Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024
[HITNO] Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd ne prikupi 20.000 evra Boing 727 i Konver 440 mogu biti zauvek izgubljeni
"Groblje aviona" pored najvećeg hangara Jat Tehnike uskoro počinje da se prazni / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[HITNO] Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd ne prikupi 20.000 evra Boing 727 i Konver 440 mogu biti zauvek izgubljeni

Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd za mesec dana ne prikupi 20.000 evra Boing 727-200 i Konver 440 mogu zauvek ostati unutar ograde Aerodroma Nikola Tesla.

Imamo nešto malo više od 30 dana da se organizujemo ili će avione čekati odlazak u staro gvožđe ili će troškovi naknadnog pomeranja biti toliko veliki da će ono praktično biti neizvodljivo.

Hitno je i da, toliko je dramatično

Priča počinje par meseci ranije kada je Muzej vazduhoplovstva obavešten da Aerodrom Nikola Tesla krajem maja počinje sa radovima na izgradnji nove ograde koja više nikada neće moći da se spusti ne bi li najgabaritnije letelice mogle da izađu. Kustosi Muzeja su već imali spreman plan kako da izvuku sve letelice koje su trenutno u krugu aerodroma i većina njih će, uz demontažu krila, uskoro izaći – DC-3, Lisunov i AN-2 će za koji dan biti prevezeni putem.

Za YU-AKF će verovatno biti pronađeni i nedostajući motori ali prvo mora da se spasi iz budućeg „zatvora“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Međutim, Boingu 727 i Konveru nemoguće je demontirati krila i oni će morati da se prevezu do Muzeja na alternativan način – preko njiva koje idu paralelno sa saobraćajnicom, iza NIS-ovih rezervoara do nove pozicije koja je pre dve nedelje krenula da se priprema.

Kako su za Tango Six rekli u Muzeju, njihov redovan budžet nije u mogućnosti da podnese ovaj trošak i treba im pomoć. Trebaju im donacije kojima će se prikupiti 20.000 evra. Ova cifra predstavlja cenu teškog transporta i ona je određena od strane specijalizovanih firmi koje se bave ovom vrstom posla. U pitanju je trošak mehanizacije i ravnanja njiva kroz koje će se proći. Muzej trenutno bira između nekoliko ponuda ovih firmi ali cena neće biti niža od ovog iznosa.

Civili, vojska, kome se daju pare?

Ova akcija nema veze ni sa „civilima“ ni sa „vojskom“ ni sa dugoročnom sudbinom Muzeja i njegovim finansiranjem.

U pitanju je isključivo spasavanje dva neprocenljivo vredna aviona jugoslovenskog civilnog vazduhoplovstva.

Pare će, kako su nam rekli u Muzeju, biti iskorišćene isključivo za te svrhe. Drugi način trenutno, kako tvrde, ne postoji a ostanak aviona unutar nove ograde će realno biti njihovo dugoročno zarobljavanje. Troškovi prebacivanja kada se postavi nova ograda će biti astronomski i tek ta suma nikada neće biti prikupljena.

Entuzijazam i sva moguća podrška neće spasiti neke od aviona, potrebne su pare / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Posle vesti o svojevrsnoj vlasničkoj transformaciji Muzeja Ministarstvo odbrane je pre dve nedelje doprinelo celoj priči tako što je njihov 333. inženjerski batoljon počeo sa radovima pripreme zemljišta za buduću stajanku na kojoj će biti postavljeni svi pomenuti putnički avioni.

Godinama se priča da bi svi pomogli, da samo neko treba da pozove i organizuje armiju entuzijasta. Evo poziva, evo roka, evo cifre.

Muzej poziva sve koji mogu da pomognu da svoje donacije uplate na žiro-račun ove institucije kod Komercijalne banke:

205-0000000216463-17

 

Detaljnije objašnjenje akcije pogledajte u našem video prilogu:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Zar nije jeftinije angažovati Mi-26 da to prebaci? Valjda ima neki u Mađarskoj, Rumuniji ili Bugarskoj?

Odgovori
Mi

Pozdravljam ovu inicijativu i nadam se da ce avioni uspeti da se izvuku na vreme.
Ono sto bi muzej trebalo da uradi u cilju privalcenja sredstava je da bar obezbedi ljudima koji uplate recimo vise od 100 evra trajnu besplatnu ulaznicu u znak zahvalnosti.

Odgovori
Pe

Pitanjce, jel ono rashodovan atr na slici/snimku? Koje oznake?

Odgovori
Vo
Pe

@vojislav
Jel se zna njegova sudbina? Kad,kako,zasto?
Hvala

Se

Bilo bi dobro da Muzej organizuje crowdfunding akciju na GoFundMe ili nekom slicnom sajtu za donacije iz inostranstva.

Odgovori
il

Kad ova včast može da baci milione Evra na idiotske programe, može da izdrzava i pomaže petu svetsku silu u vazduhoplovsvu kao što je Kraljevina i današnja Srbija.

Odgovori
Ne

Da li Neko Je Clan Jatove Memory Gdje Je Grupa Velika Da Svak Plati Po 10 Evra Moze Se Nesto Urait
Ima Vise jatovih pilota Rade Vani Gdje Zarudjuju Velike Novce

Fl

Kao jedinog donatora vidim Air Serbia-u, nacionalnog avioprevoznika. Predmetni avioni su deo bogatog nasleđa ove aviokompanije.

Odgovori
Ne

Ne kapiram inzinjerija vojske je samo u stanju da poravna i pripremi zemljiste. Nije u stanju da vojnom mehanizacijom prebaci dva aviona?

Odgovori
Ne

Do Kada moraju Da plate ?

Odgovori
Du

Svi smo mi izgubljeni,na vlastitu želju!!!

Odgovori
Vo

Kakvo ruglo!

Odgovori
ZZ

Pitanje
Da li postoji mogucnost da se otvori PayPal. slanje novaca iz inostranstva direktno na racun trazi vremena i dodatne troskove (odlazak u Banku + troskovi transfera)

Odgovori
Tr

Jel ima neki Paypal? Sto su cekali toliko?

Odgovori
Ci

Država bi mogla da pretvori Muzej u glavnu turističku atrakciju uz umerena ulaganja. Vodeći svetski muzeji čuvaju najvrednije originale, recimo prvi primerak 747, a ako ih nema trend je da se prave kvalitetne replike. Pitanje je da li su vredni baš svi ovi avioni i da li Muzej ima plan da napravi novu zgradu ili makar krov nad eksponatima koje treba sašuvati (kao što je urađenio na muzeju na aerodromu BFI prošle godine). Muzej ima sjajne orignale u postojećoj zgradi kad je u pitanju vojna avijacija ali propadaju eksponati civilne avijacije koje treba sačuvati i koji mogu privući posetioce.

Odgovori
Ur

Spasite i JAT-ov DC-9 koji služi aerodromskim službama za vežbanje, i devetki je mesto u muzeju!

Odgovori
М

Нека то одради Аеродром Никола Тесла…. И да мало помогну Музеј ваздухопловства,јер је и то лице аеродрома!
Аеродром и није баш уредан,нарочито околина, безидејне површине(има ли ико да се бави пејзажном архитектуром/одржавањем, на аеродрому?)
*Јуче скокнем до аеродрома НТ, налетим на путника у транзиту (Јужно-афричка Република – Лутон,УК), лута аеродромом(остаје један дан ), упутих га да види музеј ваздухопловства- нема табле испред терминала да упути радознале на Музеј – који је 300м из објеката?, …
(Нема туристичке сигнализације, паркови неуредни-прекопани, нема довољно садржаја…нема ко на страном језику да људе информише, анимира …)
И ми хоћемо туризам,…

+ Аеродром НТ издаје латинични? магазин „Терминал?“(име аеродрома),…сервисне инфо?,… а насловна страна типа: “ Добродошли у земљу домаћина“ – лепа добродошлица, али можда треба малчице да се потрудимо на терену, вреди!

Значи, мала организација/координација, и биће Океј,светски. :)

Odgovori
Zo

Misko,

sve sto si rekao je tacno. Zelim samo, da tebi i ostalima, skrenem paznju na nesto sto se dogodilo ranije i ovo sada je samo prirodna posledica prethodnih dogadjanja. Dakle, grupa uzurpatora (citaj vojnih penzionera) potpomognuta jos uvek aktivnim vojnim licima iz Ministarstva odbrane, je ucinila sve da vazduhoplovni muzej predje pod drzavu tj. Ministarstvo odbrane. To su uradili tako sto su osnivace muzeja privoleli da svoja prava ali i OBAVEZE prenesu na drzavu tj. Ministarstvo odbrane. Nije ovo prvi put, da se nesto gabaritno prevlaci u Muzej, ali su tada uskakali osnivaci koji su mogli novcano da pomognu (kontrola letenja tj. SMATSA, Aerodrom „Nikola Tesla“, JAT – sada Er Srbija). Sada, osnivaci kazu: „…mi vise nemamo nikakvih obaveza prema muzeju…“. I nazalost su u pravu. Zato sada muzej mora ovako da sakuplja novac, jer je to rezultat rada nestrucnih vojnih penzionera postavljenih dekretom a ne javnim konkursom. Da vam jos nesto kazem: iako je drzava preuzela vazduhoplovni muzej, ona i dalje ne placa nista tom muzeju – cak ni komunalne troskove ni plate zaposlenima! Pa gde to ima? Sta ce sutra da se desi ako sudski izvrsitelji dodju da plene imovinu muzeja, zbog neplacenih rezijskih i komunalnih troskova? Da nece mozda da nas zovu da im placamo i komunalije? Aleksandar Vucic koji je za 10 i po meseci tri puta uredbom postavljao direktora muzeja, rece da drzava ima para. Pa gospodo vojni penzioneri koji reflektirate na platu od 600 evra (pored vojne penzije) izvolite radite nesto. Zasto mi, obicni smrtnici i ljubitelji vazduhoplovstva, da placamo posledice vaseg nerada ili loseg i nestrucnog rada?

Ve

Jel zna neko kako je Caravella prebacena? Da li je to vojska radila, jel bi po tom principu mogao i 727.

Odgovori
iv

Verujem da ovaj portal citaju ljudi iz muzeja, pa stoga, molim vas stavit neki PayPal ili neki ziro za inostranstvo ja bi zeleo nesto da doniram.

Odgovori
Č

KOMERCIJALNA BANKA
INSTRUCTION FOR PAYMENT ORDERS IN FAVOR OF LEGAL ENTITIES IN EUR

Intermediary Bank / Correspodent Bank
SWIFT – BIC DEUTDEFF
Name: DEUTSCHE BANK, AG
City, Country: FRANKFURT AM MAIN, GERMANY
Account with institution / Beneficiary,s Bank
SWIFT – BIC KOBBRSBG
Name: KOMERCIJALNA BANKA AD BEOGRAD
City, Country: 11000 Belgrade, Republic of Serbia
Street: Svetog sSave 14
_________________________________________________________________________
Beneficiary
IBAN / Accont namber: RS35205007190000167878
Company name: MUZEJ VAZDUHOPLOVSTVA BEOGRAD
Street: AERODROM „NIKOLA TESLA
City, Country: Beograd (Zemun), REPUBLIC OF SERBIA

Odgovori
ZZ

Postovani Gosp Cedo
Dakle da bi uplatio 50 ili 100 CAD potrebno je da
Platim 15 CAD troskova transfera
Platim parking ispred banke (2-8 CAD)
Portrosim 1-2 sata radnog vremena.

U muzeju sam bio 5 puta, imao sam cast da posetim podrum gde obnavljaju eksponate. Moja jako dobra prijateljica je izgubila dedu u 6 Arilskom ratu gde joj je Deda bio pilot, ja deda Solunac se nikada nije vratio iz zarobljenickog logora.
Muzej treba da opstane ali ne po cenu nesposobnih ljudi koji ne mogu da otvore PayPal da bi skupili donacije.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs