BEG airport status
DCV potvrdio svedočenje menadžmenta SMATSA-e: Gubitak radarske slike usled ljudske greške tokom testiranja novog sistema DCV: Posle vanrednog inspekcijskog nadzora i primena korektivnih mera testiranje nastavljeno / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

DCV potvrdio svedočenje menadžmenta SMATSA-e: Gubitak radarske slike usled ljudske greške tokom testiranja novog sistema

Kada je 10. jula došlo do delimičnog otkaza sistema za obradu i prikaz radarske slike u centrali SMATSA-e na beogradskom aerodromu danima je bilo više pitanja nego zvaničnih odgovora. Direktor kontrole letenja Radojica Rovčanin je zatim Tanjugu ispričao šta se zapravo dešavalo te noći dok je iz DCV-a bilo najavljeno da će biti sproveden vanredni inspekcijski nadzor.

Nadzor je obavljen a Direktorat je danas izdao saopštenje koje iz još jednog ugla opisuje događaj:

– Dana 10. jula. 2017. godine u 20:18 došlo je do delimičnog otkaza sistema za obradu i prikaz radarske slike u Centru kontrole letenja Beograd.

U skladu sa utvrđenim procedurama i u kordinaciji sa EUROKONTROL, avioni više nisu usmeravani u vazdušni prostor Republike Srbije, a avioni koji su se zatekli u tom prostoru bezbedno su sprovedeni iz vazdušnog prostora u nadležnosti SMATSA.

Kvar je otklonjen nakon 40 minuta, a sistem je bio operativan nakon 60 minuta, nakon čega su avioni ponovo usmeravani kroz vazdušni prostor Republike Srbije. Utvrđeno je da je uzrok kvara bila ljudska greška, do koje je došlo u toku testiranja novog sistema za obradu i prikaz radarske slike.

Inspektori Direktorata su u toku vanrednog inspekcijskog nadzora izrekli zabranu nastavka rada na testiranju novog sistema za obradu i prikaz radarske slike. Naloženo je da SMATSA predloži korektivne mere koje će umanjiti rizik od ponavljanja greške. Postupajući po nalogu inspektora Direktorata SMATSA je dostavila predlog korektivnih mera koje garantuju potreban nivo bezbednosti.

Inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva su 07.avgusta 2017.godine izvršili dodatni inspekcijski nadzor u cilju verifikacije primenjenih korektivnih mera. Konstatovano je da su mere primenjene, te je prethodno izrečena zabrana ukinuta a testiranje novog sistema za obradu i prikaz radarske slike nastavljeno. – zaključuje se u saopštenju DCV-a.





[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gottfried na: Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

(Google prevoditelj) Kao Mađar, ponosan sam što doprinosimo očuvanju mira u susjednim zemljama. Ovi helikopteri mogu pomoći i civilima. Nemaju samo vojnu namjenu. U Bosni traže i spašavaju ljude izgubljene u divljini. (Bosna nema vlastite sposobnosti.) Mogu se koristiti i za gašenje požara. Kao Mađar, nadam se da će civili imati maksimalnu korist od prisutnosti…

20. Mar 2025.Pogledaj

Realni na: Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

Odlična nabavka,još bolja bi bila uz transfer tehnologije što je malo verovatno kada su Izraelci u pitanju.Videćemo koliki će domet tih raketa biti.Dozvoljeno nam je do 300 km.pa se nadamo da smo uzeli bar tog dometa.Najozbiljnij faktor odvraćanja su nam te rakete srednjeg dometa,za nas su dugog dometa.Od Izraela treba nabaviti "Spajk" rakete kako za…

20. Mar 2025.Pogledaj

Putin na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Eto na kraju bolje pomagati jedni drugima i saradjivati, a ne ratovati svadjati se i jedni druge kaznjavati, zabranjivati

20. Mar 2025.Pogledaj

Bole na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

R-37 namenjen za velike ciljeve tipa avaks, tanker...itd Meteor namenjen za agilne ciljeve tipa lovacki avioni. Meteor mozes da uporedjujes sa R-77. Koliko god oni bili zastareli , sta smo trebali da kupimo po tebi? Jos stariji ne zastareli Su-35?

20. Mar 2025.Pogledaj