Direktorat civilnog vazduhoplovstva započinje inicijativu otvaranja i registracije helidroma u Srbiji

19. jul 2019

[VIDEO] Srpski letač prizemljen blizu granice sa Sirijom, prvi snimci evakuacije za Beograd avionom Turkish Airlinesa

18. jul 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Split juri prema vrhu

16. jul 2019

Predstavljen novi direktor komercijale i strategije Er Srbije Jirži Marek, od danas kompanija počinje da leti iz Niša

15. jul 2019

Montenegro Airlines: Foker 100 na letu prema Moskvi preventivno sleteo u Kalugu zbog pogoršanja zdravstvenog stanja jednog od pilota

10. jul 2019

Montenegro Airlines prevezao više od četvrt miliona putnika za šest meseci 2019. godine

10. jul 2019

Nordica traži 8 milijuna eura od Adrie

10. jul 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se pakirati da ne platite puno zračnoj kompaniji

9. jul 2019

[POSLEDNJA VEST] Stravična vazduhoplovna nesreća na Megatrend Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo, strahuje se da ima žrtava!

2. jul 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto svi novi modeli aviona imaju problema?

2. jul 2019

Novi poslovni rekord Aerodroma Crne Gore – 56 aviona i 11.000 putnika u jednom danu

1. jul 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Može li se Budimpešta desiti u Ljubljani, Zagrebu, Beogradu i Podgorici?

25. jun 2019

Ministarstvo privrede objavilo javni poziv za privatizaciju Jat Tehnike, Početna cena 20,4 miliona evra

25. jun 2019

[POSLEDNJA VEST] MTU gradi postrojenje u Novoj Pazovi, država investira u centar za obuku tehničara

19. jun 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

18. jun 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je FlyBosnia odskočna daska ili mlinski kamen za Sarajevo?

11. jun 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Potpuno nova vrsta avio-kompanije

4. jun 2019

[REPORTAŽA] Dva i po sata do Pakla i nazad, nova snaga Er Srbija marketinga, biznis case iz doba početka i povratak na mesto pobede nakon 12 godina

4. jun 2019

Direktor EUROCONTROL-a: Hvala SMATSA-i, porast saobraćaja iznad Srbije i Crne Gore u sledećoj godini 4,9%

3. jun 2019

Kompanije KLM, SkyNRG i SHV Energy najavile otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG) u Holandiji

31. maj 2019
[HITNO] Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd ne prikupi 20.000 evra Boing 727 i Konver 440 mogu biti zauvek izgubljeni
"Groblje aviona" pored najvećeg hangara Jat Tehnike uskoro počinje da se prazni / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[HITNO] Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd ne prikupi 20.000 evra Boing 727 i Konver 440 mogu biti zauvek izgubljeni

Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd za mesec dana ne prikupi 20.000 evra Boing 727-200 i Konver 440 mogu zauvek ostati unutar ograde Aerodroma Nikola Tesla.

Imamo nešto malo više od 30 dana da se organizujemo ili će avione čekati odlazak u staro gvožđe ili će troškovi naknadnog pomeranja biti toliko veliki da će ono praktično biti neizvodljivo.

Hitno je i da, toliko je dramatično

Priča počinje par meseci ranije kada je Muzej vazduhoplovstva obavešten da Aerodrom Nikola Tesla krajem maja počinje sa radovima na izgradnji nove ograde koja više nikada neće moći da se spusti ne bi li najgabaritnije letelice mogle da izađu. Kustosi Muzeja su već imali spreman plan kako da izvuku sve letelice koje su trenutno u krugu aerodroma i većina njih će, uz demontažu krila, uskoro izaći – DC-3, Lisunov i AN-2 će za koji dan biti prevezeni putem.

Za YU-AKF će verovatno biti pronađeni i nedostajući motori ali prvo mora da se spasi iz budućeg „zatvora“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Međutim, Boingu 727 i Konveru nemoguće je demontirati krila i oni će morati da se prevezu do Muzeja na alternativan način – preko njiva koje idu paralelno sa saobraćajnicom, iza NIS-ovih rezervoara do nove pozicije koja je pre dve nedelje krenula da se priprema.

Kako su za Tango Six rekli u Muzeju, njihov redovan budžet nije u mogućnosti da podnese ovaj trošak i treba im pomoć. Trebaju im donacije kojima će se prikupiti 20.000 evra. Ova cifra predstavlja cenu teškog transporta i ona je određena od strane specijalizovanih firmi koje se bave ovom vrstom posla. U pitanju je trošak mehanizacije i ravnanja njiva kroz koje će se proći. Muzej trenutno bira između nekoliko ponuda ovih firmi ali cena neće biti niža od ovog iznosa.

Civili, vojska, kome se daju pare?

Ova akcija nema veze ni sa „civilima“ ni sa „vojskom“ ni sa dugoročnom sudbinom Muzeja i njegovim finansiranjem.

U pitanju je isključivo spasavanje dva neprocenljivo vredna aviona jugoslovenskog civilnog vazduhoplovstva.

Pare će, kako su nam rekli u Muzeju, biti iskorišćene isključivo za te svrhe. Drugi način trenutno, kako tvrde, ne postoji a ostanak aviona unutar nove ograde će realno biti njihovo dugoročno zarobljavanje. Troškovi prebacivanja kada se postavi nova ograda će biti astronomski i tek ta suma nikada neće biti prikupljena.

Entuzijazam i sva moguća podrška neće spasiti neke od aviona, potrebne su pare / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Posle vesti o svojevrsnoj vlasničkoj transformaciji Muzeja Ministarstvo odbrane je pre dve nedelje doprinelo celoj priči tako što je njihov 333. inženjerski batoljon počeo sa radovima pripreme zemljišta za buduću stajanku na kojoj će biti postavljeni svi pomenuti putnički avioni.

Godinama se priča da bi svi pomogli, da samo neko treba da pozove i organizuje armiju entuzijasta. Evo poziva, evo roka, evo cifre.

Muzej poziva sve koji mogu da pomognu da svoje donacije uplate na žiro-račun ove institucije kod Komercijalne banke:

205-0000000216463-17

 

Detaljnije objašnjenje akcije pogledajte u našem video prilogu:

 

Komentari

P

Zar nije jeftinije angažovati Mi-26 da to prebaci? Valjda ima neki u Mađarskoj, Rumuniji ili Bugarskoj?

Odgovori
M

Pozdravljam ovu inicijativu i nadam se da ce avioni uspeti da se izvuku na vreme.
Ono sto bi muzej trebalo da uradi u cilju privalcenja sredstava je da bar obezbedi ljudima koji uplate recimo vise od 100 evra trajnu besplatnu ulaznicu u znak zahvalnosti.

Odgovori
P

Pitanjce, jel ono rashodovan atr na slici/snimku? Koje oznake?

Odgovori
V
P

@vojislav
Jel se zna njegova sudbina? Kad,kako,zasto?
Hvala

S

Bilo bi dobro da Muzej organizuje crowdfunding akciju na GoFundMe ili nekom slicnom sajtu za donacije iz inostranstva.

Odgovori
i

Kad ova včast može da baci milione Evra na idiotske programe, može da izdrzava i pomaže petu svetsku silu u vazduhoplovsvu kao što je Kraljevina i današnja Srbija.

Odgovori
N

Da li Neko Je Clan Jatove Memory Gdje Je Grupa Velika Da Svak Plati Po 10 Evra Moze Se Nesto Urait
Ima Vise jatovih pilota Rade Vani Gdje Zarudjuju Velike Novce

F

Kao jedinog donatora vidim Air Serbia-u, nacionalnog avioprevoznika. Predmetni avioni su deo bogatog nasleđa ove aviokompanije.

Odgovori
N

Ne kapiram inzinjerija vojske je samo u stanju da poravna i pripremi zemljiste. Nije u stanju da vojnom mehanizacijom prebaci dva aviona?

Odgovori
N

Do Kada moraju Da plate ?

Odgovori
D

Svi smo mi izgubljeni,na vlastitu želju!!!

Odgovori
V

Kakvo ruglo!

Odgovori
Z

Pitanje
Da li postoji mogucnost da se otvori PayPal. slanje novaca iz inostranstva direktno na racun trazi vremena i dodatne troskove (odlazak u Banku + troskovi transfera)

Odgovori
T

Jel ima neki Paypal? Sto su cekali toliko?

Odgovori
C

Država bi mogla da pretvori Muzej u glavnu turističku atrakciju uz umerena ulaganja. Vodeći svetski muzeji čuvaju najvrednije originale, recimo prvi primerak 747, a ako ih nema trend je da se prave kvalitetne replike. Pitanje je da li su vredni baš svi ovi avioni i da li Muzej ima plan da napravi novu zgradu ili makar krov nad eksponatima koje treba sašuvati (kao što je urađenio na muzeju na aerodromu BFI prošle godine). Muzej ima sjajne orignale u postojećoj zgradi kad je u pitanju vojna avijacija ali propadaju eksponati civilne avijacije koje treba sačuvati i koji mogu privući posetioce.

Odgovori
U

Spasite i JAT-ov DC-9 koji služi aerodromskim službama za vežbanje, i devetki je mesto u muzeju!

Odgovori
М

Нека то одради Аеродром Никола Тесла…. И да мало помогну Музеј ваздухопловства,јер је и то лице аеродрома!
Аеродром и није баш уредан,нарочито околина, безидејне површине(има ли ико да се бави пејзажном архитектуром/одржавањем, на аеродрому?)
*Јуче скокнем до аеродрома НТ, налетим на путника у транзиту (Јужно-афричка Република – Лутон,УК), лута аеродромом(остаје један дан ), упутих га да види музеј ваздухопловства- нема табле испред терминала да упути радознале на Музеј – који је 300м из објеката?, …
(Нема туристичке сигнализације, паркови неуредни-прекопани, нема довољно садржаја…нема ко на страном језику да људе информише, анимира …)
И ми хоћемо туризам,…

+ Аеродром НТ издаје латинични? магазин „Терминал?“(име аеродрома),…сервисне инфо?,… а насловна страна типа: “ Добродошли у земљу домаћина“ – лепа добродошлица, али можда треба малчице да се потрудимо на терену, вреди!

Значи, мала организација/координација, и биће Океј,светски. :)

Odgovori
Z

Misko,

sve sto si rekao je tacno. Zelim samo, da tebi i ostalima, skrenem paznju na nesto sto se dogodilo ranije i ovo sada je samo prirodna posledica prethodnih dogadjanja. Dakle, grupa uzurpatora (citaj vojnih penzionera) potpomognuta jos uvek aktivnim vojnim licima iz Ministarstva odbrane, je ucinila sve da vazduhoplovni muzej predje pod drzavu tj. Ministarstvo odbrane. To su uradili tako sto su osnivace muzeja privoleli da svoja prava ali i OBAVEZE prenesu na drzavu tj. Ministarstvo odbrane. Nije ovo prvi put, da se nesto gabaritno prevlaci u Muzej, ali su tada uskakali osnivaci koji su mogli novcano da pomognu (kontrola letenja tj. SMATSA, Aerodrom „Nikola Tesla“, JAT – sada Er Srbija). Sada, osnivaci kazu: „…mi vise nemamo nikakvih obaveza prema muzeju…“. I nazalost su u pravu. Zato sada muzej mora ovako da sakuplja novac, jer je to rezultat rada nestrucnih vojnih penzionera postavljenih dekretom a ne javnim konkursom. Da vam jos nesto kazem: iako je drzava preuzela vazduhoplovni muzej, ona i dalje ne placa nista tom muzeju – cak ni komunalne troskove ni plate zaposlenima! Pa gde to ima? Sta ce sutra da se desi ako sudski izvrsitelji dodju da plene imovinu muzeja, zbog neplacenih rezijskih i komunalnih troskova? Da nece mozda da nas zovu da im placamo i komunalije? Aleksandar Vucic koji je za 10 i po meseci tri puta uredbom postavljao direktora muzeja, rece da drzava ima para. Pa gospodo vojni penzioneri koji reflektirate na platu od 600 evra (pored vojne penzije) izvolite radite nesto. Zasto mi, obicni smrtnici i ljubitelji vazduhoplovstva, da placamo posledice vaseg nerada ili loseg i nestrucnog rada?

V

Jel zna neko kako je Caravella prebacena? Da li je to vojska radila, jel bi po tom principu mogao i 727.

Odgovori
i

Verujem da ovaj portal citaju ljudi iz muzeja, pa stoga, molim vas stavit neki PayPal ili neki ziro za inostranstvo ja bi zeleo nesto da doniram.

Odgovori
Č

KOMERCIJALNA BANKA
INSTRUCTION FOR PAYMENT ORDERS IN FAVOR OF LEGAL ENTITIES IN EUR

Intermediary Bank / Correspodent Bank
SWIFT – BIC DEUTDEFF
Name: DEUTSCHE BANK, AG
City, Country: FRANKFURT AM MAIN, GERMANY
Account with institution / Beneficiary,s Bank
SWIFT – BIC KOBBRSBG
Name: KOMERCIJALNA BANKA AD BEOGRAD
City, Country: 11000 Belgrade, Republic of Serbia
Street: Svetog sSave 14
_________________________________________________________________________
Beneficiary
IBAN / Accont namber: RS35205007190000167878
Company name: MUZEJ VAZDUHOPLOVSTVA BEOGRAD
Street: AERODROM „NIKOLA TESLA
City, Country: Beograd (Zemun), REPUBLIC OF SERBIA

Odgovori
Z

Postovani Gosp Cedo
Dakle da bi uplatio 50 ili 100 CAD potrebno je da
Platim 15 CAD troskova transfera
Platim parking ispred banke (2-8 CAD)
Portrosim 1-2 sata radnog vremena.

U muzeju sam bio 5 puta, imao sam cast da posetim podrum gde obnavljaju eksponate. Moja jako dobra prijateljica je izgubila dedu u 6 Arilskom ratu gde joj je Deda bio pilot, ja deda Solunac se nikada nije vratio iz zarobljenickog logora.
Muzej treba da opstane ali ne po cenu nesposobnih ljudi koji ne mogu da otvore PayPal da bi skupili donacije.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend