BEG airport status
[POSAO] Prvi pilot Er Srbije: Tražimo još kolega pilota za Boing 737 "Tražimo pilote sa 737 tipom, validnom srpskom ili EASA dozvolom" / Foto: Nemanja Stojanović, Tango Six

[POSAO] Prvi pilot Er Srbije: Tražimo još kolega pilota za Boing 737

Masovni odlazak pilota sa 737 i stoga potreba da se češće objavljuju konkursi? To je bio jedan od komentara na januarski poziv Er Srbije za novim „733 operatorima“.

Danas je kompanija ponovo objavila oglas u kojem traži pilote za Boing. Ovoga puta, radi razjašnjenja ali i priče o budućnosti najstarijeg tipa u floti, Tango Six je pričao sa Deklanom Kelerom, novim prvim pilotom kompanije, preciznije izvršnim direktorom za saobraćaj ili „Chief Operations Officer“.

Ponovo tražite pilote za 737. Koji su minimumi, ko može da se prijavi?

– Ono što tražimo su iskusni piloti sa 737 tipom, od -300 do -800. Sa validnim ATPL dozvolama izdanim od strane srpskih ili EASA vlasti. Iz zemalja bivše Jugoslavije. Da li biviše zaposlene JAT-a, Jata ili pilote koji se kvalifikuju a da dolaze iz okolnih zemalja bivše velike zemlje.

„737 kao tip ima budućnost, ukoliko budemo imali sredstava da dodatno uložimo u njega“ / Foto: Nemanja Stojanović, Tango Six

Glasine o masovnom odlasku pilota sa 737?

Ne, one nisu tačne. Ne gubimo pilote „masovno“, bilo je samo nekoliko odlazaka u penziju i to je sve. Bilo je jedno penzionisanje i jedno napuštanje kompanije od strane prvog oficira, i za njih mi je žao što nisam mogao da ih zadržim.

Moj cilj je da osiguram budućnost mog dela, vazduhoplovnih operacija i ono bitnije, da zadržim veru zaposlenih u naš sektor i kompaniju. Želim da razvijem strategiju za budućnost koja je jednostavna – više komunikacije sa posadama, briga za njih i njihove potrebe.

Do sada smo bili prilično reaktivni kada je ovaj tip aviona u pitanju i to je bilo loše. To je pre svega zbog izrazite sezonalnosti kako ovog biznisa u celini tako i ovog tipa aviona i za šta se on kod nas koristi, a to su čarteri.

Kakva je onda perspektiva za pilote na 737?

Želimo da stvorimo više opcija za pilote. I to je ono što ću se truditi da postignem. Govorim konkretno o mogućnosti da piloti na ugovor odlaze da lete za kompanije na Bliskom Istoku, Aziji, Sejšelima na primer. Ideja je dakle da mogu ići na druge ugovore kada je slaba sezona. Oni ostaju zaposleni Er Srbije ali moraju i shvatiti dinamiku naših operacija kao kompanije i sezonalnost našeg poslovanja.

Dobijaće opcije tri meseca unapred da mogu planirati svoje živote jer sve što radimo mora biti, pored gostiju, senzitivno prema ljudima, našim zaposlenima. Davati ljudima opcije, da mogu planirati svoje porodice, žene, devojke. Sada trenutno nemaju tu opciju. To nije strategija i mi ćemo to promeniti. Strategija je nešto od 12 do 24 meseca unapred. Od sada ćemo biti proaktivniji i to mogu da obećam.

„Nastojaćemo da pilotima obezbedimo opcije rada na drugim ugovorima dok ostaju zaposleni Er Srbije“ / Foto: Nemanja Stojanović, Tango Six

Budućnost Boinga 737 u Er Srbiji?

Mislim da nismo iskoristili 737 kao tip do maksimuma. Želimo da promenimo filosofiju upotrebe 737 kao back-upa, kako ga sada gledamo u kompaniji.

Treba ga iskoristiti u svom punom kapacitetu i sposobnosti a on to još ima kao tip. Tehnička pouzdanost naše celokupne flote je formalno 99%. Moramo ga više koristiti. Imamo još opcija njegove upotrebe ali za to je potrebno ulaganje. Konkretno motori, nova kabina. Ako bi se odlučili na to onda bi dobili nove opcije njegove upotrebe. Ne kažem da pregovaramo u ovoj fazi ali postoje opcije kako da mu „produžimo život“ i napravimo ga profitabilnim. Govorim o ACMI wet i dry opcijama koje su otvorene trenutno.

Produženje njegove upotrebe u ovoj opciji, ako budemo imali sredstava za nju, bilo bi četiri do pet godina. Ako ne odemo tom rutom penzionisaćemo dve letelice do kraja ove godine i ostaće nam još dve letelice.

Šta bi poručili pilotima koji su trenutno u kompaniji i onima koji bi želeli da se u njoj zaposle?

Pre svega da sadašnje pilote veoma cenim po profesionalizmu a budućim da ulaze u stabilan sistem koji će u ovom mom segmentu, letačkim operacijama, biti još stabilniji.

Er Srbija ima jake osnove, naši piloti su veoma cenjeni. Budućnost naše kompanije leži u kombinaciji starog i novog. Mladih koji će kao nove generacije koje će doći, doneti sa sobom nove ideje, drugačiji pristup i pogled na održivost i razvoj Er Srbije, ali takođe i učiti od onih koji su ta stabilna osnova, koja opstaje već 90 godina.

Stoga, ne bi trebalo da zaboravimo na JAT, već da se sećamo odakle je sve počelo. Ali i da težimo novim idejama i ljudima. Ukoliko mladi i stari piloti budu radili zajedno i učili jedni od drugih, budućnost je za nas svetla.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Be

Evo odgovor svim besmislenim spekulacijama zasto se traze novi piloti za Boeing 737!

Odgovori
Dr

Pa jel pomenuti gospodin iz konjickog kluba. Pa pre tri godine kada su došli Radulovic, Mišeljic i Bauer, „oterali“ su ljude sa B 737 u penziju preteci im, da moraju odmah da predju kod brokera i još gomila nebuloza, a njima trebaju mladi piloti sa „idejama“ ( da li misli sa svojim izmišlenim procedurama kod otkaza motora ili gubitka hidro sistema ili neka ideja kod sletanja cat 3 ). Pa cesto ljudi beze u Bugarsku da tamo nastave karijeru. Pa evo da mu pomognem da resi problem :, podigni platu kao u zemlji iz koje dolaziš, ili u zemlji u kojoj letis zadnjih 5 godina. Duti time sa 60 h vrati na 40 h , pocni da posujes kolega pa ce se po 5 pilota javiti za jedno radno mesto. Piloti bivsega JAT a u vecini nisu bili ne radnici. I da se potsetimo kada su došli da preuzmu JAT , komentar je bio da letacka ne moze nista dobro da ponudi ,pa cak ni pilote koji su mnogo stari u proseku. Sada se “ peva “ druga pesmica.

Odgovori
Bo

Bravooo ?????? Ima tu jos dosta nepravilnosti da se doda ali ste rekli sustinu! Kako postuju i placaju radnike cudi me da je iko ostao u letackoj ?

al

Pa plaćaju vas poreski obveznici. Kad njihova plata bude veća biće veći i porez pa i vaša plata. 40 sati duty….Nadam se da ne mislite mesečno? Bivši piloti Jata nisu bili neradnici već zaštićena vrsta i feudska organizacija…

sn

Da su piloti bili zasticena grupacija u Jat-u jesu to svi znaju, ali i da ovaj prica price i to je poznato. Gadili su se starosti i imena Jat, kada su dosli i ceo svet i letenje postoji od kada su oni dosli, jer boze moj sta smo mi jat-ovci samo stari i prevazidjeni, a oni su maldost i ideja. Ubise se na formi a sustina je prazna, samo rade po kliseima.Sustina nula. To je to. Lagano unistavaju sve sto je ostlo od Jat, ali ne stvaraju nista novo.

al

Pa kada sam procitao knjigu Zeljka Stolbe „pricice“ iskreno sam se ponadao da covek laze. Jer bi u svakoj normalnoj kompaniji pola tih „starih JATovih legendi“ bilo uhapseno ili najureno iz avijacije.
Mladi makar znaju sta je to SOP ili stable approach na primer.

И

Alex,
Два одговора за вас: Проблем са пилотима је отишао у другу крајност, па младе колеге само знају за SOP & STAB APP…
Плате у тржишној економији не диктирају порески обавезници него понуда/потражња

mt

Изненађујуће нормалан приступ, без спина, а са јаким схватањем проблема и потреба запослених.

Odgovori
Mi

Bilo bi dobro da je autor teksta pitao gospodina sta se desilo sa poslednjim konkursom iz januara.
Koliko ljudi se prijavilo? Kakvog profila? Koliko ljudi je proslo? Kako je izgledao konkurs?
Kao ni sada, nije se znalo na koji period je ugovor. Kolika je plata? Za koliki nalet? I sve ostalo sto prati konkurse ove vrste.
Kompletan komunikacija HR Er Srbije sa srpskim pilotima bila je na engleskom (jer je sluzbeni jezik u Er SRBIJI – engleski, a ne srpski i engleski).
Nisu propisali ni dres kod, a kamo li objavili kakvi ce testovi biti trazeni. Nisu ljudima ponudili ni karte do Beograda, niti smestaj (kako dolikuje svakoj komapniji, a o nacionalnoj da ne govorim).
Sve ovo je normalan postupak u svakoj kompaniji pa i u onoj iz koje gospodin dolazi.
Od kapetana su odbili i stare JATove kapetane (instruktore) sa naletom od preko 15000 sati na Boeingu.
Zatim su momci istog ovog gospodina dosli iz Abu Dabija (po nalogu, i malo da vide nasu Banana State) i pokosili sve kandidate izuzev dva kopilota.
Kako su se ponasali, i sta su radili, kako su razgovarali sa kandidatima je posebna prica.
I to malo kapetana sto im je doslo (dvojca), a treba im sest posada, se razbezalo kojekuda.
Test koji se sprovodio bio je identican ispitu za Etihad, pa se postavlja pitanje, sto bi neko dolazio u Srbiju na ugovor od sest meseci za tri puta manje novca, kada moze da proba i u Etihadu za duzi ugovor, bolji avion i tri puta vise?
Debelo su se zaigrali momci.
Ne radi se ovako posao.

Odgovori
al

Predpostavljam da test mora da bude isti…tiče se znanja i ocene bezbednosti bez obzira na platu i kompaniju…A dress code….ako ne znaš kako da se obuces kad ideš na intervju za posao nemoj ni da dolaziš. Kako bi ti da se radi posao?..Da vas poseda neki Slavuj u kafani pa da se dogovorite?

Dr

Miroslave sve je tacno janur 2017 isto kao i Januar 2016. Ni jedan kapetan nije bio podaban. Zasto su uopce objavljivali konkurse kad se znalo da nikoga nece primiti. Mislim na kapetane. Mozda su zaboravili staviti limit godina 50.

Mi

Dragane, ova informacija kako je izgledao test i sta su radili (nisam ulazio u detalje) je postovana kao obavestenje kolegama koji mozda imaju nameru da posalju aplikaciju.
Ista ova informacija je objavljena na nekoliko stranih sajtova i za kolege iz inostranstva.
Drago mi je sto znate o cemu se radi.
Mozda kapetan Deklan Keler ima zaista dobre namere, mozda nije znao sta su radili pre njega, ali je sada daleko otislo.
Ljudi nikako da shvate da je svet avijacije zapravo mali, i da se sve cuje, i sve svuda sazna.
Ne radi se tako posao.

Mi

Postovani g. Vojinovicu,
Da li to znaci da je u opciji i da se neki od ranije penzionisanih B733 (na pr. YU-ANF. YU-ANW, YU-ANL ili YU-ANV) vrate u operativno stanje ili se u slucaju „vracanja u zivot“ govori o samo 4 trenutno aktivna B733?
Hvala

Odgovori
Vl

Gospodin nastavlja odavno započeto, a to je spin, mlaćenje prazne slame i prodaje roga za sveću.
Još jedan dokaz da se za tri godine od JAT stiglo do JAT-a.

Jedan interkontinentalni avion.
Zbrda zdola linije.
Nenamensko korišenje aviona i neekonomična politika.
Najam aviona i posada zemljama trećeg sveta.
Itd, itd.

Gde odoše pare investirane u AS?

Odgovori
Pe

Evo kako se od „Jat-a stiglo do Jat-a“ i dokle je dovela politika „mlacenja prazne slame“:
2012. Jat je prevezao 1.2 milona putnika. LF nesto vise od 60%
2013. – 1.3 mil. LF 65%, ASK 2.13, RPK 1.4

2014. – 2.3 mil. (+67%), LF 67%, ASK 3.53, RPK 2.38
2015. – 2.55 (+11%), LF 71%, ASK 3.65, RPK 2.58
2016. – 2.62mil. LF 72%

Uradjen kompletan ribrending kompanije.
U flotu uvedeno 8 x A319, 2 x A320, 3 x ATR72, 1 x A330
Naruceno 10 x A320NEO.
U rekordno kratkom roku odskolovane posade za nove tipove aviona.
Kompanija presla na nov sistem poslovanja.
Nov sajt.
Nova informaciona platforma.

Bu

Pedja sve super, bas tako,
ali neto gubitak rastao znacajno brze od broja putnika
i u 2016 > 50.000.000 $.
I jos ex-Jat ne poseduje vise nista svoje, sve iznajmljuje, jedino ima iskusne zaposlene sa prosecno 2 g radnog staza van avijacije.

Pe

@Buba, zavrsni racun za 2016. nije javno objavljen. Izvinjavam se ali iznos koji ste izneli pored toga sto je pausalan je neistinit.
Avioni su iznajmljeni jer je nemoguce kupiti avione preko noci.

AK

Ako nije objavljen – kako znate da je podatak koji navodi @Buba neistinit?
Da li mozete da napravite poredjenje po godinama, kako je rastao LF A.S. sa odlaskom low cost kompanija sa N.T.?
Da li znate koliko je punjenje za NYC?
Mislim, ne rezimski podatak, nego ono sto pise u loadsheet-u?

Pe

@AK47, iznos koji je gospodja navela je toliko besmislen da nije za komentarisanje.
LF kompanije su postojale i pre ASL a rast LF vam je naveden po godinama.
Moram priznati da vas ne razumem o kakvim „režimskim“ informacija o punjenju letova za JFK govorite, ja ih nisam čuo pa bih vas molio da ih podelite sa nama.

Pe

LC kompanije, pardon.

Odgovori
Mi

Zasto se mucite JAT-ovci. Sve ostaje isto posle danasnjeg dana. JAT je gubio oko 20 miliona evra godisnje sa starom flotom. Air Srbija zaradila 2 miliona (dobila 79 miliona subvencija od poreskih obveznika), znaci izgubila 77 milona sa „novim“ avionima. SUPER uspeh nevidjenih razmera. Kada god se nadje clanak u novinama koji pise lose o Air Srbiji sutra ga vise nema, nestane. Ja sam proveo u JAT-u 26 godina i uvek cu se secati samo lepih stvari. Sve ostalo je nevazno. Vazno je da ovi novi dobro znaju SOP, a za STAB APP ce se pobrinuti avion. Sa srecom svima novima a i mojim starim JAT-ovcima.

Odgovori
Pe

Mirko, AirSerbia nikada nije dobila 79 milona eura na ime subvencija. Da je to istina odavno bi bili sankcionisana od strane Evropske Komisije.
1. Republika Srbija jeste uplatila sredstva na racun ASL sto se vidi iz finansijskog izvestaja javno dostupnog na APR.
2. Sredstva sluze kao otplata STARIH DUGOVANJA koje je UGOVOVOROM sa Etihadom Republika Srbija preuzela na sebe. Sredstva se UPLACUJU na racun AirSerbije.
3. AirSerbia dobijena sredstva je prosledila poveriocima po Zakonu o preuzimanju obaveza privrednog drustva AirSerbia (sto se sve vidi iz javno dostupnih izvestaja)
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/predlozi_zakona/4581-14%20-%20lat.pdf

Mi

Znaci Republika Srbija jeste uplatila pare na racun ove firme iako oni ne duguju nikome nista jer je to nova kompanija bez dugova. Isto takp Aerodrom Beograd je oprostio neke pare toj firmi verovatno iz istog razloga. Lepo je sto verujes u to sto pricas ali sam siguran da znas bolje od toga. Sve u svemu sam bio u pravu. Jos nesto JAT je bio prisiljen da uzima kredit od banaka dok nova firma samo treba da kaze koliko joj treba, onda se to nazove nekako i to je u redu. Jos jedna stvar gde su novi avioni. Doci ce bas kada isitce petogodisnji ugovor sa ovima iz abu dabija i onda cemo biti ucenjeni da nastavimo sa njima. I molim te da mi ne saljes linkove jer sam ja to sve proverio pre nego sam ista napisao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Milki na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Da su ga Rusi srušili, svi ruski mediji bi mjesec dana pričali o tome, pogotovo propagandni mediji. Znači... nije se dogodilo, pošto nitko u Rusiji ne govori o obaranju F-16. Vrlo moguće da je riječ o "prijateljskoj vatri", ne bi bilo prvi puta sa Patriotom.

11. Sep 2024.Pogledaj

Nikola P. na: Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

Da li je neko prebrojao koliko sad imamo modernizovanih tenkova M84 na nivo AS1/AS2 ?.... rekao bih i dalje ispod 10 komada. Ovim tempom mozda do kraja veka uspemo da modernizujemo sve :) Moram da se slozim sa hrvatskim predsednikom Milanovicem...``Srbija se naoruzava za nedelju dana nekog zamisljenog rata, a Hrvatska za ispod nedelju dana…

11. Sep 2024.Pogledaj

goran na: [ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

Zanimljivo je ovo sa automatskim režimom rada sistema patriot. U principu, dizajn ovakvih sistema ima filozofiju da prilikom izbora mete i procene nivoa pretnje za prikaz, praćenje i alokaciju oružja manevrišući cilj koji se brzo kreće smatra većom pretnjom od cilja koji leti izravno, sporo i ujednačeno poput drona (ovo je i taktika koju neprijateljski…

11. Sep 2024.Pogledaj

Thomas na: Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

@Nenad N. Koga to lete u Vip konfiguraciji i zasto? Nije li bolje da za to koriste helikoptere? Kupljeni avioni bi trebali sluziti za osnovnu padobransku obuku. Ako Srbija ima po popisu jednu padobrabsku brigadu morali bi skoro svaki dan raditi obuku.

11. Sep 2024.Pogledaj