetnuli u aprilu onda bi Moskva bila u nemačkim rukama do kraja septembra.
Uostalom o čemu govorimo uopšte kad su SSSR i Naci Nemačka počinili najveće zločine i to protiv sopstenog naroda.
Nikola
@vesko
Ja istoriju gledam onakvu kakva jeste i ne zasnivam svoje mišljenje prema strastima već na istini…i ja volim Rusiju ali činjenice su bolne.
vesko
@Beduin upravo u tome i jeste sustina.Rusi napravili tenk koji je robustan,jeftin za prozivodnju i proizveli ga u ogromniom broju primjeraka i na racun toga pobijedili njemacke tenkove.Francuski Leklerk je sigurno bolji tenk od T 90 ali je problme sto se za iste pare kupuju 4 T 90.Sta je bolje imati za iste pare 1 superiorni tenk ili 4 solidna tenka?Da li su bolje dvije Armate ili jedna Leklerk?
vesko
@Nikola,nacisti su pocinili zlocine prema drugima a ne prema svom narodu.Ne smijes u svom tumacenju istorije zaboraviti da su Njemci masovno i bez ustezanja podrzali nacizam i Hitlera.Sto su trazili na kraju su i dobili i nimalo ih ne zalim.
Beduin
@vesko tu se varas. 1.koji se nasao na udaru naci zlocina je upravo Njemacki narod. tako su nacisti prvo svoju “rasu“ isli procistiti na nacin da su pogubili sve “drukcije“ kao sto su mentalni bolesnici, homosexualci i svi koji su se usudili javno progovoriti protiv Hitlera.
Fenix
Imao sam priliku da sjedim sa Austrijskim pilotom,i pricao mi je da imaju mnogo problema sa Eurofighterom sa elektronikom,racunarom,softwerom…i da je jako skup za odrzavanje i da nisu zadovoljni ni malo.
Beduin
Da…..bas je pricao.
Ne znam, ja radim u najobicnijem petrokemijskom postrojenji pa sam morao potpisati dokument oz zastiti sluzbene tajne….
A tebi jedan pilot isprica sve onako usput.
Nekako cisto sumnjam.
Drezden
Kakve veze imaju sluzbene tajne? Covek nije izneo nikakve detalje (a piloti detalje i ne znaju) ,izneo je opstepoznate stvari da je EF vrlo skup i komplikovan za posedovanje i odrzavanje.
slaven
Austrija je tuzila Eurofighter konzorcijum jer avion, prosto receno, ne moze da uradi ono sto konzorcijum tvrdi i prodaje da moze…
Nemci kao Nemci, prakticno proverili i ispitali a konzorcijum cak delom i prihvatio – medjutim, ne slazu se oko obestecenja – Austrija trazi vise od 1.1 milijarde EUR povracaja dok ce sama da odluci o daljem unapredjenju aviona, dok joj konzorcijum nudi nesto vise od 200 miliona EUR povracaja i unapredjenje aviona o trosku konzorcijuma.
A da kasne sa razvojem i unapredjenjem aviona, to je nadaleko poznata stvar, jos od rata u Libiji…
Pavle
Nikola, ko je i gde naneo najvece gubitke Nemcima? Nisu Srbi drzali Rusima nemacke divizije, zna se ko je platio puc i demonstracije. Lep avion, maskirne digitalne boje….znalacki
Nikola
@Pavle
Nijedna zemlja nije mogla samostalno pobediti Nemačku tako da je uzaludno raspravljati o tome.
