BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 080°04KT 9999 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Muzej vazduhoplovstva: Za prevlačenje B727 i Konvera 440 čekamo deset dana bez kiše; Javila se firma da to učini besplatno U toku pripreme za prevlačenje B727 i Konvera 440 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Muzej vazduhoplovstva: Za prevlačenje B727 i Konvera 440 čekamo deset dana bez kiše; Javila se firma da to učini besplatno

Za najavljenu akciju prevlačenja aviona sa Aerodroma Nikola Tesla u Muzej vazduhoplovstva čekaju se deset dana bez kiše. Firma „Bora Kečić“ preneće B727 i Konver 440 besplatno. U Muzeju su u toku pripreme za prihvatanje ovih letelica, kao i planiranje izrade dela opreme koja će biti korišćena za ovu akciju od sredstava koja su dobrovoljno prikupljena.

Vlasnici trinaest parcela saglasni su da se na njihovim njivama napravi montažna saobraćajnica širine sedam i dužine 650 metara po kojoj će se prevući B727 i Konver. Kako direktor Muzeja, Čedo Milivojević, navodi za Tango Six, novac će vlasnicima biti dat na osnovu proračuna po kojoj bi ceni uništeni rod mogli da prodaju:

– Izračunaćemo koliko se prihoda može dobiti od pšenice koja je uništena u tom delu njiva. Za sada je prikupljeno 140.500 dianara od sedmoro ljudi koji su dobrovoljno uplatili novac za ovu akciju. To će biti potrošeno kako za plaćanje vlasnicima njiva, tako i za izradu nosača i ostale opreme koja je potrebna. –

Prevlačenje aviona izvešće firma „Bora Kečić“.

– Avion ćemo zakačiti sa tri auto dizalice i podići ćemo ga na specijalnu prikolicu koja se razvlači na 55 metara dužine, osiguraćemo ga i obezbediti lancima specijalnim i prevešćemo ga u dužini od otprilike dva kilometra do njegove konačne destinacije – izjavio je pre nekoliko dana za RTS komercijalni direktor firme „Bora Kečić“, Ljubomir Stanojević, i na konstataciju novinara da je dobro što će sve to učiniti besplatno dodao:

– Naravno. –

Prema njegovim rečima, firma ima iskustva u transportu teških mašina, tenkova, ali ne i prevoza aviona, pa će zbog toga  akcija prvobitno biti simulirana na kompjuteru.

U Muzeju kažu da je za prenošenje aviona neophodno da desetak dana vreme bude bez padavina, kao i da shodno prognozi sumnjaju da će to biti u ovom mesecu. U međuvremenu, kažu, ova ustanova kulture se priprema za prihvatanje aviona.

– Na zemljištu koji je pripremila Vojska, tj. 333. inženjeriski bataljnon treba da se izliju plutamenti na koje će avioni da se postave. Biće izlivene betonske ploče za B727 veličine dva puta dva metra (takve dve za glavne noge) i jedna za nosnu nogu. Dubina ploča će biti oko 20-30 cm što bi trebalo da bude dovoljno. Ideja je da ovde izlijemo betonsku ploču sa armaturom jer, primera radi, kod Karavele su stavljene samo betonske ploče i sve je utonulo. B727 težak je oko 40 tona. Za Konver koji je težak oko 11 tona planiramo isto, a An-2 je lagan, oko pet tona, tako da on može da ide na ploču, kao i Daglasi. – objasnio je Darko Mladenović, kustos Muzeja vazduhoplovstva i dodao:

– Za podizanje B727 nam je potrebna čelična šipka od 4 metra dužine – „spreader bar“ da bi avion mogao da se podigne sa tri dizalice. To treba da napravimo, kao i nosače za avione koji će se staviti u prikolicu na kojoj će avion da dođe i da pripremimo zemljište.  Troškovi za pripremu terena i izrada nosača su 180-190 hiljada dinara. U toku je izrada proračuna koliko će koštati „spreader bar“, kao i koliko će se novca dati ljudima preko čijih njiva će proći avioni. –

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

r

znači kad se digne ograda neće van aerodroma moći ni 737 ni an12 (ako ga muzej ikad dobije nazad), jedino će moći dolaziti helikopteri

Odgovori
o

U vašem saopštenju o slučaju mogućeg prisluškivanja u Muzeju vazduhoplovstva koji je pokrenut pred Trećim osnovnim javnim tužilaštvom u Beogradu napisali ste da „Direktor Muzeja vazduhoplovstva, Čedo Milivojević, nije želeo da javno govori o ovom slučaju.“ Takav odgovor nije začudio nikoga ko zna da čita i makar malo razmišlja. Zar da javno govori onaj ko je sve to zakuvao da može da snima razgovore i lica koji vode razgovore o njemu i o onima koji su doveli muzej do ovih grana i njega na to mesto?
Komentar koji ste dali navodeći da je dalo Ministarstvo odbrane: „Prema informacijama iz Muzeja vazduhoplovstva – Beograd video nadzor pokriva ulaz u Muzej i biletarnicu i takav je bezbednosna mera i obaveza odgovornog lica.“ i da je „uvođenje video nadzora u skladu sa nadležnostima i saglasno odredbama čl. 87 Zakona o kulturi, a istim zakonom je predviđena kazna za odgovorno lice ukoliko ne preduzme mere da obezbedi stalni nadzor nad pokretnim kulturnim dobrima.“ je neistina.
Naime, član 87 Zakona o kulturi glasi: „Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „službenom glasniku Republike Srbije“, a primenjivaće se istekom roka od šest meseci od dana njegovog stupanja na snagu.
Odredbu koja reguliše da se obezbedi stalni nadzor pokretnih kulturnih dobara ima u svom članu 87 Zakon o kulturnim dobrima. Međutim, taj član ne zahteva video nadzor ulaza u Muzej i biletarnice nego u prvom stavu „stalni nadzor pokretnih kulturnih dobara od strane osposobljenih radnika“. Koliko znamo kulturno dobro nije zaposleni radnik u biletarnici Petar Nedeljković, iako on ima ogromnu vrednost za Muzej vazduhoplovstva i njegov dosadašnji rad, na čije su radno mesto usmerene kamere i gde je postavljen mikrofon.
Drugi stav ovog člana nalaže da se mogu izlagati kulturna dobra „ako su ta kulturna dobra obezbeđena od požara, fizičko hemijskih i bioloških uzročnika oštećenja i neovlašćenog otuđenja u prostorijama gde se stalno čuvaju i izlažu, kao i mestu privremenog izlaganja“. Ovaj član koji je pogrešno naveden da je iz Zakona o kulturi a ne iz Zakona o kulturnim dobrima upravo govori o pravoj nameri lica koje je postavilo kamere i mikrofone na biletarnici na kojoj se tokom radnog vremena nalazi samo Petar Nedeljković, ali i drugi zaposleni u Muzeju koji su pred njim, bar do sada, slobodno govorili privatnim stvarima ali i o problemima iz Muzeja vazduhoplovstva. Na mestu koje snimaju kamere nema ni jednog kulturnog dobra nad kojim bi trebalo imati stalni nadzor zbog požara, fizičko-hemijskih i bioloških uzročnika, neovlaštenog otuđenja i drugog. Da je tako nešto ozbiljno trebalo da se realizuje taj nadzor bi trebao da se vidi na računaru koji se nalazi na toj biletarnici i da ga mogu videti kako prodavac karata, vodiči i dežurni u Muzeju vazduhoplovstva. O tome bi takođe trebalo da budu informisani i procedurama za postupanje obučeni svi zaposleni u Muzeju vazduhoplovstva. Koliko je zaposlenima poznato ni lice koje je zaduženo za bezbednost u muzeju, a ni lica iz Muzeja JRV, nisu imali pojma o postavljenim kamerama i mikrofonima. Iz svega ovoga može se zaključiti da su kamere i mikrofoni postavljeni protivno svim postojećim zakonima i da je učinjeno krivično delo.

Odgovori
С

Хвала власнику фирме која ће о свом трошку да премести б727 баш леп гест, да је више таквих било би нам много боље…поздрав за све

Odgovori
P

Zna li se sta ce biti sa YU-ANP?

Odgovori
V

Da sam ja vlasnik njive ne bi trazio nikakvu kompenzaciju

Odgovori
Y

Svaka čast firmi koja je ponudila besplatan transport. Imaće lepu referencu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend