BEG airport status
Održana vežba Traganja i Spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 39-17“ Dinamično danas u Nišu. Civilna Gazela pala u reonu Sjenice. Srećom - simulirano

Održana vežba Traganja i Spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 39-17“

Nakon uspešno izvedene vežbe Traganja i Spasavanja (TiS) „SAREX 22-17“ u maju ove godine, Direktorat civilnog vazduhoplovstva danas je organizovo još jednu proveru nacionalnih kapaciteta za brzo reagovanje u slučaju pada civilnog vazduhoplova i hitnog transporta povređenih.

Ovoga puta, vežba traganja za vazduhoplovom i spasavanja lica „III nivoa“ nazvana „SAREX 39-17“, imala je za cilj da testira koordinaciju DCV-ovog RCC-a (Rescue Coordination Center) na Aerodromu Nikola Tesla i vojnih kapaciteta koji su deklarisani za ovu ulogu u južnom delu Srbije – 98. vazduhoplovnu brigadu, 714. protivoklopnu helikoptersku eskadrilu iz Kraljeva kao i specijaliste Vojske Srbije za vazduhoplovni TiS – 119. mešovitu helikoptersku eskadrilu i njihove komšije iz Specijalne brigade iz Niša. Finalni deo vežbe počivao je na Kliničkom centru grada Niša čija su službe za hitan transport i urgentnu medicinu zbrinuli simulirano povređena lica.

Provera sadejstva civilnih i vojnih službi. Prvi na licu mesta uvek su doktor i medicinski tehničar 63. padobranskog bataljona Specijalne brigade Vojske Srbije

Sadejstvo DCV-a, Vojske Srbije, njenog RV i PVO i Specijalne brigade, kao i Ministarstva zdravlja provereno je danas kroz tipičan scenario vežbe koji je ovoga puta imao intersantnu i udaljenu lokaciju.

– Aktiviranje angažovanih snaga kroz današnju vežbu ima za cilj da isprati i evaluira preduzete mere i postupke učesnika počev od alarmiranja dežurne jedinice, preko angažovanja na operaciji traganja a zatim i operaciji spasavanja kroz pružanje prve pomoći unesrećenima, transporta i medicinskog zbrinjavanja. – rekli su iz DCV-a za Tango Six danas u Nišu.

Prema scenariju vežbe, po dobijanju informacije od nadležne kontrole letenja ustanovljeno je da je vazduhoplov SA 342 Gazela, registarske oznake YU-RCC, objavio vanrednu situaciju zbog otkaza repnog rotora i nameru da prinudno sleti. Pozicija helikoptera bila je Sjenica, prema selu Štavalj.

Niški Mi-8 zajedno sa 63. padobranskim bataljonom dežura 24/7 kako za misije borbenog traganja i spasavanja za potrebe Vojske Srbije tako i za civilne vazduhoplovne udese

Nakon uzbune RCC poziva telefonom vlasnika vazduhoplova i prema dobijenim informacijama u posadi su pilot, mehaničar i jedan putnik. Posle prve faze nazvane „INCERFA“, situacija prelazi u fazu uzbune „ALERFA“ u kojoj se preko Operativnog centra RV i PVO u stanje pripravnosti stavljaju TiS snage RV i PVO Vojske Srbije. RCC DCV-a kontaktira i Klinički centar Niš i zahteva angažovanje njegovog dežurnog tima.

Što se vazduhoplovnih snaga tiče u vežbi su učestvovala dva helikoptera RV i PVO – jedna GAMA iz „Senki“ i Mi-8 „Zmajeva“. Gazela iz Kraljeva bila je zadužena za radio-lociranje aktiviranog ELT uređaja i pretvaranje te lokacije u koordinate koje je radio-vezom prenela dežurnoj TiS posadi Mi-8 u Nišu koja je zatim sa medicinarima iz 63. padobranskog bataljona i njihovim kolegama iz Kliničkog centra Niš odletela u pravcu Sjenice.

Priprema za let, plotiranje okvirnog reona, analiziranje aktuelne meteo situacije i određivanje ruta odlaska i dolaska

Kao što je to bio slučaj na vežbi sa MUP-om, helikopterske jedinice RV i PVO su bez problema locirale lokaciju simuliranog udesa. Doktor i medicinski tehničar 63. padobranskog bataljona neposredno su zbrinuli povređene i oni su u rekordnom roku preveženi nazad u bazu 119. eskadrile. Sledeće na scenu stupaju medicinske ekipe iz Kliničkog centra koje su dobile i svoje specifično testiranje u pogledu brzine zbrinjavanja ali i hitne vožnje kroz grad Niš.

Kako je za naš portal potvrđeno u DCV-u vežba je uspela:

– Ostvarena vremena, postupci i praktično izvođenje svih scenarija podrobno će tek biti analizirani ali iz ugla rukovodioca organizatora vežbe možemo izraziti svoje zadovoljstvo prikazanim od strane svih aktera.

Cilj Direktorata civilnog vazduhoplovstva je da kroz vežbe kao što je ova koju ste danas mogli da ispratite proveri ali pre svega edukuje i unapredi sve civilne i vojne deklarisane snage radi što efikasnije saradnje i učinka. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ju

Kao bivši pripadnik 119 THP-a moram reći da je tradicija nastavljena , da ta letačka jedinica je najsposobnija za obavljanje zadataka STS (službe traganja i spašavanja) ne samo u Srbiji već tvrdim i u regionu balkana . Pozdrav naslednicima i uspeh u daljem radu .

Odgovori
Vl

Đuka, bivsi pilot na Mi-8 (HT-40)
Po zavrsrnoj Akademiji, 7 godina sam leteo na transportnom helikopteru Mi-8 u Nišu. Tu sam naučio sve sto jedan pilot treba da zna, a zatim sam imao steću da svoje znanje prenesem i na pitomce kao nastavnik letenja u VVA u Mostaru, ali da to radim i kao komadant trhe. Hoću reci da nikad nisam delio pilote i mehaničare letače na najbolje niti … . Radi se o rutinskom zadatku koji svi helikopterski sastavi znaju da uspesno odrade. Najbolji letaci su oni koji živi odu u penziju. Pripadnicima 119. mhe želim puno srece i uspeha u budućem radu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dimitrije na: [POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

Dunav, Sava i Tisa mogu pokriti celu Vojvodinu. Takodje Dunav može biti pogodan i za delove južno zasigurno do Kragujevca. Dalje naniže postoji i Zlatarsko jezero kao i Vlasinsko jezero koje ispunjava uslove za dužinu protrčavanja prilikom zahvata vode. Takodje ima dosta sportskih aerodroma i letilišta sa kojih se može vršiti poletanje a gde bi…

13. Jul 2025.Pogledaj

Miks na: [POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

Mi nemamo ništa kqko se ispostavilo. Ovih dana bili su požari širom Srbije, da se nije narod samoorganizovao i gasio traktorskim atomizerima, prskalicama i leđnim pumpama bila bi i veća katastrofa. Vojska nam je izazvala požar kod Peskova, ima i snimak i nisu uspeli da ga ugase već se proširio i izgorelo je na desetine…

13. Jul 2025.Pogledaj

Medos na: Anušić najavljuje premijeru Bajraktara na vojnoj paradi 31. jula, MORH objašnjava zbog čega su Rafali bučniji kad je oblačno

@kokos desert Zato jer imaju znanje i dijelova za modernizaciju i popravak sovjetskih tenkovova. To nisi mogao sam zaključiti ?

13. Jul 2025.Pogledaj

i na: Kanton Sarajevo uskoro dobija novi helikopter Subaru Bell 412EPX vredan 15,5 miliona evra

Pa policija je uvek tako nekako radila. Motorista , ovako se korupcija raspodeli po kantonima a onako skoncentrise u jedan centar :D U Bosni i u Srbiji korupcija je nacin zivota i nema tog sistema koji alavi politicari nece zaj..i na svoju stranu.

13. Jul 2025.Pogledaj

dejanera na: [POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

Ne bi bili izdatak u smislu kupovine ali gde bi se punili vodom? Koliko to reka ili jezera ima Srbija a da AT moze bezbedno da pridje vodenoj povrsini, napuni rezervoare vode i onda bezbedno odleti da bi ispustio tu vodu na mesto pozara? AT "klizi" nekih 800-1000 metara da bi napunio rezervoare, zatim sama…

13. Jul 2025.Pogledaj