BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Zaposleni u kompaniji Croatia Airlines od ponedeljka u štrajku, Zahteva se sklapanje kolektivnog ugovora Obustava rada do ispunjenja zahteva ili odluke štrajkačkog odbora o prestanku štrajka / Foto: Croatia Airlines

[POSLEDNJA VEST] Zaposleni u kompaniji Croatia Airlines od ponedeljka u štrajku, Zahteva se sklapanje kolektivnog ugovora

Organizacija radnika Croatie Airlines (ORCA) najavila je početak štrajka u svim delovima i radnim jedinicama hrvatskog nacionalnog avio-prevoznika u ponedeljak sa početkom 6 časova ujutru i naglasila da će obustava rada trajati do ispunjenja zahteva ili odluke štrajkačkog odbora o prestanku štrajka, saopšteno je iz ORCA-e.

Kako navode, razlog štrajka jeste neprihvatanje sindikalnog predloga Kolektivnog ugovora (predlog predat 6. aprila 2017. godine) tokom kolektivnog pregovaranja, te se štrajkački zahtev ogleda upravo u sklapanju tog ugovora.

– Radnici će štrajkati pred sjedištem poslodavca, na adresi Bani 75b, Buzin, te na svim lokacijama gdje poslodavac obavlja svoju djelatnost. Radnici će štrajk provoditi uskratom rada pred sjedištem poslodavca, a oni koji su na izdvojenim lokacijama će isti provoditi obustavom rada na tim lokacijama. – ističu iz ORCA-e.

O tome zašto zaposleni posežu za rigoroznim merama, kakvi su njihovi zahtevi i kakva je pozadina najavljenog štrajka danas je analizirao naš kolumnista Alen Šćuric.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

To

Iako svaki Vas tekst procitam u jednom dahu, moram priznati da ipak ne razumijem otkud toliki entuzijazam prema nacionalnom avio prijevozniku…
Iz moje perspektive, nakon 12 godina u velikim Part 145 organizacijama izvan granica RH i nakon sto mogu realno usporediti kako se to „radi kod nas“ s onim kako bi se to inace trebalo raditi, najbolja moguca stvar je strajk i propast CA.
Hrvat je uvijek bio izvrstan radnik, ali nikakav gazda sto je vidljivo i iz dalje, a i iz ove neposredne povijesti u svim sferama naseg društva, ne samo u avijaciji. A ako uzmemo da je i samo 50% ovoga sto iznosite u tekstu istina (a znamo da je sve sto iznosite istina), onda je i ugovor s najcrnijim i najgorim neprijateljem bolji od ovoga sada.
Ne mislim da je izlaz iz problema CA u promjeni uprave. Bas suprotno, izlaz je u potpunom unistenju i kupnji od strane nekog stranca koji ce to posloziti onako kako treba biti po pravilima trzista. Jer ovi partijasi nece nikada postaviti sposobnog, nego podobnog dokle god je ta kompanija na drzavnoj sisi. Onog trenutka kada odredjena osoba ili grupa osoba sa svojim kapitalom otkupi te ostatke nekadasnje aviokompanije, iznimno brzo ce ista postati efikasna. Jer je toj osobi ili grupi osoba u interesu povratiti ulozeno. Preko noci ce se poceti raditi u tri smjene, otpustiti jalov teret po uredima i slicno. Takvog interesa trenutacno nema niti ce ga biti dokle god Vlada ima i pola postotka udjela vlasnistva.
Znam da ste protiv 4K fonda i njihovog mozebitnog djelovanja po naputku Lufthanse. Ja Vam iz perspektive radnika mogu samo reci da je to za mene vjerojatno najbolja moguca opcija i ako ikad dodje do toga, nakon 12 godina lutanja po svijetu, moj CV ce medju prvima biti u toj novoj CA.

Odgovori
Mo

Ta ekipa na vlasti poznaje Sao jedan argument, a to je sila, prema tome štrajk. Ne može se s nasilnicima nego na silu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj