BEG airport status
Erbasov simulator letenja za helikopter H145 dobio EASA „level D“ sertifikaciju Simulator H145 ujedno i prvi simulator u Nemačkoj sa EASA level D sertifikacijom / Foto: Erbas Helikopters

Erbasov simulator letenja za helikopter H145 dobio EASA „level D“ sertifikaciju

Simulator letenja za helikoter H145 u Erbas Helikopters Trening Akademiji u Nemačkoj dobio je „level D“ status od strane nemačkog nacionalnog vazduhoplovnog regulatornog tela, saopštio je evropski proizvođač.

– Sa ovim odobrenjem, koje je zapravo najveća moguća sertifikacija za „full filght“ simulator, pilotima koji su kod nas na obuci moći će da se prizna više sati sa simulatora u korist njivog ukupnog pravog naleta.

Simulator pruža našim nacionalnim i međunarodnim mušterijama širok opseg prilika za obuku, posebno za misije u ekstremnim uslovima leta i za vežbanje raznih postupaka prilikom vanrednih okolnosti. Ne samo da je ovo prvi „full flight“ simulator za H145 sertifikovan na svetu, već je ovo i prvi helikopterski simulator u Nemačkoj koji je dobio EASA „level D“ sertifikaciju. – poručuju iz Erbasa.

Izgled simulatora spolja / Foto: Erbas Helikopters

„Level D“ helikopterski simulatori moraju ispuniti zahtev za mogućnost pokretljivosti u šest osa kretanja, moraju pružati opseg pogleda kroz kokpit veći od 180 stepeni uz verno podražavanje akustičnih i vizuelnih elemenata koji se doživljavaju tokom leta.

– Simulator letenja za H145 je pogodan za početne i „refrešer“ kurseve, za specifične kurseve posvećene vanrednim postupcima u letu, za letove koji se izvode u IFR uslovima, zatim u uslovima letenja od obale ka vodenim površinama i noću uz upotrebu NVG sistema. Svake godine kroz ovake kurseve u našoj Trening Akademiji prođe oko 400 pilota koji nalete preko 1500 sati. – stoji u saopštenju.

Podsetimo, Srbija je od Erbasa naručila devet helikoptera H145M od kojih će šest letelica biti isporučeno vojsci a tri policiji.





[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ma

Na jednom Britanskom portalu sam slušao prilog o H145M,i baš se spominje da je Srbija prva naručila H145M,uz paket H-Force,i da će nam uz kupovinu ovih devet biti donirana još četiri H145M,jer se zna cena simulatora.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlad na: [ANALIZA] Prvi deo: Koliko su i kako saveznici opremili i naoružali ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovnu odbranu Ukrajine

Petrovic Dusan, Šta misliš, otkuda onolika panika na zapadu sa zadnjim ruskim ofanzivnim dejstvima. Kada odbranbeni front padne strana koja izvodi ofanzivne akcije protiv sebe ima samo svoju logistiku. Ukrajina je ogromna država. Realno, Ruse prostor posle Dnjepra ne zanima. Ali zato, Herson, Odesu, Zaparožje i Harkov Rusi sigurno neće prepustiti zapadu. Za ove skoro…

23. Jun 2025.Pogledaj

Vlad na: [ANALIZA] Prvi deo: Koliko su i kako saveznici opremili i naoružali ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovnu odbranu Ukrajine

Petrovic Dusan, Pitanje koliko je i operativnih F16 ostalo s obzirom da Rusi već nekoliko puta u zadnjih mesec dana bombarduju aerodrome i to baš žestoko. Postroji priča da Ukrajinci pokušavaju da sačuvaju Miraže i F16 tako što ih baziraju u okolnim zemljama pa u Ukrajinu doleću samo pred napad na ciljeve. Uglavnom, što više…

23. Jun 2025.Pogledaj