Pavle
Gde su saveznici naneli najvece gubitke nemackoj vojsci? Ali smislen odgovor…
Nebojsa
Nije mi jasno poredjenje baba i zaba.Ovde se porede avioni F15,F16,Rafal,EF,Mig 29,Su 35,F35
Letelice koje uopste nisu generacijski u istom kosu.Odmah se moze time videti procenat kompentencije prethodnihn komentara dodatno ostrascenih Rusofilstvom i ne znam kako bih ove druge ni nazvao,mozda zapadofili.Sto je najgore obe strane vuku u potpuno obe krajnosti.Ne videh da je neko od zapadofila u prethodnim „analizama“ izneo mane zapadnih aviona,niti su to isto Rusofili uradili po pitanju Ruskih.Ja jednostavno vidim na aeromitinzima tokom nastupa da F16 i Mig 29 pokazuju mnogo manje nego EF a posebno Rafal ali to je i razumljivo jer su produkt tehnologije od pre 30-40 godina a i sami avioni su malo mladji.Ali to je samo jedan segment poredjenja sto ne znaci da ce se te letelice pokazati isto tako u nekim drugim oblastima i situacijama.Da ne bude samo zapad vs istok,i u odnosima SAD-Evropa ima zajedljivosti pa su tako Amerikanci izjavili kako je EF nista drugo nego ponovo izmisljeni F18
SF
A sta je po Vama to Eurofighter pokazao u svom demonstracionom letu na aeromitingu ? Podelite detalje u kratkim crtama, sta smo to znacajno propustili ?
Ernst Udet
To gari.
vesko
@Nebojsa upravo se radi o tome da rusofobi uporedjuju verzije MIG 29 iz 80-tih sa avionima koji su u operativnu upotrebu usli 15-ak godina kasnije.Uporedjenja MIG 29 SMT sa Rafalom ili Eurofighterom je ispravno a jos ispravnije je uporedjivati ove zapdane avione sa MIG 29 M/M2 ili znatno poboljsanim MIG 35.Nedostaci ruskih aviona su uvjek vezani za njihovu ekonomicnost tj za potrosnju goriva koja je nesto veca u odnosu na avione zapadnog porijekla ali iz ruskog ugla to je najmanji problem oni imaju sirovinu za razliku od Evropljana koji moraju da uvoze naftu.Ovaj problem potrosnje goriva je kod Mig 29 rezultovao manjim doletom ali se kod SMT varijante i taj problem rijesio.Naravno Rusi su imali desetogodisnji jaz u razvoju i unapredjenju tehnologije i zato se evolucija aviona Mig 29 nije desila ranije ali je zato Suhoj isao naprijed i avioni koje oni proizvode ne zaostaju za avionima zapadne proizvodnje cak su i bolji od vecine.Vec sam pisao o misljenjima strucnjaka sa Zapada koji smatraju Su 35 u mnogim aspetkima superiornim u odnosu na F35.Cak su i Amerikanci objavili podatke da je njihov F16 iako avion starije generacije u borbi jedan na jedan bolji od F35 ali F35 u grupi pokazuje superiornost u odnosu na grupu F16.
Nebojsa
U najkraćim crtama,u prvom redu agilnost,manevarbilnost i vreme prirasta brzine u gotovo svim režimima počev od poletanja.S obzirom da sam ga gledao ne na jednom aeromitingu već u jedno 15tak nastupa moram reći da i sami nastupi nisu uvek bili na istom nivou,verovatno je do pripremljenost letelice,obucenosti pilota i drugih uslova
Ali kao što rekoh meni je besmisleno upoređivati EF avion novije generacije star par godina sa istrosenim F16 ili Mig 29 starim 30 godina sa ko zna kakvim ogranicenjima.Nastup Mig 29M je već druga priča i to već ide uporedjivati iako mislim da pilot nije izvukao maksimum iz letelice tokom nastupa na Batajnici.Ali sve je to samo jedan aspekt priče a polja za upoređivanje je mnogo
FlyKu
Tema je Eurofighter.Ima nedostatke,kao i svaki avion,ali i vrline.Ipak najbitnije je to da je proizvod evropske pameti i da se proizvodi u evropskim fabrikama.A to znaci motori,konstrukcija,radar,rakete, elektronika itd.,pa je snazan vetar u ledja mnogim granama nauke i industrije,kao i osnova za dalji razvoj aviona i za stvaranje novog. Kakav-takav,njihov je!Ameri bi im rado uvalili nesto njihovo.
Usput,vreme ja da se polako misli na naslednika,posto je prvi let Typhoon imao 1994,a uvodi se od 2003.Ionako razvoj traje veoma dugo,od postavljanja TTZ-a do proizvodnje prodje i po 20 godina. Medjutim, nigde nisam procitao da se na tome nesto radi ili barem razmislja.
Morovlah
Kod aviona približno iste generacije i približno slične tehnologije, bolji je onaj koji je bolje održavan, čiji su piloti i mehaničari bolje utrenirani, odnosno bolji je avion one države koja u njega ulaže veće novce.
SF
Tema je Eurofighter ali odavno nisam video da neko napise toliko recenica I ne kaze nista.Vi organizovano sabotirate ovaj sajt mozda sa Hare Krisna terminologijom ? Menja se pseudonium, sto vise beznacajnih reci napisano smisljeno kao spam.Svaka novija tema zatrpana gomilom gluposti o karakteristikama aviona.Tacno se vidi jedan do dva pisca iza vise pseudoniuma, posto je stil pisanja I izgovorenih gluposti isti……
Саша
Мени се визуелно више допада миг 29…
Marko
Moje misljenje je sledece , nema sumnje da su Eurofajter i rafal odlicni aviona ali postoji jedna losa strana ovih aviona u borbenim uslovima potrebno je veoma skupo odrzavanje aviona tako da ove masine mogu da priuste samo veoma bogate zemlje pa cak i one imaju ograniceno dejstvo zbog skubog odrzavanja cak i francuska veoma malo koristi Rafale u borbi dakle savrsene masine sa ogranicenim dejstvom.Su-30 , su-34 , f-16, f-18 po meni su najrentabilniji avioni danasnjice prikazali su svoju efikasnost u realnim uslovima a i zemlje koje ih koriste veoma su zadovoljne sa ovim aparatima , do dose su-34 za sad koristi samo rusija ali njegova sposobnost je prikazala iznenadjujuce dobre rezultate .Sve u svemu mozete imati superioran aviona ali ako ima losu rentabilnost i efikasnost u realnim uslovima pitanje je koliko je ta masina sposbna da izvrasava dugorocne zadatke.
Vesko
Su 34 nije lovac tako da nije u klasi sa su 30,f16 ili f18 mozda se misli na su 35
Milan
Puno potrošenih slova za jedini logičan zaključak. Treba pogledati sve sukobe unatrag 20 godina na primer. Od bliskoistočnih ratova, zaljevskih ratova pa i ako hoćemo napada na Jugoslaviju. Zapadna tehnika naprosto gazi rusku. Sviđalo se to nama ili ne. Obrni, okreni, opravdaj ovako ili onako ali treba biti realan. Ne može Rusija ekonomskom snagom u razini Italije da ima vojsku koja parira NATO. Pa samo USA ima snagu veću nego šest sledećih armija zajedno. Ruse strateški na sceni drži atomsko oružje i to je sve.
vesko
@Milane,nije sve do tehnike mnogo je toga i u njenoj ispravnosti,u obucenosti kadra koji sa njom rukuje,taktici primjene i slicno.Tvoja konstatacija da zapadna tehnika gazi rusku nije tacna cak ni kada je u pitanju avijacija iako bi se tu moglo na prvi pogled pomisliti da je zaostatak najveci zbog cinjenice da Ameri imaju dva tipa aviona 5 genereacije uvedena u upotrebu a rusi jos nisu to uspjeli.Raketni sistemi,pvo sistemi,oklopna vozila,tenkovi,pjesacko naourzanje,podmornice i druga mornaricka sredstva nema tu zaostajanja u kvalitetu a ni u kvantitetu jer Rusija ne zeli da osvaja i kontrolise cijeli svijet za razliku od Amerike.Kad je to tako sto se useru posade americkih brodova kada ih nadleti Su 24 koji im zablokira sve sisteme naourzanja svojim elektronskim sistemima.Nadam se da do direktnog sukoba Rusije i Amerike nikada nece doci jer bi steta bila totalna po covjecanstvo.Sve clanice NATO-a bez Amerike ne bi smjele sa tom tehnikom za koju ti kazes gaxe ni da pisnu pred Rusijom niti bi pojedinacno bila koja od tih drzava bila spreman da udari na SRJ 1999.Lako im je klatiti americkim mudima.Gdje su se to proslavili Francuzi i Englezi u zadnjih 30 godina kada su samostalno ratovali?Koji to rat dobise i ti silni Amerikanci.Francuzi su i pred Prvi svjetski rat bili sila broj 1 na papiru pa kako prodjose,sta bi sa njima 1940 a imali su armiju jacu tehnicki i po broju vojnika od Njemacke u tom trenutku.
Nikola
@vesko
Taj čuveni prelet ruskog Su-24 je plod mašte. Pratim dešavanja u Siriji i više puta do sad hvatam Ruse u laži, možda se sećate kad su Amerikanci raketirali aerodrom,a Rusi plasirali dezinformacije.
Naime SOHR objavi da je u bici za Palmiru poginulo 250 džihadista,Sirijska vojska tvrdi 500, a Rusi izmišljaju preko 800.
Milan
@Vasko. Opet puno reči, ništa nova, povuci-potegni. Ne treba preterivati ali što jest to treba priznati ma kako bolno bilo. Novi američki nosač aviona klase Ford sa pratećim brodovima predstavlja snagu u tehnološkom smislu koju Rusi neće imati tim tempom još 50 godina bez preterivanja. Najvažniji prateći brod Kuznjecova je remorker. Pametnom dosta. Treba samo zbrojiti ratnu tehniku sa obe strane, a obučenost i tehnološka razina.. da ne pričamo.
BB
Ne možeš svaki oboreni avion „knjižiti“ kao pobjedu u borbi. Dosta je tu zasjeda, provokacija i namjernih incidenata ili neravnopravne borbe (npr. 1999).
A propaganda je tek posebna priča…
atg51
Eurofighter je odlican avion. Nisu Njemacka, Italija, Spanija i Velika Britanija bez iskustva u proizvodnji ratne avijacije. Austrija se zali da je preskup i da im ne odgovara. SAAB im je nudio Gripena jer je njihovo RV tradicionalno bilo vezano za Svedjane, ali ovi su se odlucili za EF i ocito je da su napravili gresku. Jos jednom: EF je odlican avion koji moze da se mjeri sa bilo kojim avionom koji se trenutno koristi u bilo kojem RV. Danas je borbeni avion tako napredan aparat da ne postoji jeftin avion ili jeftino odrzavanje. Vrlo je tesko drzavama koje su do jucer „gurale“ RV sa relativno jeftinim jednomotornim avionima kao sto je Mig-21, F-5 ili Draken, da shvate da moderni dvomotorni avioni kostaju mnogo mnogo vise.
Beduin
F5 ima 2 motora
atg51
Mislio sam konkretno na Austrijsko RV koje je zamijenilo Drakena sa Eurofighterom, pa se nakon toga zalilo da je sat letenja preskup. Naravno da ima F-5 2 motora – izvinjavam se na nespretno napisanoj recenici i hvala za sugestiju! :)
Dušan
EVO JEDAN PRIMER DA ZAPADNO NIJE I SUPERIORNO http://www.konflikty.pl/technika-wojskowa/w-powietrzu/fa-18-hornet-kontra-mig-25-pustynna-burza/
Nikola
Bezvezno je upoređivati F-18 i MiG-25. Čak je i stariji Miraž F1 uspevao da ih obori bez problema. Iranci su sa svojim F-14 oborili 160 iračkih aviona.
vesko
@Milane nisam Vasko nego Vesko.Treba li Rusima nosac aviona koji ima USA?Mislis li da Rusi nemaju sredstva sa kojim mogu da neutralisu taj nosac aviona na Baltiku ili Crnom Moru.Ja opet ponavljam Rusija nije svjetski policajac koji zudi za kontrolom citavog svijeta.Rusija ne zeli da kontrolise sve okeane svijeta zato joj ne trebaju nosaci aviona koje ima Amerika pogotovo ne u tom broju.
@Nikola prica o preletu Su 24 preko americkog razaraca je potekla od Amerikanaca.Ti negdje izjavi da volis Rusiju a ja odavno ne sretoh tolikog rusofoba.Tesko onome koga ti volis.Cuvaj se od samoga sebe.
opet ja
Ne znam da li znate, ali Tajfuni iz prve serije već služe za kanibalizaciju. Izgleda da skupo održavanje uzima danak. RAFu održavanje aviona ide preko privatne firme koja je u obavezi da stalno drži 50% u upotrebi. Pre dve godine od stotiinak nemačkih aviona samo 10 je bilo operativno upotrebljivo.