BEG airport status
IATA o trendovima u vazdušnom saobraćaju: Ove godine ukupan neto profit avio-kompanija veći od 33.8 milijardi dolara – spremite se na porast cene goriva Regionalne avio-kompanije ostvariće drugu do sada najveću neto dobit nakon oporezivanja / Foto: IATA

IATA o trendovima u vazdušnom saobraćaju: Ove godine ukupan neto profit avio-kompanija veći od 33.8 milijardi dolara – spremite se na porast cene goriva

Međunarodna asocijacija avio-prevoznika (IATA) objavila je na 74. „IATA Annual General Meetingu“ u Sidneju svoju prognozu za 2018. godinu uz očekivanje da će u toj godini avio-kompanije ostvariti ukupan neto profit u iznosu od 33.8 milijardi dolara.

To će biti odličan učinak uprkos rastućim troškovima, pre svega kada je reč o gorivu i radnoj snazi, ali i porastu kamatnih stopa, ističu iz IATA-e uz osvrt na 2017. godinu:

– Prethodne godine avio-kompanije su ostvarile rekordan profit u iznosu od 38 milijardi dolara u velikoj meri zahvaljujući različitim računovodstvenim faktorima, kao što su jednokratni poreski krediti.

Takođe, profiti na operativnom nivou od početka 2016. godine beleže opadajući trend zbog porasta troškova, ali su i dalje visoki u odnosu na ranije standarde. –

Prema njihovim navodima, ove godine se očekuje da će povrat od investiranog kapitala iznositi 8.5%, što je manje u odnosu na prethodnu godinu kada je povrat iznosio 9%. Svakako, to i dalje prevazilazi prosečan iznos kapitala koji je sada povećan na 7.7% (7.1% u 2017. godini).

Kada je reč o nafti i gorivu, predviđa se da će prosečna godišnja cena nafte iznositi 70 dolara po Brent Crude jedinici, što je povećanje u odnosu na prošlogodišnjih 54.9 dolara, kao i u odnosu na prvobitnu prognozu za 2018. godinu koja je predviđala 60 dolara po jedinici, objašnjavaju iz IATA-e:

– Predviđa se i porast cene goriva na 84 dolara po jedinici (+25,9%), pri čemu će troškovi goriva iznositi 24.2% ukupnih operativnih troškova (porast u odnosu na revidiranih 21.4% u 2017. godini). –

Takođe, očekuje se da će ukupni pojedinačni troškovi (unit costs) ove godine porasti za 5.2%, što je značajan rast nakon povećanja od 1.2% u 2017. godini, dok će pojedinačni prihodi zabeležiti porast za 4.2% (zaostatak u odnosu na troškove).

Ipak, predviđa se da će ukupni prihodi porasti na 834 milijarde dolara, što predstavlja porast od 10,7% sa 754 milijarde u 2017. godini.

Putnicki saobraćaj i kargo

Kako navode u svojoj prognozi, predviđanja za putnički avio-saobraćaj ukazuju na povećanje intenziteta za 7% u 2018. godini, što je manje u odnosu na prethodnu godinu kada je zabeležen rast od 8.1%.

Takođe, očekuje se i povećanje kapaciteta od 6.7%, dok će faktor popunjenosti iznositi 81.7% (81.5% u 2017. godini) kažu iz IATA-e:

– Predviđa se i da će ukupan broj putnika porasti na 4.36 milijardi, što je 6.5% više u odnosu na 4.1 milijardu u 2017. godini. –

Foto: IATA

Tražnja za kargo prevozom porašće za 4%, što je veliki pad u odnosu na 2017. godinu kada je zabeleženi rast iznosio 9.7%, ali će i dalje ostati u skladu sa dvadesetogodišnjim trendom rasta.

Očekuje se i da će ukupan iznost transportovanog karga biti 63.6 miliona tona (61.5 miliona u 2017. godini), kao i da će farmaceutske, e-trgovinske i druge „premium“ usluge kargo prevoza biti nosioci rasta tog sektora u 2018. godini.

Kako ističu iz IATA-e, sa više od 1.900 aviona za koje se očekuje da će biti isporučeni avio-kompanijama u 2018. godini (u odnosu na 1.722 u 2017. godini), doći će do povećanja kapitalnih izdataka, a slobodni tokovi gotovine pašće na oko 4 milijarde dolara.

– Kada je reč o regionalnim avio-kompanijama, predviđa se da će ove godine ostvariti drugu do sada najveću neto dobit (nakon oporezivanja) u iznosu od 8.6 milijardi dolara (8.1 milijarda dolara u 2017. godini) i prihod po putniku u iznosu od 7.58 dolara (7.53 dolara u 2017. godini). – zaključuju iz Asocijacije.

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

poručnik DATA USS Enteprise na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

mali jubilej, program je u problemu, jer se menja kompletan sistem razmišljanja u vojskama, čemu ovakav avion, kada je moguće razviti HALE UCAV sisteme stelt karakteristika sa mlaznim motorom , umesto aviona imate udarnu grupu UCAV sistema, po-vezanih veštačkom inteligencijom, koji lete na visi-nama iznad visina dejstva PVO........... vreme je za borbene dronove, a ne…

17. Jun 2018.Pogledaj

Sandam na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

Za inženjera, sve dok proizvodnja traje posao na razvoju nije završen. Uvijek ima nešto što bi se trebalo dotjerati, ispaviti, prepraviti... To što su Ameri skloni da objave "listu šta bi trebalo popraviti" ne znači odmah da je jedan projekat katastrofa. U tome je snaga njihovog inženjerstva. Timski rad ne trpi prekomjernu tajnovitost jer svako…

17. Jun 2018.Pogledaj

D Czar na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Beograd privlači egzotične linije, ali ne i glavne prijevoznike Europe

Ne znam ako je plan za EU-light moguc, mozda za buduce clanice EU, Srbija, Bosna, Makedonija, Kosovo, Albania, Crna Gora itd... EU nece useti nove clanice prije 2028, tako da je sve moguce to toga. Sto se tice Air Serbije, nisam siguran kako ce ona prezivjeti sad kad Vinci Grupa uzem controlu nad aerodrom Beograd.…

16. Jun 2018.Pogledaj

Perica na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

Ma ko je morao i kupuje npr. Norveska..svi ostali tehnoloski partneri projekta koji su se nadali da ce biti bitni kooperanti u proizvodnji. Za sada tu se samo Izrael dobro okoristio a ostalima mrvice sa stola. Na kraju krajeva ne mogu da se otmem utisku da su planeri imali na umu da ce protivnici ‘zapadnih…

15. Jun 2018.Pogledaj

Perica na: Lokid Martin isporučio 300-ti F-35

Pa avion je jos uvijek nedovrsen...pa valjda je osnovna stvar da mu rade svi oruzni sistemi...kako se nabodinu tekstu posle skoro 20 godina razvoja njemu ne radi top...Mornarica jos planira da se oslanja na super hornet..a f35c ako bude... Puno softvera, dosta procesora, ‘puno lampica’ pa to dobro radi samo u ‘video igrici’...sto je sistem…

15. Jun 2018.Pogledaj

Send this to a friend