BEG airport status
Superjet 100 na MAKS-u: Aeroflot potpisao narudžbinu za 20 aviona; Azimut Air zainteresovan za 4 Potpisan sporazum o saradnji za isporuke na ruskom i inostranom tržištu / Foto: Žarko Skoko, Tango Six

Superjet 100 na MAKS-u: Aeroflot potpisao narudžbinu za 20 aviona; Azimut Air zainteresovan za 4

U prošlonedeljnoj kolumni Alena Šćurica na našem portalu mogli smo da pročitamo analizu potencijalne nabavke Sukhoi Superjeta od strane Adrije, te dolaska SSJ 100 u region.

Ipak, jedno od značajnijih pitanja Šćuriceve analize bilo je kako i u koliko varijanti se taj scenario može realizovati, a u skladu sa trenutnom pozicijom Superjeta na tržištu.

Kao što autor tvrdi, Sukhoi je očajan za prodajom. U poslednje dve godine godišnja prodaja bila je manja od godišnje proizvodnje, a Sukhoi se našao u situaciji da više nema kome da proda SSJ u Rusiji, piše Šćuric i dodaje:

– Prodaja ide loše, zbog toga su smanjili godišnju proizvodnju (što poskupljuje jedinicu proizvodnje), investicija nije ni izblizu vraćena, 10% proizvedenih primjeraka se ne koristi, velik broj kompanija koje su avion naručile su bankrotirale, cijeli je niz otkazivanja narudžbi (čak 174 naručena primjerka se neće isporučiti, što je gotovo jednako broju primjeraka koji će se ostvariti).

Jedini Suhoj koji možemo videti u Srbiji? / Foto: Žarko Skoko, Tango Six

Upravo ovaj podatak najbolje govori tko su kupci SSJ, prvenstveno kompanije koje su u financijskim problemima i prisiljene su kupiti jeftin avion u nadi da će im to okrenuti poslovnu sreću. –

Kompaniji na ruku nije išlo ni samo testiranje SSJ-a tokom kojeg je jedan avion imao fatalnu nesreću, pri čemu je 10 aviona prizemljeno, što čini 10% svih proizvedenih letelica. Kako Šćuric zaključuje, uprkos želji da se taj avion prezentuje kao vrlo uspešan proizvod ruske United Aircraft Corporation (UAC), prodajni pokazatelji tome ne idu u prilog.

Narudžbine SSJ na MAKS-u

Kako smo nedavno najavili, Žukovski kod Moskve bio je domaćin 13. Međunarodnog avio-kosmičkog salona MAKS-2017 u periodu od 18. do 23. jula.

Već prvog dana ovog salona ruski nacionalni avio-prevoznik Aeroflot potpisao je narudžbinu za 20 Sukhoi Superjet 100 regionalnih aviona sa VEB-Leasing i United Aircraft Company (UAC). Ugovor su potpisali generalni direktor UAC-a Yury Slyusar, direktor Aeroflota Vitaly Savelyev i predsednik VEB banke Sergey Gorkov u prisustvu predsednika Vladimira Putina, stoji na zvaničnom sajtu Superjet Internationala.

Kako navode, taj avion biće opremljen sa dve klase od 87 sedišta (12 u biznis i 75 u ekonomskoj), što je standard za Aeroflotovu trenutnu SSJ100 flotu. Isporuke će početi ovog leta, što će ovu flotu “podići” na 50 aviona tog tipa.

Drugog dana sajma Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC)  i VTB banka potpisali su sporazum o saradnji za isporuke SSJ100 na ruskom i inostranom tržištu. Kako je navedeno na sajtu Superjet Internationala, sporazum „koji potvrđuje značajnu finansijsku podršku“, potpisali su predsednik SCAC Vladislav Masalov i zamenik predsednika i predsednik Upravnog odbora VTB banke Valery Lukyanenko.

Kao jedna od zainteresovanih kompanija javio se Azimut Air i izrazio nameru da kupi četiri aviona Sukhoi Superjet 100, piše u izveštaju na sajtu MAKS-a.

Kako navodi Šćuric, SSJ-100 prvi let obavio je 2008. godine, dok je njegova prva isporuka bila je 2011. godine. Do sada je naručeno 384 primeraka, ali je deo kompanija bankrotirao ili otkazao narudžbine, pa je trenutni broj naručenih aviona 210 primeraka, od čega je proizvedeno 111, a u upotrebi se nalazi 100 komada.

Do kraja nedelje Tango Six će objaviti detaljnu reportažu sa ovogodišnjeg MAKS-a, kojem je deo redakcije imao priliku lično da prisustvuje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Jo

Mislim da samo odbojnost koju voljno i nevoljno prema Rusiji imaju odredjene zemlje stopira ovaj avion,odnosno njegov proboj na vise trzista,mislim da je monopol zapadnih proizvodjaca veliki. Citao sam kolumnu g.Alena mozda mi je promaklo,ali nisam siguran da li je pominjao kvalitet ovog aviona,koliko je zaista dobra masina,meni se cini da je avion dobar i da je konkurentan sa konkurencijom,ali bih voleo misljenje strucnijeg. Licno,mislim da bi mnoge kompanije pogotovo evropske narucile ovaj avion,ali cinimi se da ne smeju,kupovina bilo cega Ruskog automatski znaci minus kod Amerike i njenih satelita,a taj minus mnoge ne zele da priuste,ipak kao i u skoro svemu drugom suva politika ktoji kapu.

Odgovori
Be

@Joca

Pisao je Alen o tome, ali nije problem USA. To je uvek najlakše reći. Problem je ukupni imidz ruskih proizvoda na zapadu, koji u prošlosti nisu baš bili konkurentni.
Znači sami budući putnici Evropejci imaju predasud prema Rusiji sta bi mogao biti problem.
Osim toga Alen je i pisao kako je sam Aeroflot povukao deo SSJetova iz nepoznatih razloga, gde se sumja da je bilo nekih problema.
Na ovoj zemaljskoj kugli postoje i drugi potencijalni kupci koji nisu pod uticajem USA pa i oni nisu baš masovno krenuli u kupovinu SSJ. Mislim na Alzir, Egipat, Iran, Vietnam, Severna Koreja, Indiju, Indoneziju, itd. Pa čak i Kinu, koja ima svoj avion ali ima i ogromno trzište na kome svi manje ili više prodaju svoje proizvode.

Ig

Razlozi povlacenja SSJ iz Aeroflota nisu nepoznati vec su dobro poznati. Rec je od 10 aviona prve serije koji su proizvedeni sa nizem nivoom opreme i unapred je bilo poznato da će Aeroflot nakon kraćeg vremena prepustiti nekomo drugome.
Aeroflot je umjesto njih uzeo 10 drugih SSJ-a. Osim toga sada imaju 40 SSJ u floti, čekaju još 10 koji su ranije naruceni a sada su kupili još 20. Mislim da to ipak ukazuje da Aeroflot nema dileme oko ovog aviona, a isto važi i za Meksički Interjet koji je takođe nakon prve seriije naručio dodatne avione i sada imaju 22 u stroju i jos najmanje 8 čije isporuke očekuju.

Ra

A kada ga razvuku ko Brazilci :-) Aeroflot imace 50 primeraka a svakako da ce kroz razmenu da nude avion. Meni je ovo novi foker 100. Kolika mu je cena? Pa pisali ste da su Tu-214 sada u storigu 25 miliona
$https://youtu.be/5S9qAiNsTFM
Interjet

Odgovori
Ra

https://youtu.be/LpqTHk9JnyE
Solun ruljanje.
https://youtu.be/wdEJnCWmY-8
Tivat taxi Misko za Jaz.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj