BEG airport status
Sami uz pomoć (Sky) partnera i Jat Privredne avijacije: Kako je An-2M izbavljen iz „Nikole Tesle“ u Muzej vazduhoplovstva Pripreme za prevlačenje aviona bile su zakazane za 6. i 7. septembar ove godine / Foto: Darko Mladenović, Muzej vazduhoplovstva

Sami uz pomoć (Sky) partnera i Jat Privredne avijacije: Kako je An-2M izbavljen iz „Nikole Tesle“ u Muzej vazduhoplovstva

Avion An-2M prevučen je u krug Muzeja vazduhoplovstva 7. septembra ove godine uz pomoć Privredne avijacije Jata, kompanije Sky Partner i u koordinaciji sa Aerodromom Nikola Tesla.

Kako saznaje Tango six, uslovi za realizaciju prevlačenja ostvarili su se početkom 3. avgusta ove godine, kada su tri mehaničara Jat privredne avijacije i tri radnika Centra za vazduhoplovnu tehniku Muzeja vazduhoplovstva rasklopila avion na delove i izvršila zamenu dva točka glavnog stajnog trapa.

Avion je rastavljen na delove i zamenjena su dva točka glavnog trapa / Foto: Darko Mladenović, Muzej vazduhoplovstva

Prema rečima kustosa Muzeja Darka Mladenovića, pripreme za prevlačenje aviona bile su zakazane za 6. i 7. septembar u dogovoru sa Privredmom avijacijom Jata, kompanijom Sky Partner i u koordinaciji sa beogradskim aerodromom:

– Nakon pribavljanja svih potrebnih saglasnosti 7. septembra u 8:30 časova bio je zakazan izlaz sa avionom iz restriktivne zone aerodroma na D prolazu. –

Nakon pripreme delova za podizanje na prikolicu, izvršena je generalna probla prevlačenja aviona / Foto: Darko Mladenović

Petog septembra izvršena je priprema aviona i podizanje na prikolicu, koja je zamenila nedostajući repni točak, a 6. septembra izvršena je generalna proba prevlačenja i tada su dva para krila prevučena do muzeja, objašnjava za našu redakciju Mladenović i dodaje:

– Vozilo Sky Partnera dovuklo je avion do ulaza D gde ga je preuzelo vozilo Muzeja. Istog dana su repne i komandne površnine aviona prevučene u muzej na isti način. –

Vozilo Muzeja preuzima avion / Foto: Darko Mladenović

Avion An-2M je specificna verzija aviona An-2 namenjena za korišćenje u privrednoj avijaciji, a muzejski primerak je dobijen donacijom Jat privredne avijacije još 1978. godine kada je rashodovan u JAT i ostavljen na području aerodroma, ističe Mladenović:

– Tokom godina avion je ostajao bez nekih delova, između ostalog i okvira koji nosi repni točak. On će biti smešten u krug muzeja, a iz ove institucije otkrivaju da je planirana izrada ambalaže za čuvanje krila kao i projekat kojim bi konkurisali za sredstva za obnovu letelice. –

Podsetimo, prevlačenje  velikih aviona  DC-3, Lisunov i AN-2 sa Aerodroma Nikola Tesla planirano je još u aprilu prošle godine. Kako je akcija  prevlačenja velikih aviona delom ostvarena, prevlačenje aviona An-2M bio je zadatak muzeja za 2018. godinu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Svaka čast ekipi!
Velika je šansa da bi avioni završili u starom gvozdju da nije njih

Odgovori
Č

Moram da ispravim urednika, jer bi bila učinjena velika nepravda. Naime, neophodnu pomoć smo dobili od Privredne avijacije, čiji majstori su i na slikama koje su objavljene, a SKY partner nam je takođe pomogao. Zahvaljujemo se svima a posebno pripadnicima Privredne avijacije, njihovom direktoru i naravno gospodinu Joletu iz NS, koji nas je sve spojio…
Čedo Milivojević

Pe

Hvala na sugestiji, ispravljeno.

Ј

Изистински сам срећан што сам допринео, да се АН-2 М превуче тамо где му је место, у Музеј. Пре свега треба нагласити разумевање шефа авиомеханичара ПА Вршац Николи Станкова који је моју иницијативу прихватио и одредио своје људе да тај посао заврше. Хвала им. Захваљујем се директору Музеја који ме је споменуо. Надам се да ће се у музејске просторе уселити још један Ан-2 и да ће у својој поставци ускоро имати лични поклон, елису наше прве моторне једрилице ССВ-17. Ако неко има фотографије ове једрилице нека нас о томе обавести. Хвала. Јоле.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj