BEG airport status
LYBE 1414:00 Z 340°06KT 6000 SCT007 BKN033 07/06 Q1017 NOSIG=
[TANGO SIX UŽIVO] Otvoren IDEX 2017, Srbija predstavlja nove adute: „Stršljena“, „Miloša“ i „Šumadiju“ Najveći SDPR-ov štand to sada / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[TANGO SIX UŽIVO] Otvoren IDEX 2017, Srbija predstavlja nove adute: „Stršljena“, „Miloša“ i „Šumadiju“

13. međunarodna izložba naoružanja i vojne opreme IDEX 2017 (International Defence Exhibition and Conference) otvorena je danas je u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. U narednih 5 dana, u istom prostoru centra ADNEC (Abu Dhabi National Exhibition Centre) paralelno se održava i 4. izložba NAVDEX 2017 (Naval Defence Exhibition) vezana za mornaričko naoružanje i opremu.

Izložbe se održavaju pod pokroviteljstvom predsednika UAE i glavnokomandujućeg oružanih snaga te države šeika Halife bin Zajeda Al Nahjana a organizatori su kompanija IDEX LLC (pripada Grupi ADNEC) u saradnji sa Ministarstvom odbrane i Generalštabom UAE.

Oružane snage ove zalivske zemlje su kroz zvanične kanale, na IDEX pozvale prijateljske i bratske države a među posetiocima će biti i nekoliko šefova država, ministara odbrane, načelnika generalštaba armija, vojnih atašea i predstavnika diplomatskog kora.

Promotivne i prodajne aktivnosti, dominira oklopna tehnika / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Promotivne i prodajne aktivnosti, dominira oklopna tehnika / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Domaćini su najavili da će ovogodišnji IDEX biti najveći do sada, uz učešće oko 1235 domaćih i inostranih kompanija, iz 57 zemalja. Procenjuje se da će događaj posetiti preko 100000 ljudi kao i oko 1000 predstavnika lokalnih i stranih medija. Poređenja radi, na prethodnoj izložbi IDEX 2015, bilo je 1200 izlagača, skoro 300 novinara, događaj je posetilo oko 101 hiljada ljudi a treba reći i da su tada potpisani ugovori vredni oko 4,6 milijardi evra.

Srbija prisutna u velikom stilu

Srbija će tradicionalno biti predstavljena preko integratora naše odbrambene industrije, kompanije Jugoimport-SDPR J.P. koja nastupa u hali 12. Cilj nastupa biće, kao i uvek, prеzеntacija mogućnosti odbrambеnе industrijе Srbijе, razvojnih i proizvodnih programa kompanije i mogućnost uspostavljanja saradnjе na trеćim tržištima. SDPR je predstavio svoj do sada najveći štand za priredbe ove vrste koji ni malo ne zaostaje za ostalim izlagačima.

Premijera bespilotnog borbenog helikoptera "Stršljen" / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Premijera bespilotnog borbenog helikoptera „Stršljen“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Zvanična delegacija Ministarstva odbrane Srbije broji nekoliko oficira i predvođena je pomoćnikom ministra odbrane za materijalne resurse Nenadom Miloradovićem. U delegaciji je takođe prisutan i general-major Ranko Živak.

U našim medijima su se prteklih meseci pojavile informacije šta bi sve posetioci IDEX-a mogli videti na srpskom štandu. Pored već viđenog i dobro poznatog, pojedini zvaničnici naše države najavljivali su „iznenađenja“.

Premijera "Miloša" / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Premijera „Miloša“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ono što smo mi prvog dana IDEX-a videli je novo terensko oklopno vozilo “Miloš“ konfiguracije 4×4, borbeno vozilo pešadije Lazar 3 sa ruskom borbenom stanicom MB2-03, bespilotni helikopter “Stršljen“ i raketa klase zemlja-zemlja dometa 300 km koja će se zvati „Šumadija“.

Maketa rakete zemlja-zemlja "Šumadija" / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Maketa rakete zemlja-zemlja „Šumadija“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Tango Six je na IDEX-u svih pet dana njegovog trajanja. Očekujte zanimljive izveštaje sa jednog od najvećih i najznačajnijih svetskih sajmova naoružanja i vojne opreme.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

Bravo za Yugoiport SDPR!!!

