Avion An-2M prevučen je u krug Muzeja vazduhoplovstva 7. septembra ove godine uz pomoć Privredne avijacije Jata, kompanije Sky Partner i u koordinaciji sa Aerodromom Nikola Tesla.
Kako saznaje Tango six, uslovi za realizaciju prevlačenja ostvarili su se početkom 3. avgusta ove godine, kada su tri mehaničara Jat privredne avijacije i tri radnika Centra za vazduhoplovnu tehniku Muzeja vazduhoplovstva rasklopila avion na delove i izvršila zamenu dva točka glavnog stajnog trapa.
Prema rečima kustosa Muzeja Darka Mladenovića, pripreme za prevlačenje aviona bile su zakazane za 6. i 7. septembar u dogovoru sa Privredmom avijacijom Jata, kompanijom Sky Partner i u koordinaciji sa beogradskim aerodromom:
– Nakon pribavljanja svih potrebnih saglasnosti 7. septembra u 8:30 časova bio je zakazan izlaz sa avionom iz restriktivne zone aerodroma na D prolazu. –
Petog septembra izvršena je priprema aviona i podizanje na prikolicu, koja je zamenila nedostajući repni točak, a 6. septembra izvršena je generalna proba prevlačenja i tada su dva para krila prevučena do muzeja, objašnjava za našu redakciju Mladenović i dodaje:
– Vozilo Sky Partnera dovuklo je avion do ulaza D gde ga je preuzelo vozilo Muzeja. Istog dana su repne i komandne površnine aviona prevučene u muzej na isti način. –
Avion An-2M je specificna verzija aviona An-2 namenjena za korišćenje u privrednoj avijaciji, a muzejski primerak je dobijen donacijom Jat privredne avijacije još 1978. godine kada je rashodovan u JAT i ostavljen na području aerodroma, ističe Mladenović:
– Tokom godina avion je ostajao bez nekih delova, između ostalog i okvira koji nosi repni točak. On će biti smešten u krug muzeja, a iz ove institucije otkrivaju da je planirana izrada ambalaže za čuvanje krila kao i projekat kojim bi konkurisali za sredstva za obnovu letelice. –
Podsetimo, prevlačenje velikih aviona DC-3, Lisunov i AN-2 sa Aerodroma Nikola Tesla planirano je još u aprilu prošle godine. Kako je akcija prevlačenja velikih aviona delom ostvarena, prevlačenje aviona An-2M bio je zadatak muzeja za 2018. godinu.
Nebojsa
Svaka čast ekipi!
Velika je šansa da bi avioni završili u starom gvozdju da nije njih
Čedo Milivojević
Moram da ispravim urednika, jer bi bila učinjena velika nepravda. Naime, neophodnu pomoć smo dobili od Privredne avijacije, čiji majstori su i na slikama koje su objavljene, a SKY partner nam je takođe pomogao. Zahvaljujemo se svima a posebno pripadnicima Privredne avijacije, njihovom direktoru i naravno gospodinu Joletu iz NS, koji nas je sve spojio…
Čedo Milivojević
Petar Vojinovic
Hvala na sugestiji, ispravljeno.
Јоле
Изистински сам срећан што сам допринео, да се АН-2 М превуче тамо где му је место, у Музеј. Пре свега треба нагласити разумевање шефа авиомеханичара ПА Вршац Николи Станкова који је моју иницијативу прихватио и одредио своје људе да тај посао заврше. Хвала им. Захваљујем се директору Музеја који ме је споменуо. Надам се да ће се у музејске просторе уселити још један Ан-2 и да ће у својој поставци ускоро имати лични поклон, елису наше прве моторне једрилице ССВ-17. Ако неко има фотографије ове једрилице нека нас о томе обавести. Хвала. Јоле.