BEG airport status
Ministar odbrane za RTS: započinju pregovori oko kupovine helikoptera, rano je govoriti o sistemu S-300 U Moskvi postignut načelni dogovor o nabavci 6 helikoptera Mi-17 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ministar odbrane za RTS: započinju pregovori oko kupovine helikoptera, rano je govoriti o sistemu S-300

Jedan od rezultata razgovora srpskog i ruskog predsednika u Moskvi je dalja modernizacija vojne tehnike i borbenih sistema. To je jutros na Dnevniku Radio-Televizije Srbije izjavio Ministar odbrane Aleksandar Vulin koji je bio deo visoke delegacije Srbije koja je od 18. do 20. decembra boravila u Rusiji.

Govoreći o potencijalnoj nabavci novih oružanih sistema ministar Vulin je rekao da je poseta bila veoma korisna i da je potvrdila da se sve što je dogovororeno u prethodnom periodu realizuje na vreme čak i pre rokova.

Ono što je ministar konkretno spomenuo je da je postignut načelni dogovor o nabavci šest helikoptera Mi-17 ali i da je još rano govoriti o kupovini raketnog sistema PVO S-300 :

– Započećemo intenzivne pregovore o kupovini helikoptera a što se tiče sistema S-300 o tome je rano govoriti, ozbiljne države o tako važnim potezima izveštavaju javnost kada dođe vreme da se to desi. Veoma je važno da ćemo raditi na formiranju helikopterskog centra, za remont helikoptera za ovaj deo sveta. “Moma Stanojlović“ već radi remont dva helikoptera za Makedoniju. Time ćemo nastaviti jačanje naše vojske ali i opreme. Dogovorena je dalja modernizacija oklopnih jedinica i drugih borbenih sistema naše vojske – rekao je ministar odbrane za RTS.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Odlicna vest malo po malo avijacija se oporavlja !!!

Odgovori
Mi

Tako je Jovane.
Podrska za bilo koju nabavku. Dosta su nas unistavali .

SR

Bas tako odlicne vesti posebno novi helikopteri,ali i remontni zavod za helikoptere „MIL “ jako dobra stvar,kao i modernizacija oklopnih jedinica.Sto se S-300 tice za to ima vremena ,u Martu ce se znati nesto preciznije o tome,jer tada zvanican delegacija Srbije treba da poseti ,Belorusiju,naravno i Rusija se tu pita,sto se njih tice u pregovore moze da se udje sa Belorusima,,tacnije dali su zeleno svetlo ,kada za to dodje vreme a to ce biti kroz 3-4 meseca.

ni

hvala Bogu napokon nesto lepo i za RV

Odgovori
Pe

Zaista, sta god mislili o SNS itd, cinjenica je da se neki pomaci vide, a ranije dugo nista nisu radili, osim krajnje nuznog (remont preostalih Migova itd)

Odgovori
Е

Све је то ок,али без нових система ваздушне одбране,заиста је врло тешко ослонити се на модернизоване системе попут Неве,Куба,стреле…. Они су до сада требали нешто да наруче попут… С-300 (В,П,ПМУ-2,ВМ Антлеј 2500 итд.) , Бук-М2,Панцир С-1,ТОР-М2…. Нешто од тога,шта год било за почетак… Ок куповина Ми 17 6 комада, врв ће бити набављени са наоружањем,али ми немамо хеликоптере и то јуришне попут Ми-35М који је донекле и транспортни, и Ка-52 који је у самом врху своје намене… Мада смо некад имали 2 комада Ми-24 који су били у не војној формацији,сада нажалост та два хеликптера су у власништву војске,и труле,али ни то није битно…важно да су они обављали свој посао одлично 99-те.

Go

Nabavka ovih helikoptera se placa cena S-300 nama su svakako potrebni a time se dobija dozvola od Rusije za isporuku iz Belorusije

Е

GoranNS
Само се надам да ће бити С-300В из Белорусије,и надам се да ће се тај систем модернизовати на С-300ВМ Антлеј 2500 у Русији. И питање је шта уговоре,колико….нама је дивизион мало…али боље ишта него ништа. Али ако се узне тај систем, уз њега мора бити и Панцир… Има ту проблема доста.

BS

@El maestro
Uz sve to moraju da idu i Ose i Tunguske.

Е

BS:
Ма какве Осе и Тунгуске,то је све застарело…. Зашто узимати Тунгуску,ако већ иде Панцир уз С-300…

Ž

Можда зато што један Панцир кошта 20 милиона долара и мораш купити нов а Тунгуску можеш да добијеш као донацију или за мало новца.

Уз С-300 се мора обавезно узети нешто што ће да га брани, у КоВ Русије прстен чине Тор-Бук-С-300В.

Е

Živojin Banković:
Па донекле је тако,мада искрено не верујем да би нам дали Тунгуску џабе,ал хајд…највероватније уз мало новца,ее сад модернизована Тунгуска М/М1,колико би то нама користило,и колико би то коштало,врв су проценили све опције у ВС… Али Панцир је ств добар, једино што неволим што је на камиону,и то није ни оклопљен,али постављена је тактички на камион,због мобилности….

Ж

Можда нам не би дали Тунгуску џабе али би то било далеко јефтиније него Панцир. А можда би нам и донирали уз услов да се модернизује.

Проблем са Невама и Кубовима су ресурси са ракетама, они су одавно исцурели па се сада довијамо како знамо. Не могу та два система још дуго.

Ако причамо о Панциру, један систем (једно возило) најновије верзије Панцир-СМ може да замени дивизион Неве.

BS

Ja mislim da bi nama odlicno dosla neka vojna saradnja (u vidu da nam daju nesto dzabe) sa Indijom. Imaju najbolje primerke ruskog naoruzanja, vrlo cesto i jace verzije od osnovnih, brinu se o njima bolje nego rusi, i imaju svega u ogromnim kolicinama, a trenutno idu u veliku modernizaciju, znaci imace viskove. Plus bi se evropljani mnogo manje bunili… Ali za tako nesto je potrebna naravno ozbiljna diplomatija, a ne Dacic. Samo da smislimo neku pricu, npr. staro prijateljstvo sa Dzavaharlalom Nehruom…

BS

@Zivojin B.
Nama bi verovatno trebala dva sistema s300, za sada nepoznate verzije, koji broj Pancira bi bio potreban za njihovu odbranu, a verovatno bi nam trebalo i neko oruzje kratkog dometa, a da nisu strele-10. Kombinacija TOR-Buk bi svakako bila preskupa…

Е

Живојин Банковић:
Слажем се,на крају крајева добродошло је све што дође…само да се помакнемо од 1960-70-80-тих…Видећемо шта ће бити.

sl

Priča o S-300 datira još iz polovine 90tih. Služio sam vojni rok u Gardi 96/97 i jedan ozbiljan oficir kapetan prve klase,zaboravio sam mu ime,prilikom nekog predavanja o novom naoružanju, nam je rekao da VJ planira da u roku od dve godine nabavi S-300 i Tunguske, i da su razgovori sa ruskom stranom u podmakloj fazi. Izgleda da su tu informaciju čuli i naši prijatelji amerikanci i rešili da nas izbombarduju na vreme pre nego što se opremimo sa S-300. 1998 u oktobru je sve već bilo spremno za bombing ,ali ih je zeznuo major Bineli,ostalo je istorija…

Odgovori
sl

Kupovina jos 6 helikoptera tipa Mi17v5 bi bilo dobro resenje, kako iz operativnog, tako i iz logistickog ugla.
Sa druge strane, o nabavci S300 slusam jos od 1985.(!!!) i pre bih rekao da je kasno, a ne „rano“ o njemu govoriti. Osim toga, za ovih 30+ godina placeno je studija i istampano papira u vezi S300 (da ne govorimo i o kolicini istrosenih zuba) da je mogao S300PS da se isplati…

Odgovori
Ra

jel ima sta proizvedeno domace? Radar maketa sa partnera do 350 km? Maketa Sumadija rakete do 300 km? Maketa Alasa do 50 km ? Makete oklopnih vozila milos i lazar? Sta bi sa porudzbinom do 800 komada? Jel su naoruzani ti helikopteri mi-17 ? Jel imaju kuku i vedro domace proizvodnje za pozar? kuku za gorsku sluzbu ? Mi-17 Medvac kit za transport povredjenih? BVP M-80 jer modernizovan u 14 oktobru ? Jel su proizveli oklopni kamion za vucni voz ili vojsku u Srbautu? Ponos danas na N1 prica da gledaju sistem od 50 do 150 km :-)

Е

Radmila Ronhill:
Нису то све макете, то су прототипи,и разноразни пројекти модернизације, неки су изашли из стања прототипа,неки се тестирају,неки су на чекању,чекају се интересовање и новац за израду таквих возила,оруђа како год…има ту колико хоћеш верзија…и године имају да прођу док се то не уведе у ОУ ВС….

@ Radmila
Mi-17 ce biti sa naoruzanjem uskoro. UPK-23-250 plus B-8V20. „Kuku i vedro“ nemaju domace, niti ce biti domace, ali ce biti ruska brava za nosenje podvesnog teeta plus kanadsko vedro za borbu protiv pozara. „Kuka za gorsku sluzbu“ ne znam sta je, verovatno mislite na dizalicu SLG 300 koja je vec na helikopteru. Imaju i spasilacku opremu u kompletu.

Ra

page
To ti kada nemas tehnicki zavod,cnc masinu,livnicu itd…Kuku mozes da uzmes sa bilo koje dizalice za terrée koja je certifokovana na odredjenu tezinu?( sastav metala) recimo 5 tona dizalica. Gorska sluzba je jedna na nivo Srbije…sluzi za spasavanje.

@ Radmila
Pa na dnu sajle od te dizalice postoji karabin (kuka) na koju se kaci odgovarajuci teret (oprema). To je sastavni deo SLG-300.

Ma

Kad već govorimo o PVO sistemi, Živojine B. šta mislite koja verzija bi najviše odgovarala potrebama naše vojske!? Naravno ako je u pitanju izbor između S 300 V, S-300 PMU i S-300 VM antej 2500!? Svaki od navedenih sistema ima svojih prednosti i mana naravno.
Evo jednog odličnog teksta o razvoju sistema S 300 i S 400 kao i svim njihovim modifikacijama, i vrstama raketa u linku koji sledi.
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2016/11/02/s-400-triumph-sa-21-growler-air-defence-missile-system/
Hvala unapred na odgovoru!

Odgovori
Ž

Све верзије које сте поменули би нам одговарале, знате и сами са чиме данас располажемо па би набавка било које варијанте С-300 био велики напредак. Све то наравно треба да одобри Русија у којој би се радили ремонти па и могућа модернизација која је пожељна. Говоримо наравно о могућој донацији белоруских С-300В који би требали да су бар на нивоу В2 (можда и нису или јесте део).

Само да подсетим да је С-300ВМ Антеј-2500 најсавременија извозна верзија С-300В која се још увек нуди као нова. Са друге стране производња система фамилије С-300П је престала, данас се производи С-400.

Међутим набавком само С-300 се не решава проблем, потребно је и нешто што ће га штитити. Треба набавити лаки преносиви ракетни систем ПВО за замену Стреле-2 и Игле, лаки мобилни ракетни систем ПВО за замену Стреле-1 и 10, средњи мобилни РС ПВО за замену Неве и Куба.

А све то још додатно треба увезати набавком Командно-информационих система. Такође требају нам и нови радари свих врста и намена.

Е

Živojin Banković
Не би требало избацивати и КУБ-ове и Неве из оперативне употребе иако би набавили све што нам треба од ПВО,модернизована су оба система,на крају крајева боље имати слојевиту и гушћу ПВО него ређу,а било шта да набавимо,немамо ми пара да обезбедимо у довољној количини да покријемо нашу земљу….А што се тиче С-300, без Антлеја 2500,модернизованог или новог невреди ништа…мсм вреди имати и С-300П,и С-300В, али то је већ совјетско,много тога мора да се усаврши,и наравно сигурно је модерниије од Неве и Куба.

Ж

Само ћу Вам рећи да је последња ракета за систем Куб набављена 1983.

Сами закључите какво је стање са ресурсима….

Не може то још дуго, право је чудо што ПВО и даље опстаје са тим старим системима.

Ma

@Живојин Банковић Jos je vece cudo da su raketasi u Bugarskoj pogodili mete sa svih pet raketa :).

Е

Живојин Банковић:
Слажем се ресурси су ресурси,може и то да се продужи,али све док могу не треба и избацивати, пошто је и овако одрађена модернизација и Куба и неве… А то што је старо шта да се ради то је требало одавно да се мисли…. скоро две деценије је прошло а да ништа није купљено у том сегменту. Џабе нама и авиони,и хеликоптери,тенкови,оклопна,болнице итд…кад дођу и поруше,а ти немаш чиме да их,упозориш и спречиш и да крену…

Mr

потписујем да су ракете за Куб старије од појединих коментатора овде! :D

op

Faza A nula…
Kasnije će doći do faze A1 itd…
A što se tiče SNSa i njihvog doprinosa očigledno je neko zaboravio da je sa njihovom vlašću, tada SRS, i podrškom SPSu došlo do raspada SFRJ i uništavanja države i vojske.

Odgovori
de

da li je neko video s-300V raketa SA-12A je teska 1,8t, a SA-12B skoro 6 t, gotovo kao strategijski presretac SH-11 gorgon, gusenicari su teski 45 t a radari se vide sa meseca, uz to vodjenje im je poluaktivno, Antey 2500 ili kamionske verzije VMK su ogranicene modernizacije, ali sta ce to nama, znate li koliko broji ljudi baterija s-300,
masta radi svasta

Odgovori
je

Ala vi mlatite praznu slamu…

Odgovori
Ne

Gospodine Živojin Banković, da li helikopteri koji se nabavljaju su samo transportne namene ili imaju mogucnost za borena dejstvovanja i ukoliko da, koje borbene mogucnosti ima?

Odgovori
Ж

Званично је речено да ће бити наоружани.

Највероватније ће имати лансере невођених ракетних зрна и контејнере са топовима.

Sr

Nama su potrebni novi savremeni sistemi pvo, moramo da znamo šta hoćemo, da postoji strategija zaštite i odbrane vazdušnog prostora.
Vojni stručnjaci iz oblasti RV i PVO-a i Vojina treba da dostave državnom frhu šta nam je potrebno i koliko diviziona dugog dometa, srednjeg i kratkog za zaštitu i pokrivenost celokupnog vazdušnog prostora. Sve ovo je mi deluje jako neozbiljno, a realno ništa se nije ni dogovorilo ni pokrenulo za nabavku pvo sistema samo priče i nagađanja po žutoj štampi i izjave koje kakvih vojnih komentatora. Ako su Kubu istekli resursi, kako komentarišu mnogi a oni su 1983 godište kako onda S-300V koji je proizveden otprilike u isto vreme recimo njemu nisu, i šta će nam zastarela Tunguska. A pošto naš komadant sve što kupuje uzima po 6 komada ne znam zašto toliko voli taj broj 6 onda i pvo sisteme ako kupi biće 6 komada,
dovoljno da odbrani recimo Zeleni venac… a ne Srbiju..

Odgovori
Mi

A da malo demistifikujemo stvari Srdan.Kog kvaliteta su ti strucnjaci iz oblasti RV i PVO !? Ako su mozda okvalifikovane diplome dosle na iskustvima sa zastarelih sistema n.p.r. – koliko oni realno mogu proceniti trenutnu situaciju u svetu povodom vase fraze “savremeno“ !?

Zato cemu prosipanje nekih fraza.

VS ne moze ici u korak sa vremenom ako nema vojno tehnicke saradnje sa 30% firmi koje su u vrhu tehnoloskih dostignuca.To kosta vremena i konstantnih izdvajanja.

Politicki Rusi trenutno su voljni dati njihove eksportne tehnologije po pristupacnijim cenama, za sve bolje mora se napraviti dugorocni plan.I za vasu informaciju Tunguska nije zastarela tehnologija, tacno se zna za koje kopnene motorizovane trupe se upotrebljava.

Pe

@Srdan
Ja samo ne znam zasto vecina komentatora ovde polazi od toga da treba da experti nisu konsultovani itd…pa koliko ja znam a znam vrlo pouzdano ovo i jeste doslo od strucnjaka kao predlog da se kako tako unaprijedi nas RV i PVO..nije ovo prica od juce niti je stihijska..pa npr na tom modusu da se uradi neko zanavljanje PVO sa ogranicenim novcanim sredstvima se sa Rusima se radi na opcijama unazad nekolijo godina, pa odatle i Bjelorusi u toj prici i nista nije od juce. Samo sada je vjerovatno doslo do nekih rjesenja prihvatljivih za sve strane pa se moze ocekivati nabavka. Nasi strucnjaci i experti za RV i PVO su i vodili razgovore i znaju vrlo dobro sta hoce…zato ja ne bih brinuo previse oko toga i izmisljo toplu vodu, samo neka ti novi sistemi udju u naoruzanje sto prije. Pozdrav.

Ж

С-300В је уведен у наоружање 1988.

Ако немамо новца за скупи Панцир онда нам преостаје Тунгуска која би заменила системе СТрела-1 и Стрела 10.

ВОЈИН је део РВ и ПВО и заједно са ловачком авијацијом и артиљеријско-ракетним јединицама чини систем ПВО. Тај систем није комплетан без једног од три набројана елемента.

Зато треба набавити и радаре као и Командно-информационе системе и наравно ловачке авионе.

Do

Vlalentino i masta mogu svasta. Odusevljen sam kako nasi ljudi ,,palamude“ Nama treba ovo, nama treba ono. Meni treba da bezim napolje…. Letos bio i video gde smo… Ostajte ljudi i smisljajte ratne strategije…

Odgovori
Ba

Nadam se da se greske koje je napravio Milosevica nece ponoviti. tu gresku platili smo skupo, preko 100 milijsrdi dolara. Od vojnog vrha trazena je kupovina s-300, nisu hteli da kupe misleci da necemo biti napadnuti. Cini mi se da je sada slicna situacija Srbija mora da nabavi ovaj system inace sve sto smo prosli moze da se ponovi. Mora da se otvori proces odgovornosti koje odgovoran za urasavanje odbrambene sposobnosti Srbije.

Odgovori
Mr

сада већ далеке 1997.године рађен је предлог модернизације РВ и ПВО (ген Вучинић и Величковић), с’тиме да је корекција предлога рађена и 1998.године. по том предлогу, тадашња СРЈ, од браће Руса иште за потребе ПВО:
2-3 рд (ракетна дивизиона) С-300ПМУ-1,
3-4 рб (ракетне баКтерије) ТОР-М-1.
наши би били задовољни и са:
2 рд С-300ПМУ-1,
2-3 пука система БУК-1,
3-4 рд ТОР-М-1,
15-20 рб ИГЛА,
2-3 тродимензионална или дводимензионална радара.

…нажалост, тадашњи председник Русије, Борис Јељцин одлучује: ЊЕТ!

Odgovori
ma

Sto ljudi sto cudi, sto kaze narod. Nama ce trebati sistem i sa velikim dometom bio to S300, Antey2500, S350 ili S400. Oni koji se zanose da nam nije potreban takav sistem ili ne znaju dovoljno nasu istoriju ili nista nisu naucili iz nje. Zato nam se ta istorija redovno ponavlja. Hteli mi da dresimo kesu ili ne Srbiji je potreban jedan sistem koji bi imao domet preko 100km. Neki kazu okruzeni smo nato paktom sta ce nam sve to. Valjda je poenta toga da bas zato treba imati nesto za adekvatan odgovor. Nikako Srbin da se uzme u pamet jednom za sva vremena. Svaki odbranbeni rat koji smo imali docekivali smo potpuno nespremni i bez adekvatnog oruzja zato smo prolazili sa ogromnim zrtvama. Kazu neki nece biti vise ratova na Balkanu, niko ne zna sta donosi sutra? Rat se stvori za 5 minuta, tesko je sacuvati mir. U zadnje vreme iz Vasingtona opet se cuje iz nekih visokih krugova da bi trebalo ponoviti 99tu god. ako ne pristanemo na neke njihove muzicke zelje. A Srbi i dalje neka spavaju zimskim snom i dalje neka se pitaju treba li nam ovo ili ono. Skupo ovo skupo ono , onda ne treba ni da postojimo kada nismo sposobni ni za sta. 3-4 diviziona Sistema Antey2500 ili neki slicnih mogucnosti uz buk m2, tor ili pancis s bi nam zagarantovali sigurno nebo za narednih 20 god uz odredjene modernizacije. A da li ce to Srbija nabaviti ili ne to je na njenu odgovornost ako uopste vise ima odgovornih u ovoj zemlji jer tako vole da se predstavljaju, ako uopste znaju sta je to odgovornost preama narodu i drzavi?

Odgovori
Bo

Ne znam zašto kupujemo samo Mi17V5 verziju ona borbena verzija kao što hrvati imaju je dobra i može valjda da se koristi kao transportni helikopter. A S300 koliko koštaju rakete, sigurno 2-3miliona komad ako je moderniji sistem kao VM ili PMU2. Jel zna neko koliko košta kineski HQ9A? Nama trebaju sistemi za elektronsko ratovanje i odbranu to je vazno u modernim ratovima niko ne misli na to.

Odgovori
Mi

Bobi misle odredjeni ljudi na sisteme za protiv elektronsku borbu, ali zackoljica jeste sto to niko za sada ne nudi eksportnu verziju na zavidnom nivou.Zato kao papagaj ponavljam vojno tehnicka saradnja je jedini vid do TOT.Samo tako mozemo napraviti nesto vredno pomena za sledecu dekadu.

A tu treba ulagati prvenstveno u kvalitetan kadar, zatim kupovati odredjenu tehniku.

ga

Zasto nije jos poceo kineski s300 ws-3a da se sklapa u srbiji

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj