BEG airport status
LYBE 1320:30 Z 050°04KT 8000 NSC 00/M01 Q1020 NOSIG=
Vlada Srbije odlučila: Ponuda kompanije Vinci Airports najbolje rangirana; Vučić: Ponudili su 501 milion evra Premijerka je danas potvrdila rang listu stručne komisije / Foto: ANT

Vlada Srbije odlučila: Ponuda kompanije Vinci Airports najbolje rangirana; Vučić: Ponudili su 501 milion evra

Kako je prvi javio Kurir, francuska kompanija Vinci Airports, deo kompanije Vinci Concessions, deo Vinci Grupe, najbolje je rangirana od četiri preostala ponuđača u drugoj fazi procesa za izbor koncesionara Aerodorma Nikola Tesla.

Kuriru je predsednik Srbije Aleksandar Vučić potvrdio večerašnju odluku Vlade Srbije koja se složila sa preporukom i rang listom stručne komisije koja je sprovodila proces koncesije:

– Treba napomenuti da je investiciona obaveza francuske kompanije 732 miliona evra, a godišnja taksa na koncesiju će biti od pet do 16 miliona evra.

Prezadovoljan sam ovim uspehom Srbije, zaista nisam očekivao da će biti 501 milion. Ovim smo postigli ogroman uspeh i pokazali veliki međunarodni ugled. Zato od srca čestitam i Vladi Srbije i svim građanima na ovom odličnom poslu. – izjavio je predsednik Srbije za Kurir.

Uprkos natpisima pojedinih medija, Vinci nije „pobednik“, niti je proces koncesije ovim završen. U pitanju je odluka o najboljem ponuđaču sa kojim bi Vlada Srbije tek trebalo da pregovara o zaključenju ugovora.

Odluka o izboru najpovoljnije ponude objavljena je na sajtu Vlade Srbije. Vinci Airports i država sada imaju 60 dana da postignu dogovor i potpišu obavezujući ugovor.

Odluka o Izboru Najpovoljnije Ponude Bez Iznosa by Petar Vojinović on Scribd

Vinci Airports je jedina kompanija od pet finalista koja je pre procesa koncesije pokušala da ponudi državi da preuzme „Teslu“.

Na temu koncesije Aerodroma Nikola Tesla danas je, gostujući na televiziji N1, naš redovni kolumnista Alen Šćuric ponovio svoje stavove protiv. Pogledajte njegov standardno interesantan nastup i razmišljanja:

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

d

Kao sto je, nadam se svima poznato na Zapadu se stampaju pare u veoma velikom obimu i to odavno. Formalno se to u Evropi zove otkup „kvalitetnih“ obveznica od strane Evropske centralne banke, a u Americi se to zove quantitative easing.
Ono sto mene ovde jako žulja je što će firma u državnom vlasništvu iz zemlje X, i to korišćenjem para koje nisu zarađene, već odštampane, postati upravnik (neformalni vlasnik) jednog od najvažnijih infrastrukturnih objekata u našoj državi. To je van svake pameti…
Zamislite da Narodna Banka Srbije odštampa novac i kao pozajmi ih pod smešnim kamatama Aerodromu Beograd kroz državni budžet i da se sa time krene u otkup aerodroma po svetu.
Ako je to tako pametno da ti je infrastruktura u vlasništvu stranaca, što ne daju Kinezima, Arapima i Rusima da otkupljuju po Zapadu.

Odgovori
D

Ta nije valjda da to rade bez pokrica , inace sve teroije da stampanje novca generise inflaciju padaju u vodu sa dolarom od 2008-2012 istina je da ima jos generatora inflacije .Elem uvek se nadje zemlja koja ce otkupiti i drzati $ kao rezervu a upravo je to koalicija zapadnih zemalja koja jedna drugoj , druga trecoj ,treca petoj cine , povecavajuci i nivo proizvodnje (robe i usluge) ,zato i imamo toliko sporazuma o slobodnoj trgovini . U svetu avijacije imate masovnu kupovinu naoruzanja i opreme drzava koje imaju toliko jake vojske da im neke stvari uopste ni ne trebaju ali proizvoditi se mora . Zato se danas (globalizacijom) kapitalizam poput zmijice sa Nokia telefona i siri po svetu gutajuci nova trzista ,to mu je neophodno da bi ostao u zivotu , samo se zmijica rasirila preko celog displeja i pocece sama sebe da jede + ovo nisu 90-te godine 20. veka svet je svoju multipolarnost pokazao u svim granama privrede pa tako i u vazduhoplovstvu .
– Ali to je zatvoreni krug u koji se tesko ulazi upravo tu i jeste problem kod ovih goepomenutih na kraju vaseg teksta plus sto oni nemaju iskustva u upravljanju kolonijama kao velikim drustvenim sistemima . Upravljanje kolonijama je nauka koja u sebi ima vise pod – disciplina mahom vezanih za drustvene nauke pravo , ekonomija, sociologija , istorija ….ali i psihologija . U nekim komentarima sam video da se ljudi cude kako se primenjuju nadleznosti sudova i prava drugih zemalja u privatizacijama u Srbiji upravo tako. Pogledajte nas zakon o javno – privatnom partnerstvu i koncesijama koji uredjuje ovu temu cl 45. i 46. merodavno pravo i mehanizmi za resavanje sporova i cl 60. arbitrazu. Ako mislite da neko sa strane nije umesao prste grdno se varate i naravno malo ko zna i obraca paznju a ako biste pitali ugledne pravnike koji su radili na donosenju istog rekli bi vam – pa to je praksa i u svetu ne moze se protiv svetskih tokova- ali sve se moze kad se hoce … za kraj jedan dobar tekst od prosle godine » http://www.politika.rs/sr/clanak/384970/Nemacka-se-brani-od-kupaca-iz-Kine

Z

@Vladimire,kakvih 63 miliona tonece biti nikad ostvareno u ovih 25g.zivibili pavidjeli..

Odgovori
V

Željko,

I Ja tvrdim isto. Samo sam izveo računicu nakon Beduina koji je uradio identično.
Pozdrav

Z

@vladimir,Bravo za komentar.viste jedan od malobrojnih na ovom sajtu sa zdravim razumom.pozdrav

Odgovori
B

Polako ljudi, tek je odabran koncesionar.
Sad sljedi povuci-potegni do konacna potpisivanja ugovora o koncesiji.

Odgovori
V

Beduin,
A onda kreću pritužbe odbijenih ponuđivača Koncesije. Ne smemo smetnuti sa uma da je samo na rang listi Vinci broj jedan. Ukoliko se izmene neki od uslova pod kojim je data Vinci obavezujuća ponuda, a neko od ostala tri Ponuđivača Koncesije ispunjava takav novi uslov, eto nama igranke bez prestanka.

Biće ovo Ivkova Slava do sada neviđenog trajanja.

B

Pa, bit ce tu veselja.
Matematika kaze kako koncesionar „mora“ platiri 500 mil.naknade + jos dodatnih 750 mil. ulaganja.
Sto mislis, od kud ce tih 1.25 milijardi doci?

B

Pojednostavljenim rijecnikom, koncesionar mora ostvariti prosjecnu godisnju dobit (dobit ne brkati s dohotkom) od 62 500 000 $ + varijabilna naknada da bi bio na 0.
Da, bit ce tu jos veselja.

V

Beduin,
Matematika je neumoljiva. Ta suma od 62,5 miliona dolara godišnje dobiti plus sve varijabilne naknade je kamen spoticanja svakog školovanog ekonomiste.
Ukoliko se uzme u obzir da svakih sedam do deset godina dođe do recesije svetske ekonomije prosta logika kaže da u periodu od 25 godina Koncesije bićemo svedoci bar jednog kolapsa ekonomije. Što onda postavlja zadatak da se ostvari 62,5 miliona dolara prosečnog profita, nemogućim.

O ovome retko ko razmišlja dok aplaudira suludim izjavama odgovornih u Državi.

D

U pitanju je globalni kapitalizam. Sam AV Vučić navodi ko gazduje u Zagrebu ko u Sofiji, Skoplju,… vidi se da su podelili izmedju sebe i postavili kriterijum da na 500 km ne smeju da budu isti vlasnici. Sila boga ne moli a ona je i dovela AV i ekipu: Pa kako može da se komentariše odgovor na pitanje koje je sam postavio, Zašto sami ne upravljamo, odgovor, Zato što se krade. Posle toga svaki komentar je izlišan. Nema prihoda 501 milion EUR, prihod je kad prodate nešto što ste napravili za tržište a ne imovinu iz kuće… Znalo se odavno da smo francuski plen… Svi znamo kako su kidisali na plen u Siriji a ne treba da zaboravimo naše iskustvo sa njima: TE Nikola Tesla A, peta i šesta mašina, fabrika medijapan ploča u Kraljevu (Konarevo), uspešna licenca za motor Gazele i ima još toga… Ili da razmislimo možda smo još nešto ostali dužni za Ladju francusku pre više od 100 godina. Slažem se niko ne sme da kaže da li je minimum ulaganja bar još jedna pista,…

Odgovori
J

Lepo ,, konačno,, se i to desilo, samo me zanima kakvi su planovi koncesionara, hoće li se u skorijoj budućnosti izgraditi sadržaji koji nedostaju aerodromu a koji su potrebni, prvom mestu mislim na hotel, a dalje ova obećanja kargo, novi terminal, nova pista ili će to ostati u domenu obećanja samo.
Nebih ulazio u finansijsku analizu opravdanosti ili ne. Već hajde da vidimo šta će aerodrom dobiti od toga i na kraju krajeva šta će ostati kad koncesija prodje, jer gore pomenute stvari neće sigurno staviti u kofere i odneti.

Odgovori
V

Jastreb,

Kad budemo saznali šta je ostalo, biće kasno.

D

Naravno da nece nositi sa sobom u koferima nista osim para… Mashala…

r

Pošto sam i naše bisere pitao, pa sad pitam i vaše, da li je AV i AB gradili taj aerodrom, da li je to njihova privatna imovina ili je aerodrom javni, državni, od naroda i narodnosti,

Zar nema nikoga u Srbiji sa pameti da upravlja aerodromom, pa moramo dati Francuzima,

Koji je smisao koncesije

P.s. da li će biti novo ime (npr. Slobodan Milošević) aerodroma i da li će praviti veći novi (u biti manji kao i na Plesu, što je manji novi a veći stari)

Odgovori
D

wow kalav post neverovatno , koliko paušalnih izjava na ovako malom prostoru.
Dali si pitao Tadića i Djilasa ili onog Djikija ma ne gde bi ti to oni su radili sve po JUS.u……što se tice pitanja oko vlasnistva ANT nemoj da zaboraviš da nemamo više OOUR i SOUR vec Državno i Privatno Vlasništvo a ANT je Većinski Drzavno vlasništvo tako da ti pitanje ne stoji .
Nije vam , gospodo , odgovarao Sozijalizam
sad vam ne odgovara Kapitalizam . Pozivate se na „Narodno Vlasništvo“ koje pravno više ne postoji i to samo kad vam osgovara , lakrdija i dvolicne izjave su ripicne za osobe poput vas sebicne i politicki neobrazovane !!!!

P

U svakom slucaju je dosta bolje nego sa Rusima oko NISa.
Nazalost,i dalje smo u dogovorima sa Rusima oko naoruzanja,koliko treba da se nauci da nema sa njima posla…

Odgovori
B

Sve stručnjak do stručnjaka ovde na forumu! I sve znaju bolje od onih koji su ispregovarali ovo.

Hvala bogu pa niko od vas ne vodi drzavu inače je nebi ni bilo.

Odgovori
G

Nemojmo se na ovaj način prozivati, nije ovo forum takvog tipa. neki od nas su ozbiljni stručnjaci i prilično dugo godina su se školovali za vazdušni saobraćaj. Pored toga, neki od nas su uradili dosta radova i analiza na ovu temu. Svako ima pravo na mišljenje, a ovo nije portal dnevnog lista, pa da su neki plaćeni da hvale/pljuju.

B

Mozda si upravu, ali niko od vas nezna šta će pisati u ugovoru ali već sad znate da to neće valjati.
To znaju samo oni koji rade na ugovoru a po njima u glavnom pljuvate.

С

Имали ти Французи предузеће *Интермост* или тако нешто. То предузеће чак имало дирктора, пази сад, ‘Рене Николић’ или тако нешто(интервју у Политици) које је направило тунел у Овчарско-кбларској клисури. Свакако се може проћи, и видети на шта то личи и коме смо ми АНТ поклонили.

Плаћаћемо ми њима јш, сва је прилика.

2043. година – ви да сте знали, ви би и до сада управљали АНТ предузећем. Овако нико неће желети да лети на овај аеродром ако ви управљате њиме.

Odgovori
с

Интермост је реконструисао Немањину улицу усред зиме и то је до данас најбоља реконструкција која је одрађена у Београду. У Краљеву су изузетно квалитетно урадили паралелни мост на Ибру. Ја до сада нисам видео боље одрађену нискоградњу и жао ми је што што се Ванси повукао из Србије.

D

Nekako mi pojedinci lice na one koji pisu , “ što gore to bolje “ . Neverujem ni ja u sve navedeno ali ako je tacno ovo o ukupnim ulaganjima od 750Miliona € onda je to fantastićno to znači da bi “ Nikola Tesla “ dobija i drugu pistu kao i poseban Medjunarodni Terminal….. strašno je koliko su ljidi zlonamerni kad napišu “ Cirkus Adria je stigao u Grad „….

Odgovori
L

750m mozda moze kako zeli da da investora npr da ortaku 100m za asfaltiranje puteva okolo a moze se i za 20m uradi ili opremanje vip salona gde je piksla 1000din (zvuci poznato)…malo je receno i nemamo uvide u sve…i pitanje je sta ce biti posle 3 godine…mozda nema nocnih smena i moze da sleti samo atr-42 posle ponoci…voleo bih da nisam u pravu…vreme ce pokazati

m

Председник се изборио за хоризонталне покретне траке.

Odgovori
V

Da li iko od Vas ovde shvata da ovo nije potpisana, niti dogovorena Koncesija?
Kad to shvatite, sačekajte da vidite finalni ugovor.

Do tada, uživajte u svojim uverenjima.

Odgovori
D

Tako je. Vinci ima 60 dana da potpiše ugovor. Ukoliko se to ne desi, zove se drugoplasirani ponudjač.

Z

@Vladimire,uzalud trosis vreme objasnjavajuci zaslepljenim botovima ili ne (staje josgore)Pazite da ANT neprode ko av-ov bg na h2o.onje naviko da srbi imaju pamcenje amebe.

P

Da li ce gospodin Scuric da podize spomenik koji je pominjao licno ili?

Odgovori
S

trebao bih..jer je mnogo kakio.. da izvines…

A

Sto sam ja to konkretno provalio ili rekao krivo?

Ljubazno molim da ne koristite neprimjeren nacin komunikacije. Neci „izvinut“ nad ovakvim izrazima.

L

Volim kad ove nejsbit Megatrend itd stucnjake pokopa covek koji bolje se razume u BEG aerodrom od beogradjana a Hrvat je…a o strucnosti da ne pricam…

Odgovori
D

Alen Šćuric Purger 17.08.2016TangoSix:
„Ako Srbija ispregovara koncesiju na 25 godina u kojoj će koncesionar:
– odmah platiti 310 milijuna EUR
– platiti još 300 milijuna EUR u 30 godina koncesije
– investirati 700 milijuna EUR investicija

onda premijeru treba podići spomenik nasred aerodroma jer to bi bila, definitivno, jedna od najboljih koncesija koju je netko dobio do sada.“

D

@Djape

Odlican citat . I sve pohvale za ovaj posao.

B

Ali je Alen isto tako rekao da je princip rada tih velikih kompanija da šire krila političarima da se busaju u prsa i samohvale (kao Laki iz Maratonaca na čitanju testamenta) a onda mijenjaju priču, bruse klauzule u ugovoru, prave gramatičke vježbe u pravljenju „if“ rečenica itd..
A onda počinje uvrtanje testisa… i sve je podnošljivo dok ne prođe drugi krug (uvrtanja)…

D

@BB
A kad prodje drugi krug uvrtanja biće…… pojeo vuk magarca.

M

Djape,
Smanji malo doživljaj I ushicenost „velikim uspesima“ „kao nikad u novijoj istoriji“ tvog idola I predsrdnika. Lepo si izvukao iz konteksta Alenove reci, imas dobre ucitelje.
Nevolja je samo sto dosadasnje iskustvo govori da sve te pompezne najave posle izvesnog vremena imaju sudbinu mehura sapunice.
Podseticu te samo na „Srpski Mercedes“, FAP, kanal Dunav-Morava-Vardar, Mubadalu…
Da sačekamo malo I vidimo konacan rezultat, pa onda zakljucimo kome zidati spomenike. Sta mislis?

D

Miroslave, ako nemate šta pametnije da napišete vezano za koncesijiu molim vas da me zaobidjete sa jeftinim politikanstvom.
Svoj komentar ću dati kada vidim ugovor.

M

Djape,
Svoj komentar ćeš dati kad vidis ugovor, kažes? Pa ti si vec napisao desetak komentara na poslednja dva clanka o koncesiji. Da li to znači da si ti video ugovor?

D

Naravno da ga nisam video, kad ga budem video onda cu ga komentarisati. Do tada ovde debatujemo, nadam se civilizovano a ne kao na buvljaku.
Preneo sam Alenov post a vi ste njegove zaključke iz tog posta gde on kaže “AKO SRBIJA ISPREGOVARA” te i te uslove, stavili meni usta.

V

Srbija još nije ništa ispregovarala. Jedino je rekla da je na listi ponuđača Vinci na mestu broj jedan. Ako me utisak ne vara predstoji 60 dana rok da se vode i završe pregovori, zar ne?

D

Vladimire posle oglasavanja direktora Vinci-a rekao bih da je to manje – vise gotova stvar.

V

Djape,
To je ono što bi trebalo sve nas da plaši. Gotova stvar, a pregovori nisu ni započeti.
Čemu onda 60 dana pregovora?

D

Rečeno je da se čeka podnošenje godišnjeg izveštaja, zvuči logično.

V

Djape,
Kakve blage veze sa životom ili pregovorima ima godišnji izveštaj? Gde je tu logika?
Koncesija nije kupovina.

D

Pobogu Vladimire, kako nema?! I onaj ko predaje i onaj ko preuzima treba da zna finansijsko stanje. Država mora da zna koliko je zaradila u 2017. Profit ne preuzima koncesionar. Drugo, ne preuzima se trafika nego komleksani sistem.

V

Djape,
Pobogu, a da li bi imalo da nije odloženo u više navrata? Da li bi čekali taj toliko bitan finansijki izveštaj da je odluka doneta u Novembru ili ranije kako je bilo planirano?
Djape, ako želite da Vas prihvate kao ozbiljnog sagovornika držite se i činjenica i vremenskog sleda događaja.

D

Naravno da bi Vladimire i sada ce aerodrom biti prakticno preuzet posle sest meseci od odluke.

V

Djape,
Prijateljski savet. Još jedan ovakav komentar i staviću te na listu botova ovde na T6, zajedno sa Belim.

D

Vladimire, nikada se nisam gurao ni na kakve liste tako da me nije briga ni za tu vašu. Ako niste u stanju da vodite kulturan dijalog, možda je bolje da ga ne vodite. Prijateljski savet, manite se politike ovde a ne bi bilo loše i uopšte u životu.

V

Djape,
Da li se to primećuje tenzija u tvom pisanju? Za poltiku se slažem. Niti je ovde, niti igde drugde koristim. Političari su najveće smeće ljudskog roda. Svi redom.
Držim se samo profesije. Hvala na savetu.

D

Nema tenzije Vladimire. Držimo se teme. Molim i drugi put.

V

Djape,
Ja se držim teme. Smeće od političara pokušava da nam proda rog za sveću i da nam navuče mrak na oči. Možda i danas prevedu žedne preko vode.
Nadam se da ti ne smeta moj stav o korumpiranoj političkoj sceni Srbije? Ili ti smeta?

D

Naravno da se slazem sa vasim stavom o siroko korumpiranom srpskom drustvu. Ali, za razliku od vas nisam spreman da sve unapred odbacim samo zato sto ideja ili predlog dolazi od ljudi koji mi nisu simpaticni. Vladimire, dugo vec citam vase komentare na T6. Sa vecim delom njih se slazem. Ja i vi imamo razlicite poglede na razvoj javnih sistema, konkretno aerodroma i to je potpuno uredu. Ceo zivot sam proveo u privatnom sektoru i imam ogroman animozitet prema njima. Za mene su leglo nesposobnih partijaca i korupcije. Nema te partije ili pojedinca u Srbiji koja to moze promeniti. Mnogo sam blizi koncesiji nego odrzavanju status quo-a! Pa ako nam za 25 godina dodje iz dupeta u glavu, bice super! Sve najbolje kapetane!

V

Djape,
Vazduhoplovstvo, a i ceo društveni sistem uništavali su i uništavaju isti ljudi već dugi niz godina. Samo se menjaju „Partije“ na vlasti.
Ko želi da bude prihvaćen drugačije i eventualno poštovan onda neka se samo drži zakona u Republci Srbiji. Kakvi god oni bili.
Ali kada vidim da se ti isti Zakoni, na koje se političari zdušno pozivaju na medijima, krše i ismejavaju nema tog ko neće od mene biti prozvan.
Ministarka Mihajlović je, kad je zglajznula sa G17, našla utočište na istom Aerodromu koji sada daje ko zna kako, ko zna kome. Šta je ona uradila za period dok je bila na ANT?
Ostalo dno dna, neću uopšte da pominjem. Bilo iz prethodne „demokratske“ priče ili iz ove „narodne“.
Priznajem samo rezultate i javno objavljene događaje oko Koncesije. Jer šta ako nakon 25 godina bude katastrofa?

D

Za “šta ako” samo će vreme pokazati.

V

Djape,
Nema Srbija još 25 godina da se polupismeni političari igraju sa njenom sudbinom. Nema.

r

Iskreno, što bi se ja kao obični građanin sekirao što su to dali u koncesiju, a ne da bude partijsko lovište kao do sada. Ako ništa drugo bar će taj koncesionar imati snage da razjuri onu bandu divljih takstita.

Odgovori
B

Misliš?
To su dva kraja iste batine

V

Ovo je, do sada, bilo kao ona najava za gostovanje Cirkusa. Oglasi po banderama, te stiže sledeće nedelje, te stiže za neki dan, te kasni, te ovo, te ono.

Napokon je Cirkus stigao.
„Cirkus Adrija je ponovo u vašem gradu!“

Zabava može da počne. Biće prilike da slušamo o Cirkusu, pardon Koncesiji, još ohoho dana, meseci i slično. Da li ćemo uživati u tome ne znam, ali da ćemo imati priliku to ne sumnjam. Priliku da vidimo farsu, komediju, trikove, zveri i slavnu Tetu na trapezu.

„Dete nema snage da umre, a vozi u buretu smrti!“

Odgovori
B

@Vladimir

O čemu ti to? Čitam samo tvoju zlonamernost.

Očigledno je da se čekao kraj godine sa rezultatima ANTa. Valjda je to bio razlog stalnog prolongiranja!?

Znači ti misliš da je ovo sve mazanje očiju gradjanima i da ova kompanija ušla u priču samo da pomogne AV u tome. Podsećam da ta kompanija ima preko 150.000 zaposlenih po celom svetu i godišnje zaradi više od BDPea Srbije.

…i ti sad stvarno misliš da takva jedna kompanija ulazi u neke klošarske priče da bi nekome pomogla da dobije 2-3% više procenata na izborima?

Ili misliš mozda da ta kompanija ne postoji i ovi samo napamet lupetaju.

Ili misliš da postoji ali ovi naši lazu. Ali bi se VINCI u tom slučaju javio i pitao „o čemu se radi, mi nismo ni konkurisali“.

Izvini, pokušavam na sve načine da te razumem ali nema logike šta pišeš!

B

Da, a ove velike firme su silno poštene i od tog poštenja su narasle toliko. Iz čistog altruizma uzimaju aerodrom…

D

Vladimire, sećam se svojevreno vaše tvrdnje da davanjem koncesije Srbija gubi pravo da razvija svoje aerodrome u unutrašnjosti. Danas smo čuli: Srbija imati punu slobodu da razvija male regionalne aerodrome.

V

Djape, kad budem video ta silna obećanja primenjena na delu poverovaću u njih. Do tada,
„Obećanje ludom radovanje!“

Beli,
Nemoj ni da pokušavaš da razumeš. Ovde si više nego dovoljno puta svima nama pokazao koliko i šta razumeš.

D

@Vladimir vama svaka cast na prognozi o francuzima – sa kojom su se neki sprdali cak i na ovom komentaru nastavljaju u istom stilu . Do mene je dosla letos ista informacija sa najavom preuzimanja i AS (od strane francuza ), sto mi je nekako i logicno Etihad se povlaci iz Evrope a sa obzirom na to tesko da ce se nastaviti sa povlasticama AS kod koncesionara . Moram priznati da iako je izvor bio jako pouzdan malu dozu sumnje mi je unela HNA grupa ali posle njihovog skorog odustajanja sve je bilo jasno samo sam cekao i neku zvanicnu potvrdu u vidu ovog – concession agreement-a . Sto se tice cifri ne bih komentarisao osim da ako se iste potvrde ugovorom bez ikakavih klauzula, neko zasluzuje dva spomenika ….

V

Drago,
Nažalost nije bila prognoza. Pre činjenica. Znalo se u stručnim krugovima da je Vinci, politički od uskog kruga ljudi na samom vrhu državnog aparata, određen kao Koncesionar još pre raspisivanja Koncesije. Od tada, u struci, sve je pokušavano da se to spreči. Nažalost nije bilo uspešno.

D

Vladimire, jel bi ste mogli da nam definišete na koga mislite kada kažete „u struci“? Mislite na vas pilote?

V

Djape,

Kad pišem „u struci“ mislim na ljude koji su stručni i u vazduhoplovnom i u pravnom i u političkom delu ovog problema.

Niti jedan profesionalni pilot nije bio ni blizu tima koji se bavio i koji se bavi Koncesijom.

f

Vladimire rekli ste da ste uspeli to da otklonite. Očito ti stručnjaci baš i nisu mnogo uticajni i jaki kada su „mislili da su upeli“, a eto totalni fijasko njihovih pokušaja.

V

Filipe,
Da li se vi to radujete tom „fijasku“ naših stručnjaka koji su pokušavali da sačuvaju još koji Aerodrom u Srbiji osim ANT?

i

Vladimire,

Bez ikakve zle namere, možete li da mi kažete šta je to što jednog profesionalnog pilota čini kvalifikovanim da bude u timu koji odlučuje o koncesiji aerodroma? Upravljanje putničkim avionom i analiziranje koncesije velikih javnih sistema su malkice različite stvari.

F

Ne radujem se ja Vladimire. Nego mi zao kokica. Mogo sam zanimljivije programe da gledam a ne samo fantastiku i prazna obecanja.

L

Vladimire, da li mogu da vas zamolim da mi se javite na email koncesija@protonmail.com Hvala vam, jako je važno.

V

Lx,
Bez ikakve zle krvi da ponovim još jednom. Ja nisam učestvovao u Koncesiji niti na koji način, čak ni posredno ili na sekund ili minut.
Upravljanje putničkim avionim uz studije Saobraćajnog fakulteta daju osnovu da se nakon dužeg vremena, stečenog iskustva i primene znanja može napisati ovde neki komentar, a da se pri tome piše iz ugla vazduhoplovne struke.

Sve najbolje za praznike i Vama želim!

V

Filipe,
Ako mene kriviš što je ovo oko Koncesije ispalo kao Ivkova Slava, ako si ti znao unapred da će Kondić da podnese ostavku i ako si znao da će Kinezi da odustanu u zadnjem času, onda molim te pogledaj za mene magičnih šest brojeva na engleskom lotu. Sreda ili subota, ne pravim pitanje. Uredno te častim procentom kad dobijem nagradu.

i

Sve najbolje i sa moje strane :)

Komentarisanje na T6 nije niti može biti sporno na bilo koji način. Ali vi ste napisali da (citiram) „niti jedan profesionalni pilot nije bio ni blizu tima koji se bavio i koji se bavi Koncesijom“. U tom smislu moje pitanje je – opet, nemojte me shvatiti pogrešno – pa šta ako nije?

Šta je tim koji se bavi koncesijom izgubio time što nije priključio nekog profesionalnog pilota?

V

Ix,
Nemam pojma. Mene ne dotiče ni da je bio pilot, ni da nije bio pilot. Mene jedino dotiče da li je Koncesija urađena valjano ili ne.
Nego daj tih šest brojeva. Pa da rešimo sve probleme.

И

Надам се да ће исористити, барем, део тог новца за развој осталих аеродрома у Србији, да, уколико се деси нешто као са Загребом и нискобуџетним компанијама оне имају алтернативу…

Узгред, опет, на основу искустава Загреба, да ли неко може да ми каже, уколико се деси нешто слично оном из Загреба, када авион Кроације није могао да се врати на загребачки аеродром, него је ишао за Рим, где би нама био алтернативни аеродром, који ради целу ноћ?

Odgovori
V

U Budimpešti, Temišavaru i Sofiji.,

A

Nisam bio za koncesiju. aerodrom je iz onoga sto je javnosti bilo dostupno solidno poslovao .A sada ovolike pare , plus ulaganje , doprinosu u budzet., ako je sve ovako kako pise , a izgleda da jeste.
Treba sada paziti gde ce ta lova da zavrsi ?????

Odgovori
Z

Izvinjavam se ali ovaj interviju lici na https://www.youtube.com/watch?v=eW0a3vpikyY

@Alen Oprosti ali momak 5 puta navodi aerodrome u Pragu ili Varsavi i povecanje prometa a nigde ne usporedjuje ekonomski rast drzave sa rastom aerodroma.
A na osnovu strucnjaka solucija je da Bataja postane LCC hub kao sto je uradjeno u Albaniji i tako zaznu koncesionara a i dalje a nemaju pojma da su devojke i momci iz Vinci-a 100x veci maheri (nisam 100% siguran koliki uticaj imaju u YUL-u a aerodrom je u ocajnom stanju, po Montreal-u imaju brdo zgrada) i da ce im provuci klauzulu koji ni jedan od ovih nasih giliptera ili nece obrisati ili ce da po direktivi da kaze da je OK.
Ako ovo prodje onda Nis a ko zna cudni su putevi boziji mozda i Morava imaju sansi, kao LCC sto znaci da je Beograd realno izgubio mnogo. I na kraju Temisvar i dalje kupi kajmak.

Odgovori
G

Na jednoj strani imaš jaku medunardnu kompaniju na drugoj drzavu da kvazi strucnjacima.. rezultat je svakom jasan :) Ne placa se na zapadu dzabe skolovanje po 200 000 eura ili dolara..

Z

To stoji. Takodje i na zapadu imate dobre i lose skole za koje mozete platiti iste pare a mozete i MIT zavrisiti „besplatno“.
LYBE radi godinama i ljudi znaju svoj posao. Jeste da im zameram sto je CAT III stajao godinama, a o tome drugi put.

Cinjenica je da su uzeli ime iza koje ne stoji no name kompanija iza koje se sakriva hedge fond. Operater moze zaraditi pare on top ili povecavanjem prometa ili povecavanjem taxi ili obadvoje. Sto je dobro, sada nastaje ciscenje partijskog kadra.

D

Jedna od prvih izjava je bila da se koncesijom ANT ne ugrožava razvoj ostalih aerodroma.

V

Djape,
I šta nam to govori? Zašto su baš to prvo napisali? Ako nešto nije ugrožavalo, onda se o tome ne priča kad te niko ne pita.
A koliko smo do sada čuli obećanja koja se nisu ispunili? Da li da verujemo i ovom obećanju?

D

Vladimire, kao što znate, to je bila jedna od glavnih stavki strane “ ne koncesiji” tako da ne vidim ništa čudno u tome da je to objavljeno u prvom paketu vesti.
Sami ste pisali da su koncesionari tražili restrikciju ili čak potpunu zabranu rada aerodroma u ostatku Srbije. Ako je to izbegnuto, kao što se kaže, ne vidim razlog što se time ne bi pohvalili.

V

Djape,
Jedino što imamo je izjava da je izbegnuto. Obzirom da su Francuzi direktno pisali Zakon o Koncesiji Aerodroma nešto mi je neverovatno da su sada odustali od onoga što su oni sami napisali u našem Zakonu.
I te kako vidim razlog da lažu političari. I te kako.

B

Pesimistican sam posle izjave Alena!

Interesantno je da ova Francuska kompanija ima dve sparte: KONCESIONAR I GRADJEVINA.

Izgleda da ce kompanija VINCI tih 732 miliona evra investicija investirati u samu sebe:
koncesionar ulaze u aerodrom tako sto zaposljava gradjevinsku kompaniju koja dogradjuje ANT. Ta gradjevinska kompanija ce biti zapravo sam VINCI. Srpske kompanije ce mozda raditi kao podizvodjaci sa jeftinom radnom snagom. A mozda dobiju da grade neki dio autoputa kao koncesionar, posto u Francuskoj imaju preko 4 hiljade autoputa koje odrzavaju.

…to je moj utisak.

Ova kompanija bar nije neki fond ili kako Alen za onu englesku kaze „kompanija koje na racunu ima 1,– €.
Ipak se radi o firmi koja je 2015 zaposljavala 185.000 radnika i zaradila 38 miliardi €. Ja mislim da je to vise nego godisnji BDP Srbije.

Odgovori
G

Tu je opet caka u detaljima. Vinci može osnovati firmu sa ulogom od 1 Evro i nazvati je Vinci Srbija, ništa se ovako ne garantuje. Opet Vinci je osnovao firmu Intermost koja je Nemanjinu rekonstruisala i radila na autoputevima, mostu na Beški i odjednom proglasila stečaj i nestala iz Srbije. To je neko zaboravio izgleda

A

Upravo tako. I Zagrebačku koncesiju su dobili ogromni igrači ADP, Bouygues, TAV… koji su osnovali firmu ZAIC u Engleskoj sa kapitalom od 1,00 EUR i 100 dionica po 1 cent.

B

@Gane87

Mislim da to ne moze, pošto je konkurisao VINCI a ne Vinci Srbija ili neka druga subkompanija!
A zašto bi VINCI opet radio takve gluposti? Kakve bi koristi imao?

B

Vrlo jednostavno.
Tvrtka ce svoju djelatnost obavljati u Srbiji, isplacivati place u Srbiji, biti oporezovana od strane Srbije……..
Zato mora biti registrirana u Srbiji.

V

Kao što Beduin objasni, a i zbog toga što tako piše u uslovima Koncesije.

No, ko još to danas čita? Ovde sve sam stručnjak do stručnjaka, biznismen do biznismena, čak i svetskih razmera. Pomislio bi čovek sve znaju. Kad ono …!

B

@Vladimir

Vidiš, ja sam rečenicu počeo sa „Mislim…“ a ne sa „Tvrdim…“.

To je razlika izmedju onih koji misle da su stvarno stručnjaci i onih koji znaju da to nisu.

V

Kad neko „misli“ nešto što bi trebao da zna i to tvrdi, onda mora da prihvati da oni koji znaju i tvrde ipak znaju.

Primer:

Ko ne zna da se u bilo kojoj Državi ne može legalno vršiti posao ako ne postoji registrovano pravno lice koje odgovara za plate, doprinose i poreze na ostvarene prihode i dobit, taj je analfabeta u biznisu.
Ako ne zna, a zna da ne zna, onda se potrudi da pročita napisano i da se upozna sa materijom. Nije dovoljno napisati „mislim“. To je refleksna radnja svojstvena ljudskoj rasi. I ništa više od toga.

f

Vladimire što bi sa time da ste uspešno otklonili mogućnost da Vinci dobi koncesiju?

V

Filipe,
Nisam Ja ništa radio oko Koncesije. Već ljudi koje ja poznajem.
U pet navrata su stručnjaci odbijali zahtev Koncesionara o članu koji sadrži ekskluzivnost ANT u Srbiji. U pet navrata se taj zahtev vraćao u član na direktnu i izričitu naredbu sa samog političkog vrha Srbije. Da bi zadnji put bilo dekretom naređeno da taj član mora da ostane u Koncesiji.
Sve ostale detalje ko, kako, zašto i slično ostavljam vašoj mašti na volju.

B

Sto podrazumjeva ta „ekskluzivnost“?

F

Reko si da ti nece da se desi. Da Vinci nece da bude odabran. To su tvoje reci.

Nekako vise ne pecem kokice jer vidim da nista ne vredi da se pogleda na kanalu na kojem ti najavljujes program.

V

Beduin,

Ta „ekskluzivnost“ podrazumeva zahteve svih Koncesionara da se ne razvijaju drugi aerodromimi Srbiji osim ANT. Npr, to je zahtev jednog potencijalnog Koncesionara.
Svaki je Koncesionar zahtevao tu ekskluzivnost, pa je jedan čak zahtevao da se zatvore i postojeći aerodromi. „Najbolji“ potencijalni Koncesionar po tom pitanju zahtevao je da se svi ostali aerodromi u Srbiji, postojeći ili budući, ograniče na po milion putnika godišnje za vreme trajanja Koncesije.
Vinci nije taj „najbolji“ potencijalni Koncesionar.

B

Uf….neobrano gorzdje.
Ne, to je nemoguce…..mislim, sve je moguce ali bas tako nesto napraviti……pristati na takvo nesto????

A cuj, vrijem3 ce sve pokazati i prokazati.

B

Cek malo, pa nisu valjda pristali na to???

V

Beduin,
Vreme je jedini merodavni sudija. Videćemo.

e

Čitam izjavu gospodina predsednika Republike Srbije. Kaže „postigli smo ogroman uspeh i pokazali veliki međunarodni ugled“. Nekoliko puta sam pročitao tu njegovu izjavu i nikako da ukapiram kakve veze ima davanje aerodroma pod koncesiju sa međunarodnim ugledom države Srbije. Ajde ono gde u izjavi spominje uspeh, možemo komentarisati koliki je to uspeh, veliki ili mali, ili korak napred ili korak unazad. Ali, kakve veze ima ugled sa svime time. Kao, dali smo aerodrom pod koncesiju pa nas sada ceo svet uvažava, svi nam skidaju kapu, postali smo veliki igrač na međunarodnoj političkoj sceni. I dalje ne kontam

Odgovori
D

uz ovakve ugovore uvek ide i politicka trgovina samo da vas podsetim .
Soko „Gazela“ preteca svih Airbusovih Helihoptera i može se nazvati Dedom modela koji je Vlada kupila za Vojsku i Policiju. Podrska pri pristupu EU mozda je i deo dogovora u vezi izgradnje Metroa u Beogradu ….
Drustvo budite sigurni iza ove igre se krije mnogo toga a one pare ….. Politički su one pare tih 501 milion Evra „prasina u oci Narodu“ ….. Istina je tamo negde Napolju!!!!!

B

@evgenije

Ja kao „bot“ bi to ovako razumeo: „veruju nam toliko da su spremni da uloze ogroman novac (501 milion + 732 miliona investicija + 16 miliona svake godine) u nas, veruju u našu budućnost“.

Taj AV ili vozd često govori kako ni istok ni zapad nisu imali poverenje i nisu poštovali njegove političke protivnike dok su bili na vlasti a njemu kao sad veruju.
Mozda se radi o medjusobnom poštenju njega i onog francuskog vozda i uvazavanju.

Valjda Francuskoj sad neće biti u interesu da udara po Srbiji kao 1999 i da joj uvodi sankcije kada je VINCI tu.

Mozda se radi o tome…

Samo da ga ne zeznu kao Gadafia, ali tada je bilo obratno, tada je Gadafi njima davao novac pa su ga eliminisali da nebi morali vraćati pare. …mozda

S

Po ovome ispada,glavni baja u selu,nije onaj sto napravi kucu,vec onaj sto je proda!

B

Slobo,
Baja bi i Homeiniju u Teheranu krme uvalio

G

A sada pada klapa.
Epizoda 2. Sad će biti, šta će biti…

Odgovori
V

Sad ce metla zapjevati i pola zaposlenih vanka..a onda ide outsorcing za fizične radnike..i poskupljenje taksi.. rezanje boniteta..itd :)

Odgovori
2

Ako su ti radnici visak i ako su im primanha velika oni i treba da dobiju nogu u dupe.
Sto se tice mene kao gradjanina ove zemlje da je manje tih zaposlenih sto su na grbaci drzave(ustvari prava istina je da su na grbaci nas koji radimo u privatnom sektoru i nas koji radimo u drzavnm sektoru ali radio posteno svoj posao i nismo paraziti)mnogo bi nam lakse bilo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

МилеНС na: [ANALIZA] Desantno-jurišni helikopter Mi-35M, značajno unapređenje borbenih mogućnosti RV i PVO Vojske Srbije

Живојине, ја се у потпуности слажем са тобом. Ми да данас имамо ситуацију као 1999. - 2001. или како је било у БЈРМ око Тетова, Куманова и сам бих пре послао ми-35н или ми-28н изнад тог, неког >ратишта< али ми ратиште више немамо нити ће нам бити дозвољено (!!!) још Бога пита колико дуго да…

13. Dec 2018.Pogledaj

Banja Luka na: [ANALIZA] Desantno-jurišni helikopter Mi-35M, značajno unapređenje borbenih mogućnosti RV i PVO Vojske Srbije

@Shmele Gazele, ustvari, nebi uopšte trebale u penziju. Gazelama treba dubinska modernizacija u okviru mogućnosti platforme i novi set ubojnih sredstava. Na tome se radi. Iako ovaj laki helikopter nije u istoj klasi sa teškim borbenim helikopterom- itekako ima svoju svrhu. Napravite integraciju nove Erbasove optoelektronse opreme na ovu laku platformu, osposobite ga za dejstvo…

13. Dec 2018.Pogledaj
13. Dec 2018.Pogledaj

Radivoje na: Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta

Bravo za ovog mladog naucnika. Pratim ga od trenutka kada mu je prekinuto skolovanje pod cudnim okolnostima u VVA. Posto sam imao slican problem pre 34 godine sa VLK potpuno sam ga razumeo i srecan sam sto je postigao ovak uspeh. Samo napred i bravo.

13. Dec 2018.Pogledaj

shadow na: [EKSKLUZIVNO] Direktor Muzeja vazduhoplovstva: Početak radova na unutrašnjosti JAT-ove Karavele pre Nove godine

Smeniti sve u muzeju Sramota Farbanje zimi!!!!Pa to kod nas u hangaru ne moze da se uradi,a ne na livadi. Pa sta ce da stave u putnicku kabinu?Klupe iz parka,da snimaju filmove,spotove?Pilotsko sediste donirano. A stepenice ispred muzeja ne moraju da se poprave? Tu se nista ne snima?Nema posetioca,turista.... Ljudi bruka,teska

13. Dec 2018.Pogledaj

Send this to a friend