Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022

Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

18. avg 2022

Jat Tehnika dobila sertifikate za popravku i održavanje Erbasovih A330 i A320neo kao i sertifikat za remont stajnog trapa na Boingu 737NG

15. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022
[HITNO] Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd ne prikupi 20.000 evra Boing 727 i Konver 440 mogu biti zauvek izgubljeni
"Groblje aviona" pored najvećeg hangara Jat Tehnike uskoro počinje da se prazni / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[HITNO] Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd ne prikupi 20.000 evra Boing 727 i Konver 440 mogu biti zauvek izgubljeni

Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd za mesec dana ne prikupi 20.000 evra Boing 727-200 i Konver 440 mogu zauvek ostati unutar ograde Aerodroma Nikola Tesla.

Imamo nešto malo više od 30 dana da se organizujemo ili će avione čekati odlazak u staro gvožđe ili će troškovi naknadnog pomeranja biti toliko veliki da će ono praktično biti neizvodljivo.

Hitno je i da, toliko je dramatično

Priča počinje par meseci ranije kada je Muzej vazduhoplovstva obavešten da Aerodrom Nikola Tesla krajem maja počinje sa radovima na izgradnji nove ograde koja više nikada neće moći da se spusti ne bi li najgabaritnije letelice mogle da izađu. Kustosi Muzeja su već imali spreman plan kako da izvuku sve letelice koje su trenutno u krugu aerodroma i većina njih će, uz demontažu krila, uskoro izaći – DC-3, Lisunov i AN-2 će za koji dan biti prevezeni putem.

Za YU-AKF će verovatno biti pronađeni i nedostajući motori ali prvo mora da se spasi iz budućeg „zatvora“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Međutim, Boingu 727 i Konveru nemoguće je demontirati krila i oni će morati da se prevezu do Muzeja na alternativan način – preko njiva koje idu paralelno sa saobraćajnicom, iza NIS-ovih rezervoara do nove pozicije koja je pre dve nedelje krenula da se priprema.

Kako su za Tango Six rekli u Muzeju, njihov redovan budžet nije u mogućnosti da podnese ovaj trošak i treba im pomoć. Trebaju im donacije kojima će se prikupiti 20.000 evra. Ova cifra predstavlja cenu teškog transporta i ona je određena od strane specijalizovanih firmi koje se bave ovom vrstom posla. U pitanju je trošak mehanizacije i ravnanja njiva kroz koje će se proći. Muzej trenutno bira između nekoliko ponuda ovih firmi ali cena neće biti niža od ovog iznosa.

Civili, vojska, kome se daju pare?

Ova akcija nema veze ni sa „civilima“ ni sa „vojskom“ ni sa dugoročnom sudbinom Muzeja i njegovim finansiranjem.

U pitanju je isključivo spasavanje dva neprocenljivo vredna aviona jugoslovenskog civilnog vazduhoplovstva.

Pare će, kako su nam rekli u Muzeju, biti iskorišćene isključivo za te svrhe. Drugi način trenutno, kako tvrde, ne postoji a ostanak aviona unutar nove ograde će realno biti njihovo dugoročno zarobljavanje. Troškovi prebacivanja kada se postavi nova ograda će biti astronomski i tek ta suma nikada neće biti prikupljena.

Entuzijazam i sva moguća podrška neće spasiti neke od aviona, potrebne su pare / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Posle vesti o svojevrsnoj vlasničkoj transformaciji Muzeja Ministarstvo odbrane je pre dve nedelje doprinelo celoj priči tako što je njihov 333. inženjerski batoljon počeo sa radovima pripreme zemljišta za buduću stajanku na kojoj će biti postavljeni svi pomenuti putnički avioni.

Godinama se priča da bi svi pomogli, da samo neko treba da pozove i organizuje armiju entuzijasta. Evo poziva, evo roka, evo cifre.

Muzej poziva sve koji mogu da pomognu da svoje donacije uplate na žiro-račun ove institucije kod Komercijalne banke:

205-0000000216463-17

 

Detaljnije objašnjenje akcije pogledajte u našem video prilogu:

 

Komentari

P

Zar nije jeftinije angažovati Mi-26 da to prebaci? Valjda ima neki u Mađarskoj, Rumuniji ili Bugarskoj?

Odgovori
M

Pozdravljam ovu inicijativu i nadam se da ce avioni uspeti da se izvuku na vreme.
Ono sto bi muzej trebalo da uradi u cilju privalcenja sredstava je da bar obezbedi ljudima koji uplate recimo vise od 100 evra trajnu besplatnu ulaznicu u znak zahvalnosti.

Odgovori
P

Pitanjce, jel ono rashodovan atr na slici/snimku? Koje oznake?

Odgovori
V
P

@vojislav
Jel se zna njegova sudbina? Kad,kako,zasto?
Hvala

S

Bilo bi dobro da Muzej organizuje crowdfunding akciju na GoFundMe ili nekom slicnom sajtu za donacije iz inostranstva.

Odgovori
i

Kad ova včast može da baci milione Evra na idiotske programe, može da izdrzava i pomaže petu svetsku silu u vazduhoplovsvu kao što je Kraljevina i današnja Srbija.

Odgovori
N

Da li Neko Je Clan Jatove Memory Gdje Je Grupa Velika Da Svak Plati Po 10 Evra Moze Se Nesto Urait
Ima Vise jatovih pilota Rade Vani Gdje Zarudjuju Velike Novce

F

Kao jedinog donatora vidim Air Serbia-u, nacionalnog avioprevoznika. Predmetni avioni su deo bogatog nasleđa ove aviokompanije.

Odgovori
N

Ne kapiram inzinjerija vojske je samo u stanju da poravna i pripremi zemljiste. Nije u stanju da vojnom mehanizacijom prebaci dva aviona?

Odgovori
N

Do Kada moraju Da plate ?

Odgovori
D

Svi smo mi izgubljeni,na vlastitu želju!!!

Odgovori
V

Kakvo ruglo!

Odgovori
Z

Pitanje
Da li postoji mogucnost da se otvori PayPal. slanje novaca iz inostranstva direktno na racun trazi vremena i dodatne troskove (odlazak u Banku + troskovi transfera)

Odgovori
T

Jel ima neki Paypal? Sto su cekali toliko?

Odgovori
C

Država bi mogla da pretvori Muzej u glavnu turističku atrakciju uz umerena ulaganja. Vodeći svetski muzeji čuvaju najvrednije originale, recimo prvi primerak 747, a ako ih nema trend je da se prave kvalitetne replike. Pitanje je da li su vredni baš svi ovi avioni i da li Muzej ima plan da napravi novu zgradu ili makar krov nad eksponatima koje treba sašuvati (kao što je urađenio na muzeju na aerodromu BFI prošle godine). Muzej ima sjajne orignale u postojećoj zgradi kad je u pitanju vojna avijacija ali propadaju eksponati civilne avijacije koje treba sačuvati i koji mogu privući posetioce.

Odgovori
U

Spasite i JAT-ov DC-9 koji služi aerodromskim službama za vežbanje, i devetki je mesto u muzeju!

Odgovori
М

Нека то одради Аеродром Никола Тесла…. И да мало помогну Музеј ваздухопловства,јер је и то лице аеродрома!
Аеродром и није баш уредан,нарочито околина, безидејне површине(има ли ико да се бави пејзажном архитектуром/одржавањем, на аеродрому?)
*Јуче скокнем до аеродрома НТ, налетим на путника у транзиту (Јужно-афричка Република – Лутон,УК), лута аеродромом(остаје један дан ), упутих га да види музеј ваздухопловства- нема табле испред терминала да упути радознале на Музеј – који је 300м из објеката?, …
(Нема туристичке сигнализације, паркови неуредни-прекопани, нема довољно садржаја…нема ко на страном језику да људе информише, анимира …)
И ми хоћемо туризам,…

+ Аеродром НТ издаје латинични? магазин „Терминал?“(име аеродрома),…сервисне инфо?,… а насловна страна типа: “ Добродошли у земљу домаћина“ – лепа добродошлица, али можда треба малчице да се потрудимо на терену, вреди!