Odgovori
G

Bravoooo SDPR :)

Б

Опет само макете које не лете

Đ

Hajde da izrazim sumnju u uspeh „Miloša“. Skoro 20 država prave slična vozila, a neke države i po tri različite verzije. Rusi su sa Gaz-ovim Tigrom oborili cenu do skoro neisplativosti za konkurenciju. „Miloš“ je sjajno dizajnirano vozilo u estetskom smislu i ništa više. Čak je poslato na sajam sa jednom greškom. Vidi mu se crna oklopljena rešetka izmešu prednjih točkova koja smanjuje napadni ugao za savlađivanje prepreka. Navodno nije stigao poručeni hladnjak pa je nešto budženo. To će videti ssvaki ekspert. Ali to nije veliki problem i vešti pregovarači mogu da ubede potencijalne kupce da će to biti brzo ispravljeno, kao i nedostatak čekrka za izvlačenje. Problem je što je srpska mašinska industrija uništena od 2001. do danas. Kao za „Lazara“ tako se i za „Miloša“ uvoze motor, menjač, kočni sistem, upravljački sistem, oslanjanje točkova, točkovi, pneumatici, elektronika, pancirne ploče – odnosno oko 90% delova. Gde je tu zarada kada naši radnici nisu jeftiniji od kineskih, ukrajinskih, pakistanskih itd???? Drugi problem je mala serija. Koliko će Vojska Srbije da naruči komada? 100 ili 150??? Kada Rusi, Kinezi, Ameri, Indijci, Indonežani, Brazilci naručuju hiljade kjomada. To što nam je jeftinija inžinjerska i majstorska snaga gubimo na ceni delova jer neće nama Kamins dati motore po ceni koje daje američkim ili britanskim proizvođačima. Iskustvo nas uči da još nijedan primerak „Lazara“ nije prodat ino-kupcu. Zato držimo se mi onoga gde smo najbolji – proizvodnje municije. Neka država uloži velika novčana sredstva da se duplira kapacitet Prvog partizana iz Užica i Milana Blagojevića iz Lučana. A „Miloši“, „Lazari“ su dobri za nabijanje kompleksa komšijama. SDPR-u treba čestita na uspehu NORE ali sve ostalo je slabo prošlo na tržištu…. I dr. Miloradoviću jedno pitanje – vrlo dobro znate da je konstruktorski kadar preopterećen i zašto i dalje forsirate gomilu projekata??? Zar nije bolje da skoncentrišete snage na dva ili tri projekta ali da ti proizvodi budu u svetskom vrhu, ne po pričama Lazanskog, već po broju stranih kupaca???

D

puno pozdrava,molim vas MORAMO DA RAZVIJEMO JACI I VISECEVNI PROTIV VAZDUSNI MITRALJEZ ILI DA SE POSTOJECI KOJE VIDIMO NA POSTAVCI DA SE DUPLIRA ILI TRIPLIRA ,ALI TO JE VEC UPITNIK ZA INZINJERE A NE ZA MENE LAIKA ,JEDNOCEVAC ZAISTA NEMA SANSI DA SE IZBORI SA VAZDUSNIM CILJEVIMA,TOKODJE TREBA RAZVIJATI I EKSPLOZIVNE UDARE SA SENZORIMA ZA OTKRIVANJE ZA ZASTITU OBJEKATA, VOZILA I PESADIJE OD DEJSTVA IZ VAZDUHA KOJI SU DALEKO EFIKASNIJI I JEFTINIJI ZA MASOVNU PROIZVODNJU OD PVO RAKETA

p

Djole
Svaka na mestu. Verovatno pomenuti ustaje svako jutro sa idejom o novom projektu, a od svih prototipova prodato je na prste ruke i to kome, VS. Mozda rade na procenat po prototipu…

B

@Djole ne brini!

Svi uvoze delove. Malo koja drzava sve sama proizvodi! I zapravo to ne radi drzava nego privatni dobavljači.

Imaš li ti auto ili motor?
Razperušaj ga pa ćeš videti koliko delova su iz drzave u kojoj je napravljeno auto. To vazi i za vojna sredstva.

Jesi ti svestan da se danas čak i isti motori koriste u različitim autima a da nepričam o svakom pojedino šarafčiću.

Svaki proizvodjač gleda da nabavi kvalitetne i što moguće jeftinije delove i zato ih nabavljaju u inostranstvu jer ne postoji drzava koja proizvodi sve delove kvalitetne i jeftine.

To je i razlog zašto auta iz istočne evrope nikada nisu stigli kvalitet i cenu kao u zapadnoj evropi, tako i Jugo i Stojadin.

A ne brini se za prodaju. Mi imamo dobre kontakte sa arapskim i afričkim drzavama. Treba samo malo vremena, nemozeš ništa prodati od danas na sutra.
Saudiska Arabija je naručivsla našu municiju za pobunike u Siriji! Mogli su tu robu naručivati i u nekim drugim drzavama!? Verovatno je mi najjeftinije proizvodimo i u dobrom kvalitetu.
Tako će mozda biti i sa Milošom u budućim konfliktima.

Jeftino ali prilično kvalitetno!

Đ

@BELI

Prvo ja sam neko ko može tri knjige da napiše o automobilskoj industriji. Drugo, zamolio bih tebe i ostale da daju ČINJENICE. Fraze „čini mi se“, „poznato je“, „verovatno“ ne piju vodu. Kao neko ko je više puta bio u proizvodnim halama znam šta je sve potrebno za velikoserijsku proizvodnju. Zanimljivo, za vreme SFRJ udeo domaćih delova u najboljim izvoznim proizvodima poput M-84 je bio preko 50 odsto.
Zamolio bih bar Srbe da ne vređaju automobil „jugo“ – prodat je u prve dve godine na američkom tržištu mnogo više nego „fijat 500L“!! Nije lepo zbog npr. pokojnog inžinjera Koste Savića koji je na DMB-ov motor ugradio Boš Motronik isti kakav se ugrađivao u „ferari testarosu“. Tada je Bošu bilo jeftinije da proizvodi samo tri tipa ubrizgavanja zbog unifikacije proizvodnje, samo je softver bio drugačiji. Bio je to prvi motor sa multipoint ubrizgavanjem na svetu u klasi radne zapremine ispod 1.600 ccm. Boš je svake godine slao novogodišnju čestitku pok. konstruktoru Kosti Saviću.
Naravno, da se brinem – kažeš mi ćemo porizvesti vozilo sa najboljim odnosom cena-kvalitet-performanse. Jer nam je radna snaga jeftina?!?! Pa jeftinija je i u slučaju Lazara 2 pa NIJEDAN nije prodat stranom kupcu. Bilo bi lepo kada bi se mogao napraviti jedan video sa uporednim testom „Miloša“ sa ruskim „Tigrom“, italijanskim „Ivekom“, turskom „Kobrom2“ i dalje da ne nabrajam. Za tvoju informaciju u Saudijskoj Arabiji postoji fabrika lakih oklopnih vozila.
Drugo, ima video u kojem se stranim novinarima pre godinu predstavlja fabrika u Veliko Plani i Lazar2. Naš inžinjer je tri puta naglasio da je prednost Lazara u odnosu na konkurenciju što vojnici sede „leđa na leđa“ i tako lakše osmatraju okolinu i pucaju iz vozila. Sada se kod „Miloša“ odustalo od te koncepcije i vojnici sede „licem u lice“ pa mi nije baš jasno kako osmatraju iz vozila i kako pucaju?! Koliko im je vreme reakcije pre nego što im pritrči bombaš samoubica sa prslukom na kojem je 8 kg eksploziva??? Šta radi posada? Ustaje iz sedišta i puca iz klečećeg položaja? Ili nekako drugačije?

B

@Djole

Te „fraze“ se koriste u svakoj zemlji sveta kao normalno objašljenje, samo kod nas to izgleda znači da si slab ili neznaš ništa ako ih koristiš. Pa onda svako tvrdi da zna sve i nikad ne piše „mislim, čuo sam, rekao mi je, itd.“ Zato svi tvrde da znaju sve!

Nevredi raspravljati.

Čim tvoja priča počinje sa „Ja sam neko ko moze tri knjige da napiše…“, sve je jasno.

Razmišljao sam da ti odgovorim na svaku tačku posebno, ali sam odustao.

Ti si stručnjak! …izvini

S

Da se ja pitam, momentalno bi’ sklopio poslovni aranžman između srpske i severnokorejske vojne industrije na bazi razmene vojne tehnike i to na period od 99 godina. U XXI veku – suverena država ne može biti suverena (u modernom smislu te reči) ukoliko njena armija ne poseduje nuklearno naoružanje minimalnog dometa od najmanje 3.000 km. sa minimum od barem 200 bojevih glava minimalne snage od barem 10 Mt. svaka. Sve ispod ovoga je po meni ono što je daleko ispod današnjih svetskih standarda. Srbija se nalazi na takvom mestu – “ na raskrsnici “ svih važnih svetskih puteva i ukoliko želi da opstane, ona mora imati tako jaku udarnu silu da nikom i ne padne napamet da je dira. Ukoliko je Srbiji, nama Srbima i našim srpskim (srbskim – po novokomponovanom) dušebrižnicima u liku vladajuće elite (bez obzira na političku partiju) bitno da budemo tu gde jesmo, ja u perspektivi ne vidim nikakvo drugo rešenje. Ako ovu moju zamisao ne možemo (ili ne smemo) da realizujema, nama sledi samouništenje nacije i to rapidnom brzinom. Demografska slika Srba u Srbiji je zabrinjavajuće loša po Srbe (a fenomenalno dobra za neprijatelje Srba i Srbije). “ Bela kuga “ hara Srbijom u poslednjih 50 i više godina i to enormno velikom brzinom. Rešenje je u davanju najvećih mogućih povlastica i beneficija domaćim stručnjacima iz svih oblasti, treba realizovati gomilu patenata iz svih oblasti, treba ulagati u mlade kadrove, visprene ljude, kreativne, ljude sa vizijom. Takvih u Srbiji danas je nemali broj, ali oni (uglavnom) nisu “ isplivali na površinu “ uglavnom zbog toga što nisu pripadnici niti jedne političke grupacije u Srbiji. Politika ne sme da se meša u inovacije, jer inovacije omogućavaju razvoj svake države, a time naravno i pojačavaju moć trenutne vladajuće klike u svakoj državi. Treba maksimalno ulagati u razvoj i modernizaciju NI “ Vinča “ . Čujem da su plate ljudi sa fakultetskim diplomama u tom institutu ispod republičkog proseka (?!?!?!?!?!?!?). Novca ima u Srbiji – da se ne lažemo, samo što on nije pravilno raspoređen. Koliko samo košta državu i narod raznorazne “ Farme “ , “ Big Brother “ – i, razni ‘e experti “ iz oblasti astrologije koji se ne skidaju sa nekih TV stanica ?!?!?!?!?!?!? Osim toga, imamo mi u Srbiji i nemali broj dušebrižnika koji obožavaju Srbiju, a puni su $, EUR, CHF, … Taj njihov kapital treba upravo usmeriti u razvoj domaće namenske industrije -za dobrobit Srbije. Kratko i jasno. Srbi (dušebrižnici) za Srbe ! U Rusiji od dolaska Putina na vlast u decembru 1999. pa na ovamo – kriminalci su ostali kriminalci, samo s’ tim što ogroman % svog pogatstva moraju da ulažu u domaću vojnu industriju. Rezultat – vidimo. Mi nismo svetska sila, niti imamo pretenziju na bilo čiju teritoriju, ali smo dužni da branimo svoje i to što modernijim i što savremenijim sredstvima. Branili smo je i do sada u poslednjih 800 godina, ali sa vojnom tehnikom koja je UVEK bila barem za tri klase ispod vojne tehnike osvajača. Znam da ću sada biti kritikovan od raznih stručnjaka i “ stručnjaka “ ; experata i “ experata “ za vojni sektor, ali i za ekonomiju, ali jako dobro znam da sam potpuno u pravu i da ovako razmišlja svaki iole normalan i pošten Srbin, a takvih nas je minimum 99,99 % !

D

Cekao sam ovo danas sa nestrpljenjem i moram da priznam da sam odusevljen.Pogotovo sa helikopter-dronom koji je naoruzan sa raketama. Takvo nesto jos nisam video u svetu.Mislim da ce najvecu paznju javnosti izazvati raketa od 300km koja je za svaku pohvalu.Srbija moze da bude ponosna na svoju namensku industriju i na sve te inzinjere koji su neumorno radili dan i noc. Veliko Vam hvala.

Odgovori
k
D

Kiki, nije vazno ima li vec bespilotnih helikoptera. Cijena je faktor. Bitan. NASA-in, Lokidiv, Boingov helikopter kosta bruku para. Ovaj radi isto. Za manje para. Puno manje.

K

Ja ocekujem da ce SDPR u dogledno vreme napraviti i mlazni avion jer
srafciger industrija to omogucava pitanje je samo koliko si konkurentan sa cenom ako ti je uvozna komponenta 90 % !

Odgovori
M

SDRP hoce da pravi G-5 po uzoru na G-4 Super Galeb

D

Imas kuci srafciger. Zato, baci se na posao! Jedva cekam da vidim sta ces napraviti…

M

Pretpostavljam da se raketa samo sklapa (po licenci) kod nas. Ne moze to da se testira ovde.

BPL deluje zanimljivo. Bilo bi lepo videti probne letove.

Nadam se da cemo dobiti vise informacija o ovim novitetima.

Odgovori
F

Raketu razvija domaca firma EDEPRo, koja inace razvija i raketno gorivo…

D

Da li možete detaljno da slikate tehničke karakteristike? Inače ovo izgleda odlično, naši su konačno shvatiti da su dizajn i reklama najbitniji za prodaju.

Odgovori
A

I ja se pridružujem sa željom za tehničkim karaktetistikama. Svaka čast – najbolji ste!

Б

Svaka čast našim lnženjerima i yugoimportu i edepro!Samo napred i neka vas država podrži da i dalje razvijate nove sisteme!Cela Srbija je uz vas samo, hrabro!Srbija!!!!

Odgovori
C

Pridruzujem se cestitkama. Bravo za SDPR jer je sve ovo proizvod domaće industrije do poslednjeg sarafa. Nadamo se da nam nece ukrasti patente na ovom sajmu, to je trebalo drzati u tajnosti jer ovako nesto nema niko.

D

Lepo i korisno se pojaviti na ovakvom sajmu.

Odgovori
J

Jel ima neko informaciju,da li ce se i kada ce se i u kom obimu ovi sistemi uvoditi u VS,ovo sto se moze videti je bas dobro,raduje me kad nabavljamo ali jos vise kad proizvodimo ovakve sisteme pod uslovom da se masovno uvode u nasoj vojsci pre svega.Sto se „sumadije“tice ako mi mozemo da proizvedemo raketu dometa 300km onda su svi nasi problemi reseni :) Voleo bi malo vise infor.o njoj

Odgovori
J

Najverovatnije je reč o licenci za kinesku raketu WS-3A. Pre par meseci se u nekim novinama pojavljivala informacija da ćemo zajedno sa Kinezima proizvoditi te rakete. Izgleda da je ovo upravo to. Izuzetno moćna stvar, domet kao što piše 300km, veoma visoka preciznost, verovatno će biti montirana na Kamaz 6560. Jedino pitanje je u kojoj količini će ovo ući u naoružanje naše vojske( i da li će uopšte ući).

D

Ako je bilo sa Kinezima nesto, onda ce pre biti saradnja, nego licenca. Kineska raketa nema prednje kanare, a resenje komore za sagorevanje je po sistemu koji radi Edepro. U svakom slucaje , trebace nam polygon za testiranje :)

R

Dobra ponuda Jugo importa sdpr i dosta novih proizvoda nadam se dobrom uspehu na idex 2017

Odgovori
B

BTW, svaka čast na ljudima koji su radili na svemu ovome. Neko može reći da je u pitanju maketa ovoga ili onoga, ili da je to daleko od uvođenja u vojnu primjenu, ili nešto slično. Znajte da i maketu treba čestito napraviti, i to je posao, a da ne govorimo o operativnim prototipovima koje „s obrazom“ možete da pokažete na ovakvom sajmu. Tako se privlače investitori za realizaciju projekta. Nema ništa od sjedenja kući. Razvijajte kadar i gledajte svoja posla. Bravo.

