BEG airport status
Mađarska proširuje vojne transportne kapacitete, nabavljena dva aviona A319 Mađarska će prvi put u istoriji imati strategijske mogućnosti vazdušnog transporta / Foto: Airbus

Mađarska proširuje vojne transportne kapacitete, nabavljena dva aviona A319

U sredu 20. decembra na konferenciji za novinare održanoj u Budimpešti, Ministar odbrane Mađarske Dr. Istvan Simicsko objavio je da su za mađarske odbrambene snage nabavljena dva aviona Airbus A319. Ministar je pri tom pojasnio da kupljeni avioni nisu namenjeni vladi ove zemlje kao i da je pre ove nabavke formirana radna grupa koja je ispitivala načine kako su druge države razvile transportne sposobnosti svojih oružanih snaga.

Očekuje se da će oba aviona stići u Mađarsku u narednih nekoliko nedelja, a Simicsko je rekao i da je planirano da oni već sledećeg proleća budu korišćeni za transport mađarskih trupa prilikom njihove rotacije u Avganistanu. Dodao je i da iako novi avioni A319 koštaju oko 70-80 miliona evra, da su za mađarsku vojsku nabavljena dva aviona starosti 8-9 godina za manje od polovine pomenute cene.

Ministar je istakao da su mađarske odbrambene snage trenutno angažovane u stranim misijama u 14 zemalja, i da se mora osigurati transport i evakuacija trupa, ili u datom slučaju evakuacija mađarskih građana iz kriznih situacija. Nabavka ovih aviona će promeniti i dovesti do kraja, kako se ministar izrazio ’’nedostojnu i sramnu’’ situaciju u kojoj je Mađarska u milosti drugih zemalja.

Simicsko se osvrnuo i na transportere An-26 RV Mađarske za koje je rekao da su stari 40-45 godina, da moraju da budu zamenjeni i da će zbog toga biti raspisan tender za kupovinu novih transportnih aviona. Takođe, ministar je naglasio da će se u narednom periodu videti, kako je rekao značajne promene u vezi sa transportnim mogućnostima mađarskih odbrambenih snaga.

Načelnik Generalštaba general Dr. Tibor Benko napomenuo je da su zbog nedostatka odgovarajućih kapaciteta vazdušnog transporta, mađarske odbrambene snage u nekoliko situacija već bile ostavljene na milost i nemilost drugih, navodeći primer u Iraku kada je došlo do zabrane civilnog vazdušnog saobraćaja.

General je dodao da su ove godine mađarske odbrambene snage morale 55 puta da iznajmljuju avione a da je ove i prošle godine bilo nekoliko slučajeva kada su iz područija operacija trupe morale hitno biti transportovane kući. Načelnik Generalštaba da u njegovoj vojničkoj karijeri koja traje 43 godine nije bilo događaja koji su uporedivi sa elementima programa ’’Zrinyi 2026’’ koji se odnose na vazduhoplovne sposobnosti.

Dr. Tibor Benko rekao je i da je vojska prilikom nabavke ova dva aviona uspela da dobije kvalitetan aranžman po prihvatljivoj ceni jer troškovi ne pokrivaju samo avione već i obuku i pripremu posada i zemaljskog osoblja kao i obezbeđivanje operativnih uslova u vazduhoplovnoj bazi Kečkemet.

Benko je rekao i da su nabavljeni A319 avioni za prevoz trupa koji su sposobni za obavljanje širokog spektra vojnih misija. Oni prvenstveno služe za prevoz osoblja i njihove lične opreme ali su takođe pogodni i za evakuciju bolesnika i žrtava iz kriznih područija i područija pogođenim prirodnim katastrofama, dodao je general.

On je na kraju istakao da će se svi tehnički, logistički i kadrovski uslovi potrebni za stvaranje strategijske sposobnosti vazdušnog transporta, biti postignuti u Mađarskoj. Deo toga je obuka pilota koja obuhvata osnovnu obuku vojnih pilota, taktičku obuku pilota borbenih aviona Gripen kao i obuku pilota helikoptera.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

sa

To su avioni A-319 Air Belina koji su leteli u bojama Eurowingsa ex D-ABGM prvi let 14.08.2008. i ex D-ABGS prvi let 06.04.2009. ovaj prvi trenutno nosi oznaku Malte 9H-AGN
https://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=9H-AGN

Odgovori
Ž
Dr

I sad da vas pitam zasto kupovati za Vojsku Srbije polovne A 319 A ne za iste pare kupiti BOVE SSJ 100 ??
Novo je Novo a ti Rusi se mogu nabaviti i sa Motorima Pratt & Whitney dakle u cemu je problem ??

Odgovori
Pe

Vest je u vezi sa Mađarskom i njihovom vojskom. Srbija ne nabavlja A319 za svoju vojsku.

Dj

Crkoh od smeha jbt!

Dr

@Petar malo sam spoilorovao ovu informaciju u odnosu na onu o ponudi Ruske Avioindustrije Drzavi Srbiji a u vezi kupovine SSJ 100 !😉
Posto Komsije kupuju A 319 stare 8-9 Godina ,opet ponavljam , zasto bi bio problem da se kupe novi SSJ 100 za vojsku Srbije u MEDIVAC i Transportnoj tj. Vojnoj verziji. Mislim da je MC 21 Bolji za „AIR SERBIA“ Sto se tice Predsednickog Aviona …. Bilo bi lepo da ta reprezentativna Letelica bude jedan od ovih Leasovanih A 320 iz „“AIR SERBIA“ naravno modifikovane i opremljene u VIP u ER verziju !
Eto zato sam otisao u off !

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj