BEG airport status
Novi ruski srednji višenamenski helikopter Mi-38 Drugi prototip Mi-38 / Foto: Živojin Banković

Novi ruski srednji višenamenski helikopter Mi-38

Kazanjski helikopterski zavod (KVZ), koji se nalazi u sastavu holdinga ‘’Helikopteri Rusije’’, izdao je 23. avgusta saopštenje u kome se navodi da je započelo sklapanje prvog helikoptera Mi-38T u okviru ugovornih obaveza prema ruskom Ministarstvu odbrane za 2018. godinu.

Nekoliko dana kasnije na svojoj stranici društvene mreže ‘’Twitter’’ poznati vazduhoplovni publicista, fotograf i novinar Babak Taghvaee objavio je fotografiju prvog serijskog Mi-38T koji se nalazi u procesu proizvodnje u KVZ. Po onome što se može videti ovaj primerak se nalazi u finalnoj fazi sklapanja i u bliskoj budućnosti se može očekivati njegov prvi let.

Prvi opitni Mi-38T / Foto: Twitter/Babak Taghvaee

Još u julu mesecu ove godine Ministarstvo odbrane Rusije potvrdilo je da je sa ‘’Helikopterima Rusije’’ potpisalo ugovor o isporuci opitnih Mi-38 u vojnoj varijanti koji su dobili oznaku Mi-38T. Precizirano je i da će u 2018. i 2019. godini biti isporučen po jedan helikopter. Postoje i informacije da bi u 2020. VKS dobile 12 Mi-38.

Opitni obrasci Mi-38T proći će kroz zajednička letna ispitivanja kako bi se zadovoljili zahtevi oružanih snaga. Prema dobijenim rezultatima testova biće izvršena definicija planova za nabavku helikoptera Mi-38 prema potrebama Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS) u okviru programa opremanja oružanih snaga u periodu od 2018. do 2025.

Kako se dalje navodi u saopštenju KVZ, helikopter Mi-38T razlikuje se od osnovnog sertifikovanog Mi-38 pre svega u opremljenosti i određenim karakteristikama. Serijske mašine imaće posebne agregate i komponente isključivo ruske proizvodnje.

Drugi od četiri prototipa Mi-38 / Foto: Ruski helikopteri

Planirano je i instaliranje gorivnog sistema koji ima zaštitu od eksplozije, dodatnih rezervoara za gorivo koji će povećati dolet, specijalne komunikacijske opreme i specijalnih odela za posadu koja će služiti za spasavanje iznad mora. Transportnu verziju Mi-38T moguće je modifikovati u cilju povećanja sposobnosti i proširenja mogućnosti upotrebe tako što bi se napravile specijalnizovane verzije helikoptera, poput npr. varijante za upotrebu na Arktiku.

KVZ dalje naglašava da se srednji višenamenski Mi-38 nalazi u klasi između legendarnog helikoptera Mi-8 i teškog transportera Mi-26, može se upotrebiti za transport tereta i putnika uključujući i vrlo važne osobe, može biti helikopter za traganje i spasavnje kao i leteća bolnica i leteti iznad vodenih površina.

Zahvaljujući tehničkim rešenjima, Mi-38 prevazilazi druge helikoptere što se tiče mogućnosti nošenja tereta i putnika, kao i u mnogim drugim karakteristikama. Može se takođe upotrebljavati i u različitim klimatskim uslovima, iznad mora, tropskih i veoma hladnih područija.

Karakteristike helikoptera u kombinaciji sa pojednostavljenim procedurama održavanja i visokim performansama, čini Mi-38 veoma privlačnim kako za rusko Ministarstvo odbrane tako i za druge potencijalne korisnike u Rusiji i inostranstvu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

Ako moze neko da mi objasni zašto ruski helikopteri (Mi-8, Mi-26, itd.) uvek imaju „dignut nos“, kao da je zadnji trap kraći od prednjeg. To mi deluje nekako zaostalo i neskladno kao avioni iz drugog svetskog rata.
To se vidi i kod aviona Mig-23,-27, Su-17, itd. pa čak i kod Mig-29.

Odgovori
Sv

Mislim da je estetika poslednja na listi prioriteta ;)

BB

Odgovor iz prastarog vica: zašto Volga ima visoku haubu? Gleda gdje je sljedeća benzinska pumpa…

Be

:-))) Na stranu sa šalom. Očekivao sam neko dobro objašnjenje, neki dobar razlog: na primer radi lakšeg ulazka u trup sa zadnje strane. Ili da je kod aviona bolje radi ugla krila pri uzletanju ili slično.

Ipak mislim da je to stara odavno prevazidjena sovjetska škola, jer novi Su-57 nema to, a i Su-30 mi dosta skladnije izgleda.

Re

Možda zbog toga što na zadnjem delu imaju vrata kroz koja se teret utovara? Pa nagib helikoptera pomaže prilikom utovara istovara?

Ar

Nije to samo kod rusa. Pogledaj Eurofajter, Rafal u mornaričkoj varijanti (doduše to je možda zbog „kopče“ za katapultiranje na prednjem stajnom trapu), Miraž III (i izraelske varijante Kfir i Nešer), Miraž IV, Sab Draken, Herijer, čini mi se čak i Panavia Tornado, zatim američki A-4 Skajhok, F-8 Krusejder, A-6 Intruder i E-A6B Prauler nastao od njega. Ima još primera. Istina, ovi američki avioni su svi pravljeni za dejstva sa nosača aviona i svi sa „kopčama“ za katapultiranje sa istog, ali opet sigurno postoji neki razlog sa inženjerske tačke gledišta.

Rusi su poznati da se često drže one stare „ako radi, ne diraj“, ali nisu ni oni baš toliko zaostali.

Be

@Argosija

Da upravu si. Ali Tornado nema dignut nos. Harrier je poseban avion. Ovi drugi su u glavnom mornarički avioni i iz 50-60ih godina.

Uvek kad odem na aeromitinge se pitam zašto ruski aparati tako zaostalo izgledaju.
Na Airpower u Austriji je jednom stajao austrijski Blackhawk blizu slovačkog Mi-17. Razlika u kvalitetu izrade je bila upadljiva. Velika razlika!
Tako i na Batajnici, američki F-16 i naš Mig-29, kao prošlost i budućnost i ako su ista generacija.
Neću da ulazim u dalje poredjenje, ali moram spomenuti i pilote: Rusi, skoro svi buckasti, malo stari po izgledu, itd. A zapadnjaci u glavnom zdravo izgledaju, istrenirani kao da redovno idu na fitnes i čini mi se da su dosta obrazovaniji i posvećeni svom poslu.
…mozda je zbog razlike u mesečnim primanjima!?!?

Mi

To je dobro pitanje Beli. Skoro svi heliši zapadne proizvodnje su nosom i donjim delom trupa paralelni sa zemljom. Lično mislim da je u pitanje centar gravitacije i da je to razlog zašto su mi-8 podignutog nosa naravno dok su na zemlji. Il-62 putnički sovejtski avion je imao mali točak koji se izvlacio na repu trupa a razlog je naravno bio centar gravitacije http://i.stack.imgur.com/XZEYN.jpg . Beli slobodno postavi pitanje šta te god zanima u vezi bilo kog vazduhoplova, ili vazduhoplovstva a pravi ljubetilji avijacije i stručnjaci če uvek znati pravi odgovor.

sl

Ako pogledate tacku teze helikoptera, videcete da je blizu zadnjeg stajnog trapa, ako ne i u osi. Time, svako punjenje i generalno koriscenje helikoptera podrazumeva kretanje oko ose koja prolazi horizontalno kroz noge zadnjeg/glavnog stajnog trapa, dok prednji trap trpi vertikalnu akciju.
Kada je helikopter standardno opterecen, stoji „ravno“, sto se na nekim verzijama Mi8 moze takodje podesiti i na samoj nozi prednjeg trapa hidraulikom… (npr, ako treba ukrcati teret, vozilo…)
Sto se tice „arhaicnog“ dizajna – C130 je sampion, jer vuce korene jos iz 2. Sv.rata… I tesko da mu i dan-danas to neko moze zameriti… Ono za sta je namenjen i za sta se koristi, avion je savrsen.

Mo

Nagnut je naprijed zbog balansa. Ovako izgleda dok je helikopter prazan, kut se smanjuje kad u A/C uđu članovi posade (u Mi8 ih je troje) a vjerovatno se i putnici i teret krcaju od naprijed prema nazad, npr. mnogi avioni imaju proceduru ukrcaja putnika zbog sprječavanja tip tailing-a, naravno obično se radi o manjim avionima, pa npr. ATR72 ima i rudu koja se postavlja na kraj trupa upravo da se sprijeći dodir aviona i platforme prilikom ukrcaja putnika i tereta.

ma

Kad ste već krenuli toliko da širite priču, o tome kako zastarelo izgleda mil mi 17 prema blackhawk ili mig 29 u odnosu na F 16 (ne znamo samo na koje konkretne verzije mislite), onda možemo da poredimo i druge vršnjake recimo Ak 47 sa M-16 ili AK 74 sa M4 Colt. Ove prve izgledaju skromno i ne baš kvalitetne izrade, dok su drugi lepi i zategnuti, ali koga briga za izgled kad ti ovi drugi (našminkani američki) zaglave u toku borbe zbog blata, prašine i sl stvari, dok automatske puške AK porodice zahtevaju minimum održavanja uz pouzdanost u svim uslovima. E isto tako može da se prenese i na Vaše primere o lepoti i divnom dizajnu Blackhawka i F16 u odnosu na američke vršnjake. Taj isti Blackhawk je obaran sa RPG 7 od strane urođenika u Somaliji, dok nisam čuo da je jedan jedini mil mi 8, 17, 171 Sh oboren sa zastarelim sredstvom kao što je RPG 7. Ja gledam samo funkciju i pouzdanost u borbi, lepota me ne interesuje, a verujem ni mnoge druge koji to treba da koriste u borbi.

Ra

To mora da je Chevrolet Blazer pa da mu igra zadnji kraj po osi glavnog rotora. 100% nije izbalansiran po horizontali kao PZL-W3 SOKOL ! ko da su ista skola dizajniranja samo sto je estetika motora na sokolu kao kod IAR-330 Puma.
http://www.flugzeuginfo.net/acdata_php/acdata_w3_en.php
fabrika u Rumuniji
http://www.business-review.eu/news/airbus-helicopters-to-make-a-romanian-center-of-excellence-for-production-of-h215-aircraft-130615

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

@Dogma A kakva je po Vama kineska statistika u poredjenju sa Airbuss?Da li je Kina napravila bar jedan procenat od proizvodnje Airbuss? Rusija je u 2024 proizvela 36 vojnih aviona i izgubila iznad Ukrajine 40 oborenih (ukupno minus 4 za Ruse).

11. Jan 2025.Pogledaj

OpFor777 na: Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

@Jordan: Eurofighter se kupuje da bi se linija održala, da bi maznuli jos po koji Arapskim zemljama za masne pare. Tehnologija unutar zmajeva poput Rafale, Eurofighter itd., može biti obećavajuca za 5-tu ili 6-tu generaciju, ali zmaj ostaje nešto što pripada 4-toj generaciji i time je sve rečeno. @Boki: Kinezi su ozbiljan igrač na svijetu…

11. Jan 2025.Pogledaj

Dogma na: Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

Ruska statistika je vojni program! Treba polupati zapadne resurse po Ukrajni! Rasrafljuju if fino svaki dan! Civilni program ako bude bude ionako stize Kina

11. Jan 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

Držati tako skupu opremu na otvorenom je krajnje neodgovorno , makar mora biti nadkriveno Jedino Rusi što naprave može gde god i kako god bilo, ni kiša, sneg, sunce, dan ,noć. ne može ništa. Sipaj goriva i teraj 😆🤣🤣🤣🤣🤣🤣👍👌👑

11. Jan 2025.Pogledaj