Odgovori
Z

Pomaketama srbijaje prvak sveta.ajde nepricajte gluposti ovoje super,ovoje najbolj itd.daliznate koliko vremena tre a od makete do gotovog proizvoda i jos nisi siguran daces prodat.(drzitese vi municije toje zavas n s jbolje) pozdrav…

j

ejde bre hejteri pisss…svaka pohvala za yugo import..samo tako i ako moze jos vise..jos sire…

Odgovori
R

Naš štand izgleda super, nadam se da će se sklopiti i neki povoljni ugovori (što je najvažnije) i čekamo izveštaj šta to drugi nude i šta se najviše traži.

Odgovori
D

Moram priznati da je iznenadjujuce koliko negativnih i pesimistickih komentara je ovde navedeno. komentari poput sravciger industrija ili slicno su suvisni. Stanje u zemlji je izuzetno tesko, ovde mozemo videti barem neki napor da se bilo sta nase napravi.Treba pruziti podrsku,a vremenom cemo i sami proizvoditi te uvozne komponente, ljudi rade na tome. Svaka cast, ide se napred, korak po korak, nista se nije preko noci napravilo.

Odgovori
J

Ne znam zašto te iznenađuje, pa gomila je takvih ljudi koji nikada ničim nisu zadovoljni i svemu nađu zamerku. I što je najgore, nikada neće biti zadovoljni. To je tip ljudi koji danas kukaju kako je plata u Srbiji 250 evra a u Nemačkoj 2000. Kada bi dobili tu platu od 2000 evra onda bi pričali kako je to malo jer je u Emiratima 6000… Jedini lek protiv takvih je ignorisanje.

D

Trebamo nesto da napravimo za elektronsko ratovanje .

Odgovori
V

ja mislim da skuplju predstavu nismo imali prilike da vidimo, jos od snimanja filma Bitka na Neretvi, fali samo Richard Gir umesto Richarda Bartona da provoza Milosha.
Bespilotni helikopter ne cuh da ima ime, al ako nema moze Aleksandar. „proizvodni program – Srpskih vladara“. ne treba nista od podataka, samo da se kaze na kom je mestu SDPR danas kao izvoznik naoruzanja iz Republike Srbije?

Odgovori
S

Uf morava je zakon i strsljan deluje kao dobar projekat to je buducnost borbenih helikoptera

Odgovori
S

Sve sami poluproizvodi.

Odgovori
J

Cak da su i poluproizvodi i do njih treba doci ne padaju ni oni sa neba.Prosto je neverovatno koliko smo pakosni prema sebi,i koliko sebi prebacujemo iste one stvari koje kod drugih hvalimo.Citam na nekim sajtovima kazu „uvozimi delove za ove sisteme“ a sta sve svedi uvoze za jas 39,eurof.t10 prave cetri zemlje izrael uvozi motor za merkavu ali kad to oni rade to je ok.Neki kazu „kakva raketa uzeli smo licencu od kineza“ a onda hvale hrvate sto su uzeli licencu za patriu,e sad licenca za raketu od 300km nije normalna a za kovceg na tockovima jeste.Definitivno stoji ona prica sta je najveca spas za srbiju SRBI,a sta je najveca propast opet SRBI zavisi kako koji.A sto se tice poluproizvoda i to je put do konacnih proizvoda i nadam se da ce biti tako,u svakom slucaju pre par god.su imali samo jedan sklepan Lazar i to 6×6 a ovo vec izgleda mnogo ozbiljnije,samo napred i sto pre sto vise ovoga u Vs,pa i ako imaju mane neka,imaju ih i bvp m80 i bmd i oni hameri sto zderu naftu pa ih koristimo.A mi ko mi da smo izmislili i prestavili i su 35 nasli bi mu manu.

S

@ Joca Nisam pakosan vec realan ako si bot onda to neces razumeti. Pratim desavanja u nasoj namenskoj i osim municije i oruzja nismo nista u stanju da napravimo vec vise od dve decenije. Najbolji primeri su Bumbar, Lasta, Kobac, nova Utva i Morava koje ovde vise niko i ne spomimje. Izlagati poluproizvode i makete nema smisla osim ako nije rec o propagandi i potrazi za investitorom ili partnerom. U svetu Lazar se ne smatra za ozbiljnu konkurenciju.

n

Ludi su opravdano vecinski negativno komentarisali nove prototipove oruzja, zbog prostog razloga sto se radi safciger produkciji, pogresnom naoruzanju na BOV Milos ( umesto 8 PO raketa dometa 10 km, smesan mitraljescic ) i najvecem razocaranju, umesto stealth krstarece rakete dometa 300 km, obicna raketa sa CEPom od mozda 20 metara.

Odgovori
n

zabunom sam napisao ludi umesto ljudi, nisam provokator

z

Ne nisi provokator. Milos nije ni istestiran u voznji samo je zasrafljen za IDEX. I rusku kupolu sa 30 mm topom su nabudzili. Ako nisi pratio vec postoje krstarece ALAS raketle sad rade balisticke Sombor Varazdin, Uzice Split i sl.

R

Druže Ameri na dometu od 300km se hvale sa tim CEP-om od 20m, jer ti znaš koliki je prečnik dejstva ove bojeve glave e pa toliki da te i omaši 100m od tebe neće ostati ništa.
Balističke rakete su skuplje 5 puta od krstarećih raketa na istom dometu a razlog je taj što mogu da imaju višestruko veću bojevu glavu i ne postoji mogućnost da se balistička raketa oboru kao što to može krstareća.
Kad smo kod KR Edepro razvija i takvu na istom dometu i naravno stelt.

P

Na Milosu bi bolje stajao brzometni 4-cevni GSh 7.62 ili snazniji.(verovatno i na Lazaru 4×12.7). I opet ce tesko naci put do stranog kupca.
Verujem u Sumadiju, kao i u helikopter.
Gde se deo meni omiljeni ‘Terminator’?
Ostao zatrpan prototipovima i odbacen zbog ‘navale’ poklonjene-povoljno kupljene tehnike?
U svakom slucaju, pohvala na trudu, ocekujemo da kvalitet opravda sredstva ulozena u projekte.

Odgovori
А

Toлико мржње у коментарима од људи који вероватно нису закуцали две даске заједно а не пројектовали и произвели комплексан производ. Наш проблем је што мислимо да смо паметнији од људи који обављају посао који коментаришемо.

Odgovori
R

Prošle godine naša namenska industrija izvezla naoružanje za 480 miliona evra…sve ostale rapublike exSFRJ zajedno izvezle za 300 miliona evra… i onda neko ima obraza da napada naše fabrike i naziva ih šravciger industrijom. Treba li reči pri tome da su naše fabrike prošle sankcije, do temelja uništene 99-te, pa posle doživele embargo zbog afere Orao i na kraju preživele i eksperta Mlađana Dinkića koji je hteo da ih pozatvara.

Odgovori
K

@Pero Aksentinevic
Potpisano ugovora u tom iznosu, ne i izvezeno.
A to je ogromna razlika, potpisani ugovori mogu da budu i na više godina ili da se ne realizuju do kraja, dok je sam izvoz nešto sasvim drugo i trebalo bi ga gledati u skladu da uvezenim repromaterijalima i proizvodima koje su trebale toj namenskoj industriji. Tek u takvoj jednačini je moguće proceniti uspešnost poslovanja, a sve ove cifre ne moraju uopšte biti dobre ako beleže gubitke.

S

Srbija proizvodi balističke rakete dometa do 300 km. (?!?!?!?!?) Ako je ovo zaista tačno, onda ja bolju vest nisam čuo u poslednjih 30 godina !!! :)

T

@djole bravo djole!!

Odgovori
v

Bilo bi jako dobro da zaista zazivi krstareca raketa dometa 300 km i da se raketne jedinice kopnene vojske opreme sa ovakvim sistemima jer to definitivno nedostaje VS.Nadam se da ce u vremenu koje je pred nama ovaj projekat biti realizovan u svakom slucaju ako se ne moze razviti pouzdan domaci raketni sistem domete 300 km moralo bi se ici na kupovinu takvih sistema iz inostranstva.
Volio bih da se pojavi verzija Lazara opremljena sa ruskim protiv-oklopnim raketama i da se to oklopno vozilo u najbolojoj varijanti uvede u naoruzanje VS.
Sto se tice razvoja oklopnog vozila sa pogonom na 4 tocka i to je potrebno VS i u svakom slucaju ako se ne pokaze dobar domaci projekat moralo bi se ici na kupovinu vozila slicnih Lazaru i Milosu od stranih proizvodjaca.Naravno navijam za domaci proizvod ali ne na ustrb kvaliteta i borbene moci.
Uz unapredjenje Nore treba razmisljati i o razvoju drugih modela samohodne artiljerije manjih kalibara kako topova tako i haubica.
VS se mora opremiti savremenim borbenim sredstvima i oko toga nema pogadjanja.

Odgovori
B

Čujem u komentarima kako je „Bumbar“ otkazan. Da li neko od posjetilaca foruma zna šta je u pitanju? Projekat nije postigao ekonomsko-tehničke ciljeve? Projekat nije prošao testnu fazu proizvoda?

Proizvod mi se nije svidio zbog dometa (volio bih više da se razvijalo nešto manje prenosivo, teže, veće, komplikovanije, ali dometa 3,5km+ i sa brzom raketom), ali mi se čini da se ozbiljno radilo na ovome. Na kraju krajeva- mislim da bi naši ljudi bili kadri da kvalitetno naprave ovo, da se ne kupuju razni „Korneti“, „TOW“-ovi i slično, kad nedaj Bože, zatreba. Zna li neko šta se desilo sa ovim?

S

Bravo za Srbiju i SDPR ,samo nastavite !!!

Odgovori
N

Sad se pitam ,logicno uvecavajuci performanse motora rakete,koliko je tesko sa 300 otici na 600km??

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Падобранац na: Intervju komandanta RV i PVO za “Odbranu“: Unapređene operativne sposobnosti, poboljšan standard pripadnika vida, nedostatak kadra vazduhoplovno-tehničke specijalnosti

@Peruni Не знам како сте дошли до бројке од 60 људи за сва та средства. Набављено је 14 нових хеликоптера, њихов летачки састав је 33 људи. Како сви они раде у сменама а морају да имају слободне дане, годишње одморе, људи су па оду и на боловање треба имати бар по двојицу за свако место,…

14. Feb 2020.Pogledaj

X wing na: Boing i američka Mornarica rade na projektu Loyal Wingman, u istraživanjima koriste i bespilotne EA-18G ‘’Growler’’

Ljudi budite malo ozbiljni a ne kao deca koja bacaju pesak "ameri imaju bolju tehniku ne rusi". Jedana stvar je sigurna jer to piloti odavno kazu da ce letelice biti bezpilotne posto je pilot problem, avion moze da podnese mnogo vise G snaga od pilota . Verovatno je buducnost neka kombinacija operater na zemlji koji…

14. Feb 2020.Pogledaj

alexanto na: Intervju komandanta RV i PVO za “Odbranu“: Unapređene operativne sposobnosti, poboljšan standard pripadnika vida, nedostatak kadra vazduhoplovno-tehničke specijalnosti

@peruni 1. Za sredstva koja sam nabrojao treba mnogo vise od 60 ljudi za upotrebu i odrzavanje. 2. Zaista ne bih da budemo pandam Jermeniji koja je pod ruskom kapom skoro kao u SSSR-u. Porediti nas sa Singapurom i Izraelom je neozbiljno. 3. Nigde (i nikom) ja "ne kukam" i takodje smatram da mozemo i…

14. Feb 2020.Pogledaj

BB na: [INTERVJU] APS – Aviation Parts Service: Prva konferencija, 10 godina borbe za generalnu avijaciju u Srbiji

Svaka čast na aktivnostima vezanim za GA (koja prilično šepa i u svjetskim okvirima a ne samo kod nas). Međutim, fino je zarađivati od generalne avijacije, a ja bih volio da vidim neke programe na promovisanju GA. U smislu ne da pecamo ribu iz bare koja se smanjuje već da tu baru održavamo, poribljavamo i…

14. Feb 2020.Pogledaj

Send this to a friend