BEG airport status
Superjet 100 na MAKS-u: Aeroflot potpisao narudžbinu za 20 aviona; Azimut Air zainteresovan za 4 Potpisan sporazum o saradnji za isporuke na ruskom i inostranom tržištu / Foto: Žarko Skoko, Tango Six

Superjet 100 na MAKS-u: Aeroflot potpisao narudžbinu za 20 aviona; Azimut Air zainteresovan za 4

U prošlonedeljnoj kolumni Alena Šćurica na našem portalu mogli smo da pročitamo analizu potencijalne nabavke Sukhoi Superjeta od strane Adrije, te dolaska SSJ 100 u region.

Ipak, jedno od značajnijih pitanja Šćuriceve analize bilo je kako i u koliko varijanti se taj scenario može realizovati, a u skladu sa trenutnom pozicijom Superjeta na tržištu.

Kao što autor tvrdi, Sukhoi je očajan za prodajom. U poslednje dve godine godišnja prodaja bila je manja od godišnje proizvodnje, a Sukhoi se našao u situaciji da više nema kome da proda SSJ u Rusiji, piše Šćuric i dodaje:

– Prodaja ide loše, zbog toga su smanjili godišnju proizvodnju (što poskupljuje jedinicu proizvodnje), investicija nije ni izblizu vraćena, 10% proizvedenih primjeraka se ne koristi, velik broj kompanija koje su avion naručile su bankrotirale, cijeli je niz otkazivanja narudžbi (čak 174 naručena primjerka se neće isporučiti, što je gotovo jednako broju primjeraka koji će se ostvariti).

Jedini Suhoj koji možemo videti u Srbiji? / Foto: Žarko Skoko, Tango Six

Upravo ovaj podatak najbolje govori tko su kupci SSJ, prvenstveno kompanije koje su u financijskim problemima i prisiljene su kupiti jeftin avion u nadi da će im to okrenuti poslovnu sreću. –

Kompaniji na ruku nije išlo ni samo testiranje SSJ-a tokom kojeg je jedan avion imao fatalnu nesreću, pri čemu je 10 aviona prizemljeno, što čini 10% svih proizvedenih letelica. Kako Šćuric zaključuje, uprkos želji da se taj avion prezentuje kao vrlo uspešan proizvod ruske United Aircraft Corporation (UAC), prodajni pokazatelji tome ne idu u prilog.

Narudžbine SSJ na MAKS-u

Kako smo nedavno najavili, Žukovski kod Moskve bio je domaćin 13. Međunarodnog avio-kosmičkog salona MAKS-2017 u periodu od 18. do 23. jula.

Već prvog dana ovog salona ruski nacionalni avio-prevoznik Aeroflot potpisao je narudžbinu za 20 Sukhoi Superjet 100 regionalnih aviona sa VEB-Leasing i United Aircraft Company (UAC). Ugovor su potpisali generalni direktor UAC-a Yury Slyusar, direktor Aeroflota Vitaly Savelyev i predsednik VEB banke Sergey Gorkov u prisustvu predsednika Vladimira Putina, stoji na zvaničnom sajtu Superjet Internationala.

Kako navode, taj avion biće opremljen sa dve klase od 87 sedišta (12 u biznis i 75 u ekonomskoj), što je standard za Aeroflotovu trenutnu SSJ100 flotu. Isporuke će početi ovog leta, što će ovu flotu “podići” na 50 aviona tog tipa.

Drugog dana sajma Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC)  i VTB banka potpisali su sporazum o saradnji za isporuke SSJ100 na ruskom i inostranom tržištu. Kako je navedeno na sajtu Superjet Internationala, sporazum „koji potvrđuje značajnu finansijsku podršku“, potpisali su predsednik SCAC Vladislav Masalov i zamenik predsednika i predsednik Upravnog odbora VTB banke Valery Lukyanenko.

Kao jedna od zainteresovanih kompanija javio se Azimut Air i izrazio nameru da kupi četiri aviona Sukhoi Superjet 100, piše u izveštaju na sajtu MAKS-a.

Kako navodi Šćuric, SSJ-100 prvi let obavio je 2008. godine, dok je njegova prva isporuka bila je 2011. godine. Do sada je naručeno 384 primeraka, ali je deo kompanija bankrotirao ili otkazao narudžbine, pa je trenutni broj naručenih aviona 210 primeraka, od čega je proizvedeno 111, a u upotrebi se nalazi 100 komada.

Do kraja nedelje Tango Six će objaviti detaljnu reportažu sa ovogodišnjeg MAKS-a, kojem je deo redakcije imao priliku lično da prisustvuje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Jo

Mislim da samo odbojnost koju voljno i nevoljno prema Rusiji imaju odredjene zemlje stopira ovaj avion,odnosno njegov proboj na vise trzista,mislim da je monopol zapadnih proizvodjaca veliki. Citao sam kolumnu g.Alena mozda mi je promaklo,ali nisam siguran da li je pominjao kvalitet ovog aviona,koliko je zaista dobra masina,meni se cini da je avion dobar i da je konkurentan sa konkurencijom,ali bih voleo misljenje strucnijeg. Licno,mislim da bi mnoge kompanije pogotovo evropske narucile ovaj avion,ali cinimi se da ne smeju,kupovina bilo cega Ruskog automatski znaci minus kod Amerike i njenih satelita,a taj minus mnoge ne zele da priuste,ipak kao i u skoro svemu drugom suva politika ktoji kapu.

Odgovori
Be

@Joca

Pisao je Alen o tome, ali nije problem USA. To je uvek najlakše reći. Problem je ukupni imidz ruskih proizvoda na zapadu, koji u prošlosti nisu baš bili konkurentni.
Znači sami budući putnici Evropejci imaju predasud prema Rusiji sta bi mogao biti problem.
Osim toga Alen je i pisao kako je sam Aeroflot povukao deo SSJetova iz nepoznatih razloga, gde se sumja da je bilo nekih problema.
Na ovoj zemaljskoj kugli postoje i drugi potencijalni kupci koji nisu pod uticajem USA pa i oni nisu baš masovno krenuli u kupovinu SSJ. Mislim na Alzir, Egipat, Iran, Vietnam, Severna Koreja, Indiju, Indoneziju, itd. Pa čak i Kinu, koja ima svoj avion ali ima i ogromno trzište na kome svi manje ili više prodaju svoje proizvode.

Ig

Razlozi povlacenja SSJ iz Aeroflota nisu nepoznati vec su dobro poznati. Rec je od 10 aviona prve serije koji su proizvedeni sa nizem nivoom opreme i unapred je bilo poznato da će Aeroflot nakon kraćeg vremena prepustiti nekomo drugome.
Aeroflot je umjesto njih uzeo 10 drugih SSJ-a. Osim toga sada imaju 40 SSJ u floti, čekaju još 10 koji su ranije naruceni a sada su kupili još 20. Mislim da to ipak ukazuje da Aeroflot nema dileme oko ovog aviona, a isto važi i za Meksički Interjet koji je takođe nakon prve seriije naručio dodatne avione i sada imaju 22 u stroju i jos najmanje 8 čije isporuke očekuju.

Ra

A kada ga razvuku ko Brazilci :-) Aeroflot imace 50 primeraka a svakako da ce kroz razmenu da nude avion. Meni je ovo novi foker 100. Kolika mu je cena? Pa pisali ste da su Tu-214 sada u storigu 25 miliona
$https://youtu.be/5S9qAiNsTFM
Interjet

Odgovori
Ra

https://youtu.be/LpqTHk9JnyE
Solun ruljanje.
https://youtu.be/wdEJnCWmY-8
Tivat taxi Misko za Jaz.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj