BEG airport status
Sami uz pomoć (Sky) partnera i Jat Privredne avijacije: Kako je An-2M izbavljen iz „Nikole Tesle“ u Muzej vazduhoplovstva Pripreme za prevlačenje aviona bile su zakazane za 6. i 7. septembar ove godine / Foto: Darko Mladenović, Muzej vazduhoplovstva

Sami uz pomoć (Sky) partnera i Jat Privredne avijacije: Kako je An-2M izbavljen iz „Nikole Tesle“ u Muzej vazduhoplovstva

Avion An-2M prevučen je u krug Muzeja vazduhoplovstva 7. septembra ove godine uz pomoć Privredne avijacije Jata, kompanije Sky Partner i u koordinaciji sa Aerodromom Nikola Tesla.

Kako saznaje Tango six, uslovi za realizaciju prevlačenja ostvarili su se početkom 3. avgusta ove godine, kada su tri mehaničara Jat privredne avijacije i tri radnika Centra za vazduhoplovnu tehniku Muzeja vazduhoplovstva rasklopila avion na delove i izvršila zamenu dva točka glavnog stajnog trapa.

Avion je rastavljen na delove i zamenjena su dva točka glavnog trapa / Foto: Darko Mladenović, Muzej vazduhoplovstva

Prema rečima kustosa Muzeja Darka Mladenovića, pripreme za prevlačenje aviona bile su zakazane za 6. i 7. septembar u dogovoru sa Privredmom avijacijom Jata, kompanijom Sky Partner i u koordinaciji sa beogradskim aerodromom:

– Nakon pribavljanja svih potrebnih saglasnosti 7. septembra u 8:30 časova bio je zakazan izlaz sa avionom iz restriktivne zone aerodroma na D prolazu. –

Nakon pripreme delova za podizanje na prikolicu, izvršena je generalna probla prevlačenja aviona / Foto: Darko Mladenović

Petog septembra izvršena je priprema aviona i podizanje na prikolicu, koja je zamenila nedostajući repni točak, a 6. septembra izvršena je generalna proba prevlačenja i tada su dva para krila prevučena do muzeja, objašnjava za našu redakciju Mladenović i dodaje:

– Vozilo Sky Partnera dovuklo je avion do ulaza D gde ga je preuzelo vozilo Muzeja. Istog dana su repne i komandne površnine aviona prevučene u muzej na isti način. –

Vozilo Muzeja preuzima avion / Foto: Darko Mladenović

Avion An-2M je specificna verzija aviona An-2 namenjena za korišćenje u privrednoj avijaciji, a muzejski primerak je dobijen donacijom Jat privredne avijacije još 1978. godine kada je rashodovan u JAT i ostavljen na području aerodroma, ističe Mladenović:

– Tokom godina avion je ostajao bez nekih delova, između ostalog i okvira koji nosi repni točak. On će biti smešten u krug muzeja, a iz ove institucije otkrivaju da je planirana izrada ambalaže za čuvanje krila kao i projekat kojim bi konkurisali za sredstva za obnovu letelice. –

Podsetimo, prevlačenje  velikih aviona  DC-3, Lisunov i AN-2 sa Aerodroma Nikola Tesla planirano je još u aprilu prošle godine. Kako je akcija  prevlačenja velikih aviona delom ostvarena, prevlačenje aviona An-2M bio je zadatak muzeja za 2018. godinu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Svaka čast ekipi!
Velika je šansa da bi avioni završili u starom gvozdju da nije njih

Odgovori
Č

Moram da ispravim urednika, jer bi bila učinjena velika nepravda. Naime, neophodnu pomoć smo dobili od Privredne avijacije, čiji majstori su i na slikama koje su objavljene, a SKY partner nam je takođe pomogao. Zahvaljujemo se svima a posebno pripadnicima Privredne avijacije, njihovom direktoru i naravno gospodinu Joletu iz NS, koji nas je sve spojio…
Čedo Milivojević

Pe

Hvala na sugestiji, ispravljeno.

Ј

Изистински сам срећан што сам допринео, да се АН-2 М превуче тамо где му је место, у Музеј. Пре свега треба нагласити разумевање шефа авиомеханичара ПА Вршац Николи Станкова који је моју иницијативу прихватио и одредио своје људе да тај посао заврше. Хвала им. Захваљујем се директору Музеја који ме је споменуо. Надам се да ће се у музејске просторе уселити још један Ан-2 и да ће у својој поставци ускоро имати лични поклон, елису наше прве моторне једрилице ССВ-17. Ако неко има фотографије ове једрилице нека нас о томе обавести. Хвала. Јоле.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Minmatar na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

@Milenko U kratkotrajnom sukobu između Indije i Pakistana, jedino što se moglo videti je da su Pakistanci ovladali načinom upotrebe borbenih sredstava, taktikom i operativnom sposobnošću. Nije se videlo da je kineska tehnika pobedila zapadnu, rat nije video igrica u kojoj bolji statovi pobeđuju lošije. Ono što je pobedilo je znanje, uvežbanost,lukavstvo i pamet. Ako…

22. May 2025.Pogledaj

Dejan na: „Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

Prince Aviation - svi članci na T6 o njima ukazuju da su oni obrazac kako treba da se radi u ovom poslu. Sve čestitke za uvedene inovacije.

22. May 2025.Pogledaj

Markus1463 na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Čestitke pre svega uvek maestralnom gdinu Bankoviću za izuzetnu analizu! Jedini pravi gubtnik iz ovog, na svu sreću kratkotrajnog sukoba, je Francuska. Pokalo se da im Rafale mogu obarati drugorazredni kineski avioni J 10 (kad kažem drugorazredni mislim u odnosu na ono najbolje što Kinezi imaju) sa kineskim raketama PL 15. Pl 15 se po…

22. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Hvala na edukativnom tekstu, Živojine! Ako od modernizacije G-4 nema ništa, onda verovatno ne treba izmišljati toplu vodu, nego gledati šta rade druge države. Pri tome bi obratio pažnju na države koje su geografski blizu, a nisu neprijateljski nastrojene prema Srbiji. T6 se, kao što ste rekli, koristi u Grčkoj i Izraelu. Nakon toga se…

22. May 2025.Pogledaj