Значи, мала организација/координација, и биће Океј,светски. :)

Odgovori
Z

Misko,

sve sto si rekao je tacno. Zelim samo, da tebi i ostalima, skrenem paznju na nesto sto se dogodilo ranije i ovo sada je samo prirodna posledica prethodnih dogadjanja. Dakle, grupa uzurpatora (citaj vojnih penzionera) potpomognuta jos uvek aktivnim vojnim licima iz Ministarstva odbrane, je ucinila sve da vazduhoplovni muzej predje pod drzavu tj. Ministarstvo odbrane. To su uradili tako sto su osnivace muzeja privoleli da svoja prava ali i OBAVEZE prenesu na drzavu tj. Ministarstvo odbrane. Nije ovo prvi put, da se nesto gabaritno prevlaci u Muzej, ali su tada uskakali osnivaci koji su mogli novcano da pomognu (kontrola letenja tj. SMATSA, Aerodrom „Nikola Tesla“, JAT – sada Er Srbija). Sada, osnivaci kazu: „…mi vise nemamo nikakvih obaveza prema muzeju…“. I nazalost su u pravu. Zato sada muzej mora ovako da sakuplja novac, jer je to rezultat rada nestrucnih vojnih penzionera postavljenih dekretom a ne javnim konkursom. Da vam jos nesto kazem: iako je drzava preuzela vazduhoplovni muzej, ona i dalje ne placa nista tom muzeju – cak ni komunalne troskove ni plate zaposlenima! Pa gde to ima? Sta ce sutra da se desi ako sudski izvrsitelji dodju da plene imovinu muzeja, zbog neplacenih rezijskih i komunalnih troskova? Da nece mozda da nas zovu da im placamo i komunalije? Aleksandar Vucic koji je za 10 i po meseci tri puta uredbom postavljao direktora muzeja, rece da drzava ima para. Pa gospodo vojni penzioneri koji reflektirate na platu od 600 evra (pored vojne penzije) izvolite radite nesto. Zasto mi, obicni smrtnici i ljubitelji vazduhoplovstva, da placamo posledice vaseg nerada ili loseg i nestrucnog rada?

V

Jel zna neko kako je Caravella prebacena? Da li je to vojska radila, jel bi po tom principu mogao i 727.

Odgovori
i

Verujem da ovaj portal citaju ljudi iz muzeja, pa stoga, molim vas stavit neki PayPal ili neki ziro za inostranstvo ja bi zeleo nesto da doniram.

Odgovori
Č

KOMERCIJALNA BANKA
INSTRUCTION FOR PAYMENT ORDERS IN FAVOR OF LEGAL ENTITIES IN EUR

Intermediary Bank / Correspodent Bank
SWIFT – BIC DEUTDEFF
Name: DEUTSCHE BANK, AG
City, Country: FRANKFURT AM MAIN, GERMANY
Account with institution / Beneficiary,s Bank
SWIFT – BIC KOBBRSBG
Name: KOMERCIJALNA BANKA AD BEOGRAD
City, Country: 11000 Belgrade, Republic of Serbia
Street: Svetog sSave 14
_________________________________________________________________________
Beneficiary
IBAN / Accont namber: RS35205007190000167878
Company name: MUZEJ VAZDUHOPLOVSTVA BEOGRAD
Street: AERODROM „NIKOLA TESLA
City, Country: Beograd (Zemun), REPUBLIC OF SERBIA

Odgovori
Z

Postovani Gosp Cedo
Dakle da bi uplatio 50 ili 100 CAD potrebno je da
Platim 15 CAD troskova transfera
Platim parking ispred banke (2-8 CAD)
Portrosim 1-2 sata radnog vremena.

U muzeju sam bio 5 puta, imao sam cast da posetim podrum gde obnavljaju eksponate. Moja jako dobra prijateljica je izgubila dedu u 6 Arilskom ratu gde joj je Deda bio pilot, ja deda Solunac se nikada nije vratio iz zarobljenickog logora.
Muzej treba da opstane ali ne po cenu nesposobnih ljudi koji ne mogu da otvore PayPal da bi skupili donacije.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend