BEG airport status
Mađarska proširuje vojne transportne kapacitete, nabavljena dva aviona A319 Mađarska će prvi put u istoriji imati strategijske mogućnosti vazdušnog transporta / Foto: Airbus

Mađarska proširuje vojne transportne kapacitete, nabavljena dva aviona A319

U sredu 20. decembra na konferenciji za novinare održanoj u Budimpešti, Ministar odbrane Mađarske Dr. Istvan Simicsko objavio je da su za mađarske odbrambene snage nabavljena dva aviona Airbus A319. Ministar je pri tom pojasnio da kupljeni avioni nisu namenjeni vladi ove zemlje kao i da je pre ove nabavke formirana radna grupa koja je ispitivala načine kako su druge države razvile transportne sposobnosti svojih oružanih snaga.

Očekuje se da će oba aviona stići u Mađarsku u narednih nekoliko nedelja, a Simicsko je rekao i da je planirano da oni već sledećeg proleća budu korišćeni za transport mađarskih trupa prilikom njihove rotacije u Avganistanu. Dodao je i da iako novi avioni A319 koštaju oko 70-80 miliona evra, da su za mađarsku vojsku nabavljena dva aviona starosti 8-9 godina za manje od polovine pomenute cene.

Ministar je istakao da su mađarske odbrambene snage trenutno angažovane u stranim misijama u 14 zemalja, i da se mora osigurati transport i evakuacija trupa, ili u datom slučaju evakuacija mađarskih građana iz kriznih situacija. Nabavka ovih aviona će promeniti i dovesti do kraja, kako se ministar izrazio ’’nedostojnu i sramnu’’ situaciju u kojoj je Mađarska u milosti drugih zemalja.

Simicsko se osvrnuo i na transportere An-26 RV Mađarske za koje je rekao da su stari 40-45 godina, da moraju da budu zamenjeni i da će zbog toga biti raspisan tender za kupovinu novih transportnih aviona. Takođe, ministar je naglasio da će se u narednom periodu videti, kako je rekao značajne promene u vezi sa transportnim mogućnostima mađarskih odbrambenih snaga.

Načelnik Generalštaba general Dr. Tibor Benko napomenuo je da su zbog nedostatka odgovarajućih kapaciteta vazdušnog transporta, mađarske odbrambene snage u nekoliko situacija već bile ostavljene na milost i nemilost drugih, navodeći primer u Iraku kada je došlo do zabrane civilnog vazdušnog saobraćaja.

General je dodao da su ove godine mađarske odbrambene snage morale 55 puta da iznajmljuju avione a da je ove i prošle godine bilo nekoliko slučajeva kada su iz područija operacija trupe morale hitno biti transportovane kući. Načelnik Generalštaba da u njegovoj vojničkoj karijeri koja traje 43 godine nije bilo događaja koji su uporedivi sa elementima programa ’’Zrinyi 2026’’ koji se odnose na vazduhoplovne sposobnosti.

Dr. Tibor Benko rekao je i da je vojska prilikom nabavke ova dva aviona uspela da dobije kvalitetan aranžman po prihvatljivoj ceni jer troškovi ne pokrivaju samo avione već i obuku i pripremu posada i zemaljskog osoblja kao i obezbeđivanje operativnih uslova u vazduhoplovnoj bazi Kečkemet.

Benko je rekao i da su nabavljeni A319 avioni za prevoz trupa koji su sposobni za obavljanje širokog spektra vojnih misija. Oni prvenstveno služe za prevoz osoblja i njihove lične opreme ali su takođe pogodni i za evakuciju bolesnika i žrtava iz kriznih područija i područija pogođenim prirodnim katastrofama, dodao je general.

On je na kraju istakao da će se svi tehnički, logistički i kadrovski uslovi potrebni za stvaranje strategijske sposobnosti vazdušnog transporta, biti postignuti u Mađarskoj. Deo toga je obuka pilota koja obuhvata osnovnu obuku vojnih pilota, taktičku obuku pilota borbenih aviona Gripen kao i obuku pilota helikoptera.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

sa

To su avioni A-319 Air Belina koji su leteli u bojama Eurowingsa ex D-ABGM prvi let 14.08.2008. i ex D-ABGS prvi let 06.04.2009. ovaj prvi trenutno nosi oznaku Malte 9H-AGN
https://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=9H-AGN

Odgovori
Ž
Dr

I sad da vas pitam zasto kupovati za Vojsku Srbije polovne A 319 A ne za iste pare kupiti BOVE SSJ 100 ??
Novo je Novo a ti Rusi se mogu nabaviti i sa Motorima Pratt & Whitney dakle u cemu je problem ??

Odgovori
Pe

Vest je u vezi sa Mađarskom i njihovom vojskom. Srbija ne nabavlja A319 za svoju vojsku.

Dj

Crkoh od smeha jbt!

Dr

@Petar malo sam spoilorovao ovu informaciju u odnosu na onu o ponudi Ruske Avioindustrije Drzavi Srbiji a u vezi kupovine SSJ 100 !😉
Posto Komsije kupuju A 319 stare 8-9 Godina ,opet ponavljam , zasto bi bio problem da se kupe novi SSJ 100 za vojsku Srbije u MEDIVAC i Transportnoj tj. Vojnoj verziji. Mislim da je MC 21 Bolji za „AIR SERBIA“ Sto se tice Predsednickog Aviona …. Bilo bi lepo da ta reprezentativna Letelica bude jedan od ovih Leasovanih A 320 iz „“AIR SERBIA“ naravno modifikovane i opremljene u VIP u ER verziju !
Eto zato sam otisao u off !

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj