BEG airport status
LYBE 2011:30 Z 340°09KT 300V010 CAVOK 17/03 Q1026 NOSIG=
Menadžment aerodroma „Adem Jašari“ u Prištini se žali na srpski DCV, Direktorat odgovara "Aerodrom Priština zatvoren je, što se Srbije tiče, za civilni vazdušni saobraćaj još 6. maja 1999. godine" / Foto: Wikipedia

Menadžment aerodroma „Adem Jašari“ u Prištini se žali na srpski DCV, Direktorat odgovara

Prema pisanju kosovskog medija KOHA.net, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije porgešno informiše avio-operatere slanjem poruka da je prištinski aerodrom zatvoren za civilni avio-saobraćaj.

Kako navode, Driton Hiseni, menadžer za planiranje leta na Međunarodnom aerodromu u Prištini, objavio je poruke u kojima se to vidi.

– Pored blokade vazdušnog prostora na teritoriji Srbije za letove koji imaju odredište Aerodrom Adem Jašari srpske vlasti i dalje pokušavaju da dovedu u zabludu i blokiraju avio-operatere. Od kraja našeg oslobodilačkog rata srpske vlasti za civilno vazduhoplovstvo dezinformišu operatere s porukama da je prištinski aerodrom zatvoren za civilni avio-saobraćaj i da se ne dozvoljavaju operacije aerodroma. Takva poruka je jutros poslata avio-prevozniku koji planira da sutra leti na „Adema Jašarija“. – objasnio je Hiseni.

Tim povodom, oglasio se i Direktorat civilnog vazduhoplovstva, koji je istakao da je Aerodrom Priština zatvoren za civilni vazdušni saobraćaj još 6. maja 1999. godine redovnim NOTAM-om i da je taj status i dalje na snazi za Republiku Srbiju. Oni objašnjavaju da letovi iz Srbije na prištinski aerodrom nisu dozvoljeni, da je nemoguće podneti plan leta za takve destinacije ali i da Srbija ne ograničava prelete prema Kosovu niti želi, ni može da brani druge vrste letova:

– Informacija o statusu Aerodroma Priština objavljena je u vazduhoplovnim publikacijama Republike Srbije i na taj način je dostupna svim zainteresovanim vazduhoplovnim subjektima. S tim u vezi, nadležni organi i službe u Republici Srbiji ne mogu odobravati letova u civilnom vazdušnom saobraćaju za Aerodrom Priština niti pružati usluge.

Pitanje normalizacije vazdušnog saobraćaja na Kosovu i Metohiji se razmatra u okviru međunarodnih foruma u kojima Republika Srbija aktivno učestvuje. Kao rezultat tih razgovora, 2014. godine je došlo do otvaranja gornjeg sloja vazdušnog prostora iznad Kosova i Metohije, čime je omogućeno da vazduhoplovi preleću taj prostor. Na pomenutim forumima u toku su razgovori o otvaranju donjeg sloja vazdušnog prostora iznad Kosova i Metohije. – saopšteno je iz DCV-a.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Aerodrom Priština ima ICAO oznaku LYPR koju Srbija priznaje. Druga oznaka je BKPR koju Srbija ne priznaje a koju koriste ostale kompanije koje lete na aerodrom Priština, te stoga letovi ka Prištini sa tim oznakama nisu dozvoljeni u vazdušnom prostoru Srbije. Kroz Crnu Goru je već moguće leteti za Kosovo i aerodrom Priština i sa jednim i sa drugim označavanjem. Zato svi dolazni letovi koji koriste oznaku BKPR idu preko Albanije, Makedonije i Crne Gore. Sa prostora Srbije takvi letovi nisu mogući.

Odgovori
V

BKPR je privremena oznak, zato što su Vazdušne Vlasti Islanda pristale da vrše nadzor nad teritorijom Kosova i Metohije.

Ovakav „damin gambit“ sa nadležnosti i nadzorom od avio kompanija zahteva posebne i dodatne polise osiguranja. Što znatno utiče na troškove letenja.

Ima još jedan detalj. Ne daj Bože nekog udesa postavlja se pitanje koje odgovoran za posledice i ko snosi troškove eventualnih kazni i nadokanada.

Iz tih razloga jedan broj aviokompanija ne uzima Prištinu čak ni kao aerodrom u slučaju emergency situacije. Jedna od tih kompanije je i Ryanair.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: MAKS 2019: Detaljno smo pregledali Mi-35M i Mi-35P

Немамо таквих информација.

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Petrovic Dusan Polovni Mirage je odlican avion, samo ih nema na trzistu i iziskuju izdvajanja kao za potpuno novu platformu posto mi nista od znanja, preko opreme, do infa nemamo za njega(znaci bez milijardu nista). U principu ove 29ke su odlicno resenje. Lete stalno, piloti ce konacno imati ozbiljan nalet, za air-police su odlicni, a…

20. Sep 2019.Pogledaj

Medo na: MAKS 2019: Detaljno smo pregledali Mi-35M i Mi-35P

Odlicana reportaza,inace ovaj helikopter je broj jedan u svetu prodatih jurisnika! Rusi su se potrudili da izbace konkurenciju iz modernizacije Mi-24 D,V i P modela (Alzir je platio ogroman novac Juznoafrickoj republici damodernizuju svoje Mi-24)! Za svakog po nesto ,nadam se da ce nasi doci u fil opremi!

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Jos su kupili znatno losiju R-77, a ne R-77-1 verziju. Ne mozemo naravno to uzeti "zdravo za gotovo", samo ako se MO ciji je zadatak upotreba tih sredstava slozilo da je to sredstvo zadovoljavajuce, mozemo slobodno ignorisati pisanje placenih medija i kvazi strucnjaka. I to pored domace Astra rakete koja je stvarno odlicna.

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

@Petar Helikopter je prosto losiji u odnosu na Mi-17, sta god iko pricao. Izvozne brojke govore sve. Ako uzmemo svedocenja iz Afganistana, Pume ne mogu da se mere sa 17kom. Ne kazem da Airbus-ov proizvod nema niz prednosti, naravno da ima, samo upitna je upotrebna vrednost za "borbene zadatke", pogotovo kad ga poredimo sa mnogo…

20. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend