BEG airport status
LYBE 1619:00 Z 220°03KT 190V250 6000 NSC 04/M00 Q1031 NOSIG=
Ministar Vulin: U Rusiji započeti razgovori o kupovini helikoptera Mi-17 i Mi-35, razmatra se nabavka dodatnih MiG-ova 29 iz Rusije i Belorusije U Moskvi se pregovaralo o dodatnim 29-kama kao i o helikopterima / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Ministar Vulin: U Rusiji započeti razgovori o kupovini helikoptera Mi-17 i Mi-35, razmatra se nabavka dodatnih MiG-ova 29 iz Rusije i Belorusije

Visoka delegacija Ministarstva odbrane Srbije, na čelu s ministrom Aleksandrom Vulinom, od juče se nalazi u zvaničnoj poseti Moskvi gde će između ostalog učestvovati na sedmoj Moskovskoj konferenciji o međunarodnoj bezbednosti.

Prvog dana posete delegacija se sastala s ministrom odbrane Rusije Sergejom Šojguom a jedna od glavnih tema bila je vojno-tehnička saradnja.

Ono što je najzanimljivije je da je ministar Vulin nakon sastanka izjavio da su započeti razgovori o nabavci novog naoružanja od Ruske Federacije i to četiri transportna helikoptera Mi-17 i četiri borbena helikoptera Mi-35.

Takođe Vulin je napomenuo da se saradnja nastavlja daljim opremanjem i modernizacijom MiG-ova 29, zatim tenkova T-72 i borbenih vozila pešadije (pojedini ruski mediji spominju vozilo tipa BMP-2), kao i određenih tipova protivvazdušnog naoružanja.

U izjavi za RIA Novosti Vulin je u Moskvi rekao i da Srbija s Rusijom ali i Belorusijom razmatra nabavku dodatnih lovaca MiG-29 a što se tiče rokova isporuke ministar je izjavio da bi ‘’za nas bilo najbolje da to bude što pre’’.

On je dodao da su brzina isporuke i brzina njihovog uključenja u oružane snage među važnim faktorima i da kada je reč o uslovima isporuke da se radi o predaji bez nadoknade.

Slične pa i još ozbiljnije najave državnog vrha imali smo tokom prošle godine. Prvo je bivši ministar odbrane Zoran Đorđević 27. Januara 2017. najavio da Belorusija donira 8 lovaca MiG-29 i dva diviziona raketnog PVO Sistema Buk koji bi bili isporučeni tokom ove godine.

Tada je rečeno da konkretni pregovori počinju u maju a otkriveno je i da će se pregovarati o raketnim PVO sistemima velikog dometa tipa S-300 takođe iz arsenala beloruske vojske..

Potom je, što se tiče helikoptera, predsednik države 1. decembra  2017. izjavio da Srbija pregovara s ruskim Rosoboronoeksportom o nabavci 6 helikoptera Mi-17.

Komentari

M

Ocigledno da su pregovori oko nabavke 6 helikoptera Mi-17 izmenjeni, kao sto je Vucic i nagovestio da ce se verovatno desiti (u zavisnosti sta struka odluci da je najbolji izbor), tako da je odluceno da to bude 4 helikoptera Mi-17 i 4 Mi-35. Sjajna vest samo steta sto nema detalja o kojim sistemima PVO se pregovara.

Odgovori
K

Konacno uzimamo Mi-35M koja se jako dobro pokazao u Siriji i Iraku! Mislim da ce ipak S-300 stici polovan,to je ogroman napredak za VS!

B

Pregovara se o „Pantsiru“ u ovom kupoprodajnom paketu. Mali broj sistema, ali mala i nada. Nećemo mi imati para za ovo još godinu-dvije, pustite priče.

B

Mi smo oduvek bili poznati po tome sto struka odlucuje…

M

Nigde nije napisano da je Mi-35M
Postoji nekoliko verzija Mi-35:

češka wiki:
Mi-35: Exportní verze Mi-24V
Mi-35D: Mi-35 s výkonnějšími motory a účinnějším pancéřováním.
Mi-35P: Exportní verze Mi-24P
Mi-35U: Exportní verze cvičného Mi-24VU.
Mi-35M (Hind-E): Exportní verze Mi-24VM s výkonnějšími motory TV-3-117MA, nezatažitelným podvozkem, zkrácenými křídly a kompozitovými rotory

pre neko vreme su na nekom tabloidu pisali da ce srbija kupiti ili dobiti Mi-35 iz Belorusije , to bi onda mogla da bude verzija Mi-35 ili Mi-35P

Ž

Не постоји Ми-35Д.

Извозни Ми-24Д је Ми-25.

Ми-24В – Ми-35
Ми-24П – Ми-35П (постоје две варијанте)
Ми-24ВМ – Ми-35М

B

@Zivojin Bankovic
Koja je razlika izmedju P, D i V verzija?
Hvala.

A

@Brad
Mi-24D verzija predstavlja dalji razvoj prvobitne verzije Mi-24A. Uglavnom bolja elektronika i naoružanje. Eksportna verzija je Mi-25.
Mi-24V predstavlja dalji razvoj verzije Mi-24D sa novom opremom i naoružanjem.
Mi-24P predstavlja verziju za koju se može reći da je više namenjena za protivtenkovsku borbu u poređenju sa D i V verzijama. Usmesto mitraljeza 12.7mm ima top 30mm sa Su-25.

M

Као шта сам мислио, Србија наводно хоће да купи 4х Ми24В која у експортној верзији има ознаку Ми35, Наводно може да се модернизује на Ми24В – Ми35 за око милион и по долара по комаду …
https://rs.rbth.com/science/81635-ruski-leteci-tenkovi-srbija

Z

Da mi je pivo za svaki put kad sam citao ove najave…. 20 godina od bombardovanja a realno slabiji nego onda. Ona zamorcad dole nista mirnija vec upravo suprotno. Moze onaj momak zakucat onog „kosovskog specijalca“ sto gubi municiju u akciji šakom xyz puta ali znamo da to pre ili kasnije nece biti dovoljno i da jednom nece stati. I sta onda? Bit ce opet Srbi krivi naravno. Onima sto ih cuvaju od 99 do danas se nista nije do danas razbistrilo zbog koga su bombardovali SRJ a mi nikakve pouke isto ne izvukosmo. „…za nas bi bilo najbolje da to bude sto pre.“ Ma daj 😂😂😂

Odgovori
S

Nemoj pivo za svaku najavu, postao bi alkoholičar.

V

Daj bože da sve to stigne tj da sve to nabavimo, dobijemo ,kupimo ili sta vec i to u sto vecem broju…. lepa vest

Odgovori
M

sta znaci recenica “ predaji bez nadoknade“ ?

Odgovori
J

Možda sledeće: Ja Vama poklonim suzukim svift 2001 , a tvoje je da ga središ, registruješ , prevedeš ,atestiraš plin,isl.
Ti onda odeš kući i pričaš da si autić dobio džabe.
Da bude nešto jasno samu nabavku ne kritikujem.Možada može bolje , možda i ne ja zaista nisam stručan za to. Gore napisano je zaključak iz prethodnih godina i dekada sa ovim ljudima na vlasti.
Pozdrav

V

Kako sam ja shvatio, za džabe, kao i onih 6 šta su došli.

M

el i za njih vazi da je motor euro 5 barem …. ako nije morace i oni da placaju ekolosku taksu.

m

Donacija to važi za Miv 29 i S300 , a helikopteri se plaćaju što je više nego dobro u prevodu NOVI

L

Odlična vijest za Srbiju.
Mi-35-ce su prave mašine.

Odgovori
P

Nadam se da će remontovati i dve 24-ke koje već imamo. Ako neko zna šta je sa njima, molim da napiše.

Ž

Стојер на Батајници већ 12 година на отвореном. Нема за њих ремонта…

A

@Petar
To je nemoguće, pošto nemamo dokumentaciju za te 24-ke.

P

Hvala gospodine Brankoviću, šteta što nema nada. Za dokumente znam, pošto su uvezeni za vreme sankcija.

n

mogli bi da prekucamo brojeve za ta dva mi24 znam coveka……

m

@nikola A da damo ukrajincima bolje ce oni to nase komsije znaju…

M

Mogu samo reci da je struka malo “podbacila“ ako se pregovara o nabavci 4 Mi-17 i 4 Mi-35.Ova nabavka ne moze biti ostvarena pre 2020, jedino ako se opet ne radi o prodaji aparata koji su bili namenjeni drugim RV.

Zar nije bilo logicnije nabaviti jos 2 Mi-17 kompletna, 2 Mi-26T2, 3 Mi-35M transportne verzije i 3 Mi-28NE !? Cak je mala cena u razlici u odnosu sta se dobija takvim izborom sa vec odabranim H145M.Poenta su valjda snage za hitne intervencije, koje se mogu kombinovati sa brzim transportom i obezbedjenjem u mirnodopskim uslovima !? Cemu nabavka ako se ne razmislja o vremenskom intervalu u logistici, ustedi u transportu !?

Odgovori
A

@Mig-29
Kako je struka podbacila. Ako se dobro sećam, od naručivanja do dobijanja 2 Mi-17 prošle je oko godinu dana prošli put. Ako bi do kraja godine došlo do ostvarivanja narudžbine, prvi novi Mi-17 i Mi-35 bi došli krajem 2019.
Po čemu je logična nabavka 2 Mi-17,2 Mi-26T2, 3 Mi-35 i 3 Mi-28NE? Prvo nama su najpotrebniji novi srednji helikopteri da bi zamenili 6 Mi-8. Znači postoji potreba za još 8-12 Mi-17, kako bi se ti helikopteri zamenili. Mi-26T2 nam ne treba. Jednostavno, u našem slučaju Mi-17 može da radi malte ne sve isto što i Mi-26, pogotovo što flota od samo 2 Mi-26 bi bilo bezveze trošenje novca.
Pri nabavci borbenih helikoptera ne može se ići po principu od svakog po jedan. Znači ili Mi-35 ili Mi-28, ne nikakva kombinacija, jel bi opet došlo do bezveze trošenja novca. Srbija ima opet potrebu za nabavku oko 8-12. Mi-35 je dovoljan za Srbiju, može se reći čak idealan, jer može da radi sve što i Mi-28 i za razliku od Mi-28 može da dopuni transportnu flotu helikoptera.

E

@Mig-29
Pa valjda bi medjuostalim trebao biti cilj i unifikacija modela da bi se pojednostavila obuka, logistika i s tim znatno smanjili troskovi.
Mi-26 bas i nema nekog smisla za RV Srbije.
Trebalo bi uzeti maksimalmo kompatibilne varijante Mi-17 i Mi-35 jer ipak ti helikopteri imaju neke zajednicke sustave, npr. s istim motorima Klimov VK2500.
Dobro zvuci 4 x Mi-17 + 4 x Mi-35, ljepa najava.

A

Ja bih od svih modela helikoptera uzeo po jedan.Aman covece…

M

Aleksa Radojicic

Ako niste upooznati 2 Mi-17V-5 koje smo dobili nove su bile narudzbina drugog RV, ali poklopila se konfiguracija sa nasim potrebama pa su nam Rusi dali narudzbinu “preko reda“.I nisu bas kompletni posto nemaju digitalni kokpit vec mesoviti sa vise analognih instrumenata, imaju jedan centralni digitalni displej.

Tako smelu izjavu kako je Mi-35 istih karakteristika kao Mi-28NE samo odrazava vase poznavanje vrsta helikoptera, bolje reci nepoznavanje takticke upotrebe helikoptera

Mi-26T2 samo ima samo nosivost 56000 kg, treba li dodatan komentar, a nisam siguran kolika je usteda sa 4 Mi-17V-5 !?

Ed

VK-2500 koristi Mi-28N, na Mi-35M je samo kao dodatna (skuplja opcija), na Mi-17V-5 takodje kao dodatna opcija (skuplja opcija).

Simulatori prave ustedu na obuci, isto kao i piloti osposobljeni za koriscenje slicnih verzija helikoptera.

Aca
Ja ne bih uzeo rasparcano nikad, ali kad kasa ima rupu !? Mi uzimamo 4×4 za koju takticku opciju ako bi ste bili ljubazni objasniti !?

@MiG-29
Na osnovu cega tvrdite da su helikopteri Mi-17V-5 bili namenjeni drugoj drzavi? Jeste li prisustvovali pregovorima o kupovini prethodna dva Mi-17V5? Kako znate da ti helikopteri imaju jedan centralni digitalni displej a ne recimo dva, tri…Jeste li ikada usli u jedan od tih Mi-17V5?
Vecina helikoptera VVS nemaju glass cockpit pa tvrdnja da nasi Mi-17V5 nisu kompletni u tom delu ne stoji. Mozda je jednostavno bio takav izbor kupca tj. Srbije u odnosu na to koliko je novca imala u tom trenutku.
Nosivost helikoptera tipa Mi-26 nije 56 t vec njihova maksimalna poletna masa. Potreba za takvim helikopterom u Srbiji jednostavno ne postoji. Makar u vojne svrhe.
Mi-28 se pravio sa TV3-117 familijom motora kao i Mi-8/17/24/35. Na svim ovim tipovima se moze koristiti i VK-2500 u zavisnosti od izbora kupca. A izbor u kupovini Mi-17 plus Mi-35 je sasvim logican ako se uzme logisticka podrska narocito ako se uzmu helikopteri sa istim motorima, reduktorima, dobrim delom elektronske opreme, naoruzanja…

E

@Mig-29
Po Вертолеты России, najnovije varijante, Mi-35M se proizvodi izvorno s VK-2500, a isto vazi za Mi-8AMTSh-V. A kupac na kraju stavi sto zeli…
Ali to nije bila poanta mog komentara, ono sto sam rekao je da je bolje da djele sto vise identicnih sustava.

M

Ako idemo logikom “ciji je veci“ i ovim nabavkama kupujemo strane tehnologije, nagradno pitanje je kakav TOT dobijamo i koliko zapravo stedimo !? Nije cilj valjda ocajno stanje popravljati bez neke takticke namene !?

Page

Kad bi ste se malo bolje informisali, znali bi koja je proizvodna procedura, tacna garancija fabrike, a koje Rosoborneksporta.Zasta spominjete dva, tri displeja !? Moze se u taj kokpit “nabudziti“ 5 displeja, samo oni imaju neke bitne funkcije zar ne !? Ta tri, ustvari dva (jedan bitan) koja spominjete je tako losa opcija, cenovno manje 9 mil $ od kompletnog modela. I zasto odmah demagogija :

“Mozda je jednostavno bio takav izbor kupca tj. Srbije u odnosu na to koliko je novca imala u tom trenutku.“

Ja vas pitam ko kupuje tako struka ili ………. !?

Ispravljate me za poletnu masu Mi-26, a opet za njegovu nosivost trebaju 4 Mi-17V-5.Itekako postoji potreba, samo za taj elaborat nikad niste predpostavljam culi, posto nase helikopterske snage nemaju ozbiljnog taktickog, logistickog iskustva, da su imale sigurno bi opravdale svoje postojanje – umesto sto su docekali pad helikoptera i prosijacenje, bolje receno hvatale se za poslednju slamku.

Mi-28 ima vise nedostataka sa starim motorima, zato se inace radi na novoj TV7-117V seriji.Pa ispada opet neko nase “strucno“ osoblje bolje zna od Rusa sta valja, a sta ne valja.Ako VK-2500 dostize 9000h radnih casova, poboljsava performanse verovatno je skuplja opcija zar ne !?

Mozda mi odgovorite kako je to Mi-35M kompletan skuplji od Mi-28NE kompletnog za desetak mil $ u nabavci !?

Page ako me secanje dobro sluzi spomenuste neke “Pegaze“ ili “Senke“ u ranijim raspravama, ja cu vas pitati na osnovu toga specijalna brigada mora imati specijalizovanu helikoptersku jedinicu ili ce mesovitia helikopterska jedinica odredjivati takticku namenu specijalnoj brigadi !? Podseticu vas pricamo o nekoj profesionalnoj logistici mimo redovnog odrzavanja (fabrickog resursa).

Takticku upotrebu ovako zamisljene nabavke helikoptera ako bi ste bili ljubazni malo mi pojasnite, sta tu konkretno dobijamo – mozete u par reci !?

Ed
Ne proizvodi se, mozete slobodno pogledati u ponudi, imaju dve opcije trenutno, inace cena varira u izboru motora.

A

@Mig-29
I dalje, znači da uz dobro pregovaranje i malo sreće prvi helikopteri mogu doći kroz godinu dana od potpisivanja samog ugovora.
Mislim da vi mene niste shvatili. Mi-35M(u slučaju ako nabavljamo tu verziju) predstavlja dalji nastavak razvoja familije Mi-24 u koji su ugrađene određene tehnologije primenjene na Mi-28. Osim sličnih sposobnosti Mi-28, sa Mi-35M dobijamo helikopter koji može da transportuje do 8 vojnika i ima dosta zajedničkih komponenti sa familijom tranosprtnih helikoptera Mi-8/17. Samom nabavkom Mi-35M dobija se dosta, a istoivremeno se pojednostavlja logistika. Jednostavno u ovoj situaciji i za našu zemlju, bolje je nabaviti samo JEDAN borbeni helikopter, a to je Mi-35M.
Mi nemamo potrebu za Mi-26T2, čemu će nam stvarno? U našoj situaciji, sve što bi Mi-26T2 radio(transport vojnika jedino u našem slučaju), to može i Mi-17.

@ MiG-29

Page

Nemam potrebe da se bolje informisem obzirom da sam pricao sa ljudima iz Rosoboronoeksporta, Helikoptera Rusije, predstavnicima OKB Mil-a, zavoda u Kazanju i Ulan Udeu, kao i korisnicima iz redova VVS. Srbija prilikom kupovine prva dva Mi-17V5 nije imala/htela da izdvoji vise novca za kupovinu bolje opremljenih helikoptera nego sto su ova dva koja su kupljena. Finansijske razloge ne mogu da komentarisem jer nisam u potpunosti upucen u tu materiju.

Vi napisaste da su helikopteri nekompletni, ja odgovorih da su kompletni ali bez glass cockpita za koji nije bilo novca. Nisu tu kupljene jos mnoge stvari ali novca nije bilo. Niko ne garantuje da prilikom nekog remonta nece biti opremljeni nekom boljom opremom ako bude novca. Ko moze da kaze da na postojeca dva helikoptera nece biti naknadno postavljeno naoruzanje, sistem za zastitu, neka dodatna oprema i sl.

Ostadoste mi duzni da mi odgovorite cija je to bila narudzbina (pa su im Rusi verovatno prolongirali isporuku da bi nama izasli u susret) i da li ste prisustvovali pregovorima o kupovini pa znate nesto vise? Iznosite ekskluzivu a ne i odgovore.

Struka daje predlog prilikom kupovine o zeljenim karakteristikama helikoptera ali nazalost ona ne kupuje. Odlucuje onaj ko ima novac.

Mozete li mi mozda reci koje to terete ili ljudstvo nosio Mi-26 po Srbiji? Da li ima potrebe za angazovanjem takvog helikoptera? Dajte par primera za koriscenje tog helikoptera. Po mogucstvu iz elaborata. Ili je to mozda demagogija?

Lepo od Vas sto ste ispljuvali helikopterske snage Republike Srbije. Definitivno nisu opravdale svoje postojanje. Pitajte stotine spasenih ranjenika u poslednjim ratovima, pitajte spasene iz poplava, smetova, one zahvacene pozarima. neka vam oni o tome kazu ponesto. Proverite i gubitke helikopterskih jedinica u poslednjem ratu. Ma totalni diletanti rade tamo u tim nekim Senkama, Pegazima, Zmajevima i MUP-ovoj jedinici. I da krivi su definitivno sto sebi nisu kupili neke novije masine. Jos zamisli pa su nasli da prosjace i ginu samo da bi nekom napakostili. Ma totalni diletanti.

Naravno da tehnika napreduje i da su i Mi-8/24/28 modernizovani novim motorima, opremom, naoruzanjem. Ko tu sta spori? Nego Vama i dalje nije jasno da su finansije problem? Vi bi ste problem resili kupovinom 10 helikoptera, 4 razlicita tipa, od dva razlicita proizvodjaca? Po mogucstvu sa sto raznovrsnijom opremom i naoruzanjem. Odlicna ideja sa stanovista odrzavanja. I to biste kupili Mi-35M transportne verzije? Dajte neki link da vidimo kako to izgleda, molim vas.

O upotrebi helikopterskih jedinica u sadejstvu sa specijalnom brigadom ne bih pricao. Postoje za to kvailifikovaniji ljudi od mene. Vi recimo?

D

Bolji izbor K52 koristi takođe motore VK2500 i zakon je za 35-cu. Pre svega modrniji sistemi komunikacije i rukovođenja vatrom. Dobar deo helikoptera od kompozita nema repni rotor. Motori u zasebnim oklopljenim kućištima, može da leti sa samo jednim. Let od Oklopljena kabina pločama koje izdržavaju do kalibra 23mm a stakla izdržavaju kalibar 12,7. sistem snabdevanja uljem konstruisan tako da i pored pogotka u isti omogućava još 30 minuta leta. Samoizbaciva sedišta K37 u konfiguraciji 0-0. Vrlo dobar izbor podvesnog naoružanja u 6 podvesnih tačaka, rakete Igla V, protivtenkovske Vihor i Ataka , Blok B8V20A sa 20 x S8, Blok B13L5 sa 5 x S13. Top 2A42 „pozajmljen“ od transportera BMP2 sa kontejnerom UPK 23 sa 250 zrna.

M

Page

Sto se tice izjava, cini mi se da je AV u toku nekog intervjua izjavio kako su imali srece prilikom nabavke, zato sto su 2 bila slobodna namenjena drugom RV (bilo bi uzaludno traziti taj video snimak), ali su oni nesto promenili i otvorila se sansa za nas.

Napomenucu, lepo je cuti sto ste pricali sa ljudima iz spomenutih firmi, sa ljudima iz VVS samo ne videh u trenutnoj konverzaciji neku bitnu korist od toga.

Medjutim ja idem sledecom logikom, ako n.p.r. Brazil naruci nekih 12 kom Mi-35M u novembru 2008, a isporuku prva 3 dobije u decembru 2009, ostalih 9 dobije do avgusta 2012.Dok n.p.r. Azerbejdzan potpise 24 kom u septembru 2010, a 12 dobije u 2012, a zadnji kontigent u novembru 2013.Mi onda narucujemo planski mali broj helikoptera izgleda po nekim specijalnim kriterijumima !?
A po neki izvestajima Ruske fabrike na godisnjem nivou izbace nekih 60 kom.

Hajde da vidimo gde se ocigledno ne razumemo sto se tice TOT.
Ako se uzme n.p.r. Mi-28NE, normalno je pitati za :

– nove pilotske kacige koje su u razvoju od 2015
– CV-28 M
– ОПС-28 М
– SPO-32 Pastel (L-150) – ESM
– N025 radar

Sve gore spomenuto ima dosta razlike u odnosu na MI-35M bez poredjenja u letnim karakteristikama, zastitnim karakteristikama.

Sto se tice nekog ozbiljnog elaborata za Mi-26T2, izvuci cu vam samo par sturih stavki posto su podaci prilicno “matori“ – imaju odstupanja s obzirom na trenutnu situaciju sa novim motorima.Ali pozajmicemo povrsne n.p.r sa interneta

Mi-26T

Motori 2 × Lotarev D-136 turboshafts

– Fuel Economy – 0.16 km per litre 0.38 NM per gallon
– Maximum Payload – 20,000.00 kgs 44,092.00 lbs

Mi-17

Motori – 2 × Klimov TV3-117VM
– Fuel Economy – 0.19 km per litre 0.45 NM per gallon
– Maximum Payload – 4,000.00 kgs 8,818.40 lbs

interesantno je ubaciti u ovo poredjenje i

Eurocopter UH-72A Lakota

Motori – 2 × Turbomeca Arriel IE2
– Fuel Economy – 0.69 km per litre 1.62 NM per gallon
– Maximum Payload – 1,793.08 kgs 3,953.00 lbs

Kad imate takav helikopter mozete postaviti strujni generator, cisternu sa vodom, gotove kontejnere za smestaj ljudstva, inzenjerijske masine….i sve to na nepristupacna mesta, gde nema razvijene infrastrukture po kojoj ceni naleta !? Takodje ako se vec ucestvuje u nekim vojnim misijama, takav raritet mozete vrlo dobro unovciti u logistickim operacijama.Sto se tice spomenutih elementarnih nepogoda jedan Mi-26T koliko ljudstva moze prebaciti iz jednog naleta !? Koliko m2 pozara moze ugasiti iz jednog naleta !?

I cekajte malo mi stalno prebacujemo loptu sa struke na politicare.Ispada svi politicari su nerazumni pa ne slusaju struku uopste.Slazem se nas sistem je godinama bio labav, ali sigurno nije bez neke odgovornosti.

Naprotiv ne pljujem ljudstvo, vec jedino “komandu“ helikopterskih jedinica sto se toliko cekalo, pustalo i cutalo !? A ruku na srce sto se tice vojnih taktickih operacija (ne racunam SAR/MEDEVAC operacije) imamo vrlo mali istorijat uspesnih akcija.MUP jedinicu ne racunam posto ona ima skroz drugu namenu po ustavu RS.

Ja jos nisam sreo uspesnog “biznismena“ koji ide u nabavku supljeg dzepa.Postoje sredstva obezbedjenja za povoljne kredite, samo treba naci dobar biznis plan i drzati se zamisljenog plana.Ako para nema, predpostavljam u tom slucaju nije moguce ostvariti kupovinu, to se onda zove drugacije ako me pamet sluzi i dalje.

Iskreno cu vam reci odrzavanje je najmanji problem ako ima potrebe za helikoptersku misiju u slucaju da se kupuju novi aparati.A jedino je TOT glavna poenta cele price.Valjda necemo ici logikom : “on mene puskom , ja njega kamenom

Zamolio bih vas za vase misljenje povodom pitanja na koje mi niste odgovorili:
“Takticku upotrebu ovako zamisljene nabavke helikoptera ako bi ste bili ljubazni malo mi pojasnite, sta tu konkretno dobijamo – mozete u par reci !?“

Nakon toga vrlo rado cu vam uzvratiti odgovor na vase pitanje o specijalnoj brigadi i mesovitoj helikopterskoj jedinici.

M

@ Dejan D
„Dobar deo helikoptera od kompozita nema repni rotor.“

Ne baš. Rusi su riješili problem repnog rotora ugradnjom drugog vertikalnog rotora (dupla elisa) koji se vrti u kontra smjeru te poništava zakretni moment.
Koliko znam, svaki motor okreće svoju elisu, a u tom sluačju, ako 1 motor prestane s radom, neće doći do pada, ali se ne može ni upravljati (zbog nekontroliranog okretanja) te se mora ići na prinudno slijetanje.

D

@Medo s mora
Nisi u pravu nije pogon tako napravljen da jedan motor vodi jednu elisu. Aparat leti i sa jednim motorom koji pogoni obe elise uz znatno loše letne karakteristike, tačnije tada je težak za letenje i upravljanje ali ipak leti!

@ MiG-29

Demagogija…..nista bitno….random podaci….nijedan odgovor…demagogija.

Kao odgovor na Vase pitanje citiracu sebe: O upotrebi helikopterskih jedinica u sadejstvu sa specijalnom brigadom ne bih pricao. Postoje za to kvailifikovaniji ljudi od mene. Vi recimo?

M

Da Page nista bitno, shvatam “perpetuum mobile“ moze biti termin za mnoge stvari u vrhu VS.

Vidim oprezno cekate moj odgovor, nije problem izlozicu vam zasto ne verujem u efikasnost konfiguracije koja se provlaci kao korisna.

Sto je najstrasnije postoje vec mnoga iskustva jedinica na terenu, samo treba malo prouciti tudja iskustva i primeniti ih u “svom dvoristu“.

Ali hajde malo da vidimo iskustva iz Sirije posto nabavljamo Rusku tehniku za “nesto bolje“.Uzmemo n.p.r tekst
https://super-orujie.ru/blog/43733854896/Opyit-boevogo-primeneniya-rossiyskih-vertoletov-v-Sirii:-analiz-

“The advantage of the Ka-52 and Mi-28N is their equipping with a relatively modern on-board defense complex. This is an important element for the Russian military, who since the times of Afghanistan and Chechnya have been afraid of MANPADS such as Igla, which are believed to exist in Syria. Some sources reported the existence of North Korean MANPADS, which are based on Russian models. The militant groups also had heavier anti-aircraft missile systems, like the 9K33 Osa.

These fears influenced the methods of using Russian helicopters. Mi-24 made visits to the target at an altitude of 100-200 meters. All helicopters regularly fire heat traps during a target attack. These measures seem to be effective, because according to official reports, not a single Russian helicopter was shot down or damaged by a ground-to-air missile.

Nevertheless, Russia has lost several helicopters for various reasons. According to the report, Russia lost six helicopters. In addition to the Mi-8 destroyed in the search and rescue operation on November 24, 2015, one Mi-28N crashed on April 12, 2016 during a collision with the ground during a night flight when the crew was wearing night vision goggles. Four Mi-24s were destroyed on the ground during the attack of their base, which demonstrated the vulnerability of bases in the combat zones.“

I kao sto vidite Mi-35M ne moze pruziti dovoljnu zastitu, podrsku kopnenim trupama, nema dovoljno razvijene defanzivne sisteme posto Rusi za to razvijaju Mi-28 i KA-52 .Mi smo nabavili H145M za operacije SAR (ekonomski mnogo isplativije), Mi-17V-5 za insertaciju trupa u NZ, a Mi-35M za !?
Da se razumemo Mi-35M daleko spremnije moze vrsiti inesrtaciju trupa zbog svog naoruzanja, zastite posade i vojnika, ali vise niko ne radi desant sa eskadrilom. Specijalne jedinice ne ulaze u opasnu zonu na o-ruk, to samo prolazi u mirnodopskim pojedinim misijama.Zato vam ne treba eskadrila od 12 helikoptera jedne vrste.

https://www.youtube.com/watch?v=xyH952sWHdo
To su neke osnove, a sa MANPADS se stvari menjaju, kao i sa ponavljanjima misija po istom principu.

Takodje stvari se menjaju napredkom izvidjackih tehnologija, bespilotnih letelica, ali za sada kombinacija tima specijalaca na terenu sa svim high-tegch stvarcicama ostaje kao najbolji odgovor za najbrzi odziv na moguce pretnje.

Sta hocu reci specijalnoj brigadi vecinom trebaju transportni helikopteri koji mogu operisati bezbedno nocu i po mogucstvu u slozenim meteo uslovima.Trebaju im helikopteri koji mogu pruziti podrsku sa vecih visina sa precizno navodjenim oruzjem, trebaju im helikopteri koji mogu razmenjivati dosta podatka po mogucstvu u “real time“ vremenu, svesni kompletne trenutne situacije na terenu.
Specijalnoj brigada zahteva jedinicu helikoptera koje ce opremati po njihovoj nameni, obucavati pilote prema njihovoj nameni, @mozda cak opremati “punktove“, baze iz kojih specijalne jedinice mogu operisati u vecem precniku.

Ja toliko, a vi nesto mozete podeliti od mudrih misli !?

J

Uh… Nabavkom dva Mi-26 bi obezbedili da uz malo sreće imate jedan koji može da poleti. Gde bi se spuštao taj Mi-26 i šta bi prevozio? Nisu isti zahtevi za teren na koji se spušta prazan helikopter od 30 tona i onaj od 7,5 tona.
Bivša SFRJ je bila 3 puta veća od Srbije. Od Subotice do Vranja stižete automobilima za 5 sati. Ako podignete Mi-26, uštedećete vreme, ali ne baš toliko koliko očekujete – zavisi od toga koliko vam je vremena potrebno da utovarite/ukrcate i istovarite/iskrcate helikopter.
Za zemlju veličine Srbije, helikopteri veličine Mi-17 su plafon: 5 tona tereta, 25 ljudi… Lakše i brže ćete prebaciti 100 ljudi sa 4 Mi-17 nego sa jednim Mi-26. Slično je i sa teretom. Uostalom, za šta se Mi-26 koristi kod Rusa? Zašto Amerikanci nisu napravili nešto slično?
Što se tiče Mi-28 i Mi-35, laički gledano – i ja bih radije uzeo Mi-28. Ali ne u kombinaciji sa Mi-35, nego bih uzeo Mi-28 umesto Mi-35. Pruža bolje šanse za preživljavanja posade i povratak oštećenog helikoptera u bazu. Mislim da razlika u ceni nije toliko velika.

M

Jordan

Poenta konkretne nabavke u pozadini je TOT (struka to provereno diktira), samo sto zastupljenost Mi-24, Mi-35M u drugim RV je veca od Mi-28 pa plasim se vise “namenska“ i “opitna“ struktura urgira nego sto je stvarna upotrebna takticka vrednost helikoptera, a spomenuti s obzirom na trenutne tehnoloske mogucnosti PVO ide u sadejstvu sa Mi-28/KA-52 zbog vece efikasnosti u potencijalno kompleksnom vazdusnom prostoru.

Zato sam i naveo logicniju nabavku u komentaru gore koja objedinjuje kompletan TOT, jedino je KA-52 preskupa opcija, sve ostale su prihvatljive.

Sto se tice Mi-26T2

“The Mi-26T2’s design, equipment, and systems mean that it can be operated at any time of day or night, in regular or difficult weather conditions, over even ground or in mountainous areas. Like the Mi-26T, this new helicopter does not need to be maintained or serviced at an airfield, and can be based autonomously for long periods of time.

The Mi-26T2 is equipped with a glass cabin, five multifunction LCD displays, control board, duplicate electromechanical instruments, and an upgraded digital communications suite. On-board video displays offer clear visuals of the cargo on the external sling during the day.

The Mi-26T2’s navigation suite significantly increases the extent of flight control automation, easing the crew’s role. The Mi-26T2 boasts enhanced safety. Its early ground proximity warning systems alert crew if the helicopter is nearing the ground. The in-flight situation, obstacle and collision warning system identifies possible collisions and gives clear control over airspace to a radius of 9-11 km around the helicopter, sending requests to all aircraft in this area.

The helicopter is equipped with special features to ease the loading and unloading of the transport cabin. Like its predecessor, the Mi-26T, the Mi-26T2 can be used to transport large sized cargo and equipment in the cargo cabin or on an external swing, to transport paratroopers, or the wounded. This helicopter can be used to carry out a variety of construction and assembly work, and can also be used to deliver fuel (kerosene, diesel fuel), for the autonomous ground-based refuelling of a range of aircraft and other vehicles, in addition to its fire-fighting capabilities“

Dakle Jordan ne mora sletati na nepristupacna mesta, posto teret moze prenositi van transportnog prostora.
Takav helikopter se ne upotrebljava u opasnim zonama, samo u zonama gde je potrebna brza logistika u snabdevanju, samo u mirnodopskim uslovima mogu se snabdevati baze koje su blizu opasnih zona ali su zasticene dobrim PVO, odatle preuzima Mi-17 ili Mi-35M.

@ MiG-29
Helikopteri tipa Mi-35M mogu biti opremljeni identicnim sistemima za zastitu helikoptera kao i helikopteri tipa Mi-28 i Ka-52. Potrazite na netu informacije o sistemu Vitebsk/President-S. Tim sistemom moze biti opremljen i bilo koji Mi-8/17 kao i jurisni avioni. Problem je cena koja ide i do 5 miliona po primerku. Oklopna zastita helikoptera Mi-35M ne zaostaje za Mi-28. Naoruzanje je identicno sem topa u nosnoj tureli koji je na Mi-35M GSh-23 dok i Mi-28 i Ka-52 imaju 30mm top (kod Kamova fiksni). Ataku nose i Mi-35 i Mi-28 dok je Ka-52 mozda u maloj prednost sa Vikhr raketama.
Prvi povod da uopste odgovaram na Vase postove je sto Vi nabavku helikoptera iskljucivo vezujete za specijalnu brigadu. Drugi povod je totalno neracionalan izbor modela i kolicine helikoptera. Sami kazete da nam Mi-35 treba. Ne sporim. Mi-26 je nepotreban jer Vam i ja kao i vise drugih citaoca objasnjavamo da je helikopter nepotreban obzirom da je preveliki i da ima izuzetno ogranicene mogucnosti sletanja po nasoj drzavi usled svoje velicine. Sta bi mi to toliko veliko prevozili po drzavi nase velicine sto ne moze da stigne od Beograda do Nisa za recimo manje od pet-sest sati? A odatle u svakom slucaju preuzima Mi-17 kako Vi kazete. Mi-17 nije namenjen samo za prevoz specijalne brigade i to Vam ne ide u glavu nikako. Namenjen je i za transport tereta, transport razlicitih podvesnih tereta, gasenje pozara, spasavanje usled prirodnih nepogoda i u ovoj ulozi je trenutno najbolji izbor za drzavu. Mi-28 je odlican helikopter ali usko specijalizovan i ako postoji izbor Mi-35 ili Mi-28 usled finansijskih ogranicenja uvek je izbor Mi-35.

M

Page

Koja tacno finansijska ogranicenja kad za cenu 4 Mi-35M grubo obracunato moze se dobit 7 Mi-28NE !?

Budite barem korektni pa odgovorite za sta tacno je Mi-35M specijalizovan u kratkim crtama !?

Hajde definisite mi misije molim vas za Mi-17V-5 koje nisu za transport trupa u vremenski kratkom intervalu !?

Ne treba traziti informacije o sistemu Vitesbek/President-S – pricate euforicno o tehnologiji koju cak ni Ruska vojska nema trenutno u zahtevanim kolicinama, samo sam malo skeptican da su Rusi voljni prodati “novo“ nama.
Oklopna zastita u odnosu na Mi-28 se razlikuje dosta posto Mi-28 podnosi pogotke kalibar 50mm, ima oklop 250-280 kg oko pilotskog prostora .
Problem zasto vezujem nabavku H145M, Mi-17V-5 i Mi-35M za specijalnu brigadu konkretno sto mozete izvrsiti brzo prelociranje trupa u slucaju manjeg sukoba niskog inteziteta.A ne morate drzati namenjen trupe u pripravnosti sa lokacijom blize zone dejstva neprijatelja.

Sta ste se uhvatili prirodnih nepogoda !? Za boga miloga ko ce platiti vozanje helikoptera Mi-17V-5 na “bespotrebne“ misije transporta.Sta cete prevoziti kad stignu H145M koji su isplativiji u svakoj soluciji !? Demagogija je ista ako ne primecujete samo sto su zamenjene uloge Mi-26T2 u odnosu na Mi-17V5.

Kao sto napomenuh „Ako nema adekvatne potrebe za helikopterskom misijom dzaba kupovina“.Bolje se onda baviti kolekcionarstvom ali sa artiklima manje vrednosti.A sto se tice upotrebe helikoptera uzaludno je izgleda trositi reci na ljude koji imaju nedostatak vizije modernog sukoba, upotrebe vojnih sredstava u svakodnevnoj civilnoj upotrebi, sto rezultuje sopstvenom izdrzavanju – manjem trosenju budzetskih sredstava.A da ne pricamo o doprinosima u TOT, razvoju sopstvenih tehnologija.

J

@Paqe – Ne sumnjam da se Mi-35M može opremiti kao Mi-28 i napraviti neki hibrid. Nisam siguran zašto se onda ne uzme Mi-28? Radi mogućnosti prevoza 8 ljudi u zonu pod vatrom? To je posao koji može da obavi H145M, mnogo brže, oktrenije i jeftinije. I on ima mogućnost da se naoruža, i on ima zaštitu od pešadijske municije i slično. Ako podižeš Mi-28, zna se za šta ih podižeš i ne moraš preterano da brineš da li će ih neko napasti sa zemlje.
Što se tiče Mi-26, apsolutno se slažem. Od Beograda do Niša (ili Vranja) ćeš brže prebaciti noru kamionom (očistiš autoput dok prolazi), nego što ćeš je pripremiti za vazdušni transport, transportovati i onda spustiti i „raspakovati“. Za zemlju veličine Srbije, helikopteri koji nose 30 tona su ludost.

J

Zaboravio sam da dodam još jednu stvar. Mi-17 može da se pošalje da prebaci pešadijski vod na teško pristupačnu lokaciju. U JNA su pojedine jedinice motorizovane pešadije u graničnom pojasu obučavane za to.

M

Jordan

Cekajte, cekajte zasto bi se prevozila Nora ili neka slicna tehnika tog tipa !? Apsolutno nepotreban komentar, s oprostenjem vise mi lici na provokaciju ako malo ozbiljnije pristupamo ovoj temi oko Mi-26.

Amerikanci koriste Chinoke pa su presli na V-22, njima je bitan domet zato nemaju nesto slicno Mi-26 (domet 800 km).Oni su u vecini slucajeva “ofanzivna armija“, zato kad im se desi Irak, Afganistan sve prepustaju pogodnim lokalnim vlastima jer njihova armija onda upada u velike finansijske izdatke, duga prica…..

O cemu pricamo moram vas pitati (Page, Jordan) !? Vi shvatate da postoje ofanzivne i defanzivne taktike.Sto se tice ofanzivnih VS nema poodavno kapacitete za takvo nesto.Defanzivne kapacitete moramo ojacati snagama za hitne intervencije, tacnije da nam organizacije slicne paravojnim jedinicama ne predstavljaju nikakav problem.

Kosovo gde nam je najveci problem, posto necemo provokacije koje bi izazivale eskalaciju sukoba u vecim razmerama, moramo organizovati baze koje ce ljudstvu obezbediti zahtevane uslove za 24h operativni izvidjacko/obavestajni rad, a nece zahtevati dodatno angazovanje nasih kompletnih specijalizovanih jedinica, zahtevati njihovo prelociranje i duzi boravak u opasnoj zoni.Mislim da je to poenta cele ove nabavke osim TOT.

S oprostenjem ludost je ovo o cemu vi pricate, posto finansijski neku slicnu operaciju sa Mi-17V-5 ne mozemo dugorocno finansirati.Ispasce skoro isto kao sto su Amerikanci skratil upotrebu SAR/MEDEVAC u Afganistanu.Ako pricamo o mirnodopskim uslovima tek tu je potencijalni finansijski fijasko, ali dobro sto trositi reci kad ce uskoro iste boljke zadesiti jedinice sa novijom opremom.

E

@Mig-29
„…Mi-28 podnosi pogotke kalibar 50mm, ima oklop 250-280 kg oko pilotskog prostora…“
nebi islo, to bi znacilo da je duplo bolje oklopljen od BMP-3 koji ima 22t i ne leti…
Mi-28 ima zastitu kriticnih djelova i pilotske kabine (ukljucujuci stakla) od 12.7mm, 14.5mm, i fragmentirajuce 20mm.
Mislim da je greska u prevodu, valjda se mislilo na kalibar 50 = 0.50 inca = 12.7mm

@MiG-29

Kada sam mislio na finansijska ogranicenja mislio sam da nije isplativo kupovati i Mi-35 i Mi-28. Za cenu Mi-35M mozete dobiti slicno opremljen Mi-28. Razlika nije onolika kolikom ste je Vi predstavili. Cena mnogo zavisi od zahtevane opreme i naoruzanja. Tacno je da je osnovna varijanta Mi-28 jeftinija od osnovne varijante Mi-35. Nigde nisam rekao da je Mi-35 specijalizovan vec da je Mi-28 specijalizovan ako ste citali. Mi-35 je vise devojka za sve. I mnogo bogatija vazduhoplovstva se ne odlucuju bas tako cesto za usko specijalizovane vazduhoplove.

Misije Mi-17 nisu definitivno samo prevoz trupa, a i da jesu odlican je u tim misijama. To govori i broj proizvedenih helikoptera tog tipa. Ako niste primetili nasa vojska ih najvise i koristi u toj ulozi. I gle cuda najvise prevoze pripadnike 72. i 63. bataljona. Medjutim preoze se i pripadnici dugih jedinica. Na tesko pristupacne terene recimo. Izvlace i ranjene i povredjene po potrebi. Dostavljaju opremu i naoruzanje jedinicama. I jos mnogo drugih zadataka. Cak se i vozio predsednik na Kajmakcalan.

Vojska ima tri misije i treca je pomoc stanovnistvu pa sam se sa razlogom uhvatio i te obaveze vojske koja je realnija u trenutnom okruzenju u odnosu na Vasu pretpostavku da ce mo iskrcati specijalnu brigadu u dubinu neke neprijateljske teritorije. Vasu viziju bih i komentarisao samo kao viziju a ne realnost. A pomoc stanovnistvu kao svakodnevnicu nasih jedinica.

Vitesbek/President-S nam je ponudjen kao moguca oprema i za buduca 4 Mi-17 i ruska strana je voljna da nam sistem proda. Problem je cena. Koristi se uveliko i to na familiji Mi-17/24/28 kao i na Ka-52 i Su-25.

Za oklopnu zastitu kabine Mi-28 ste mnogo lupili. Mozda ste procitali negde podatak da moze da izdrzi pogodak kalibra .50 u staklo (sa akcentom na onu tacku ispred broja 50 koja oznacava da je u pitanju kalibar od pola inca odnosno 12,7mm). Ostatak kabine je bolje oklopljen.

@Jordan

U pravu ste za iskrcavanje manje grupe specijalaca. H-145M moze to bolje obaviti i od Mi-35 i od Mi-17. Medjutim ako treba tu istu grupu izvuci iz neprijateljskog okruzenja nema bolje masine od Mi-35. H-145M je oklopljen toliko da se pilotu olaksa savest da ne ide bas go u akciju.

M

Page

Razlika u ceni je bas kao sto sam naveo, posto osnovne verzije oba helikoptera imaju toliku razliku u ceni bez naouruzanja i opreme.

Vidite finansijska ogranicenja jesu barijera, ali isto tako kad neko propise NVO mora uzeti u obzir kako ce tu nabavku finansijski opravdati.Vrlo lako je pogledati tehnicke karakteristike i onda nabaviti “strani“ proizvod.Najtezi deo posla je kako veci deo nabavke prebaciti u sopstvenu proizvodnju, po mogucnosti ne narusiti poslovne odnose sa proizvodjacem, na terenu opravdati ulozena sredstva.To je kljucno sa TOT.

Pokusavam shvatiti vasu logiku stednje, ali kupiti strano sa potrebnim rezervnim delovima, naouruzanjem za 10 god. n.p.r. je genralno losa kupovina ako ne moze ispuniti zamisljenu misiju sa procentom uspesnosti od minimum 45%.Tako da moram reci kriminalno je razmisljanje kako je problem cena od 5 mil $ za n.p.r. Vitsbek/President- S – pri tome povecava za 30% opstanak vasih najbolje obucenog ljudstva, u ciju obuku slobodno mogu reci ponaosob (piloti, specijalci, …jednostavno u te misije ne ide bas “svakojaka boranija“ sa standardnom opremom i naouruzanjem) je uolozeno 200.000 $.Slobodno racunajte gubitak tog helikoptera vas pored izgubljenih zivota kosta koliko tacno u potencijalno izgubljenoj opremi !? I koliko jos ce vas mozda kostati u visoko rizicnim misijama tipa SAR/MEDEVAC !?

Jedino vidim dobro racunate po ustavu u trecoj misiji VS, a to su elementarne nepogode.Samo i tu Mi-26T2 moze 400% jeftinije i brze obaviti zahtevano.

Da li ste pogledali video koji sam vam dostavio uopste !? To sto nasa vojska koristi je TO Slovenije zaustavila odmah posle planiranja.Verovatno tada Mi-35M je bio svrsi shodan u dodatnoj pripremi ZS.Mogu zamisliti sta ce se desiti kad se neko osmeli na neki nepromisljeni, neuvezbani i ishitreni scenario gde jedan MANPADS celu akciju obustavlja u nezeljenom smeru.A vi prepolovite kadar/opremu neobavljenog posla – koji to “cata“ ce nadoknaditi !? Hocete i onda smelo reci kako ste casno i profesinalno izvrsili nabavku NVO.

I zasto ste pogresno shvatili kako ja pricam o iskrcavanju specijalne brigade u neprijateljskoj teritoriji, tacnije desantu !? Vi trenutno mozete samo defanzivno postupati u odbrani teritorije, to u praksi znaci vi nakon eskalacije sukoba mozete intervenisati u negostoljubivoj ili ugrozenoj zoni, ako sukob ne eskalira do odredjene mere samo posmatrate situaciju, nadzirete poteze nadleznih organa MUP-a.Zato je sto kraci vremenski interval sa “razvucenim“ jedinicama do prilaska zeljenoj zoni kljucna stavka.

H145M ce to raditi idealno jer ce insertaciju raditi nocu, dosta tise.Ali kao sto rekoste za MEDEVAC nema pozeljnijeg helikoptera u svetu trenutno od Mi-35M.I to je jedina karakteristika koja ga izdvaja posto je on pravi hibrid izmedju borbenog i transportnog helikoptera, ali kazem vam logistika ce izuzetno skupo obavljati posao sa Mi-17-V5 bez vremenskog radara n.p.r. kad ce krenuti u misiju, a zatim zbog vremena vracati se u bazu ili neku blizu lokaciju (cisto bacanje para na gorivo zbog nemarnosti u nabavci NVO), mnogo stavki koje ce te naknadno ubacivati u postojece helikoptere mozda su mogle biti jeftinje u prvoj nabavci !?

Page od eskadrile helikoptera treba vam borbena grupa koja moze obaviti posao u celosti, nikako polovicna najeftinija opcija ! Ako uzimamo nesto sto nema namenu moze biti velika glavobolja, tezak problem u planiranju/odlucivanju.

Page, Ed

U pravu ste, greska je u napisanom 50mm nedostaje dodatak 12.7mm, a misli se na kalibar 50.

Page ne odnosi se na staklo, vec ceo prostor oko kabina ima tezinu koju sam napisao.Mi-35M cak i KA-52, KA-50 ima manje.Sto se tice letnih karakteristika bolje necemo pricati koliko Mi-35M tu nema sta da trazi kao borbeni helikopter, posebno bez radara.

Ali dobro, samo vreme ce pokazati koliko ste bili u pravu.

J

@MiG-29
Vrtimo se u krug. Noru sam spomenuo zato što nisam siguran kakav bi teret u VS zahtevao helikopter te veličine. Dajte konkretno, šta bi helikopter veličine Mi-26 prevozio u Vojsci Srbije? Biće dovoljan jedan konkretan porimer.

M

Jordan

Ako smo setvovani (pozajmicu ovaj izraz, ne zamerite) kako helikoptere za nosenje veceg tereta zelimo upotrebljavati samo zbog nosivosti onda moramo uzeti u obzir kompletnu cenu i potrebu za brze obavljanje zahtevane misije.Resurs u svakom slucaju nije neogranicen.

Vidite prioritet svake vojne operacije je uspeh u isplaniranoj misiji.Samo taj uspeh nekada moze rezultovati tezim gubicima ljudstva i opreme, u mirnodopskim uslovima rezultovati vecim dugogdisnjim finansijskim rashodima (t.z.v. pirove pobede, dobili ste bitku ali gubite rat)

Mi-26T2 moze biti “radni konj“ prvenstveno za inzenjeriju.Hteli mi to priznati ili ne tehnoloski zaostajemo u osnovnim zivotnim potrebama,Page mi spominje pomoc stanovnistvu u okviru trece misije VS, ali izgleda samo nakon sto nas pogode elementarne nepogode. Konkretno sa takvim helikopterom mozete opremiti montazno demontazni sabirni centar na bilo kojoj lokaciji.Spisak nabrajanja sta moze u izgradnji takav helikopter efikasno, brzo, sa smanjenjem troskova u transportu obaviti je poveci.

Ako postoji pristupacan cenovnik usluga iznajmljivanja opreme civilnom stanovnistvu moze se cak i zaraditi.Mi cak SAR misije nismo sposobni organizovati (skromno naplatiti, donacijom ili nekom vrstom refinansiranja).Simbioza jeste valjda pilot sa vise naleta na teret vojske, dok tovarni prostor moze se finansirati delimicno van tereta vojske, amortizacija se lako moze obracunati.Mi tu kulturu i praksu nemamo na zahtevanom nivou posto i dalje konzervativno razmisljamo, “debelo“ se oslanjamo na drzavni budzet.Vidim svuda upotrebljavamo termin “duboka drzava“, a ovo nase vise lici na ambis.

Cul ste n.p.r za skydiving, cena jednog skoka za jednu osobu (sa neophodnom obukom ili podvezani za profesionalno lice) se krece od 150-200 eur.Vojska nije razmislila uopste kako tu moze profitirati !? Jednom prvenstvu tog tipa mislite da nije pogodan za iznajmljivanje Mi-26T2 sa kapacitetom 90 padobranaca !?

I sve gore navedeno moze samo povezati rodove vojske, dodatno izbrusiti njihove vestine, a sto je jos vaznije poboljsati kvalitet osnovnih zivotnih potreba u terenskim uslovima – tamo gde je najpotrebnije, jer nakon tog ostvarenog cilja vise koncetracije ostaje za iscrpljujuce borbene zadatke.

Izvinjavam se moram se nadovezati na vase Mi-17 sa pesadijskim vodom.Pozajmicu vrlo surovu recenicu koji mnogi visoki oficiri i dalje ne shvataju u potpunosti :

“Povećanjem vatrene moći (količine ubojnog materijala izbačenog u jedinici vremena iz zadatog broja oružja-orudja) smanjuje se potreba za brojčanom premoći žive sile, a povećanjem psihofičkih mogućnosti pojedinog ratnika, suštinski se menja i formacijski sastav vojske“

Nadolazece tehnologije u vidu dronova, tek ce promeniti odnos snaga na terenu,A mi nazalost u 2018 i dalje kupujemo nekompletna sredstva, propustamo znacajna iskustva ne shvatajuci sta ce te tehnologije objediniti.

Page, Jordan, Ed,…….vrlo teska vremena su pred nama.

@ MiG-29
Vi bas ne zelite da prihvatite da su 4 tipa helikoptera koja ste naveli i zbog cega Vam uporno odgovarama logisticka mora za vazduhoplovstvo poput naseg. Pogotovo ako na to dodate i H-145M i H-42/45(Gama/Hera)? Pa ko ima novca za sve to? Slazem se da su sistemi za zastitu odlicna stvar i da ih treba kupiti. Medjutim Vi bas olako kazete ma sta je to 5 miliona (x8 helikoptera=40 milona). Lako je razbacivati se novcem koji nije Vas i koga nema. A kada ga nema onda se mora ici na kompromis. Mi-17 i Mi-35 zato dele dobar deo komponenti i smanjuju cenu eksploatacije poprilicno. Po meni je trenutno izabrana opcija dobra. Nije definitivno idealna ali je veliki korak napred.
Mi-26 ne bih vise komentarisao. Nema nikakve svrhe. Za nas nepotreban i prevelik helikopter. Mi-28 takodje. Odlican helikopter ali usko specijalizovan. Nemamo mi novca za takav luksuz.
Ne znam odakle Vam podatak da Mi-17 nema meteo radar.

J

@ MiG-29
Ja sam tražio jedan primer za namenu Mi-26 u VS, dobio sam tri, ali ni jedan od njih nije relevantan.
Znam šta je skydiving, ali i u daleko većim i bogatijim zemljama se skače iz daleko manjih aviona i helikoptera. Teško je sakupiti dovoljan broj ljudi u isto vreme na istom mestu. Za SAR se takođe koriste manji helikopteri, osim ako nemate nameru da izvlačite brodove po Jadranu. Sabirni centri se ne prave tamo gde ne možete doći vozilima, bar ne kada je Srbija u pitanju.
Pogledajte za šta se Mi-26 koristi u ruskoj vojsci i uzmite u obzir činjenicu da u dobrom delu Rusije kada se sneg otopi nema putnih komunikacija. Srbija tih problema nema.
Uz sve to, postoji matematika održavanja. Ako imate 6 helikoptera, 4 bi trebala da budu u stanju da lete. Ako imate 4 helikoptera, 2-3 može da poleti. Sa dva helikoptera imate jedan koji može da leti, uz malo sreće da se ne pokvari dok je drugi na remontu.

M

Page

Ako imaju meteo radar odlicno, mada sumnja postoji po iznesenoj ceni koliko smo Rusima platili za dva helikoptera.Ako imaju hvala Rusima na jos jednoj donaciji.

Helikopterska logisticka mora je ovo sto trenutno imamo.U mirnodopskim uslovima arcenje resursa sa izuzetno visokom cenom naleta za drzavni budzet.Page ovo trenutno je arcenje novca poreskih obaveznika uz obecanje kako ce se stvari poboljsati u nepoznatom vremenskom intervalu.Koliko dugo ce se vojska samo oslanjati na drzavni budzet je projekcija koja nema svetlu buducnost.Posto TOT nece mnogo novcanih sredstava pomocu drugih “grana“ doneti u drzavni budzet u narednoj dekadi.

Izabrana opcija jeste korak napred, ali moze biti dva koraka unazad zbot TOT i slabe borbene upotrebe (u slucaju potrebe za borbenu misiju, visok procenatot potencijalnih gubitaka u vecini slucajeva ce rezultovati otkazivanjem iste).Iskreno se nadam unifikacija ce biti sa VK-2500 motorima, ako bude sa TV3-117VM moram reci bruka i sramota.

Ali dobro, kao sto rekoh samo napred gospodo, vreme ce pokazati koliko je “struka“ upravu.Nadam se neko od politicara ce vam ispostaviti obracun za tvrdnje od 2018-2028.

M

Jordan

Nisam Vam dao 3, vec samo 1 – inzenjerija.I taj famozni helikopter Mi-26T2 moze nam za razliku od svih vracati pare u budzet vise od ostalih.Sto se tice TOT, verzija koju spominjem treba kompletnu nabaviti, kako bi bili u skladu sa tehnologijama.

Sto se tice SAR samo sam napomenuo kako to izgleda u trenutnim uslovima, niti dovoljnog naleta pilota – niti pokusaja refundiranja tovarnog prostora kroz donaciju, neku slicnu transakciju.Cekam samo dolazak H-145M pa da vidimo koliko smo skratili rupu bez dna.Mi-26T2 tu nisam uzimao u obzir, vec sam vam pokusao docarati situaciju koliko neprofitabilno, konzervativno trenutno izgleda u poredjenju sa stranim iskustvima.

Sabirni centar se pravi pored puta tacno, ali se isto ne uzima prazna hala fabrike bas svuda u svetu, tamo fabrike za razliku od nasih rade punim kapacitetom.Provodjenje nekog vremenskog intervala u tako oskudnim uslovima sigurno bi vam prosirilo vidike koliko sve moze bolje i brze napraviti.Proizvodi iz privremenog terenskog asortimana imaj vrlo veliku siru primenu u civilnoj upotrebi, debelo se naplacuju u zemljama tipa Nemacke, Svedske , Danske, cak i Slovenije.

Sto se tice primera iz skydiving-a, verovatno spomenuto se ne podudara sa vasim izjavama :

“Jednom prvenstvu tog tipa mislite da nije pogodan za iznajmljivanje Mi-26T2 sa kapacitetom 90 padobranaca !?“

Mi-26 u Rusko vojsci se upotrebljava kao i svaki “heavy-lifter“ da skrati vreme snabdevanja, troskova u logistici, helikopteru kao sredstvu samo se dodaje mogucnost isporuke na nepristupacnim mestima.Vi izgleda imate problem sa logistikom, ne poznajete izgleda dovoljno procese, pa nazalost izvlacite neke cudne zakljucke.

Mislim ipak da ste se nesto preracunali, kad kupite novo malo je nerealno ocekivati

“Sa dva helikoptera imate jedan koji može da leti, uz malo sreće da se ne pokvari dok je drugi na remontu“

Novo ne bi trebalo da se kvari barem koliko je garancija proizvodjaca.Onda ipak finansijski trosak ide na teret rukovaoca.A struka treba da se zapita sta je nabavila ako se kvari pre garancije !?
Izmedju ostalog tesko cemo imati godisnji nalet veci od od preporucenog od strane proizvodjaca.

A posto nise ocigledno procitali uobicajenu zahtevnost preporucenog broj helikoptera za uspesnu borbenu misiju mislim da u vasoj racunici ima vise nepoznatih.Tako da kalkulacija iznesena samo od strane osoblja za odrzavanje sredstava nije glavna stavka za borbenu upotrebu helikoptera.

Skratio bih ovo, nemojte mi zameriti, oceigledno nemamo iste poglede.Kako rekoh vreme ce najbolje pokazati cije je misljenje imalo nekog potencijala.

@ Mig-29

Zasto pricate o meteo radaru kao donaciji? Kupljen je sa ostatkom helikoptera. Sto se tice mirnodopskog „arcenja resursa“ Vas nista ne razumem. Pa jel treba da Vojska izazove rat da bi bila isplativija? I stvarno kakva je to Vojska koja se oslanja na budzet? Verovatno bi trebali da rade kao Blackwater? Smatram da nisam dovoljno kvalifikovan da kazem sta ce biti u buducnosti. Nisam ni na mestu koje odlucuje mnogo o tome. Medjutim sa sigurnoscu Vam mogu reci da na osnovu Vasih izjava zakljucujem da sem nekog opste znanja dobijenog iz razno raznih publikacija Vi nemate dovoljno kvalifikacija ni shvatanja tehnickih karakteristika leteilica da pricate o upotrebi helikopterskih jedinica. Imate ideje medjutim ne shvatate trenutnu realnost i ogranicenja sto finansijska sto tehnicka.

M

Page

Divno imamo meteo radar, izgleda onih preostalih 9 mil $ je samo razlika u par bespotrebnih dodatnih displeja, dodatnih oklopa i novijih motora.Stvarno samo ludaci kupuju helikopter od 20 mil$, a mogu sve dobiti za 12 mil$.

Page ja stvarno ne znam u sta se vi konkretno razumete mozda, ali zamolio bih za manje melodrame.Vojska u mirnodopskim uslovima mora opravdati svoje postojanje kroz usvajanje novih tehnologija.Sasvim normalno je pitanje poreskih obaveznika sta ce nam vojska koja nas moze odbraniti u 20% slucajeva !? Sta dozvolicemo sanjarenja, iluzije !?

Ne treba biti vizionar za buducnost, ali ako niste dovoljno kvalifikovani kako mozete izjaviti kako je ovo trenutno najbolje sto mozemo.Jeste svesni uopste sta ste izjavili !? A inace da ste na mestu koje odlucuje o tome, onda ste sposobni pogledati malo u buducnost !?

Blackwater naplacuje znanje, skroz nebitno za vas ocigledno.A sto je jos cudnije ti “placenici“ imaju klijente, dok nasa vojska moze priustiti kiflu u raspaloj menzi.

Ja Page sam siguran kako vi “lovite u mraku“, ne padam ja na tako sitne provokacije.Imali ste sansu za demonstarciju tehnickog znanja, ali vi konstantno cutite .

Sto se tice Mi-35 verzije Mi-35P, Mi-35PN, Mi-35PM i Mi-35M nesto znace sta ste vi pricali sa ljudima iz Rostvertola ne znam, posto ste me pitali sta znaci transportna verzija Mi-35, a ovo je odgovor “Ми-35: военный, десантный, грузовой и санитарный“.

A ako nabavljamo Mi-35M onda on mora posedovati motor VK-2500-02, unifikacija modela sa cim tacno !? Nocna mora za odrzavanje !? Bas se pitam sta je ovo KSS-28N-1 i KSS-28N-3 !?

Mi-28 bocna brzina leta u odnosu na Mi-35 !? Mi-28 mogucnosti na malim visinama u odnosu na Mi-35 !?

Shvatanje tehnickih karakteristika letilica da bih pricao o upotrebi helikopterskih jedinica !? Da li ste svesni svoje nesvesnosti kad iznesete neki zakljucak ovog tipa.Sto je jos cudnije vi ne znate da beknete o taktickoj upotrebi helikopterskih jedinica.Samo mi nemojte reci kako to nije vas domen.Napomenucu vam termin tehnicko – takticke karakteristike – ima smisla zar ne !?

Ali Paqe ovo je valjda dosta, negde se prica mora zavrsiti, sve je zapisano, nek vreme odradi svoje pa cemo diskutovati.

I

Hrvati objave da nabavljaju F 16, Srbi odmah idu u Rusiju i nabavljaju helikoptere. Kad bi se tako takmičili u gradnji infrastrukture ili fabrika.

Odgovori
B

Nitko bas ne izgara od zelje za radom tako da………

M

Kakve veze ima naoruzanje koje Srbija nabavlja sa Hrvatskom leba ti?

h

@MadPal

pa gdje ti živiš? zar nisi čuo za utrku u naoružanju koja se odvija na balkanu? ona hladnoratovska utrka između rusa i amera je kamilica kakva je ova naša…

A

Harris
Srbija ima cela 3 helikoptera,tako da ne znam o kakvoj trci u naoruzanju pricas.Jedino da ugasimo avijaciju da ne bi ispalo kako zbog vas nabavljamo avione i helikoptere.

p

@MadPal
12.1.2016. je Vučić izjavio da se Srbija neće naoružavati ako Hrvatska odustane od balističkih raketa odnosno američkog MLRS sustava. Nakon te izjave moramo konstatirati da je sam sadašnji srpski predsjednik povezao naoružavanje Srbije sa naoružavanjem Hrvatske.

Osim toga i način na koji se to radi ne odaje dojam nekog duboko promišljenog postupka sa srpske strane. Dok se sa hrvatske strane ipak raspiše kakav-takav tender (koji od najave do završetka ipak traje dvije godine) i ostavi prostor za otvorenu debatu treba li nam nešto ili ne i što bi bilo primjereno, srpska delegacija ide na dogovor o 8 mi17 i vrati se sa obećanjem o 4 mi17 i 4 mi35. Ide na pregovore o S300 vrati se s obećanjima o BUKu. Ako postupak nabave nije promišljen može biti ili nepromišljen ili iznuđen.

M

Ma to je prica za napaljene nacionaliste :). Kakva trka sa Hrvatskom. Zna se sa kim Srbija ima problem.

J

Ovo je za Srbiju odlična stvar. Tko bi rekao da će baš za Vulina početi prava modernizacija vojske Srbije.

Odgovori
L

@Juco
U pravu ste.

A

Pa može ministar vojni biti i Paja patak kad država tj. Veliki vođa odluči da se kupuje/nabavlja nova oprema i suprotno ne bi ni Mišić i Putnik mogli ništa ako neko odvali da nam vojska ne treba jer „neće više biti rata“.

N

Pa ako nabavimo još neki tip helikoptera sa zapada to će postati prava logistička mora. Vojska će imati 6 različitih modela, zar nije poenta malih armija unifikacija sredstava. (mi-8,mi-17,mi-171,mi-35, gazela,H145, itd) nadam se da će Moma biti sposobna za sve to.

Odgovori
E

Unifikacija je i velikim i malim vojskama, zato su i ameri isli na F35 i narucili 2456 komada da zamjene F16, F18, A10, AV-8,…
U istoj kategoriji bi trebalo nastojati imati iste modele, pa cak razlicite kategorije, u koliko je moguce uzimati kopatibilne (npr. Mi-17 i Mi-35)
Ovo trenutno stanje i nije toliko raznoliko jedino sto bi trebalo je zamjeniti stare Mi-8 za novu fotu Mi-17.
Recimo H145M nije ista kategorija kao Gazela tako da je u biti svejedno, stvar je izbora struke.
Moma,kao i bilo koji drugi teh. zavod, za odrzavanje mora biti licenciran za svaki model pojedinacno (ako odrzavas Mi-8MT ne znaci da si sposoban odrzavati Mi-8AMTsh)

M

Ok, ovi stari Mi8/17 koje imamo od ranije, plus dva nova Ruska Mi17 koja smo dobili, I ovi novi o kojima Tetkin ( Od miloste Vulin) prica, pa to je gomila helikoptera!
Hoce li ovi „novi“ Beliruski imati djontu sa sitnim nutom ili sa krupnim,to je nepoznanica!

Н

Зна ли се коначно шта је са допремањем Т-72 и БРДМ-2 који су били донација заједно са Миговима из Русије?

Odgovori
M

receno je do kraja godine

Z

Odlicno pitanje.
Al kako ovi zive od prezvakavanja istih obecanja, najava godinama treba im valjda jos vremena. Vec vidim Vulina u nekom obilasku kako pred novinarima i generalima iza sebe najavljuje modernizaciju T72 na 4 ++ nivo. Koja Armata. 😂

o

Pa zar T72 nije tenk koji je Juga modernizirala u M84 ,bio sam u vojsci
osamdesetih i sjećam se toga. BMP2 je isto gusjeničar proizveden
osamdesetih .Nije mi jasno što je tu novo i da li se to modernizira. po meni su to stare mašine na kojima treba puno raditi. M84 koji je modernizacija T72 koji vi nabavljate je već zastario i mi ga poboljšavamo ali i to je upitno pa razmišljamo o nečem drugom…..
Ako mi netko može pojasniti…, da li g. Vulin zna što nabavlja, jer o tome, kako je rekao navodno pišu mediji, Ministar spominje medije pa nema li on informacije iz prve ruke.

Odgovori
S

T72s je mnogo bolji od m84,sto se tice zastite i suv-a…… A BVP2 je gusenicar koje jna nije imala……i dosta bolji su od jugoslovenskih m80a…. Uz, to i donacija je tako da je sve dobro doslo

Z

@omniameamecumporto
A ovo je navodno modernije od 84. Kazem navodno. Verzija T72S. Reaktivni oklop, dosta novotarija i u biti jaci od ovih golaca koje imamo. Vidit cemo svi skupa. Djaba je pa realno gubitka nema a po onom sto se da naci na netu o ovoj verziji zverka je to i dalje za ozbiljan respekt. Kad bi njih preuzele Omj mogli bi se ozbiljnije posvetiti modernizaciji 84. Barem oklop ojacati ako nista drugo.

E

T-72 su dio donacije s kojom idu i BRDM-2 i Mig-29-ke.
Varijanta koja bi trebala doci je T72B3. To je bolji tenk od danasnjih derivata M84 prvenstveno jer je bolje zasticen, bolji oklop + Relikt ERA.
Ta varijanta, T-72B3 je modernizacija za rusku vojsku iz 2010.
Mislim da BRDM-2 i BMP-2 i nisu unapredenje u odnosu na postojece u Srbiji.

M

Bilo je reci da se radi o T72B3 sa kojim se ovo sto imamo nemoze porediti.

l

Nisam baš siguran da bi nam Rusi dali T-72B3, ipak je to malo ozbiljnija mašina, vjerovatno se radi o T-72S. Uostalom, ne trebamo mi čekat’ da nam Rusi modernizuju tenkove, mi već imamo par dobrih prototipa modernizacije, samo fali para…Al’ ako bude i T-72S, hvala im, poklonjenom konju se u zube ne gleda.

B

Bilo je reci o T72S, ni blizu kao B3.

J

Mislim da je t72b3 ustvari t72s namenjen izvozu, ne tvrdim, nisam siguran, i nisam siguran da ima „relikt“. Sta bude bice dobro. Raduju me ove vesti. Ovde se u tekstu navodi bmp2 do skora se pricalo da uz tenkove ide brdm2, ako bude ovo prvo srvarno super stvar. Mi35 je po meni jedna od najprioritetnojih stvari za vojsku, neka bude bar 4 za pocetak. Samo napred.

E

Iskreno i ja se cudim za T72B3, ali s druge strane nisam siguran da Rusi imaju na inventaru T72S buduci da je to verzija koja je proizvedena za izvoz. Najblize T72S od onog sto imaju bi bila Ruska T72B koju bi trebali onda jos oslabit za NBC zastitu i poskidat veci dio ERA Kontakt-5 da bude S. Rusi danas koriste B3 i B3M varijante, ukupno oko 2300 tenkova. Starije varijante sve u rezervi , 8000 kom.

M

Wiki o T-72B3 na Ruskom jeziku:
Сербия: получено безвозмездно 30 единиц Т-72Б3.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2-72%D0%913

M

sad je samo pitanje hoce li biti Т-72Б3 обр. 2011 , Т-72Б3 обр. 2014 ili Т-72Б3 обр. 2016

M

Definitivno je dogovoren T 72 B3 kao donacija! A taj tenk samo po oznaci ima veze sa prvim modelom, i malo po izlgedu, inače je u pitanju daleko unapređena i najmodernija verzija čuvene 72-ke i neuporedivo je bolja od M 84, bilo koje verzije. Tenk jednostavno ima odličan aktivno reaktivni oklop Relikt (usavršeni kontakt 5), mnogo bolji SUV (Šošna U istem), mnogo jači motor V92 SsF , ima ugrađen sistem zaštite tipa Štora, bolju cev topa (kvalitetniju sa boljom stabilizacijom) i ima mogućnost ispaljivanja rakete iz cevi topa. Nije Armata ali jako dobar tenk definitivno, evo linka o kakvoj se zveri radi…. https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2016/03/28/new-upgraded-t-72b3m-mbt-also-called-t-72b4-will-enter-in-service-with-russian-army-in-detail/
A BPM 2 je vrlo dobro borbeno vozilo pešadije, definitivno bolje od BVP M 80A.

P

@ Markus 1463

T 72 B3 nema sistem zastite stora, ali je sjajna masina, T72 B3M je ipak radikalnija modernizacija T72 tako da je ‘bolji’ od starijih verzija T90.

M

Videcemo kada dodju u toku godine. Mozda bude i „M72“ kao sto Vulin rece :D , ili sam pogresno cuo na snimku koji su objavili iz Moskve.

S

Pa M84 polako „iskaču“ iz službe, jer ne postoje domaći kapaciteti za remont. Ovom donacijom se krpe rupe i održava se postojeće brojno stanje.

m

Tek ce poceti sa razmatranjem nabavki. Znaci potrebno im je jos nekoliko godina da bi zavrsili sa tim razmatranjem. Raspisali se poneki kao da je vec gotova stvar a nije ni iz daleka.

Odgovori
I

Hm koja je ova najava nabavke po redu, sta smo mi sve promenili, s300,torove,tunguske,bukove evo sada pantzire, milove 35, a sto neko rece Srbija od 99 slabija nego ikad.Da nije ostalo tehnike od sfrj nebi imali nista.Ima li sta sto Rusi imaju a da mi nismo najavili da cemo nabaviti.Mi hoceno da se bijemo sa siptarima po metohiji a ne mozemo ni ovo malo Srbijice sto nam je ostalo da uredimo I sredimo, da vaze neke zakoni i pravila.Samo me interesuje koga oni planiraju da im odrzava ove sisteme a da upravlja sa njima, kada pola mladih srba zivi van granica svoje zemlje.Zna li neko sta je sa najavljenom modernizacijom g4, orlova dokle se tu stiglo

Odgovori
M

Vucic rece da ce uskoro cela eskadrila od 12 Orlova biti operativna (trenutno leti 7).

B

Vučić je rekao i da neće da se kandiduje za predsednika. I to tri puta…

M

@Bane To je apsolutno tacno.

D

Rade punom parom..i trece smene u Momi.Trenutno tri Orla remont i modernizacija,rade odjednom,i tri G4 na remontu,nikada odjednom nisu to radili.Plus Makedonski mi 17 su na remontu u Momi,juce neki delovi sa an 12 otisli i za Rusiju,uglavnom nikada zivlje i vrednije nije bilo na Bataji,i konkurs je za jos 70 radnika,pa izvolite.Orao nijedan analogni pokazivac nece imati.Veci problem je sada usa bespilotne nad Srbijom…uzlece stalno dezurna para…

M

„Veci problem je sada usa bespilotne nad Srbijom…uzlece stalno dezurna para…“

што нас тера на закључак, чему сва ова халабука&ујдурма око ових силних набавки…!?

зато, ослушкујте небо, уприте погледе нагоре…(овде би сад требао да стоји стикер летећег тањира ака ufo)

M

@Ivan Uzice Sve sto je najavljeno ce i stici i to mnogo brze nego sto mnogi mogu i da zamisle. Pogledajte MGS-25 haubicu za vojsku. Ja sam se iskreno iznenadio koliko je cev mirna posle paljbe, neverovatan napredak u odnosu na NORA-B52K1.

S

Razočaran sam skromnošću Vučićevih pulena. Pa ako već suludo petljaš i lažeš da naciju zadržiš u nekom transu ludila oko tog naoružavanja, pa onda reci „Rešeno je! Kupujemo eskadrilu Mi-17, eskadrilu Mi-35 i još svašta nešto, braća Rusi su dali ponudu koja se ne odbija!!!“ – eto tako nekako to kažeš i onda poslije toga Informeri to množe sa kf 5-10 i još k tome se nadodaju oni sada već klasični „Region se trese, Balkan zanemeno, Ustaše pobegle u mišje rupe!!!…e onda već imaš kompletnu vijest koja hrani narod. Ovako je to mršavo i labavo…

Odgovori
n

kupovina mi17 je neophodna radi zamene zastarelih mi8 kao i kupovina mi35 kojabi bila ekstra ali me interesuje sta je sa dodatnim migovima 29 da li su to beloruski migovi i da li ce svi biti modernizovani na recimo SM standard nesto nemam poverenja u ministra odbrane a daj Boze za taj S300 i buk sistem

Odgovori
A

Nisam politican , cak sto vise. Vulina ne volim videti ni na karikaturi !
Ali dok su drugi topili i unistavali ono sto je jos radilo , ovi barem nesto i nabavise .
Svaka nabavka je dobro dosla .

Odgovori
J

Steta sto istpoise sve T 55. Sada bi smo imali skoro 1000 tenkova. Kao Britanija Francuska i Nemacka zajedno. I to uz modernizacije koje bi sproveo VTI zajedno sa fabrikom iz Mladenovca, gigantom za proizvodnju naoruzanja, mozda i najboljih u Evropi. A i to je malo. treba nam najmanje 2000 komada. Pa pravac Berlin. A sta to vreme je proslo kada je neko bio 4 oruzana sila Evrope ako je bio. Kao Severna Koreja. Steta sto nisu remontovali sve G 2 i Jastrebove pa im ugradili radare i forsazne motore sada bi imali vise od 200 opasnih aviona. Pa sve na budzet, na grbacu naroda, ili sve ove junake u rezervu i na vezbe pa pravac na……. Gde bre da pre jurnu tako mocno naoruzani? I sta ucini 600 tenkova (rece jednom Pavkovic u interviju Politici) na KiM 99. Odbrani ga sila celika i 150000 hiljada ljudi 3. armije. Ajde budu bog sa nama. Budite realini.

G

Lijepe vijesti,nasem vazduhoplovstvu bi legla 4 Mi-17 i 4 Mi-35 kao budali samar.Daj Boze samo da se ovo obistini.
Interesantna je ova nasa Srbija,nemamo sta jesti ali se zato nauruzavamo sve u sesnaest.A jbg,ne moze i hljeba i avioni i tenkovi..ja cu radje biti gladan al neka nasa armija ima sa cim da ratuje i ja gladan sa njima

Odgovori
A

Па не пуни се твој стомак из војног буџета. Они да не набаве ништа ти опет гладан. Ми гледамо што више да се добије за што мање пара. А не да трошимо милијарде које немамо. Донирани мигови,тенкови итд.

G

Apok

Ali se vojni budzet puni iz mog stomaka.
Nemam ja nista protiv toga,ja sam militarista,tako da cu rado biti gladan ali da zato imamo sa cim da se bijemo.A i kazu neki tamo srucnjaci da gladan vojnik je puno bolji vojnik od sitog vojnika,eto razloga vise da istrajem u gladi za nasu armiju.

J

Ma kako da ne donirani. A moj brat Djura će ti oprostiti što te je tukao. Nema veze što mehaničar koji remontuje avione i helikoptere u Momi Stanojlović ima u proseku 300 eurića plate. Bolje radi i ratuje kada namiri racune plati stan i školarinu deci pa piči po 100 grama nijbolje parizera za doručak . Po podne nešto okreči popravi komšijin auto ili naveče odbrani kao badi gard splav pa ženi kupi cveće i 200 gf kafe i cigare da bude srećna i smiri živce neurotična zahtevna gl…ča. Kako ona ne shvata da on radi to što voli a i otadžbina zove.

P

Evo i mene posle duzeg vremena. Moram da kazem da je kupovina ovih Mi-35 najvaznija vest u pogledu nabavke naoruzanja u poslednje vreme. U najmanju ruku kao mig-29-ki. Neverovatan znacaj za nas. Verovatno ce biti vise u narednim godinama ali ne smeju i ne zele da najave odjednom. Sve je super ali ovo me posebno raduje.

Odgovori
J

Prijatelju lože te. Svedok sam da su pametni ljudi potpisali da nam to ne treba. Možda tebi i onom liku u crnom u vašim crnim mislima i idejama. Ljudi od struke shvataju da je to bacanje para i plašenje mečke rešetom. Inače Srbiji treba da se izbori sa ugroženom životnom sredinom npr plastikom i nekulturom sa Pinka Hepija i ostalih gluposti. I sve zato da bi mogla da se primakne civilizovanoj Evropi. Sa 4 Mi 35 ostaje u talogu civilizacije.

B

Koliko se može zaključiti do 2020godine.:
*Helikopter Mi-35 – najmanje 4 letelice
*Helikopter Mi-17 – najmanje 6 letelica (2+4)
*Helikopter Airbus H145M – najmanje 6 letelica
SVE NOVO!!!
+U planu u saradnji sa „Airbusom“ modernizacija postojećih
Helikoptera Gazella

Odgovori
l

@Branko Koje godište su dva Mi-17 koje smo nedavno kupili od Rusa?

2016.

M

Тооо!!! Србија полако али сигурно постаје лидер у региону…али у половном, израубованом наоружању и војној опреми. бићемо бр.1 по секундарним сировинама, надмашићемо и самог Гргу Питића, краља миланске депоније!!!

Odgovori
J

Alternativa ti je ne imati uopće, tako da je ovo u skladu sa mogućnostima . Jel moguće imati vojsku koja nema ništa? Da zabranimo svima koji voze stare aute da ih voze iako si nove nemogu priuštiti. Mnoge bogatije zemlje kupuju rabljene helikoptere, pa zašto bi bila sramota da i Srbija kupi.

M

Rec je o novim masinama kao i prethodnih 11 helica. Cemu nervoza?

J

@MadPal

Odlično ako se kupuje novo, svaka čast. Mislio sam da se kaže novo oružje za vojsku Srbije, kao što naši kažu novi helikopteri HRZ, a zapravo su par godina stare Kiowe… Činjenica je da je nama i rabljeno novo.

M

све би ово било лепо, само да је крај седамдесетих или ране осамдесете! овако…

….и како се не уватише за Ноћног Охотника или ти Алигатора!?

С

Одлична вест.

Odgovori
n

ocekivana vest o daljem unapredjenju stanja u RV, 4 Mi-17 trebaju da pobiljsaju situaciju u transportnoj kompo-nenti RV, a 4 Kosute, NATO ime za Mi-35, je ozbiljan iskorak u opremanju jurisnom komponentom, pitanje je samo stizu li rakete 9M114/120, najava nabavke dodatnih MiG-29 je ocekivana, jer bi dolazak jos npr 6 jednoseda, te ukupna modernizacija na nivo SM ili SMT ucinilo da RV pocne da lici na rod vojske. ali videcemo sta ce se desavati.

Odgovori
P

Ne stizu ni kosute ni jeleni a nece biti ni losova vec se kupuju naoruzana 4 Mi 17. Sve ostalo je propaganda.

Z

Ja ništa ne razumem planove našeg ministarstva odbrane, imam utisak da nasumično traže razno naoružanje, čas jedno, čas drugo. Nemaju prioritete. Nije mi jasno kako ne shvataju da smo mi u veoma neprijateljskom okruženju, okruženi zemljama Nato,plus prethodna hrvatska vlada je imala plan da nabavi i usmeri ka nama balističke rakete i nikad se ne zna da li će opet aktivirati taj plan. I nama trebaju sredstva odvraćanja od bombardovanja i zaštita od balističkih raketa, tačnije treba nam jaka PVO i to je ubedljivo najbitnije i moralo bi biti prioritet. Trebali bi da nabavimo barem nekoliko baterija Pancira S1, izraelski Spyder MR, Buk M2, S300, ali ne neke verzije od pre 30 godina, nego savremenije. A šta mi radimo, potrošismo sav novac na migove stare 30 godina i helikoptere koji niti su bilo kakvo sredstvo odvraćanja od bombardovanja niti bi mogli da zaustave hrvatske balističke rakete. Manite me priče o air policing-u, air policing podrazumeva da nenaoružane CIVILNE avione presretnete i identifikujete i ako je otet avion oborite što se inače nikad u istoriji nije desilo kod nas, a to može da radi bilo koji avion, čak i Mig 21 ako je ispravan,a za nuždu čak i Orao sa R60 ic vodjenom raketicom navodjen sa zemlje pošto nema radar i za to nam je dovoljno da imamo i samo 6 aviona. 1999. jedine uspehe je ostvarila PVO, a Migovi nisu oborili ništa, samo smo bezveze izgubili pilote i avione. PVO bi morala biti prvi prioritet. Tek kad napravimo jaku PVO onda bi trebali da se pozabavimo ostalim. Ove Migove je dobro što smo dobili ali nije trebalo davati 185 miliona na modernizaciju, kad ti avioni mogu da lete još samo 700-800 sati nakon toga.

Odgovori
h

ali PZO nije ni cool ni sexy kao vojna avijacija. Nije isto slikat se u Migu ili pored Buka…

Z

@ harris
Volim avijaciju od malena, pratim sve sto mogu vezano za nju. Decacka ljubav ukr. Upravu si, nije jednako kul ili seksi slikati se uz mig ili buk ali uz ovaj drugi se puuno mirnije spava. 😉

M

Zasto pa oni su 78 dana gadjali i pogodili 2 aviona uz utrosak nekoliko stotina raketa i unistenih 9 diviziona PVO teritorije. Sta ce im da se igraju.

I

Zivorade molim te o kavim ti to balistickim raketama pricas?

G

Dajte molim Vas,koje balističke rakete???Hrvatska neće nabavljati nikakve balističke sustave.Uvijek neke gluposti tipa Hrvatska će ovo,ono.Vi razvijate sustav Šumadija ako se ne varam?

Z

@Mirko Nemirko
Da, jesu. I ne razumem sta zelis reci? Trebali su baciti u prvi jendek pored puta nakon 3 dana ko sto su prognozirali u natou? Radili su ljudi svoj posao s onim sto su imali, najhrabrije i najcasnije moguce za sta su polozili i zakletvu i mnogi svoje zivote. Njima to nije bila igra. A BUK nisu imali i sto je najtragicnije nemaju ga ni danas. Ali verujem da bi ako je mirnije bar ljudi u tom rodu vojske ako ne mirnije spavali a ono bar s vecim zadovoljstvom i elanom radili svoj posao. Cinjenica jeste da dobar PVO znaci puno vise u ratnim uslovima od dobrog vazduhoplovstva. Jos samo da nasi politicari to shvate.

l

@Greystone Pa ako mi uvedemo Šumadiju u naoružanje onda će vjerovatno hrvatska vlada donjet’ odluku o nabavci sličnog naoružanja..

I

Čisto da komentarišem „nabavku balističkih raketa“ od Hrvatske, koju je osudio Vučić, Vulin, a vidim da se dosta uhvatila među narodom. Skrećem pažnju da je predsednik AV „zaboravio“ da napomene da je u Srbija u to vreme već razvijala i imala prototip rakete „Šumadija“. Sapienti sat.

S

Kiša! Idem ulicom, cipele stare propuštaju vodu…mokre mi noge. Usput razmišljam i sećam se: “ Pre 30 i nešto godina kad sam bio mali, moj tata kupio novi auto. Kakva je to mašina bila, čitav komšiluk se okupio i gleda. Potrpa ćale svu decu iz komšiluka u njega i napravi par krugova po kraju. A ja glavna faca…..svi mi se dive. Prošle su godine, tata je preminuo…auto ostao meni da ga održavam i vozim. Vozio ga ja dok sam mogao, nema se para za održavanje pa ide dok ide. Kad je propao skroz, oterao sam ga na otpad“. Tumaram dalje tako po kiši….noge mokre. Naiđe poznanik i kaže mi: „E, imam nekog starog JUGIĆA ako hoćeš daću ti ga džabe, malo ga sredi i vozi“. Uzmem ja tog JUGA, dovedem drugara malo ga sredimo. Očistimo ga, sredim karburator, zamenim svećice, malo ga ofarbam, a on ko nov. U radnji kupim nove „aerotwin“ brisače i zamenim stare sa pokidanim metlicama. Niko srećniji od mene. Komšije, gledaju i komentarišu: „Uzeo krš“, „Mogao je proći bolje“, „Ima dobar AUDI, za male pare“, „Znaš kakav BMW se prodaje sa full opremom“, „Ma nov GOLF je zakon“….Sednem ja u JUGIĆA i na posao, padne kiša. Uključimo brisače, a oni brišu šoferku kap vode ne ostaje. A što je najvažnije…..MENI NOGE VIŠE NISU MOKRE. Ko razume, shvatiće.

Odgovori
M

…ма не плаЋем ја, то је због кише…(сцена из Сећаш ли се Доли Бел)

иии @Старино, шта је било напослетку са малим Југићем!?

…вероватно је попио AIM-120 у TWS моду и није ни схватио што га је снашло…и да „ко разуме схватиће“… :'(

Ј

Е,а да само прочитате коментаре на руском војном порталу о овоме, где руси (зар тако руси о нама??) коментаришу овај текст,…јао па ми и не знамо какве смо циције,себичњаци који се руса сете само кад загусти,како треба да се најзад решимо да не седимо на две столице, да не могу они да нас непрекидно (морално ваљда?? бране,итд…)
Шта ће им наше,кад гледају у правцу нато, докле им поклањати оружје, (знате,они мисле да су и они мигови потпуно поклоњени)….укратко,шта рећи.
Да не мислите да измишљам,ево линка ако уредник одобри све ово,јер сам приметио цензуру.
https://topwar.ru/139144-serbam-trebuetsya-novoe-vooruzhenie-moskva-i-belgrad-obsuzhdayut-postavki.html

Odgovori
o

Pa, to i jeste najgore ,poklonjeni su, plus hrpa tehnike koja njima ne treba, a da li vama treba, ja ne znam. Oni su vas sada kao zadužili. Vi ćete se tek istrošiti da sve to dovedete u neki red i potrošiti pozamašnu svoticu. Stvarno, odu i dogovore, nevjerojatno ministar koji vojske niti rata nikada vidio i predsjednik koji objedinjava sve ama baš
sve državničke funkcije. Baš mi ništa nije jasno ovdje kod vas .
Bilo bi mi logično da transparentno ili čak netransparentno
dogovorite kupovinu nekog respektabilnog PVO sistema i tako nama
parirate kad mi dovučemo Barake a vi radite gluposti, onako
bez ozbiljnog plana. Bolje za nas ali loše po vas. Što će proračun
na sve to reći…..

N

Pogledajte desnu stranu fotografije i sve će vam biti jasno. Ima li plave uniforme. Čudno nema. To bi bilo ka kada bi građevinskoj firmi za nisko gradnju bagere kupovali moleri. Čudna slika zar ne. Jedino ako Baća nije stručnjak baš za svo naoružanje,mada se ponaša kao da jeste. Inače provereno RV je iskazalo stav da nam u ovom trenutku razvoja Mi 35 ne treba. To što bi on radio mogu i Mi 17 samo za razliku od prva dva naoružani što je verovatno i predmet pregovora. I verovatno se pregovara za 4 a opciono 6. MiG 29 iz Belorusije na dugačkom štapu i vađenje fleka sa ruskim zato to neki stručnjaci guraju. I zamisliti npr 18 MiG ova sa optimalnom ispravnošću oko 60% .Pa to je uvek 6 van stroja a rd skup kao đavo.Jedan An 26 u fulu i kompletan čeka dve godine pare za remont a oni uzimaju još dva krša. Ne mogu ni jedini An 2 da održe u ispravnom stanju.Nišlije kažu ne sećaju sa letećeg ambara na nebu i kupole padobranske mesecima.A remontovan dvokrilac pre dve godine kod Madjara pa nastala frka ko će da ga preleti jer je ekipa sa fotke zaboravila to pitnje da stavi u ugovor. Itd.Mi 24 na Batanici=furda. Jedan je čak srušen u Afganistanu remontovan i kao takav dospeo u MUP. Na kraju pitanje šta će Srbiji tolika lovačka avijacija u startu po svemu inferiorna u odnosu na celokupno geo političko i vojno okruženje? Da neće da se brane kao 99. ne daj bože?

Odgovori
I

Iskreno, bolje da ste kupili jedno 4 polovna SU30 za tih 185 miliona. Nego ulaganje u 10tak starih MiG29 koje je vrijeme pregazilo.

l

@Igor_Zg Pa nismo ni birali, Rusi su poklonili šest Migova, mi smo samo platili remont i modernizaciju. Da su se avioni kupovali to bi već bila druga priča, normalno da bi se uzelo nešto drugo..

B

Sve je to divno i krasno…
No, FT1P…
Da li je proracun Vojske Srbije spreman sve to probaviti?

Odgovori
p

pusti ti proracun. Ovo je konacni dokaz da nam je duzi. Sad ce Plenkovic pod hitno da menja f16 za f35. Kakav hladni rat i trka u naoruzanju, ovo je prava stvar. Ali zato para za lecenje dece nema…

B

@Beduin
Pa prosle godine smo imali suficit u budzetu nekih 1.3% bdp-a (280 miliona dolara). Normalno da sve nece ici u vojsku ali za ovo bice dovoljno.

m

Da li može neko da mi kaže koliko, u ovom momentu, Srbija ima operativnih mig 21 aviona?

Odgovori
a

2 dvoseda

L

Suficit je dokaz loše realizacije i lošeg planiranja budžeta – realno, služi samo kao još jedan PR za hipnotisani narod.

„Oni“ nisu pretopili tenkove, bili su na stanju i na prodaju 2015.

MiG-29 neće imati modernizaciju, samo dovođenje na isti nivo kao raniji primerci, jer će leteti u Srbiji, Evropi, a ne u Rusiji.

Mil-26 nam treba koliko i An-224

Vladajuća garnitura ne oprema vojsku vojske radi nego jer su naložene glave koje se igraju vojnika – zato šarenolikost, tajnost, tabloidna histerija i „radno-tehnička“ odeća osobe koja je u ulozi MinOd

Odgovori
k

@leopold Tvoj komentar vise lici na provokaciju ne bi li se izmamili komentari, da se neko izlaje gde ne treba sa necim sto ne sme.
Zato cu se uzdrzati od izlaganja moje teorije zasto sve ovo sto se se desava, desava se bas ovako i nikako drugacije. Samo cu da dodam da ako mi se strasno svidja sto svi samo nagadjate i sto nigde ne curi.

B

@Leopold
Suficit dobrim delom jeste posledica nerealizovanih investicija za koje je izdvojen novac sto samo po sebi nije greska vlade vec onih koji projektuju i gradje. Srbija je po udelu drzavnih investicija u bdp-u bila dugo ispod regionalnog proseka pa sad mora ulagati vise, novac je obezbedjen ali ne i iskoriscen. Mada mozes priznati i da je pozitivna nula u budzetu pohvalna stvar pogotovo kad uzmes u obzir da je 2014 deficit bio 6,5%, 2015 3,5% (svih 12 meseci te godine su smanjene penzije i plate)

P

Pa, kao dokazano mesto za lansiranje nematerijalizovanih analiticara, dobro je sto je sve vise nagadjanja. Ali veselo bas…

A

Voleo bih da cujem misljenje gospodina Bankovica koji helikopter bi bio bolji za nase RV, Mi-35 ili Mi-28.

Odgovori
h

Postoji li na zapadu helikopter koji je sličan Mi-35?

Odgovori
M

Od teškaša imaš američku seriju HAWK:
– BLACK HAWK
– NIGHT HAWK
– BATTLEHAWK (još nije ušao u sastav).

Imaš i FVL program, ali to je tek u fazi koncepta.

h

Vidio sam Battlehawk, on je najsličniji u smislu da ima dvostruku ulogu: i napadački i transportni helikopter istodobno. Ali, kao što se napisali, još nije ušao u sastav. Postoji li aktivni helikopter koji je sličan Mi-35? thx.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: [POSLEDNJA VEST] Vučić: Helikopterska jedinica MUP-a Srbije dobija tri Erbasova helikoptera H215 Super Puma

@Direktor Ili ja ne znam da citam ovu listu(moguce) ili Mi-17 od 2017. ima EASA sertifikat? https://www.easa.europa.eu/download/typerating-lists/EASA-T_R_List_Helicopter.pdf a koliko ovde pise https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country?easa_relationship%5B0%5D=field_easa_country_mbmo_target_id mi uopste nismo EASA "member state" i ne podlezemo njihovim pravilima, posto sigurno helikopter policije ne planiramo koristiti na terotiriji EU. Mi-17 u civilne svrhe koristi 15 zemalja, to nije malo.

16. Feb 2019.Pogledaj

Spectator na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Pantelija trebalo je na ruskoj cirilici I ruskom jeziku da orgazmiras bosanche?

16. Feb 2019.Pogledaj

Blagoje Krstic na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Al se skupila negativna energija jedno cudo. Dal je ostalo u Srbiji bar malo pozitivne energije? Dobro je da se radio na nesto, a kritika je uvek dobro doshla, ali ovi komentari to je jedno cudo negativnosti malicioznosti prezira... Pozdrav iz Majedonije

16. Feb 2019.Pogledaj

Send this to a friend