Direktorat civilnog vazduhoplovstva doneo je odluku o donaciji novčanih sredstava Javnom preduzeću „Aerodrom Niš“ za aerodromske usluge u ukupnom iznosu od deset miliona dinara, saopšteno je iz Direktorata.
Kako navode, Direktorat i „Aerodrom Niš“ potpisali su ugovor o donaciji kojim se predviđa da će namenska sredstva biti utrošena za nabavku rendgenskog uređaja za pregled ručnog prtljaga i stvari koje lica nose sa sobom, kao i za izradu elaborata o ekspertizi poletno-sletne staze, rulne staze i platforme.
– Odluka je donešena na osnovu molbe „Aerodrom Niš“ za donaciju novčanih sredstava na koju je Direktorat odgovorio pozitivno imajući u vidu unapređenje nivoa bezbednosti i obezbeđivanja u civilnom vazduhoplovstvu, kao i funkcionisanja vazdušnog saobraćaja na Aerodromu Niš.
Donacija će pomoći još bezbednije opsluženje vazduhoplovnih avio-prevozioca koji koriste aerodrom u Nišu. Direktorat će nastaviti sa doniranjem sredstava svim subjektima koji utiču na bezbednost i sigurnost neba nad Srbijom, što i jeste apsolutni prioritet naše institucije. – objšanjavaju iz Direktorata.
Vladimir
Lepo. Pohvalno. Korisno.
Nele
Evo i ja imam molbu direktoratu da ulozi jos 10 miliona i da napravi elaborat da se nase dozvole priznaju u Evropi. Ili na primer da ulozi sredstva u jedan normalan GA aerodrom u Srbiji.
Vladimir
Nele,
Odličan predlog u vezi sa jednim organizovanim i funkcionalnim GA Aerodromom u Srbiji.
Ideja postoji već više godina, pokušalo se na više mesta i sa nekoliko sličnih ideja. Nažalost do sada bez rezultata.
Najbolja ideja je bila ideja o Avio Parku Srbije, koji bi na jednom mestu okupio sve što je neophodno za General Aviation.
No kao i sve ostalo što je zasnovano na dobroj ideji, funkcionalnosti i korisnosti nije prošlo razne nivoe Vlasti i Sistema. Ideja je još uvek živa i ko god želi da se iskreno uključi u ideju neka ovde napiše kako vidi ostvarenje same ideje.
O dozvolama samo da ponovim, nije dovoljan elaborat DCV. Potrebna je politička volja u EU, samo zato što bez punopravnog članstva Srbije u EU, članice EASA nemaju obavezu priznavanja naših dozvola.
Mozaik
Vladimire, netacno. Svajcarska, Norveska I Island nisu clanice EU ali jesu integrisane u EASA sistem I njihove dozvole su priznate. Srpski put je ispunjenje ECAA obaveza.
Vladimir
Priznanje dozvola nema nikakve veze sa ECAA. Savetujem da se pogleda EASA websajt.
Mozaik
Niste odgovorili na pitanje da li je Svajcarska clanica EU. Savetujem da proucite evropsko (vazduhoplovno) pravo.
Beduin
Svicarska nije clanica EU.
No, njezino zakonodavstvo je u potpunosti komplementarno s zakonodavstvom EU.
Mozaik
Tako je. A to je dogovoreno sporazumom izmedju EU, EU clanica I Svajcarske. Voila!
Vladimir
Mozaik,
Nema šta da Vam odgovaram na to pitanje. Grešite u osnovnoj postavci.
Letačke dozvole su u nadležnosti EASA. EASA je evropska agencija za civilni saobraćaj.
Ukoliko zemlja nije punopravni član EU, postoji mogućnost priznavanja letačkih dozvola izdatih od strane vazduhoplovnih vlasti te zemlje u EU, ali jedino na dobrovoljnoj osnovi. Svaka članica EASA samostalno odlučuje da li priznaje ili ne, dotičnu dozvolu.
Ukoliko je zemlja članica EU, onda su dozvole izdate od EASA agencije, ne više od vazduhoplovnih vlasti te zemlje.
Jednostavno rečeno, postoji jedna agencija, EASA, za sve zemlje članice EU, a u samim zemljama postoje ispostave EASA. U vezi sa Švajcarskom ili Norveškom, važi identičan princip kao i za Srbiju. Njihove dozvole se priznaju zato što su to ozbiljne, važne države. Nas, nažalost, mnoge zemlje članice EU ne doživljavaju kao takvu Državu. Sa pravom!
Savetujem čitanje EASA propisa. Dostupni su na netu. Naš zakon je samo usklađen sa EASA propisima, ali nije i punopravno uklopljen u EASA.
goran
Interesuje me iz kojih izvora finansiranja je Direktorat donirao ovaj novac.
Obzirom da je Direktorat nadzorno i regulaciono telo kako ce se ova donacija odraziti na sertifikaciju aerodroma Nis? Da li je ovo u skladu sa vazecim propisima koji regulisu rad Direktorata?
Vladimir
Sve je po zakonima. Domaćim i međunarodnim.
DCV ima obavezu, ali i pravo da sredstva kojima raspolaže poboljšava ili gradi sve što je neophodno ili zahtevano da bi vazdušni saobraćaj u Srbiji bio na nivou koji se zahteva međunarodnim sporazumima i konevencijama.