BEG airport status
LYBE 2323:00 Z 060°03KT CAVOK 15/09 Q1018 NOSIG=
Menadžment aerodroma „Adem Jašari“ u Prištini se žali na srpski DCV, Direktorat odgovara "Aerodrom Priština zatvoren je, što se Srbije tiče, za civilni vazdušni saobraćaj još 6. maja 1999. godine" / Foto: Wikipedia

Menadžment aerodroma „Adem Jašari“ u Prištini se žali na srpski DCV, Direktorat odgovara

Prema pisanju kosovskog medija KOHA.net, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije porgešno informiše avio-operatere slanjem poruka da je prištinski aerodrom zatvoren za civilni avio-saobraćaj.

Kako navode, Driton Hiseni, menadžer za planiranje leta na Međunarodnom aerodromu u Prištini, objavio je poruke u kojima se to vidi.

– Pored blokade vazdušnog prostora na teritoriji Srbije za letove koji imaju odredište Aerodrom Adem Jašari srpske vlasti i dalje pokušavaju da dovedu u zabludu i blokiraju avio-operatere. Od kraja našeg oslobodilačkog rata srpske vlasti za civilno vazduhoplovstvo dezinformišu operatere s porukama da je prištinski aerodrom zatvoren za civilni avio-saobraćaj i da se ne dozvoljavaju operacije aerodroma. Takva poruka je jutros poslata avio-prevozniku koji planira da sutra leti na „Adema Jašarija“. – objasnio je Hiseni.

Tim povodom, oglasio se i Direktorat civilnog vazduhoplovstva, koji je istakao da je Aerodrom Priština zatvoren za civilni vazdušni saobraćaj još 6. maja 1999. godine redovnim NOTAM-om i da je taj status i dalje na snazi za Republiku Srbiju. Oni objašnjavaju da letovi iz Srbije na prištinski aerodrom nisu dozvoljeni, da je nemoguće podneti plan leta za takve destinacije ali i da Srbija ne ograničava prelete prema Kosovu niti želi, ni može da brani druge vrste letova:

– Informacija o statusu Aerodroma Priština objavljena je u vazduhoplovnim publikacijama Republike Srbije i na taj način je dostupna svim zainteresovanim vazduhoplovnim subjektima. S tim u vezi, nadležni organi i službe u Republici Srbiji ne mogu odobravati letova u civilnom vazdušnom saobraćaju za Aerodrom Priština niti pružati usluge.

Pitanje normalizacije vazdušnog saobraćaja na Kosovu i Metohiji se razmatra u okviru međunarodnih foruma u kojima Republika Srbija aktivno učestvuje. Kao rezultat tih razgovora, 2014. godine je došlo do otvaranja gornjeg sloja vazdušnog prostora iznad Kosova i Metohije, čime je omogućeno da vazduhoplovi preleću taj prostor. Na pomenutim forumima u toku su razgovori o otvaranju donjeg sloja vazdušnog prostora iznad Kosova i Metohije. – saopšteno je iz DCV-a.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Aerodrom Priština ima ICAO oznaku LYPR koju Srbija priznaje. Druga oznaka je BKPR koju Srbija ne priznaje a koju koriste ostale kompanije koje lete na aerodrom Priština, te stoga letovi ka Prištini sa tim oznakama nisu dozvoljeni u vazdušnom prostoru Srbije. Kroz Crnu Goru je već moguće leteti za Kosovo i aerodrom Priština i sa jednim i sa drugim označavanjem. Zato svi dolazni letovi koji koriste oznaku BKPR idu preko Albanije, Makedonije i Crne Gore. Sa prostora Srbije takvi letovi nisu mogući.

Odgovori
V

BKPR je privremena oznak, zato što su Vazdušne Vlasti Islanda pristale da vrše nadzor nad teritorijom Kosova i Metohije.

Ovakav „damin gambit“ sa nadležnosti i nadzorom od avio kompanija zahteva posebne i dodatne polise osiguranja. Što znatno utiče na troškove letenja.

Ima još jedan detalj. Ne daj Bože nekog udesa postavlja se pitanje koje odgovoran za posledice i ko snosi troškove eventualnih kazni i nadokanada.

Iz tih razloga jedan broj aviokompanija ne uzima Prištinu čak ni kao aerodrom u slučaju emergency situacije. Jedna od tih kompanije je i Ryanair.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

126LAE-Delta na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

@Mayer @Petrovic Dusan Gospodo, za elektromagnetni impuls vam nije potrebna nuklearna eksplozija.

23. Oct 2019.Pogledaj

126LAE-Delta na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

@Medo s mora Ako ćemo da budemo objektivni, kalibri klasičnog naoružanja su sledeći: do 12.7mm je pešadijsko malokalibarsko, između 12.7mm i 20mm pešadijsko velikog kalibra, a sve preko 20mm je artiljerijsko.

23. Oct 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li Crna Gora naučila na fijasku Slovenije? – 1. dio

Hvala na pohvalama. I hvala i na ispravci. Al to mi nikako ne ide u uho. Nekako ruka ne moze napisati na "Aerodromu Tivtu". Jednako ne bih napisao ni na Aerodromu Zagrebu. Naravno, u pravu ste genitiv jest Tivtu, Zagrebu... Moj grijeh.

23. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend