BEG airport status
Ratno Vazduhoplovstvo Mađarske nabavilo avione Zlin Višenamenski avion četvorosed Zlin-143LSi Genius / Foto: Zlin Aircraft

Ratno Vazduhoplovstvo Mađarske nabavilo avione Zlin

Magazin IHS Jane’s Defense Weekly preneo je pre tri dana da je od Ministarstva odbrane Mađarske dobio saopštenje da su za potrebe mađarskih vazduhoplovnih snaga nabavljena četiri laka trenažna i izviđačka aviona češkog proizvođača Zlin Aircraft.

Klipni avioni, dva dvoseda školska Z-242L i dva izviđačka/višenamenska četvoroseda Z-143LSi stići će u vazduhoplovnu bazu Szolnok krajem marta.

Nabavka je realizovana nakon što je kompanija Zlin pobedila na tenderu koji je Ministarstvo odbrane raspisalo 2016. godine. Ugovor koji je vredan 1,8 miliona dolara obuhvata, osim isporuke aviona, zemaljsku opremu, obuku pilota i zemaljskog osoblja.

z242l-peru-top04_max_1363348912
Školski avion Z-242L postigao je solidan uspeh na tržištu. Na fotografiji primerak koji pripada RV Perua / Foto: Zlin Aircraft

Mađarska je za školovanje pilota do sada koristila sovjetske avione Jak-52 i to u rumunskoj varijanti Iak-52. 1994. godine je iz Rumunije nabavljeno 12 primeraka a u udesima su izgubljena dva aviona.

Prvi je izgubljen 2003, drugi 2015. kada je došlo do problema sa motorom a u udesu je jedan pilot zadobio ozbiljne opekotine. Danas su operativna svega tri Iak-52 i nalaze se u sastavu mešovite trenažne eskadrile koja bazira na aerodromu Szolnok.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Do

Zlin je na tenderu pobedio Sovu ili je ona jos jedna maketa iz Utve ?Sta se desava sa tim avioncetom?

Odgovori
Ž

Сова је пројекат који је далеко од реализације.

Zv

Sova je projekat koji je pri kraju realizacije, iako mnogo kasni. Razumljivo je i da ce zapadne zemlje radije nabavljati opremu iz drugih zapadnih zemalja. Osim toga, cak i nasem osutom RV treba vise od 4 ovakva aviona, ako se Sova pokaze kao bolja u eksploatacijiu i jeftinija u odrzavanju, sigurno ce biti razmatrana u kasnijim kupovinama. S obzirom da ce biti slican po specifikacijama (oprema, motor, konstrukcija), i pri tome ima 4 sedista, uz konkurentnu cenu ce dobro proci na trzistu. Zelim Utvi sve najbolje, i optimista sam u vezi Sove.

Be

Ne spada Sova u ovu kategoriju….Sova je vise ekvivakent Zlinu 143….
Za obuku pilota, posebno vojnih, je potreban zrakoplov skloniji akrobacijama, a to Sova nikako nije.

Do

Ili cemo cekati narednih 10 god. Prvu porudzbinu, pa tada krenuti na posao? Nista mi nije jasno sa Utvom.

Ž

Можете ли нам рећи када је извршен први лет? Пошто кажете да је при крају реализације.

Odgovori
Zv

Koliko znam, nije. Kad bude, cucemo :) i nadam se da se nece jos mnogo odugovlaciti.

co

Za bilo kavu priću u vezi upotrebljivosti aviona Sova, treba prvo razmišljati gde nabaviti otprilike 4 miljona eura za razvojna ispitinaj i sertifikaciju prema EASA standardima (CS-23). To traje, usput bar jedno dve godine… Sada vi vidite kao ćete da isplanirate obuku i popunite Training syllabus sa određenim tipovima aviona!? Također treba da znate da Utva 75 nije uspela da pribavi tip sertifikat u svojoj klasi aviona, a Sova je kopija tog aviona bez bitnih izmena!? Bez tip seritifikata obuke na avionu mogu da budu priznate isključivounutar žice! Samo vojna obuka i ništa više! Samo letenje u ograničenom vazdušnom prostoru i ništa više! Jel to želite?!

Odgovori
Co

Avion Sova ne može da zadovolji nekoliko kriterijuma koje nalažu standardi CS-23. Pored problema sa Stabilnošću i upravljivošću tu će biti veliki problem sa karakteristikama prevućenog leta i kovitom! Ove kampanije ispitivanja su jako složene i moraju da ih rade ljudi sa Sertifikatima koje Europa vidi u svom sistemu! Mi takve ljude još uvek nemamo (koji mogu da rade experimentalna ispitivanja, otvaranja anvelope letenja, kompetentnost 1). Improvizacije u ovom smislu, pre ili kasnije, će nas vratiti na sam početak priče zvane „Razvoj avio industrije u Srbiji“.

Odgovori
Do

Eto ti ga sad :( Pomislis da smo uradili dobro avionce…A, na kraju te ljudi ostave komentarima i informacijama sa kojima raspolazu zatecenog… Kako volimo sami sebe da lazemo, a ustvari smo obicne nule i dobri maketari.

Bo

@Dovla, skoro sam na nekom forumu citao prepirku. Sustina je da jos ni jedan nas avion nikada u istoriji od 1945te na ovamo nije radjen prema nekom medjunarodnom standardu. Redovno su nase „pametne glave“ smatrale standarde glupim i insistirale na nekim „nasim resenjima“.

Fl

Nadam se da ce od Sove nesto ispasti,ali ako govorimo o obuci vojnih pilota,tu je Lasta 95.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj