BEG airport status
[VIDEO] Mihajlović: „Konstantin Veliki“ u dobiti zahvaljujući subvencijama grada, Prihod aerodroma pripada Nišu Osnovni cilj države je da brzo i efikasno razvija niški aerodrom / Foto: Južne vesti

[VIDEO] Mihajlović: „Konstantin Veliki“ u dobiti zahvaljujući subvencijama grada, Prihod aerodroma pripada Nišu

Na prekjučerašnjoj konferenciji u Nišu, ministarka Zorana Mihajlović govorila je o razlozima za preuzimanje aerodroma „Konstantin Veliki“ od strane države, okolnostima pod kojima se on razvijao prethodnih godina, ali i planovima za budućnost.

Kako je tom prilikom istakla, osnovni cilj države jeste da razvija Niš, ali da taj proces mora biti brz i efikasan kako „Konstantin Veliki“ ne bi zaostajao za drugim aerodromima u regionu:

– Država preuzima da vodi računa dalje o niškom aerodromu zato što je neophodno da u kratkom vremenskom periodu uložimo veliki novac da bi Niš mogao dalje da se razvija. Budemo li ulagali u niški aerodrom imaćemo 650.000 putnika 2021. godine, a 2027. imaćemo 750.000 putnika. –

Prema njenim rečima, država je do sada višestruko ulagala u aerodromske resurse i bezbednost, pri čemu je i sam grad Niš u tome imao velikog udela:

– I grad Niš je davao novac Aerodromu Konstantin Veliki za plate i takođe prihod koji je grad trebalo da knjiži kao svoj prihod od carinskog terminala, taj prihod je knjižen i beležen na aerodromu. Pa kad pogledate bilanse vi ćete reći da je aerodrom u dobiti. Aerodrom je u dobiti zato što je imao subvencije grada, što je imao kapitalne investicije Vlade Srbije i što je imao prihod koji praktično ne pripada aerodromu. –

Iako će niški aerodrom preći pod upravu države, Mihjalovićeva tvrdi da se suštinski ništa drugo neće promeniti, kao i da je besmisleno brinuti o tome:

– Dakle, građani Niša, građani Srbije aerodrom Niš ostaje u Nišu. Letovi sa aerodroma Niš koji su bili, nastaviće se. Zaposleni na Nišu će ostati, plus što mi mislimo da uz sve ono što država hoće da uradi njih će biti samo više. Kompanije koje posluju na niškom aerodomu – ostaće, one imaju svoje ugovore. Cene po kojima te kompanije rade ostaće i neće se menjati. –

Podsetimo, prošlog petka u javnost je izašla vest da država planira preuzimanje „Konstantina Velikog“, te da će se sve odluke u vezi sa niškim aerodromom donositi u Beogradu.

Kako je ta ista javnost nedugo zatim dovela u pitanje samu pozadinu preuzimanja niškog aerodroma, Tango Six je pokušao da svojom analizom otkrije šta se iza nje zapravo krije.

Vašoj pažnji preporučujemo i jučerašnju emisiju Južnih Vesti u kojoj je Koalicija za decentralizaciju pokazala ugovor Niša sa Ministarstvom odbrane koji pobija jedan od „hitnih“ razloga za „preuzimanje“ aerodroma.

 


 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Vl

Težak spin.

Verovatno zbog panike koja je vlada u određenim krugovima u koje spada i Ministarka.

Odgovori
Pe

Apsolutno!

Jedan (AV) lupa u doboš a ova u šerpu!

Što pre se dočepati aerodroma, veoma rigorozno ograničiti LCC segment & napraviti od njega transfer kapiju ka ANT ($$$) + „zaposliti“ AS (na jaslama budžeta)…to je „ideja“ ovih genijalaca… jasno ko dan

Ni

Zorana duso, hajde da se trampimo. Uzmi nam aerodrom, a ustupi nam naplatnu rampu Nais.

Odgovori
St

Poenta je da se dignu takse kako bi se usmerili putnici ka Beogradskom aerodromu i da se ogranici broj putnika. Moze Nis da da aerodrom ali zauzvrat drzava godisnje da uplacuje Nisu 250 miliona $, eto pola od koncesije NT.

Odgovori
iv

Tako bi bilo posteno!

Re

Da se podignu takse? Ako Niski aerodrom podigne taksu sa 3 evra na 6 evra, onda bi mogao da funkcionise na pozitivnoj nuli, mozda. Da li ce to dramaticno da poveca cenu avio karte? Ta 3 evra? A koliko treba da podignu takse da bi napravili novi terminal, kontrolni toranj, kupili opremu i vozila? Procene su kazu 15 do 20 miliona evra? Ko ce to da plati? Aerodrom Nis? Grad Nis? Koje putnike da usmere na BG aerodrom? 300.000 sadasnjih? Propada BG aerodrom sa 5.5 miliona putnika zbog Nisa, bas…A istovremeno donira opremu i obuke tom istom Nisu. Pa i da je Nis ogranicen na milion putnika, kada ce on dostici milion putnika i kako? Sa taksom od tri evra, ne u realnosti…

Vl

Rex,

Procitajte još jednom koliko ste zamena teza napravili samo u jednom svom komentaru. Skoro da Vas kandidujemo za Ginisa u kategoriji zamena teza po broju napisanih reči.

Re

@Vladimir

Koliko? Jel moze pojasnjenje?

De

Rex,

nemaš pojma o čemu pričaš, čim kažeš da kontrolni toranj treba da gradi grad ili država. Pročitaj na netu ko gradi kontrolni toranj i čije su to para.
Pre pet godina su se svi smejali i pričali kako niški aerodrom nema nikakvog potencijala. Da je brojka od 30.000 putnika nedostižna, a o 100.000 možemo samo da sanjamo, i to možda za 10-15 godina. No međutim stiglo se do brojke od 300.000 za relativno kratko vreme i ako država ne uspori razvoj aerodroma realno je 500.000 bude dostignutno za godinu dana. Jedna nova linija, sa dve rotacije nedeljno donosi oko 30.000 putnika godišnje.
Ne može se verovati da država zaista hoće da pomogne aerodromu iz razloga što pet političara iz iste stranke imaju različitu priču o preuzimanju. A verovatno svi lažu i jedini razlog je ograničavanje broja putnika na AKV.

Re

@Dejan

Mozda nemam pojma ko gradi kontrolni toranj, a mozda nemam pojma ni ko treba da napravi novi terminal. Ni ko treba da kupi opremu, ni ko treba da kupi vozila, ni ko treba da plati zaposlene. Sigurno na netu pise da to nisu ni Aerodrom, ni grad Nis, ni drzava, al ne mogu sada da trazim. Verovatno na netu pise i da aerodrom Nis u sadasnjem stanju moze da opsluzi milion putnika bez problema, koji samo sto nisu, vec za par godina. Al slab sam sa netom.

Aerodrom Nis se trenutno nalazi u stanju koje se u biznisu zove – promocija. Stavis promo cenu, 3 eur taksa, da dovuces musterije. I uspeli su. E posle promocije nastupa druga faza, kako da povecas cenu, a da musterije ne pobegnu, a ti da imas za troskove, profit i investicije. I tu ce se prica o aerodromu Nis prelomiti, uspeva ili propada. Bez obzira dal je opstinski ili drzavni.

Naravno, na radost gradjana i poreskih obveznika, mogu neko vreme da nastave kao i do sada, malo pokloni, malo subvencije, malo kreativno knjigovodstvo…al bitno je da lepo zvuci…tako ionako kod nas sve funkcionise…

Dj

Rex, „u sridu“. Zar ne može taksa da ostane 3eur i da se infrastruktura gradi sama? Pih, taman sam mislio da je Niš otkrio nevidjeni biznis plan.

Mi

Eto, kao znak dobre volje, mi Nislije bi da Beogradu ustupimo umesto aerodroma naseg gradonacelnika, ionako ga nismo birali, AV ga je tu bacio, kao iz aviona.
Bio bi odlican za rad u tandemu sa bivsim poslanikom Babicem poznatim kao „vazduplihov“.

Ba

A zahvaljujući čemu je Air Serbia u dobiti? Da nije isto zahvaljujući državnim subvenicijama? 2016 su imali profit od nešto manje od milion dolara, uz državne subvencije od 40 miliona. Dakle, efektivno su bili u gubitku od 39 miliona. Za Air Serbiu je to uspeh, ali ista stvar je za Aerodrom Niš razlog da ga država otme. Ipak, ako ima nešto dobro u ovome je da su čudi počeli da se bune. Možda će ih i drugi u Srbiji čuti.

Odgovori
Jo

Ako sam dobro razumeo napisano Ministar gđa.Mihajlović smatra da Niš nije Državin pa onda i aerodrom nad kojim raspolaže pomenuti Niš.
To plus predhodnih dana noavođeni razlozi , ja im skidam kapu.
Ovo ni Topalovići iz ,,Maratonaca“ neumeju bolje.

Odgovori
tu

Dobro jutro Kolumbo. Za ASL nisu bile problem subvencije jer toboze to je ulaganje u butik vratice se kroz turizam kako seksualni tako i dentalni tj.oralni. A sad za Nis ne moze. Sta li je sledece opravdanje? Deca u prilaznoj ravni ne mogu da spavaju od aviona a grad nema snage ni know how da zarotira pistu za 180° ali ce drzava pomoci dse uradi

Odgovori
Be

Koja bi svrha bila u rotiranju piste za 180°?

Eu

Oće da ga utope nekom koncesionaru ,za džabe da ga preuzmu pa prodaju.
Što ga nisu uzeli kada je imao hiljadu putnika.
Bolje onda grad Niš da ga proda da uzme pare

Odgovori
Dr

Drage Nišlije , slažem se sa vama , i treba da vam ostane Aerodrum u vlasništvu Grada . Samo se pitam od koha očekujete da vam zapuši minus u budžetu Grada ?
Od vlade Srbije od svih Građana ?
Znate ako nešto smatrate svojim to je ok ali nije ok da vam posle kredu finansira neko drugi !
Da sam na mestu Vučića mnoge stvari bi išle drugačije , odgovornost za rupu u budžetu Grada pada na leđa vas , Građana NIŠA , Ako će mo iskreno i pošteno to je tako a ne kad dajem široke ruke a kad više nemam odakle onda zavuči šaku u budžet Srbije , dakle svih nas.

Odgovori
Ni

Izvinite, a ko zapušuje rupe budžeta republike? Nišavski okrug ima skoro 400 000 stanovnika, ostavite nam porez, koji mi plaćamo ovde, a ne da prvo ide u Beograd, pa onda na kašičicu da nam daju i neće nam biti potrebna pomoć države. Sami ćemo sagraditi onda ne 1, nego 3 tornja od 10 miliona €. Zato prestanite sa izvrtanjem teza.

Dr

@Nišlija izvi’nte samo da pitam podelite tih vaših 400 000 , kojih vi sigurno nemate a na koje se pozivate jer je u pitanju „NIŠKI“ aerodrom a ne „NOŠAVSKOG OKRUGA“ ili vi to samo vama nameštate situaciju kako vam odgovara…. uostalom zašto bi neko ko živi u Leskovcu finansirao Niški aerodrom zašto Leskovac ne bi imao svoj aerodrom?????
ono što želim ovde da kažem je u stvari da bi bilo bolje da se ne delimo , ionako nas ima jedva pola od onoga što je bilo 50etih.
Uostalom deo vaseg „okruga“ gravitira „Moravi“ jel treba oni sada da kažu vratite nam porez jer mi nećemo da letimo iz Niša.
Znate Demokratija se ne piše lakrdijom kojom vi razmišljate !

Mi

Nis bi progledao kad bi Beograd prestao da nam toliko „zdusno“ pomaze. Za pocetak, nek nam drzava vrati sredstva od PDV-a ostvarenog na teritoriji grada. Ne mora Beograd da nam „organizuje“ gradski prevoz I „namesta“ gradonacelnika.
Srbija, na zalost, Beogradu treba samo kao trziste. Dolazi vreme kada ce kase morati da se odvoje.

im

Samo se pitam od koga očekujete da vam zapuši minus u budžetu Grada ?

A ko malo, malo pa iz republickog budzeta uplati u budzet grada Beograda…ciji je budzet bla, bla bla pun kao nikada u istoriji, bla, bla, bla i tako dalje i tako dalje…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zooro na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Ovo je primjer kako ( očigledno ) školovani rade gluposti . Interesira me kome pada na pamet da financira ( podupire ) ovake poslovne pokušaje i primitivne ideja na nivou sredine prošlog stoljeća Ako je ovo primjer vojne industrije kakvu SR želi , jao si ga vama. Već je na prvi pogled očigledna neefikasnost…

06. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Bishke Mana dronova tipa FPV su jednokratnost i osetljivost na ometanje usled primene jefitnih telekomunikacionih modula. Ovakva platforma ima prednost što se može koristiti više puta i daleko duže može ostati u vazduhu kao i što ima softver razvijen od strane profesionalnog tima, a nije neko hobi fpv rešenje. Jedno nije zameno za drugo.

06. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Ma nije ovo dobro, mislim da vojska već neko vreme ima dronove sa 4 Ose (90 mm, 400 m za statične ciljeve - precizno sokoćalo) - barem se tako nešto prikazivalo po sajmovima. Onaj bombarder sa minobacačkim minama je moćna stvar - bilo je na netu snimaka gde su Rusi sa sličnim dronom i par…

06. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Slazem se 100%. Ovo je nesto kao anti FPV koncept. Samo jos da montiraju sediste izmedju ove dve cevi i stave coveka da leti i nisani :-)

06. Dec 2024.Pogledaj

Aco na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Koncept je glup ,više je rezultat daj nešto da se radi nego što ima neku praktičnu primjenu.Prilično gabaritan,težak,manevrabilnost nikakva ,lako uočljiv samim time lakše ga i oboriti,sistem nišanjenja upitan,skup ,i u odnosu na male pokretne FPV dronove koji su pokazali ubojitost nema nikakvu prednost.

05. Dec 2024.Pogledaj